En zo verandert je hele leven in één klap..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 21:54

Heel veel sterkte Y;(

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 21:56

Sterkte, dit valt de hele familie natuurlijk rauw op het dak. Verder moet er veel geregeld worden, als jouw oom volledig eigenaar is van alles dan kan hij jouw ouders aanwijzen als erfgenaam. Als het van oma is dan kan oma beslissen wie er bij haar komen wonen, allemaal techtnische dingen en vaak oorzaak van ruzie in de familie. Aangezien een aantal mensen al euro's zien ( oma daar weg, hup, verzorgingshuis in) en dan de hele tent verkopen zal dit hele proces niet zonder slag of stoot gaan, ik wens jouw familie en vooral jou veel sterkte toe met het aanstaande verlies van je geliefde oom.

RoosG

Re: En zo verandert je hele leven in één klap..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 22:19

Och jeetje, dat komt even hard op je dak vallen... Probeer niet jezelf te verliezen in alle omstandigheden. Neem ook af en toe de tijd en verwerk wat er allemaal gebeurt. Verwerk dat de paarden verkocht zijn en dat je oom komt te overlijden. Het is heel erg makkelijk om daar niet bij stil te staan omdat er van alles regelt moet worden, maar daar krijg je later alleen maar last van..

Heel erg veel sterkte, ik wens jou en je familie alle wijsheid en kracht toe de komende tijd!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 22:21

Heel veel sterkte... Ik duim voor julllie dat jullie het rond krijgen... :(:)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 23:39

Ojee, heel veel sterkte! Ook ik hoop heel erg dat jullie het rond krijgen. :(:)

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 15:38

Oh, wat een rollercoaster... Heel veel kracht en sterkte voor allen!

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 15:56

Wat een vreselijk bericht zeg, sterkte de komende tijd!

Hoop dat het jullie gaat lukken zijn droom voort te zetten....

Ik werk in de zorg en ben dus wel wat gewend, maar elke keer doet zoiets je toch veel. Laatste jaren is het steeds gebruikelijker om zo lang mogelijk thuis te blijven wonen met bijvoorbeeld mantelzorg en thuiszorg. Het is erg mooi werk om daar ook in bij te kunnen dragen en doe dit werk dan ook met veel liefde!
Zo ontzettend belonend om te kunnen bijdragen aan de wens thuis te kunnen blijven.

Ik woon niet eens zo ver van je vandaan, mocht je meer willen weten hoe zoiets te regelen of gewoon nieuwsgierig zijn / je verhaal kwijt willen, mijn pb box staat open!

Joukje_04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 17:50

Bedankt voor alle lieve berichtjes, dat doet goed. :)

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 17:55

Chan, nogmaals ontzettend veel sterkte. Kan niet bevatten hoe erg dit voor jullie is, maar ben er altijd voor je. :(:)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 18:33

Dat is ineens een wervelwind die om jullie heen blaast zeg, heel veel sterkte voor iedereen :(:)

Hebben jullie al een afspraak gemaakt met een notaris? Die is thuis in dergelijke materie en kan vaak veel sneller de mogelijkheden op een rijtje zetten dan dat je zelf kan, en snelheid is hier wel geboden denk ik als jullie serieus alles op alles willen zetten om met de boerderij verder te gaan.

Er zal uitgezocht moeten worden welke erfgenamen je oom (en oma) hebben en wat hun wensen zijn, als je pech hebt wordt het erg lastig om het hele spul over te nemen omdat de andere erfgenamen toch ook wel een deel willen (en moeten!) krijgen.

Maar zeker nu je oom nog leeft en oma ook nog bij de pinken is, moet er nog wel het 1 en ander op papier te zetten zijn om het allemaal makkelijker te maken :j

Is het ook geen mogelijkheid dat jullie zelf de verkoop van de paarden op je nemen waardoor ze meer geld opleveren en dit geld weer gebruikt kan worden voor het opknappen van de boerderij?

Zou het oprichten van een stichting ofzo geen optie zijn, dat het geld van je oom (en dus wat de paarden opleveren) gebruikt moet worden voor het opknappen van de boerderij?

Geen idee welke mogelijkheden er zijn maar dat kan een notaris precies vertellen, die kan allerlei slimme oplossingen bedenken die voor alle partijen het voordeligst uitvallen :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 19:08

En als aanvulling: Een notaris wil ook wel bij je oom thuis komen. Het zal wel ingewikkeld in elkaar zitten als de boerderij van oma is en je oom daar alles op heeft gebouwd, dus zijn geld er in gestoken, bovenstaand advies is helemaal juist.

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 19:18

Heel veel sterkte toegewenst de komende tijd. Geloof in je onderschrift. Probeer zoveel mogelijk nog te regelen met je oom, nu hij er nog is. Hij kan er nu nog iets over zeggen, en straks niet meer. (Ik heb er ervaring mee helaas)

Ik ga ook mee met de reactie van pmarena.

Er is een ander topic op bokt dat gaat over dat mantelzorgers veel meer moeten gaan doen, dus misschien staan daar nog nuttige tips bij die jullie kunnen helpen om het een en ander goed te regelen.
Bij Nieuws en Maatschappij, het heet 'Overheid wil meer zorg vanuit familie/vrienden.' Het kan zijn dat oma niet eens zo makkelijk in een verzorgingshuis te plaatsen is. Ook iets om rekening mee te houden.

Edit: Ik zie dat de boerderij in niet zo goede staat is. Misschien een optie om een caravan o.i.d. erbij te zetten? Zodat jullie kunnen verbouwen, en ook voor oma zorgen zolang ze er nog woont.

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 19:23

Sterkte, wat verschrikkelijk gemeen is het leven soms...

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 19:28

Heel veel sterkte!.

Ik zou kwa finianciele overname iemand in de arm nemen die er veel verstand van heeft. Dan komt het op dat vlak wel goed. je kan beter wat meer betalen voor een goede advizeur, als dat straks alles naar de belasting kan.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 20:29

Jeetje wat een nieuws zo opeens.. echt een poedersuiker situatie.
Ik hoop echt dat jullie verder kunnen met het bedrijf.
Sterkte!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 20:34

takkie_muis schreef:
Ten eerste heel veel sterkte , wat moet dit een giga klap zijn :(:) Ik duim dat jullie zijn passie zijn droom kunnen doorzetten , man wat is het leven kei en kei hard :(:)

Ja en zoiets wil ik ook zeggen.

Heel veel sterkte en het is zo oneerlijk dat je oom kanker heeft.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 20:40

wat een verschrikkelijk nieuws zeg, wat een rot ziekte is het ook ;( .. Ik wil jou en je familie allemaal heel veel sterkte wensen in deze moeilijk tijd Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 20:51

Wat een verschrikkelijk nieuws !
Ik schrok wel toen ik je bericht las, mijn overgroot oom is ongeveer een jaar geleden overleden, hij is ook nooit uit huis gegaan en hij woonde later dus alleen in het huis wat tevens ook een (geiten) boerderij was. Hij werd op een bepaalde tijd ziek, hij moest veel overgeven en kon haast niks meer binnen houden. Het bleek dat hij dus ook kanker had in bijna dezelfde plekken als dat jouw oom heeft. Hij heeft niet meer lang bij ons mogen zijn , het is echt snel gegaan.
Ik wil jou en je familie heel veel sterkte toe wensen, het is zo verschrikkelijk moeilijk om iemand te verliezen

Joukje_04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-13 13:51

pmarena schreef:
Dat is ineens een wervelwind die om jullie heen blaast zeg, heel veel sterkte voor iedereen :(:)

Hebben jullie al een afspraak gemaakt met een notaris? Die is thuis in dergelijke materie en kan vaak veel sneller de mogelijkheden op een rijtje zetten dan dat je zelf kan, en snelheid is hier wel geboden denk ik als jullie serieus alles op alles willen zetten om met de boerderij verder te gaan.

Er zal uitgezocht moeten worden welke erfgenamen je oom (en oma) hebben en wat hun wensen zijn, als je pech hebt wordt het erg lastig om het hele spul over te nemen omdat de andere erfgenamen toch ook wel een deel willen (en moeten!) krijgen.

Maar zeker nu je oom nog leeft en oma ook nog bij de pinken is, moet er nog wel het 1 en ander op papier te zetten zijn om het allemaal makkelijker te maken :j

Is het ook geen mogelijkheid dat jullie zelf de verkoop van de paarden op je nemen waardoor ze meer geld opleveren en dit geld weer gebruikt kan worden voor het opknappen van de boerderij?

Zou het oprichten van een stichting ofzo geen optie zijn, dat het geld van je oom (en dus wat de paarden opleveren) gebruikt moet worden voor het opknappen van de boerderij?

Geen idee welke mogelijkheden er zijn maar dat kan een notaris precies vertellen, die kan allerlei slimme oplossingen bedenken die voor alle partijen het voordeligst uitvallen :j

Erfgenamen zijn mijn oma, mijn vader en een zus. Er is nog niets op papier gezet, dinsdag staat er een afspraak met de notaris. Mijn oom wil het liefst dat alle paarden in 1x weggaan, omdat dat een zorg minder is voor ons, hij dat stukje af wil sluiten en hij wil het geld nog gebruiken om kleine schulden hier en daar af te lossen. Dit wil hij zelf doen.

Ik heb al gezegd tegen mijn ouders dat ik niet met 4 personen voor máánden in een caravan ga wonen. Ik spreek over maanden, omdat die echt wel in de verbouwing moeten gaan zitten. Nagenoeg alles moet worden verbouwd. Er is een nagenoeg nieuwe badkamer omdat oma enkele jaren geleden een hartoperatie heeft gehad en niet meer boven kon slapen. Toen is er een nieuw stukje gebouwd waar zij met rollater kan komen, samen met een kleine slaapkamer voor haar. Met die badkamer kunnen we ons voorlopig wel redden. Ik ga echt niet in een caravan, dan hebben we elkaar de tent uitgevochten voor het huis af is.

Wellicht hebben we iemand gevonden die ons huis wil kopen. Wij kunnen er dan in blijven wonen tot de verbouwing voltooid is. Dit is echter nog niet zeker en er moet inderdaad nog precies op papier komen wat er allemaal moet gebeuren. Wordt aan gewerkt.

Helaas ging de koop met de handelaren van vrijdag niet door. Waren ook niet erg fijne types, moet ik zeggen.

Joukje_04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-13 13:52

Ik vraag me af of een stichting wel een goed idee is. Dit duurt erg lang. Op het moment dat mijn oom overlijdt, is mijn oma alleen in dat huis...

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 18:15

heel veel sterkte toegewenst zulke dingen zijn nooit leuk al helemaal niet als er nog een ouder persoon in het verhaal zit.
ik hoop dat er iemand is die voor je oma kan zorgen in de toekomst zodat ze nog lekker in haar eigen huis kan blijven wonen.

heel veel sterkte!

Lieset23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 20:16

TS hoe is het nu???

jst_lyske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 20:21

Heel veel sterkte!

Joukje_04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 14:57

Lieset23 schreef:
TS hoe is het nu???

Excuus voor de late reactie, heb vandaag en woensdag tentamen, dus even druk.

Ons huis staat te koop. Met de overwaarde wordt de verbouwing van de boerderij gerealiseerd. Het is definitief dat mijn ouders het bedrijf overnemen. Inmiddels zijn er drie paarden verkocht, nog 18 staan er te koop. Mijn oom komt nagenoeg niet meer uit bed, krijgt vloeibare, vaste en pleistervorm morfine en heeft zoveel medicijnen dat hij bijna zijn eigen apotheek wel kan starten.

Met het verkopen van de paarden zit het niet mee, veel kijkers bij wie je tevoren al weet dat het toch niets gaat worden.
MIjn vader slaapt inmiddels elke nacht op stal, omdat als er iets gebeurt, mijn oom er niet meer mee kan redden (zoals een oma die diarree heeft etc).

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 15:01

Heel erg van je oom, echter wel heel fijn dat je ouders er voor gaan om de boel over te nemen. Wbt de paarden, misschien is het een optie om ze te veilen, er zijn veiling huizen die ook paardenveilingen organiseren, ook eventueel adverteren op engelse en amerikaanse sites kan kopers op leveren, of richting japan en china. Je kunt misschien via het stamboek nog wat doen, daar zitten misschien wel mensen die belangstelling voor friezen hebben, veel sterkte de komende tijd.