Catfish

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 18:13

Het is natuurlijk volkomen normaal om hem te missen, als je zoveel contact had is het een groot deel van je dagelijkse routine dat plots wegvalt... Heb je eigenlijk nog contact met hem gehad sindsdien? Want ik ben benieuwd of hij je nog een uitleg gaat geven of gewoon gaat verdwijnen?

Nynke1

Re: Catfish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 18:16

Ik heb contact gehad en hij heeft me zelfs nog gebeld maandag ochtend om 5.00 uur. Hij zei toen aan de telefoon dat het het beste was als hij me met rust liet en toen die op hing zei hij: I do love you. Nou, daar kan je het dan mee doen.. Ik ben gewoon echt niet van plan om het hier bij te laten. Ten eerste omdat ik 1,5 jaar lang 24/7 contact met hem heb gehad en dat niet even in een week van me af kan zetten en ten tweede omdat ik gewoon wel vind dat er iets aan gedaan moet worden. Ik heb dagelijks contact met hem gehad vanaf zondag, behalve vandaag heb ik hem nog niet gesproken. Het liefst verdwijnt hij volgens mij... Zou ik ook willen als ik in zijn schoenen had gestaan. Maar zo makkelijk laat ik hem er niet mee weg komen.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 18:23

Je hoeft je echt niet te schamen zeg! Dit kan toch iedereen overkomen?
'Online' verliefd worden is echt zo gek nog niet, je voert gewoon soms veel intensere gesprekken via chat/mail/etc... en jullie zagen elkaar dan wel niet echt, maar hadden toch continu contact.

Het zegt enkel over jou dat je geen achterdochtig persoon bent, en dat siert je alleen maar :(:)

Dat jullie gingen afspreken roept bij mij wel vragen op... ik bedoel, dan had je hem toch écht gezien? Het zou fijn voor jou zijn moest hij dat toch even kunnen ophelderen, zou hij het allemaal verteld hebben op voorhand?
En mede daardoor lijkt het alsof hij inderdaad toch echt verliefd is, want tja, dan steek je toch echt je kop in het zand als je dan gewoon verder contact houdt, wetende dat er een ontmoeting zit aan te komen? Dan ben je toch gewoon aan het dagdromen?

Ofwel is het een engerd, maar jij gelooft dat dat niet zo is, en je gewoon zo maar in Amerika laten staan en niet komen opdagen lijkt mij ook wel héél sterk, dat hij dat zou gedaan hebben. Dan had je toch geweten dat er iets niet klopt, dus dan had hij je wel het vliegtuigticket kunnen besparen en je gewoon kunnen 'negeren'. Dan was heel de leugen alsnog niet ontploft.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 18:26

Jeetje wat een heftig verhaal zeg...

Ik snap dat je het hier niet bij laat zitten, ik zou, als het mij was overkomen, ook zeer nieuwsgierig zijn naar wie het nu 'echt' is.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 18:31

Het gekke is dat hij mij vorig jaar dus een tijd genegeerd heeft, en ik begreep nooit waarom. Hij gaf mij de schuld en dat ik op hem liep te zeiken.. Wat ik absoluut niet deed. En toen belde hij me op, ik helemaal in shock waarom hij belde en hem dat gevraagd en toen kreeg ik als antwoord dat hij me miste en geen ruzie meer wou maken. Dus ja, hij heeft zelf toen weer contact gezocht.

En inderdaad, als IK nep was geweest en hij wilde hier heen komen, had ik echt niet gezegd: boek maar een ticket en je kan 4 weken blijven. En ik heb het niet 1 keer gevraagd maar wel 100 keer of ik echt kon komen en of hij dat echt wou.

Ik heb hem gevraagd of hij wel van plan was mij op te halen van het vliegveld. Hij zei dat hij alles mij al veel eerder had willen vertellen maar er geen "goed" moment voor kon vinden en zich "backed into a corner" voelde, Eerlijk gezegd, snap ik hem daarin. Als ik zelf 1,5 jaar lang iemand voor de gek had gehouden, hoe ga je in godsnaam vertellen dat je al die tijd gelogen hebt? Hij had vanaf het begin gewoon eerlijk moeten zijn.

Hij zei dat hij wel van plan was het me voor Juli te vertellen en echt wilde dat ik langs zou komen.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 18:47

Bah TS wat heftig zeg...
Neem in elk geval maar voldoende tijd voor jezelf om alles rustig op een rijtje te zetten.

Ik heb een beetje het gevoel dat zijn hele wereld dan wel nep was, maar hoe hij zich gedroeg naar jou toe niet. Maar ja, of jij daar wat mee aan kan vangen... Phoeh, dit is erg moeilijk :n

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 18:53

Mijn gevoel zegt ook dat dat het enige is wat echt was, zijn gevoelens en hoe hij deed. Het is gewoon raar, ik associeer hem nog steeds met het hoofd van Sage.

Hoe meer ik er nu over praat hoe verdrietiger ik eigenlijk word, en dat wil ik helemaal niet.. Ik twijfel ook heel erg om Ethan nog een berichtje te sturen, maar ik moet het gewoon niet doen denk ik. Ik wil gewoon zo graag weten hoe hij er nu uit ziet en dat soort dingen.

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 19:05

Nynke, misschien is contact met "Ethan" opnemen om een beeld bij zijn ware ik te krijgen niet eens zo'n gek idee, maar dan wel in je hoofd houden dat het is om een dikke vette punt achter alles te zetten?! Alsin je gevoelens, snap dat dat nog wel even duurt, maar zou je echt met zo'n persoon een relatie kunnen beginnen nu je dit allemaal weet? Ook al hebben jullie nog zo'n fijne klik qua karakters/persoonlijkheden?

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 19:15

Nynke1 schreef:
Mijn gevoel zegt ook dat dat het enige is wat echt was, zijn gevoelens en hoe hij deed. Het is gewoon raar, ik associeer hem nog steeds met het hoofd van Sage.

Hoe meer ik er nu over praat hoe verdrietiger ik eigenlijk word, en dat wil ik helemaal niet.. Ik twijfel ook heel erg om Ethan nog een berichtje te sturen, maar ik moet het gewoon niet doen denk ik. Ik wil gewoon zo graag weten hoe hij er nu uit ziet en dat soort dingen.

Ik snap je 'nieuwsgierigheid,' maar denk je dat hij zijn echte 'identiteit' weer zal gaan geven als hij al anderhalf jaar glashard tegen je liegt?!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 19:17

Ja... Mijn gevoel zegt natuurlijk ja, maar mijn verstand zegt een dikke nee wbt het aangaan van een relatie. En dat weet/snapt hij gelukkig zelf ook omdat hij zei dat ik toch trust issues met hem zou hebben nu, wat hij ook zou zeggen/doen.

Marleen_88 nee dat denk ik niet, ik heb namelijk al geprobeerd sinds zondag om meer te weten te komen, maar hij geeft niks vrij.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 19:19

Dikke 2 duimen voor je nynke dat je een topic hebt geopend..

Ik hoop uiteindelijk dat sage misschien de ware voor je mag zijn want hij is uiteindelijk wel de man waar je verliefd op bent geworden..
Mijn pb staat open voor je.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 19:22

Dankjewel my_precious :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 19:24

Ik heb het je al 100000x verteld maar ik vind het zo klote voor je. Ik snap niet dat iemand dit doet.. Dan ben je ziek. Heel ziek. En tuurlijk wil je weten hoe hij er echt uit ziet.. Je hebt gewoon een dikke 1,5 jaar van je leven met hem gedeeld. Ik hoop dat jij en Sage erachter kunnen komen wie Ethan nu echt is..

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 19:30

Wat ben jij in een rare situatie beland TS! :oo

Ik begrijp dat je helemaal in de war bent.. :? Lijkt me heel vreemd! Ik zou zelf heel graag willen weten wie Ethan dan is... Dus toch misschien contact houden? En ik zou toch ook die kant op willen denk ik.. Misschien om beide te zien? Succes!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 19:30

Ik weet de situatie natuurlijk al, maar je moet je echt niet dom voelen Nynke. Het plaatje klopte gewoon,
hoe kan jij nou weten dat iemand na al die foto's, zijn foto's steelt van een ander? Als iemand je zoveel foto's kan laten zien, je zo vaak belt etc.... Nee, ik kan wel begrijpen dat je dacht dat het echt was.

Hoe je het verder moet oplossen weet ik niet, maar gelukkig is Sage er ook heel serieus mee bezig; je ID zal maar 5 jaar lang gebruikt worden en misbruikt worden op deze manier, bah.

:(:) :*

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 19:31

Wow wat heftig zeg.. Echt super raar dat mensen zich zo voor kunnen doen.. En ook zo lang.
Dikke knuffel TS :(:)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 19:33

Wat een ellende zeg :oo Dat je zulk intens contact met iemand kunt hebben en er dan zo bedonderd uitkomt... Ik leef met je mee meid :(:)

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 19:34

Goed van je dat je mensen hier wil waarschuwen.
Echt rot wat je meegemaakt hebt...
Ik zou ook best nieuwsgierig zijn naar de persoon achter dit verhaal....Is hij zelf misschien onzeker over zijn uiterlijk dat hij de identiteit van een ander gebruikt?
Hij had misschien nooit gedacht dat hij je ooit irl zou ontmoeten.
Het schijnt heel verslavend te zijn voor de mensen die dit doen heb ik gelezen...er is geen weg terug.Ze schijnen niet te kunnen stoppen..

Heftig voor je.Maar wat ik me nu afvraag,heb je hem nooit gevraagd de camera op hemzelf te richten omdat je graag zijn gezicht erbij wilde zien?

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 19:38

my_precious schreef:
Dikke 2 duimen voor je nynke dat je een topic hebt geopend..

Ik hoop uiteindelijk dat sage misschien de ware voor je mag zijn want hij is uiteindelijk wel de man waar je verliefd op bent geworden..
Mijn pb staat open voor je.

Ze is toch juist verliefd geworden op 'Ethan', en niet op Sage? Tenminste, het lijkt me dat je niet verliefd wordt op iemands gezicht... Hoe knap ook. Nu blijkt echter dat hij dus gelogen heeft over een groot deel van zijn persoonlijkheid en zijn uiterlijk, maar dat betekent niet dat ze verliefd is geworden op Sage. Wel heel lief van hem om je uit te nodigen bij hem te komen, klinkt als een toffe kerel. En inderdaad, enorm dapper om dit topic te openen, je hoeft je nergens voor te schamen. Niet de persoon die iemand vertrouwt is fout, maar degene die dat vertrouwen beschadigt. Dat kan misschien naïef genoemd worden, maar dan nog heb jij nooit wat fout gedaan, je hebt nooit iemand schade toegedaan, in tegenstelling tot 'Ethan'. (En daarnaast vind ik het ook niet echt naïef, je verwacht gewoon niet dat iemand zó'n groot netwerk enkel om je voor de gek te houden).

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 19:41

Natuurlijk is ze ook gevallen op de persoonlijkheid van "Ethan", maar via internet valt iemands uiterlijk toch het eerst op, als hij er zo niet uit gezien had, had ze waarschijnlijk heel "Ethan" nooit leren kennen. :)

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 19:51

Jeetje wat heftig zeg. Lijkt me ontzettend naar om mee te moeten maken. Snap dat je je schaamde, maar dat is echt niet nodig!! Liefde maakt blind en aangezien je in het begin veel hebt gecheckt, denk je wel goed te zitten. K*t dat het zo is gelopen. Vraag me af wat er gebeurd zou zijn als je nergens achter was gekomen en je daar stond op het vliegveld. Weet je inmiddels al met wie je echt te maken hebt en al een (echt) gezicht bij deze persoon gezien?

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 20:13

Killyen ik snap je punt. Maar had Ethan niet de foto's van Sage gebruikt, had ik hem waarschijnlijk nooit een bericht gestuurd. Want ik stuurde destijds het eerste berichtje.

Ik heb nog steeds geen gezicht gezien van deze persoon. Inmiddels ben ik wel weer wat speurwerk, namen, profielen- en nep profielen verder en wijzer. Er zijn gelukkig twee mensen waarvan ik zeker weet dat ze echt zijn, en die zijn bereid te helpen.

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 20:13

Nu weer op mtv!

Niki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 20:13

Wat een bizarre situatie... Ik vind het heel stoer van je om het hier zo open neer te zetten, het is wel een eye-opener over het feit dat je eigenlijk op het internet niemand kent...
Snap dat je er schaamtegevoelens bij hebt, maar echt, bespaar jezelf dat soort gevoelens want met zo veel indicaties dat iemand 'echt' is ga je er natuurlijk niet van uit dat het niet zo is!!
Ik kan me voorstellen dat je meer over de echte 'Ethan' wilt weten nu, ik hoop dat hij uiteindelijk ook zo dapper is om toch een stukje van zichzelf prijs te geven, is wel het minste wat hij voor je kan doen vind ik zo. :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 22:07

Als je dat aankan, geef het een beetje tijd, probeer een paar leuke dingen te doen met lieve mensen om je heen (want alleen zijn = nadenken...), hoe moeilijk het ook is. En luister dan naar jezelf, want je moet het natuurlijk allemaal nog een plaatsje kunnen geven en kunnen verwerken. Als het blijkt dat het voor jou nodig is om toch nog even contact te zoeken, zou ik dat doen: na anderhalf jaar intense vriendschap is dit geestelijk toch wel erg zwaar. Wees niet te hard voor jezelf, zoek er bij jezelf niet te veel achter en ga op je gevoel af.

Maar ik zou de hele situatie wel een beetje laten bezingen, nu zit je met zoveel emoties...

Sterkte hoor meid, en ook mijn PBbox staat open voor jou :(:)