Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Doubtless schreef:Onze universiteit had een evenement georganiseerd om ons te vermaken tijdens Earth Hour om deelname te stimuleren. Overal kaarsjes buiten, een dansoptreden, een beatboxer, a capella groepen, comedie, etc. Ontzettend leuk gedaan & een boel deelnemers voor Earth Hour
Benfan schreef:Nee ik doe niet mee, je belast kerncentrales op die manier enorm. Jaren geleden deden ze dit ook en die dingen kunnen daar niet tegen. Ik kan me nog voor de geest halen dat er zelfs een tijdelijk moest worden uitgeschakeld door de teveel aan stroom. Het uitschakelen van zo'n ding is nog belastender voor het milieu dan je lampen aan te laten staan. Denk maar aan het koelen van die apparaten en hoeveel energie zo'n ding moet gebruiken om weer volledig te kunnen draaien. Beetje te vergelijken met je computer. De pc aan en uitschakelen kost meer energie dan dat je hem een paar uurtjes xtra laat draaien.
Beter is om gewoon elke dag op je stroom gebruik te letten dan 1x per jaar. Maar huishoudens gebruiken nauwelijks energie vergeleken met bedrijven, kassen, voetbalvelden en andere grootgebruikers. DAAR moet wat aan gebeuren. Maar dat kost geld, en dat kun je beter bij de particulier wegzuigen.