Wat gebeurd er met (i-net)dingen van een overleden persoon?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 20:21

Mijn vader kan in mijn bankgegevens, je kan iemand namelijk het recht daartoe geven. Dat heb ik ooit gedaan toen ik langere tijd in het buitenland zat, mocht er iets gebeuren kon hij vanuit NL mijn bank beheren, bijv in nood geld overmaken. En ik laat dat zo mooi staan. Je weet het nooit.

Ik heb ook ergens een bestandje gehad met wachtwoorden maar het bijhouden is vaak het probleem, zeker als je wachtwoorden wijzigt.

Knoffer

Re: Wat gebeurd er met (i-net)dingen van een overleden persoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 20:25

Je sprak van 'wij' Crouses, als in algemeen, wij mensen. Zo las ik het iig.

Mijn moeder had ook expres een en/of rekening met haar ouders, maar nog gezeik bij de ING.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 19:30

Mijn vader is in december overleden, had een facebookprofiel, twitteraccount e.d. Hij heeft mij zijn wachtwoord gegeven zodat ik alle profielen/accounts van hem kon verwijderen nadat ie overleden is. Zijn wens was dan ook dat alles verwijderd zou worden :j

Verder bij de bank is het wel een heel geregel als iemand overleden is. Om bijvoorbeeld abonnement voor telefoon te beëindigen na overlijden stuur je de provider een akte van overlijden toe, en dat is dan zo geregeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 13:49

Mijn stiefvader is nogal onverwachts overleden, dus geen idee wat die wilde. Maar zijn facebook pagina bestaat gewoon nog. Staat idd een hele stroom aan r.i.p berichten op, dus denk niet dat iemand zo snel zal reageren met 'hé wat leuk dat ik jou hier tref'..

Desondanks is het soms wel confronterend als 'ie weer bij vrienden zichtbaar in het lijstje staat :o .

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 13:54

Ik heb een document op een USB stick staan, met al mijn wachtwoorden van al mijn sociale sites en ook al mijn contacten die ik heb opgedaan via internet maar die mijn ouders en vrienden in het 'echie' niet kennen. Zodat ook zij geïnformeerd kunnen worden.. En dat mijn familie dus bij mijn sociale websites kunnen. Wat ze ermee willen doen mogen ze zelf weten. Verwijderen of houden etc.. Maar ze hebben dan in ieder geval de toegang.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 15:01

Ik heb in mijn emailaccount een mapje "accountgegevens" gemaakt. Hierin zijn bijna alle accounts+wachtwoorden van websites terug te vinden....

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 08:21

Ik kan me voorstellen dat het voor nabestaanden ook heel confronterend kan zijn, nieuwe berichtjes op een fb pagina en dat ze het liefst alles verwijderen.