en wat vinden we dan wel leuk aan onze mede mens

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jorretje

Re: en wat vinden we dan wel leuk aan onze mede mens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 12:27

Mensen die spontaan een complimentje geven. Felicitaties op je verjaardag van mensen die je helemaal niet kent. autobestuurders die je voor laten gaan als ze toch al moeten remmen.

enomis123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 12:28

Het nog lang geldige parkeerkaartje dat aan je gegeven wordt door iemand die vertrekt...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 12:29

Mensen met liefde en een groot hart voor iedereen. Mensen die blij lachen als ze iets leuks zien buiten zonder zich te schamen. Behulpzaamheid en klantgerichtheid terwijl het niet nodig is.

En heel lief afgelopen zondag. We waren even aan zee en onze oude man gaat niet zo hard meer. Door de mist had hij minder lucht dan normaal maar in zee staan is altijd fijn. Er was een mevrouw met een bal aan het gooien met haar eigen hond en Wesley trippelde daar heel hoopvol heen. Bal en gooien waren altijd zijn grootste hobby maar hij kan het niet meer goed. De mevrouw had een paar keer heel ver gegooid voor haar hond en hij probeerde mee te rennen en dat ging natuurlijk niet.

Opeens ging ze haar eigen hond afleiden en gooide ze de bal zo dat Wesley hem wel kon pakken en hij heel trots met de bal terug kwam rennen en ze hem heel uitgebreid beloonde voor het brave terugbrengen. Zo lief en hartelijk <3 . Meestal is dat echt anders.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 12:29

Ik word er altijd goed gezind van als de buschauffeur goed gezind is en heel vriendelijk is :+
kan je dag echt maken _/-\o_

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 12:30

Ja of autobestuurders die tijdens een stort regenbui jou als fietser toch voor laten gaan ook al had je rood licht en mocht de auto afslaan... _/-\o_

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 12:38

Ik vind mensen die heel positief in het leven staan en overal iets moois van weten te bedenken erg inspirerend. Ik weet van mezelf dat ik snel m'n oordeel klaar heb staan en dat vind ik een verschrikkelijke eigenschap. Mensen die nieuwsgierig en overal voor in zijn vind ik top +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 12:40

De meneer die mijn pinpas opraapte toen hij uit m'n portemonnee viel, en.hem teruggaf :)

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 12:43

love_western schreef:
Wat ik vind van mijn medemens:

- Sommige zijn aardig
- Sommige zijn niet aardig
- Sommige vooroordelen mij te snel
- Sommige respecteren mij gewoon, zoals ik ben.
- Zijn hun aardig, dan ben ik aardig
- Zijn ze niet aardig, dan ik ook niet
- Zijn ze beleefd en vragen ze vriendelijk iets, dan help ik ze zover als dat kan
- Zijn ze niet beleefd en vragen ze het op een eisende toon, dan mogen ze van mij de boom in.

En zo kan ik doorgaan. Maar doorgaan spiegel ik het gedrag, van wat ze zelf doen. Zal alleen nooit geweld of agressie gebruiken. Tenzij ze aan mijn dieren of familie of vriend komen. Dan hebben ze een probleem.

Volgende keer ook aardig zijn tegen de onaardige, norse mensen. Misschien leren ze er nog wat van. ;)
Ikzelf vind het bv ook erg fijn om van een winkelbediende of buschauffeur een welgemeende 'Goeiedag' te krijgen, of nog beter, als ik aan het rennen ben om de bus te halen en iemand anders vraagt de buschauffeur om even op me te wachten. De kleine dingen. :)

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 12:45

verootjoo schreef:
ergert u niet, verwondert u slechts ;)

Ik erger me niet zo snel, heb je alleen jezelf mee :j

Zo is het maar net!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 12:48

Een meid van 14/15 die langs fietst en bij de prullenbak stopt (stukje om, stoep op) om haar lege blikje weg te gooien. Zeg ik "Netjes hoor." zegt zij "Natuurlijk, dat is toch normaal." Fijn om te weten dat er ook jongeren zijn die niet alles klakkeloos op straat gooien.

Een buschauffeur die, als je vooraan zit, gezellig een gesprek met je aangaat en doei zegt als je de bus uitgaat. Dat kan echt inderdaad mijn dag maken. Zeker in de ochtend. Andersom geld het zelfde, mensen die de bus instappen en de chauffeur gewoon netjes begroeten en ook, als ze de bus uitstappen, bedanken. Zo vaak nu dat mensen gewoon instappen en niet eens de moeite nemen om zelfs maar naar de chauffeur te kijken.

Mensen die, als ik op het paard langs komt, vragen of ze hun hond even moeten aanlijnen. Is niet nodig, mijn paard is honden gewend, maar vind het heel netjes dat ze rekening met de ruiter houden.

Hetzelfde met een jongere van een jaar of 16/17 op zijn scooter. Ik was toevallig voor het eerst met de kar buiten. Er was al iemand met harde snelheid langs me heen gevlogen en paard brieste daarom even gespannen. Zo'n tien meter voor ons zet hij zijn scooter stil en uit, tot we voorbij zijn, en daarna gaat hij weer verder..

Dat is het denk ik eigenlijk, wat ik leuk vind aan de mensen, als ze allemaal een beetje rekening met elkaar houden. Dat hoeft niet tot in de treure, maar met een beetje fatsoen kom je al een heel eind en tover je al snel een glimlach op andermans gezicht.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 12:57

Ik vind mensen die de chauffeur niet begroeten zo aso... :=
Wat is het nou voor moeite even je oordopjes uit te doen en hallo tegen de beste man of vrouw te zeggen?

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:00

Toen ik de eerste keer alleen met de trein ging, was ik super zenuwachtig. Moest overstappen op Utrecht én Den Bosch. Doodsbang dat ik zou verdwalen.
Geweldige conducteur in de eerste trein, die op Utrecht meeliep, om mij de weg te wijzen. HEel blij mee, er was toen een verbouwing daar. Hij zei dat hij aan mij kon zien dat het de eerste keer met de trein was :Y)
(Later bleek dat mijn vader het hem had gevraagd). Ik vind het nog altijd geweldig van die conducteur.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:10

Mensen die elkaar helpen, daar word ik blij van.

Mijn man die met de trein reist en toeristen helpt met de koffers uitladen op Schiphol.
Dat de buurman mij komt bedanken voor de stoofschotel die ik voor hem en zijn vrouw gemaakt had.

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:35

Vriendelijkheid, behulpzaam, graag lachen en eerlijkheid

Lizaa01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:39

Sky_As schreef:
Misschien, zou het leven veel zonniger zijn, als we ons niet zo snel zouden ergeren aan iemands "uiterlijke" kenmerken. en zouden we meer ons best moeten doen om mensen te leren kennen, in plaats van gelijk conclusies te trekken.

(en ja, ook ik erger me af en toe dood aan bepaalde persoonlijkheden: gisteren weer terugblik op ow ow tirol gekeken....en ja, daar zitten ook echt mensen bij met de intelligentie lager dan plankton. Maar aan de andere kant, ook dat worden ooit ouders (en zijn kinderen), en vaak de beste die een kind zich kan wensen. Achter een dikke laag make-up schuilt heel vaak onzekerheid....en die crock's, ach ze zijn misschien heel lelijk, maar ze zitten schijnbaar wel lekker!)

+:)+ helemaal mee eens

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:44

Mensen die complimentjes geven, of altijd vrolijk zijn!

Op stal heb ik ook ene hele goede vriendin, rijd altijd western met dr 18jarige paardje, maar hij is gekkk van springen! Dus laatst had ik overgehaald om mee te doen met de springles... Paardje in volle galop springt alles, en zij lift maar mee terwijl ze in een deuk ligt, word er echt gelukkig van om dat zo te zien dan!

Sommige mensen hebben gewoon altijd zo'n vreselijk op-peppende vrolijke uitstraling, geweldig, ik hou er van!

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:47

Als er mensen zijn die blij worden als je ze toelacht, ze je bedanken als je ze jouw zitplekje in de bus geeft, mensen die je voor laten gaan, of bedankt zeggen als jij ze voor laat gaan, enz..

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:48

Mensen die vrolijk en oprecht zijn. Ik ken daarvan een paar mensen, sommige oppervlakkiger. Maar elke keer als ik ze zie, dan krijg ik een mega-glimlach, waar ik dus echt niets aan kan doen. Ik word daar zelf ook zo blij van.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:53

Je krijgt wat je geeft.

Als ik vrolijk ben (en dat ben ik 9 van e 10x ook wel) dan krijg je reactie
ben ik niet te narren... (en ik ook wel eens 1x per maand) _O- dan kan ik ook geen reactie verwachten

Ik geniet van ieder moment van de dag.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:54

Ik vind het altijd leuk om gesprekken aan te knopen met mensen in het ov. Zat laatst bij een ouder echtpaar in de trein en ze hadden een lol om het feit dat ik half maart nog sinterklaas ging vieren :)) ik heb me echt vermaakt die reis haha.

En idd asociaal om de buschauffeur of conducteur niet even gedag te zeggen.. Toen ik nog in groningen studeerde zat ik regelmatig met dezelfde buschauffeur in de bus. Had een keer lekkere broodjes meegenomen en toen hij vertelde dat hij zn lunch vergeten was heb ik m spontaan twee van mijn broodjes gegeven, ik kon tenslotte zo in de kantine weer een ander broodje kopen en hij zat vast in de bus. Later bleek hij de zoon zijn van één van mijn clienten zo toevallig haha. Ging hij direct vertellen aan zn moeder dat ik dat meisje van die broodjes was :))

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:33

Konstantine schreef:
Mensen die elkaar helpen. :j

Gisteren was ik bij de AH en een personeelslid was de karretjes van buiten naar binnen aan het verplaatsen (binnen waren ze op). De straatkrantverkoper hielp hem een handje, want de bocht die hij moest maken was zo goed als onmogelijk in zijn eentje met zo'n rij karren... Mooi om te zien!

En mensen die je vriendelijk (terug) groeten. Ik zit achter de kassa en het aantal mensen dat je straal negeert als je ze vriendelijk goedemorgen wenst is echt te hoog... Zulke mensen wens ik éxtra vriendelijk "Een fijne dag nog!" of een prettig weekend, want ze hebben het duidelijk nodig. :+

inderdaad, mensen lopen je straal voorbij als je achter de kassa zit.
Maar gelukkig zie ik ook veel vriendelijke mensen in de rij staan, die ouderen helpen de boodschappen op de band te zetten of in te pakken.
Trouwens, het betaald zich vanzelf wel terug, ik had laatst een man aan de kassa die boos was dat ik niet snel genoeg was, nergens op wilde wachten en vervolgens met zijn hoofd tegen de deur liep omdat hij zelfs niet wilde wachten tot de schuifdeuren open gingen. Dat vond ik stiekem tocch wel grappig :Y)
zo zie je maar, boontje komt om zijn loontje :P

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:41

Mensen die in dit topic posten en dingen positief willen benaderen en de wat mindere dingen waar ze geen invloed op hebben gewoon laten voor wat ze zijn ipv verzuurde reacties erover gaan posten op een topic op een internetforum :D

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:43

Ja, dat zie ik gelukkig ook wel eens Lienie, klanten die elkaar een handje helpen. :)
Van de week nog zo'n stereotype "puberknul met grote bek" die in plaats van te gaan zuchten en steunen omdat hij moest wachten, de oudere dame voor hem een handje hielp met inpakken, zodat het sneller ging! +:)+
Totaal onverwacht, erg lief van die jongen. :))

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:47

Aah, kijk, dit topic stemt me wat vrolijker dan dat andere, haha.
Ik vind het ook asociaal als mensen de buschauffeur niet begroeten. Ik probeer ze altijd zo vriendelijk mogelijk te begroeten en meestal reageren ze dan heel opgewekt terug.

Eigenlijk vind ik heel veel dingen leuk aan mijn medemens. :) Ik probeer niet te snel over een ander te oordelen en dat gaat me redelijk goed af tegenwoordig. En inderdaad is het gewoon leuk als een vreemde je groet, glimlacht of iets aardigs tegen je zegt.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:51

Toen ik een blij berichtje van iemand op marktplaats kreeg, toen ik het bedrag wat ik betaalde naar boven had afgerond. Zij schreef: ik werk al zes jaar met marktplaats en dit heb ik nog nooit meegemaakt! Bedankt!
Dat vond ik heel leuk om te lezen. Het ging nog niet eens om een euro.