Onzekere vrouwen....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:14

Lara_Silver schreef:
Geen last van.. Ik ben meer dan tevreden met mezelf en niemand die me kan wijsmaken dat het niet zo is. In het verleden wel eens een vriend gehad die altijd wat aan te merken had, die heb ik gewoon gedumpt. Als hij vond dat hij wat beters kon vinden moest hij dat maar lekker gaan zoeken, dat soort kerels ben ik liever kwijt dan rijk. Ik heb wel een fel karakter en mijn vriend zet met soms terecht op mijn plek, dus opletten hoe ik me gedraag doe ik wel, een fijne omgang met anderen is een noodzaak. Maar mijn echte karakter veranderen voor een ander nooit, mijn uiterlijk overigens ook niet.

Respect voor jou.... _/-\o_

Ik ben ook nooit onzeker geweest over wie of wat ik ben....
Maar mijn uiterlijk.... pfoei.... :+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:20

Ik zie het ook vaak voorbij komen. Lijkt me vreselijk om je om dat soort kleine dingen druk te moeten maken, dat vreet toch energie!

Als ik ergens niét tegen kan dan is het wel een claimende kerel. Ik wil ook gewoon lekker met andere mannen en vrouwen af kunnen spreken (gewoon vriendschappelijk dus) zonder dat er gezeur over komt. En andersom dus ook voor mijn vriend, ik ga me er echt niet druk over maken als hij een keer met een vriendin naar de bios zou gaan oid. Als ik dan dingen lees van vrouwen die het al erg vinden als hun vriend met een andere vrouw staat te praten, vreselijk zeg... moet je toch niet aan denken!
En daarbij, ik wil ook los van hem gewoon een leven hebben. Hoef echt niet alles samen te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:23

maura schreef:
Ik ben dan ook volgens mij niet de enige die de derde feministische golf compleet heeft gemist. Naar mijn idee is misgegaan vanaf de jaren '90.

Dit ben ik wel met je eens, maar.... Ligt dat dan alleen aan de vrouwen? Onzekerheid komt niet uit de lucht vallen, misschien zijn vrouwen en gevoeliger voor (weet ik niet eens zeker), maar naar mijn idee komt het voort uit een wisselwerking tussen mensen (niet alleen man/vrouw) en de maatschappelijke mentaliteit als het gaat om de rol van een vrouw en relaties. Wordt er sinds de jaren '90 niet steeds meer verwacht van mensen, maar zeker van vrouwen? Een leuke vrouw zijn, een goede moeder, een goede werkneemster en een goede vriendin? Je moet alle ballen hoog houden. Voor wie dat niet lukt ligt onzekerheid en een minderwaardig gevoel al snel op de loer.

En dan is er nog de tendens om niet meer zo hard voor een relatie te vechten, zoals dat met alles in de maatschappij is. Telefoon ouder dan een half jaar? Oud ding, tijd voor een nieuwe. Nieuw paard voldoet niet aan de verwachtingen en valt tegen op wedstrijden? Verkopen en een nieuwe aanschaffen. Relatie loopt niet zo lekker? Punt er achter zetten, het moet wel leuk blijven... Mensen zijn zo gewend dat alles maar kan en mag, zonder te veel moeite, als iets dan even minder loopt is het ineens heel zwaar om er voor te vechten. Als je relatie even niet leuk is kan je tegenwoordig zelfs terecht op een datingsite voor vreemdgangers. :+

De manier waarop we omgaan met elkaar en de gehele wereld om ons heen hangt naar mijn idee behoorlijk samen met de onzekerheden van nu (en alle ellende die daaruit voortvloeit).

MarjanB

Re: Onzekere vrouwen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:28

ik had het er gisteren toevallig nog over met mn vriend. We woonden toen net samen belde een meisje die hij kende van zn werk en een paar keer mee op date was geweest dat ze ging verhuizen en of hij wou helpen om internet aan te sluiten. Heel vreemd want hij had dr al een tijd niet gesproken. Toen belde hij 2 andere oud collega's bij wie ze ook heel wanhopig en zielig aan de telefoon hing. Mn vriend dacht dat het allemaal heel onschuldig was maar heeft wel gezegd van kijk maar of iemand anders kan. Bleek ze een vriend van hem gebeld te hebben en die heeft er ongelooflijke ruzie om gehad met zijn vriendin. Ik moest er wel om lachen maar vroeg me ook af van wat moet die muts nu dan? (ik dacht dat ze vooral jeuk had ipv probleem met internet maar goed ;) )

Ik ben ook erg onzeker over ontrouw door een ex die me gigantisch heeft bedrogen en voorgelogen. Mijn vriend heeft er wel eens moeite mee dat ik loop te zeuren maar kan het gelukkig steeds meer van me afzetten. Als hij de behoefte heeft om vreemd te gaan dan doet ie dat maar lekker, kan ie daarna zn spullen ophalen en gaat ie maar weer bij moeders wonen :D

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:29

Was vroeger ook onzeker en daardoor jaloers.
Maar heb door de jaren heen ontdekt dat je iemand niet kunt veranderen.
Wel kun je voor jezelf grenzen stellen tot zover en niet verder en dat ook duidelijk maken.
Het is aan de ander hoe hij of zij daarmee omgaat heeft alles te maken met respect.
Iemand die vreemd wil gaan doet dat toch wel.
Blijf gewoon met beide benen op de grond dat geeft rust want met twijfel heb je alleen jezelf.
Sommige mannen blijven nu eenmaal botte boeren hebben het zelf gewoon niet in de gaten of willen interessant doen.
mannen zijn nu eenmaal een andere wereld daar moet je mee om kunnen gaan

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:32

Tjah, ik bén erg onzeker. Iets met een vreemdgaand ex-vriendje. Maar: Ik laat mijn vriend wel vrij, laat hem zijn gang gaan en blijf van zijn telefoon, facebook etc af. Maar: Ik heb wel met regelmaat de bevestiging nodig dat het allemaal wel goed zit. Komt ook doordat mijn vriend zich met regelmaat als een lompe hark kan gedragen en ook met regelmaat érg vergeetachtig is. Tel daar mijn onzekerheid bij op en dan krijg je al snel de behoefte naar bevestiging. Goede nieuws is dat alles nog steeds goed zit :D

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:34

Imo gaat het ook aardig verkeerd wanneer meerdere mensen zich er mee gaan bemoeien, dus een mening van vriendin 1 en 2 die hun goed bedoelde adviezen door geven. B-)

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:34

Ik ben vreselijk onzeker! Ben niet perse jaloers maar vooral onzeker over mij zelf..
Dat watsapp is niks waard!! je kan iedereen controleren op laatst geziende tijd en je weet precies wanneer iemand online is etc. Ik praat vooral over mezelf, dat ik mezelf echt knetter gek kan maken.. Heeft ie het al gelezen? hm waarom nog geen reactie..

Waar ik vooral last van heb is dat ik ga twijfelen of hij mij wel leuk vind.. ik ben altijd opzoek naar bevestiging.. altijd op zoek naar een complimentje.. ik kan je vertellen dat werkt voor jezelf dood en dood vermoeiend.. Hierdoor kan ik soms ook een beetje bezitterig overkomen wat dan absoluut niet mijn bedoeling is maar dit komt gewoon echt voor uit mijn onzeker heid..

Jaloers gedrag kan ik niet zo goed tegen.. ik vind prima als 'me vriend' (heb geen vriend) met een meisje praat of wat dan ook maar kom niet aan hem :P hhaaha..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:35

RedPassion schreef:
maura schreef:
Ik ben dan ook volgens mij niet de enige die de derde feministische golf compleet heeft gemist. Naar mijn idee is misgegaan vanaf de jaren '90.

Dit ben ik wel met je eens, maar.... Ligt dat dan alleen aan de vrouwen? Onzekerheid komt niet uit de lucht vallen, misschien zijn vrouwen en gevoeliger voor (weet ik niet eens zeker), maar naar mijn idee komt het voort uit een wisselwerking tussen mensen (niet alleen man/vrouw) en de maatschappelijke mentaliteit als het gaat om de rol van een vrouw en relaties. Wordt er sinds de jaren '90 niet steeds meer verwacht van mensen, maar zeker van vrouwen? Een leuke vrouw zijn, een goede moeder, een goede werkneemster en een goede vriendin? Je moet alle ballen hoog houden. Voor wie dat niet lukt ligt onzekerheid en een minderwaardig gevoel al snel op de loer.

En dan is er nog de tendens om niet meer zo hard voor een relatie te vechten, zoals dat met alles in de maatschappij is. Telefoon ouder dan een half jaar? Oud ding, tijd voor een nieuwe. Nieuw paard voldoet niet aan de verwachtingen en valt tegen op wedstrijden? Verkopen en een nieuwe aanschaffen. Relatie loopt niet zo lekker? Punt er achter zetten, het moet wel leuk blijven... Mensen zijn zo gewend dat alles maar kan en mag, zonder te veel moeite, als iets dan even minder loopt is het ineens heel zwaar om er voor te vechten. Als je relatie even niet leuk is kan je tegenwoordig zelfs terecht op een datingsite voor vreemdgangers. :+

De manier waarop we omgaan met elkaar en de gehele wereld om ons heen hangt naar mijn idee behoorlijk samen met de onzekerheden van nu (en alle ellende die daaruit voortvloeit).

Klopt wat je zegt...het is het consumptiegedrag waardoor onzekerheid op de loer ligt..
Want er is steeds een betere... Maar is dat ook echt zo!?

Ik schuif al mijn onzekerheden aan de kant om op slechts 1 paard te wedden noem me ouderwets maar ik neem relaties bloedserieus en vrouwen die niet van andermans man af kunnen blijven kunnen beter een andere uitzoeken want ik heb Iemand aan mijn zijde die dat op een goede dag zeker aan de kaak zal stellen ;)

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:36

Fiffill schreef:
Ik zie het ook vaak voorbij komen. Lijkt me vreselijk om je om dat soort kleine dingen druk te moeten maken, dat vreet toch energie!

Als ik ergens niét tegen kan dan is het wel een claimende kerel. Ik wil ook gewoon lekker met andere mannen en vrouwen af kunnen spreken (gewoon vriendschappelijk dus) zonder dat er gezeur over komt. En andersom dus ook voor mijn vriend, ik ga me er echt niet druk over maken als hij een keer met een vriendin naar de bios zou gaan oid. Als ik dan dingen lees van vrouwen die het al erg vinden als hun vriend met een andere vrouw staat te praten, vreselijk zeg... moet je toch niet aan denken!
En daarbij, ik wil ook los van hem gewoon een leven hebben. Hoef echt niet alles samen te doen.

Pff, ik Ben redelijk onzeker. Mijn vriend is gigantisch jaloers (ik hoef niet te zeggen dat iknaar een vriend ga dat indt hij echt niet leuk) en geeft mij vrijwel geen blijk van waardering. Dan begin ik echt wel bij mezelf na te denken, vind hij me nog leuk, houdt hij van me enz...hij vind me dik en laat dat ook wel eens merken, bewust of onbewust, dat weet ik niet.
Om even op bovenstaande te reageren, mijn vriend gaat ook wel eens met een goede vriendin shoppen bijvoorbeeld. Dan kan ik ook wel boos worden, want met mij wil hij dan niet terwijl ik het hem wel heb voorgesteld. En vervolgens gaat hij, wanneer ik er niet ben,met een ander de stad in...
Is het dan gek dat ik onzeker ben?

Naomi, ik kan me heel goed in jouw situatie inleven, snap jou volkomen!

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:38

@Rena100 hij vind je dik? als mijn vriend dat zou zeggen krijgt ie een stoot voor ze kanes haha..
Maar goed leer mij mannen kennen die denken soms ook niet na over lompe opmerkingen wat dan echt niet zo bedoeld is... pff mannen.....................

Ook vind ik het niet zo gek dat je daardoor onzeker wordt.. Zeker niet als jij niet gewoon op een gezellige manier met een jongen mag afspreken maar hij wel mag shoppen met een vriendin..

Zo'n ex heb ik ook gehad.. ik ben 4 jaar met hem geweest.. als ik uit wou mocht dat niet of hij haalde me 's nachts om 01.00 uur op.. en dan stond ie der ook echt!! maar als hij andersom naar een feestje wou, en ik zei mop vanavond lukt niet want dan hebben we dat of dat.. nou dan had ik een hok vol herrie want ik liet hem nooooit gaan en bladiebla

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:42

_Naomii_ schreef:
Ik ben vreselijk onzeker! Ben niet perse jaloers maar vooral onzeker over mij zelf..
Dat watsapp is niks waard!! je kan iedereen controleren op laatst geziende tijd en je weet precies wanneer iemand online is etc. Ik praat vooral over mezelf, dat ik mezelf echt knetter gek kan maken.. Heeft ie het al gelezen? hm waarom nog geen reactie..

Ja hier nog één. Whatsapp is gewoon ruk wat dat betreft.. zéér irritant! :Y)
En ik ben vrij zeker van mezelf.. maar ik vind het zo lastig af en toe mannen te pijlen :') helemaal als we met dubbele opmerkingen beginnen, en ik wel weet wat ik bedoel maar ik achteraf begin te twijfelen of hij het ook zo opvatte :') en andersom natuurlijk :')

Ailill

Fiebie schreef:
Oh boy...... :')

Ik moet hier toch echt wel mijn hand opsteken......
Door meerdere (exen) veroorzaakt, maar de laatste heeft toch wel een behoorlijke kras achter gelaten....
Die is niet eens vreemd gegaan..... :+

't Komt wel goed hoor, schatje ;)

Rena100

Tja ik ben iets aangekomen, maar ben eigenlijk niet dik. Weeg 64 kg en ben 1.62m. Hij kan dan echt heel gemeen in m'n vetjes knijpen en sneaky eigenlijk laten merken dat hij dat niet mooi vindt. Word ik echt wel onzeker van...moet ook zeggen dat ik al een hele lange tijd niet meer het gevoel heb gehad dat hij me überhaupt mooi vindt. Complimentjes krijg ik eigenlijk nooit...als ik hem gewoon heel direct vraag of hij bijvoorbeeld van me houdt of dat hij blij is met me, dan krijg ik zo'n vaag antwoord van, weet ik niet, of vind je wel lief...zucht

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:43

Mijn vriend noemt me altijd dik, dikkie, etc.... ik ben helemaal niet dik, hij zegt het dus voor de grap gelukkig, maar het echt menen is wel wat anders natuurlijk. Al ligt het vooral aan de manier waarop je het brengt. Als je verder je waardering niet laat blijken kan ik het me voorstellen dat je gaat twijfelen... heb je het er wel eens met hem over gehad?
Maar zo'n kerel was niks voor mij geweest. Hij mag wel met anderen afspreken maar jij niet? Dan ben ik al weg :evaw:

Rena100 schreef:
Tja ik ben iets aangekomen, maar ben eigenlijk niet dik. Weeg 64 kg en ben 1.62m. Hij kan dan echt heel gemeen in m'n vetjes knijpen en sneaky eigenlijk laten merken dat hij dat niet mooi vindt. Word ik echt wel onzeker van...moet ook zeggen dat ik al een hele lange tijd niet meer het gevoel heb gehad dat hij me überhaupt mooi vindt. Complimentjes krijg ik eigenlijk nooit...als ik hem gewoon heel direct vraag of hij bijvoorbeeld van me houdt of dat hij blij is met me, dan krijg ik zo'n vaag antwoord van, weet ik niet, of vind je wel lief...zucht

Nou, lekker dan := misschien toch eens een goed gesprek met 'm houden?

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:45

Rena100 schreef:
Pff, ik Ben redelijk onzeker. Mijn vriend is gigantisch jaloers (ik hoef niet te zeggen dat iknaar een vriend ga dat indt hij echt niet leuk) en geeft mij vrijwel geen blijk van waardering. Dan begin ik echt wel bij mezelf na te denken, vind hij me nog leuk, houdt hij van me enz...hij vind me dik en laat dat ook wel eens merken, bewust of onbewust, dat weet ik niet.
Om even op bovenstaande te reageren, mijn vriend gaat ook wel eens met een goede vriendin shoppen bijvoorbeeld. Dan kan ik ook wel boos worden, want met mij wil hij dan niet terwijl ik het hem wel heb voorgesteld. En vervolgens gaat hij, wanneer ik er niet ben,met een ander de stad in...
Is het dan gek dat ik onzeker ben?

-O-

Bij zo iemand blijven is ook gewoon jezelf onzeker maken.
Rena100 schreef:

Weet je dat heel zeker? Of is dat jouw interpretatie? al eens met hem over gepraat?

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:45

Rena100 schreef:

1 remedie:

Onaangekondigd Onverdoofd castreren :Y)

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:46

oeff wat ben ik toch eigenlijk blij dat ik niet de enige ben met dit probleem haha..
Godzijdank is mijn gevoel maar gewoon menselijk.. Dit lucht best op haha..

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:47

Ailill schreef:
Fiebie schreef:
Oh boy...... :')

Ik moet hier toch echt wel mijn hand opsteken......
Door meerdere (exen) veroorzaakt, maar de laatste heeft toch wel een behoorlijke kras achter gelaten....
Die is niet eens vreemd gegaan..... :+

't Komt wel goed hoor, schatje ;)

Weet ik....

Maar ik ben blij dat mijn handleiding stapsgewijs toegepast wordt, dat hij het begrijpt en dat ik vooral spoken zie en elke keer met mijn neus op de feiten wordt gedrukt..... :')
Waardoor je je echt de meest domme koe van de eeuw voelt.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:47

_Naomii_ waarom niet gewoon stoppen met WhatsApp als je er steeds zo'n vervelend gevoel van krijgt? Heel simpel.

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:48

Fiffill schreef:
_Naomii_ waarom niet gewoon stoppen met WhatsApp als je er steeds zo'n vervelend gevoel van krijgt? Heel simpel.

ehh ja nee dat lukt me dan ook weer niet :')

Fenrir

Re: Onzekere vrouwen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:49

Tsja... :P

vanLotje

Rena100 schreef:

WTF??
Echt? En dat pik je??!

meiden, ik zit hier met te berge gerezen haren. Zoveel onzekerheid. Zo zonde.

Ik ben wie ik ben, hoe ik ben, ik heb 'n kilo of 10 aan extra, heb haar dat alles doet wat het wil.
en als dat iemand niet bevalt, dan is dat hele, hele dikke vette pech.

_Naomii_

Sommige zeggen dan jaaa verwijder gewoon ze nummer!! Dan kan je er ook niet meer naar kijken..
En ook dat lukt me gewoon niet.. Ik schrijf dan wel weer sneaky ze nummer ergens op zodat als ik alleen ben het toch nog even kan checken... -O-

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:51

NonaWen schreef:
_Naomii_ schreef:

Ja hier nog één. Whatsapp is gewoon ruk wat dat betreft.. zéér irritant! :Y)
En ik ben vrij zeker van mezelf.. maar ik vind het zo lastig af en toe mannen te pijlen :') helemaal als we met dubbele opmerkingen beginnen, en ik wel weet wat ik bedoel maar ik achteraf begin te twijfelen of hij het ook zo opvatte :') en andersom natuurlijk :')

Whatsapp: 1 vinkje = verstuurd, 2 vinkjes is ontvangen, online/offline maakt geen ene flikker uit. Ofterwijl: Het is niet zo dat iemand het berichtje werkelijk heeft gelezen. (genoeg ervaring mee, vriend is zeevarend, heeft dus niet altijd bereik of zijn telefoon bij de hand. Heeft al heel veel miscommunicatie opgeleverd. De vinkjes en online/offline vertrouw ik niet meer)