Ik heb hetzelfde probleem gehad. Het blijft zo dat een HTC Wildfire S gewoon weinig intern geheugen heeft, maar er is wel een manier om te zorgen dat je meer apps op je telefoon kwijt kunt. Mocht je na al deze handelingen nog steeds te weinig ruimte over hebben, dan raad ik je aan om de volgende keer een toestel te kopen met een groot intern geheugen

Als eerste: van de 150mb intern geheugen hou je maar 122mb over nadat je telefoon is opgestart en ingesteld, dus dat is niet raar!
Er is een methode om ervoor te zorgen dat alle apps die je download automatisch op je SD-kaart geïnstalleerd worden. Dit is geen jailbreaken van je telefoon, het is puur een instelling wijzigen in je telefoon via een programma op je computer.
Dit is hiervan de handleiding:
http://androidforums.com/htc-wildfire-s ... -root.htmlWat je doet is de instelling in je telefoon wijzigen van "programma's installeren op het interne geheugen" naar "programma's installeren op de sd-kaart". Op dezelfde manier (via die handleiding) kun je dus ook de instelling weer terugzetten. (ipv pm setInstallLocation 2 (=SDkaart) gebruik je dan pm setInstallLocation 0 (=telefoongeheugen)) Je verandert dus verder niets aan je telefoon! Veilige methode is het. Helaas zal hij niet alles naar de SD-kaart installeren, daarom heb ik hiernaast ook nog de app "move 2 SD". Er zijn daarnaast nog apps die niet via de SD-kaart kunnen draaien, omdat dan de app niet werkt. Dit zijn voornamelijk apps waarbij je widgets op je bureaublad hebt gezet.
Let op: deze methode werkt alleen met apps die je nog moet downloaden. Apps die al op je telefoon staan, die staan er al via je oude methode. Om die reden zou ik het onderstaande aanraden

Persoonlijk zou ik heel je telefoon resetten naar de fabrieksinstellingen en dan deze methode toepassen. Zorg er dan wel voor dat je alles wat je op je telefoon hebt staan kan back-uppen. Dit doe ik zelf met "My Backup Pro". De bestanden van mijn SD-kaart (waar dus de backup bij zit) zet ik dan over op mijn PC zodat mijn SD-kaart leeg is. Pas dan doe ik de volledige reset van de telefoon.
Na deze reset kun je de methode wijzigen en dan alle apps opnieuw downloaden en installeren (heb je meteen de nieuwste versie en niet versie 1 met 100 updates die weer veel ruimte kosten), behalve natuurlijk de betaalde apps. Te beginnen met "move 2 SD" waardoor je alle apps meteen kan verplaatsen naar je SD-kaart als de telefoon dat toch nog niet automatisch doet.
Succes