Djura99 schreef:Oké, ik ben niet voor rodeo, maar vind het ook geen paardenmishandeling. Ik vond dit op internet en wou het jullie laten zien. Punt! Als jullie het willen tekenen, goed, zoniet, ook goed! Dat is eigen beslissing. Maar je moet niet blijven doordrammen dat het slecht is. Iedereen heeft zijn eigen mening en andere kijk erop. Maar als het zo slecht ie en je er niet tegen kunt dat het hier staat en andere mensen dit tekenen, laat je een mod het sluiten. Maar maak a.u.b. geen hele discussie er over.
Snap je dan niet dat de discussie maar ten dele gaat over de rodeo, maar meer over het feit dat mensen zich NIET goed informeren voordat ze een mening vormen? En dan maakt het niet uit waarover. Men ziet welgeteeld EEN filmpje, en zonder voorbelast te zijn met enige kennis van zaken is er een mening. Positief of negatief, die mening is gevormd (of wordt bevestigd) en denkt men te moeten/mogen ventileren, want er is tenslotte vrijheid van meningsuiting. Maar die mening is negen van de tien keer gevormd op de basis van gevoel en aannames, en niet op basis van complete gegevens. En daar val ik over.
Waar in al mijn reacties zie je dat ik van mening ben dat rodeo slecht is? Ik val over de stemmingsmakerij van die filmpjes, over niet complete beeldvorming door het bekijken van onvoldoende en gekleurde filmpjes, over het starten van weer een -tigste petitie die al het dierenleed in de wereld nou echt niet laten verminderen.