Hhilde schreef:Kankeren is ook een gewoon werkwoord en mensen zijn ook helemaal geschokt als je dat gebruikt. Terwijl het compleet los staat van de ziekte.
dit gaat niet meer om het werkwoord, maar echt om het zelfstandignaamwoord
Mear schreef:Ik stoor me er wel aan, maar zolang iemand het niet te pas en te onpas gebruikt zal ik er niks van zeggen. Dat het mij persoonlijk raakt, dat is mijn ding. Ik vind het niet nodig dat mensen er mee schelden, maar als het woord overal voor gebruikt wordt dan zeg ik ook wel dat het even wat minder mag.
Als ze dan een grote bek geven zou ik bereid zijn om mijn litteken te laten zien van een kwaadaardig melanoom wat ze vorig jaar hebben weggehaald bij me.
Precies dit! mijn ziel is niet van porselein, maar het is nu alleen nog maar kankerjoch, kankerleuk, prutsmuts etc soms wordt in 1 zin gewoon 7x kanker gezegd... dat gaat mij echt te ver en de grappen, zoals ik zei "hoe hoog is de concentratie kanker dat je van de scheikunde ST krijgt" en lachen iedereen of zoals ik vandaag heb gehoord "zo kankerjoch, val jij eens ff dood"... ik zie de grap er echt niet van, dit is geen stop woordje ook meer die in een vlaag wordt gezegd.
verootjoo schreef:Tsja... Waarom schelden mensen met klere, tyfus, pleuris en pest? Precies hetzelfde... Of waarom schelden mensen met poedersuiker, banketstaaf en weet ik het wat. Dat is minstens net zo erg m.i. Kanker is nu erg actueel en daarom trekken mensen het erger aan. Snap de ophef niet zo...
fout, mensen trekken het zich aan omdat het pijn doet dat er zo hard gelachen wordt om iets waar ze zo veel ellende door hebben beleeft en hun familie bijv aan kwijt zijn geraakt. en ik vind dat je ook niet met andere ziektes hoort te schelden. scheld dan maar met poedersuiker en banketstaaf als het moet, daar heeft niemand nog zijn familie aan verlore (na mijn weten