Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Meestal is dat echt anders. love_western schreef:Wat ik vind van mijn medemens:
- Sommige zijn aardig
- Sommige zijn niet aardig
- Sommige vooroordelen mij te snel
- Sommige respecteren mij gewoon, zoals ik ben.
- Zijn hun aardig, dan ben ik aardig
- Zijn ze niet aardig, dan ik ook niet
- Zijn ze beleefd en vragen ze vriendelijk iets, dan help ik ze zover als dat kan
- Zijn ze niet beleefd en vragen ze het op een eisende toon, dan mogen ze van mij de boom in.
En zo kan ik doorgaan. Maar doorgaan spiegel ik het gedrag, van wat ze zelf doen. Zal alleen nooit geweld of agressie gebruiken. Tenzij ze aan mijn dieren of familie of vriend komen. Dan hebben ze een probleem.

Sky_As schreef:Misschien, zou het leven veel zonniger zijn, als we ons niet zo snel zouden ergeren aan iemands "uiterlijke" kenmerken. en zouden we meer ons best moeten doen om mensen te leren kennen, in plaats van gelijk conclusies te trekken.
(en ja, ook ik erger me af en toe dood aan bepaalde persoonlijkheden: gisteren weer terugblik op ow ow tirol gekeken....en ja, daar zitten ook echt mensen bij met de intelligentie lager dan plankton. Maar aan de andere kant, ook dat worden ooit ouders (en zijn kinderen), en vaak de beste die een kind zich kan wensen. Achter een dikke laag make-up schuilt heel vaak onzekerheid....en die crock's, ach ze zijn misschien heel lelijk, maar ze zitten schijnbaar wel lekker!)
dan kan ik ook geen reactie verwachten
ik heb me echt vermaakt die reis haha.
Konstantine schreef:Mensen die elkaar helpen.
Gisteren was ik bij de AH en een personeelslid was de karretjes van buiten naar binnen aan het verplaatsen (binnen waren ze op). De straatkrantverkoper hielp hem een handje, want de bocht die hij moest maken was zo goed als onmogelijk in zijn eentje met zo'n rij karren... Mooi om te zien!
En mensen die je vriendelijk (terug) groeten. Ik zit achter de kassa en het aantal mensen dat je straal negeert als je ze vriendelijk goedemorgen wenst is echt te hoog... Zulke mensen wens ik éxtra vriendelijk "Een fijne dag nog!" of een prettig weekend, want ze hebben het duidelijk nodig.

Ik probeer niet te snel over een ander te oordelen en dat gaat me redelijk goed af tegenwoordig. En inderdaad is het gewoon leuk als een vreemde je groet, glimlacht of iets aardigs tegen je zegt.