In love op een kerel met een vriendin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:31

Tot het een keertje jezelf overkomt, dan zou jij ook niet zoiets meer doen.
afblijven dus.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:32

Tellie schreef:
pmarena schreef:
Tja, hij is niet haar bezit volgens mij dus het is aan jou en hem samen om te bepalen hoe ver je wilt gaan met contact zoeken :)

Nee, je hebt niet voor niets een relatie. Daar horen ook bepaalde omgangsvormen bij wat betreft andere mensen. Ik neem aan dat hij het ook niet op prijs zou stellen als een gozer achter zijn vriendin aan zou zitten. Dat is het respect wat je voor elkaar hebt in een relatie. Als dit niet het geval is zit er iets verkeerd.

Daar heb je gelijk in, maar ieder is daarin toch echt vrij om dat voor zichzelf te bepalen.

De 2 partners mogen zelf bepalen welke afspraken ze met elkaar maken.
En iedere partner mag voor zichzelf ook bepalen hoe ver hij wil gaan met andere mensen.

Het is dan wel netjes als je je partner daarvan op de hoogte stelt natuurlijk :j

TS geeft al aan dat ze niet wil gaan vozen met iemand die een relatie heeft, dus dan komt het neer op gewoon vriendschappelijk omgaan met die man met wie ze een klik heeft.

Er zijn natuurlijk altijd vrouwen die niet willen dat hun man zelfs maar praat met een andere vrouw :P

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:34

alles kan kapot inderdaad.
maar stel je voor, hij wil vreemdgaan met jou, wat dan als je een relatie krijgt met hem?
wie weet gaat hij dan ook wel vreemd met een ander meisje, want hij maakt er toch geen probleem van.
afblijven dus, jongens die vreemdgaan zullen dat echt niet voor 1x doen en dan voor altijd te vertrouwen zijn.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:36

Jans schreef:
TS zegt toch dat ze niets doet? Ze is alleen benieuwd of er mensen zijn die wel naar dat duiveltje op de schouder luisteren.

banky schreef:
1 Ding is zeker, ik heb me voorgenomen sowieso niets met die jongen te doen zolang hij een relatie heeft..

Erg verstandig van je TS! Zou ook mijn keuze zijn in dit geval.

+1

banky

Re: In love op een kerel met een vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 17:39

Mensen, even voor de duidelijkheid.
Ik vind jongen echt onwijs leuk, praat wel eens met hem tijdens het uitgaan.
Dat is alles. ik zou inderdaad sowieso niets doen met hem zolang hij een vriendin heeft.
Met naar het duiveltje luisteren bedoel ik alleen maar een keer appen van hee alles goed?
normale gesprekken. Ben niet van plan complete flirt smsjes te sturen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:54

Als je met die berichtjes de bedoeling hebt om hem in twijfel te brengen of om hem naar jou toe te trekken, zou ik dat alsnog vals vinden, ook al doe je er schijnbaar niets mis mee.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:55

Winged schreef:
Hoe je eraan komt, kom je er ook weer vanaf. Afblijven dus!

Dit vind ik een hele goede uitspraak.

Als hij haar met jou bedondert of haar zonder pardon voor jou dumpt, doet hij dat bij jou met een ander... En dat heb je imo dan ook volledig verdiend, weet je ook meteen hoe dat voelt.
Braaf afwachten dus, of een andere leuke dude zoeken. Geen hand vol, maar een land vol.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:55

Er zijn zat jongens op de wereld. Dus ik zou het laten varen en laat hun relatie met rust.

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 18:14

banky schreef:
Mensen, even voor de duidelijkheid.
Ik vind jongen echt onwijs leuk, praat wel eens met hem tijdens het uitgaan.
Dat is alles. ik zou inderdaad sowieso niets doen met hem zolang hij een vriendin heeft.
Met naar het duiveltje luisteren bedoel ik alleen maar een keer appen van hee alles goed?
normale gesprekken. Ben niet van plan complete flirt smsjes te sturen.

Probeer hem anders eerst wat beter te leren kennen. Van alleen elkaar zien tijdens uitgaan weet je niet echt hoe die persoon echt is ;)
Hebben jullie dezelfde vrienden? Misschien leuk om met een groepje wat te gaan doen af en toe. Dan praat je ook eens met elkaar zonder dat je een borreltje op hebt ;) Wie weet blijkt het wel een eikel te zijn :')

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 18:27

Ja joh maak lekker iemands leven kapot door in een relatie te wroeten die even een minder momentje heeft (dat hebben alle relaties namelijk wel eens! Dat hoort er bij....). Ik weet wel dat als ik degene tegen kom die dat ooit bij mij probeerde dat ze nog niet jarig is............. Aan mij heb je dan ECHT de verkeerde.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 18:42

Winged schreef:

Dit is toch wel echt de grootste onzin die ik ooit gehoord heb.

Je mag contact met hem hebben toch? Dat is niet verboden.
Ik zat in dezelfde situatie als jij ts alleen was ik de bezette en mijn vriendin jou. Mijn relatie liep al voor geen meter meer. En toen was daar ineens mijn huidige vriendin, ik had al eerder op het punt gestaan om er mee te kappen. Een keer wat gaan drinken met mijn vriendin (gewoon onder het mom van elkaar beter leren kennen, niks geen onzedelijke handelingen) en de volgende dag heb ik mijn relatie van toen beëindigd. Sommige dingen horen gewoon zo te zijn.

Ik vind niet dat je per direct geen contact meer met hem ma hebben maar gooi je ook niet als een goedkope dame voor zijn voeten. Als zijn relatie niet goed loopt gaat die toch wel uit zonder dat jij met hem hoeft te zoenen oid. En hem gewoon direct vragen naar zijn relatie kan ook geen kwaad. Dan kun je daar je conclusies op baseren.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 18:44

JuliaMaria schreef:
Ja joh maak lekker iemands leven kapot door in een relatie te wroeten die even een minder momentje heeft (dat hebben alle relaties namelijk wel eens! Dat hoort er bij....). Ik weet wel dat als ik degene tegen kom die dat ooit bij mij probeerde dat ze nog niet jarig is............. Aan mij heb je dan ECHT de verkeerde.

Uhhh, het is je partner hoor die de beslissing heeft genomen je te verlaten, niet iemand anders.

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 18:50

JuliaMaria schreef:

Dat gaat toch in dit verhaal totaal niet op? Er staat duidelijk dat ze niet van plan is er iets mee te doen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 18:51

Ik kan me eerlijk gezegd ook best goed voorstellen waarom een man wegloopt bij een vriendin of vrouw die van het type is "ik zal zijn nieuwe vriendin die hem van me af gepakt heeft wel even mores leren"... :=

Ik begrijp de gevoelens jegens die nieuwe vlam, maar je hebt ze toch niet helemaal goed op een rijtje als je die nieuwe vriendin de schuld geeft en niet gewoon je eigen vent want DAAR had je een relatie en afspraken mee en DIE heeft er voor gekozen om bij je weg te gaan.

Je kunt moeilijk van de rest van de wereld verwachten dat die allemaal met een grote boog er omheen lopen...en wie weet hoe erg die vent zijn best heeft gedaan om die nieuwe vriendin aan boord te krijgen :P

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 18:54

banky schreef:
en zo goed is de relatie blijkbaar niet..

Bepaal jij? Op basis van een paar 'roddels'?
Je hoort inderdaad met je poten van iemand anders vriend af te blijven.
Als hij beslist dat hij jou leuker vind dan zijn vriendin, prima. Maar zo lang hij een relatie heeft behoor je imo geen moves te maken (oftewel, verder te gaan dan onschuldig te flirten).

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:05

_Micha_ schreef:
Winged schreef:

Dit is toch wel echt de grootste onzin die ik ooit gehoord heb.

Je mag contact met hem hebben toch? Dat is niet verboden.
Ik zat in dezelfde situatie als jij ts alleen was ik de bezette en mijn vriendin jou. Mijn relatie liep al voor geen meter meer. En toen was daar ineens mijn huidige vriendin, ik had al eerder op het punt gestaan om er mee te kappen. Een keer wat gaan drinken met mijn vriendin (gewoon onder het mom van elkaar beter leren kennen, niks geen onzedelijke handelingen) en de volgende dag heb ik mijn relatie van toen beëindigd. Sommige dingen horen gewoon zo te zijn.

Ik vind niet dat je per direct geen contact meer met hem ma hebben maar gooi je ook niet als een goedkope dame voor zijn voeten. Als zijn relatie niet goed loopt gaat die toch wel uit zonder dat jij met hem hoeft te zoenen oid. En hem gewoon direct vragen naar zijn relatie kan ook geen kwaad. Dan kun je daar je conclusies op baseren.

hier ben ik het mee eens. hij is degene die de keuzes moet maken.
maar je moet je niet opdringen.. je kan het aangeven en dan moet hij maar beslissen.

succes met deze lastige situatie

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:17

pmarena schreef:
Ik kan me eerlijk gezegd ook best goed voorstellen waarom een man wegloopt bij een vriendin of vrouw die van het type is "ik zal zijn nieuwe vriendin die hem van me af gepakt heeft wel even mores leren"... :=

Ik begrijp de gevoelens jegens die nieuwe vlam, maar je hebt ze toch niet helemaal goed op een rijtje als je die nieuwe vriendin de schuld geeft en niet gewoon je eigen vent want DAAR had je een relatie en afspraken mee en DIE heeft er voor gekozen om bij je weg te gaan.

Je kunt moeilijk van de rest van de wereld verwachten dat die allemaal met een grote boog er omheen lopen...en wie weet hoe erg die vent zijn best heeft gedaan om die nieuwe vriendin aan boord te krijgen :P

Mwah dat heb ik mijn kerel ook gezegd. Als ie vreemd gaat met eentje die weet dat hij een relatie heeft dat hij dan maar best kan zorgen dat ik niet achter haar naam kom. Hij zelf zal overigens nog minder jarig zijn maar de dame in kwestie ook niet.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:23

moeilijk voor jou maar ik zeg ook niet mee gaan bemoeien.. je moet altijd maar nagaan hoe zal jij het vinden als een meisje met jou vriend na 4 jaar gaat appen ook al zegt zij alleen maar hey alles goed? dan nog weet je dat ze meer zal willen van hem, meestal.. ik zeg dus niet doen en maar naar dat engeltje luisteren op je schouder :)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:31

Tja, ik hou echt niet van mensen die zich mengen in een relatie omdat ze diegene zien zitten. Maar dat betekent niet dat ik het erg vind als een meid naar mijn vriend sms-t. Genoeg vrouwen die hem een bericht sturen, maar meestal is dat toch echt gewoon interresse als collega zijnde, of vrouw van vriend oid.

Er zijn ook meiden geweest die hem gewoon aanspraken en hij antwoorde dat ie een vrouw heeft. Twee meiden reageerde toen met : 'nou en?', en daar kan ik me wel boos om maken. Hij doet er dan niks mee, maar die meiden gingen dus gewoon door? We konden er samen om lachen hoor, maar dat mensen zo laag zinken...

Hiermee doel ik niet op jou TS, ff voor de duidelijkheid.

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 21:55

Oei, jammer voor je dat 'ie bezet is TS. Maar goed van je dat je sowieso niet van plan bent om echt achter hem aan te gaan in de hoop dat zijn huidige relatie kapot gaat en hij dan naar jou komt. Dat soort dingen doe je natuurlijk niet dus ik vind het eigenlijk wel vreemd om te horen dat je vriendinnen gewoon zeggen 'alles kan kapot'. Dat zouden ze toch ook niet zeggen als jij naar hun kwam met het verhaal dat jouw vriend een meisje achter zich aan heeft? Dan zouden ze waarschijnlijk roepen dat dat meisje een ontzettende trut is en dat ze dat echt niet kan maken, maar goed :') Ik denk dat je prima vriendschappelijk contact kan hebben met die jongen hoor, als je dan maar wel uitkijkt dat je niet toch per ongeluk gaat flirten en gaat proberen hem naar jou toe te trekken. Het zou toch ook raar zijn als je met een jongen geen vrienden kan zijn omdat 'ie toevallig al een vriendin heeft? Hoewel er wel dames zijn die het volgens mij verschrikkelijk vinden als hun vriend ook maar even met ander meisje praat ook al wordt er van beide kanten niks mee bedoeld, maar ja je merkt dan vanzelf wel hoe dat bij hun zit :')

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 22:07

[quote="Ayasha"]Lekkere zus die dat zo zegt om een ander sneu mens de kans te geven om er tussen te komen.
quote]

Tja, zo stond mijn hele schoonfamilie er ook tegenover :D . Mijn vriend had ook een relatie toen hij langzaamaan bij mij in beeld kwam (en ik bij hem). Ik heb in die tijd nooit iets gedaan om tussen die relatie te komen wil ik benadrukken. Maar mijn schoonfamilie (2 broers, 1 zus + aanhang) hadden al helemaal bedacht dat ze mij aan de kersttafel wilde hebben en niet zijn huidige vriendin. Ik draag haar verder niets kwaads toe, ik ken haar alleen van gezicht. Ik kan mij echter wel voorstellen dat je als familielid ziet dat je eigen broertje of zusje geen gezonde relatie heeft en er aan onder doorgaat dergelijke dingen kan zeggen in de naam van familie liefde. Dit even ter nuancering :D

Ts, mijn tip (en je moet helemaal zelf weten of je hier iets aan hebt), blijf lekker op afstand. Als je niet helemaal hotel de botel bent kun je best af en toe een flirtje maken. Maar als je daarna dagen van slag bent, geoon niet doen. Wat je vriendinnen zeggen vind ik niet helemaal fair, alles kan kapot, maar wil jij daarvoor verantwoordelijk zijn? Jou vriendinnen zeggen eigenlijk dat jij je aan jou egoistische gevoelens moet toegeven, wil je een ander in de vernieling helpen? Als het echt meant to be is komt het vanzelf, als hij echt klaar is met de relatie dan moet je hem die kans geven om het af te sluiten en een nieuw hoofdstuk in te gaan met jou. Zo niet, tja, dan was hij niet de ware en komt er een ander op je pad, hoe moeilijk dat op dit moment ook kan zijn :P

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 22:27

Klik of niet, hij heeft een vriendin. En als jij met opzet contact gaat zoeken omdat hij dan wellicht wel voor jou gaat, dan doe je dat nog steeds met opzet, en dat vind ik niet horen.
Ik snap je situatie wel, sterker nog, ik ga op dit moment door eenzelfde situatie, alleen weet ik van deze jongen dat hij me echt leuk vind en voor ik wist dat hij een vriendin heeft, heeft hij mij ook gezoend. Toen ik erachter kwam heb ik ook gezegd handjes af. Ik wil het niet op mijn geweten hebben dat ik tussen hem en zijn vriendin ben gekomen, want ik zou ook niet willen dat iemand dat bij mij zou doen.

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 22:36

Hmm interessante discussie. Ik volg hem even.
Weet je wat het is? Ik zou niks doen, maar met altijd lief en aardig in een hoekje staan kom je ook nergens.
Been there, done that.
Ik zit ook in zo'n zelfde situatie nu.
Hij heeft al 2 jaar een vriendin en ik heb sinds een paar maanden mijn 3,5 jaar durende relatie uitgemaakt.
We appen vaak de hele dag, gaan naast elkaar zitten in de klas en hij heeft gezegd dat hij mij leuk vind maar dat hij twijfelt over de relatie met zijn vriendin. Het is tussen hun ook al meerdere keren uit geweest.
Ik zou niks (durven) doen, maar af en toe is het wel lastig om niet naar dat duiveltje te luisteren.
Vooral als ik hoor hoe zijn vriendin is. :r

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 23:36

JuliaMaria schreef:

Ik zou dan toch eerder die kerel een schop in zijn &^%* verkopen, HIJ is namelijk in een relatie met jou en heeft zich te verantwoorden, zij niet.

TS, ik ben iemand die het duiveltje pas toelaat als ik van de ander de bevestiging heb dat hij verliefd is op mij.
Al maak ik dan wel duidelijk dat ik geen 2e keus ben en dat hij zijn andere relatie dient te beëindigen.

Het feit dat een man altijd maar vreemdgaat als hij dit met jou ook doet is de grootste onzin.
In deze situatie zou ik me afwachtend opstellen, mocht hij jou laten merken dat hij voor jou wil gaan, kun je het eens bespreekbaar maken bij hem.

Wbt de ''lage'' acties, indien een relatie goed is(en dat kan ook tijdens een dip zijn) gaat iemand niet vreemd,punt.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 00:01

Volgens mij is TS er ook helemaal niet op uit om die relatie om zeep te helpen, of wel TS? En met appen is toch niks mis? Je hoeft hem niet direct ten huwelijk te vragen. Je kan elkaar best beter leren kennen en op die manier een vriendschap opbouwen. Als dat al gezien wordt als een relatie kapot maken kan iedereen beter zijn vriend/vriendin aan een ketting leggen. Je moet ook gewoon nieuwe vriendschappen op kunnen bouwen als je in een relatie zit, zolang het geen stiekem gedoe is.

Wat betreft mensen die vreemdgaan en altijd zo blijven.. Ik heb zelf nu een keer of vier mannen achter me aan gehad die allemaal in een relatie zaten, eentje zelfs met kind. Van degene met het kind heb ik destijds een paar keer afgesproken en ook seks gehad.. Toen ik tijdens een etentje hoorde dat hij dus een relatie en een kind had voelde ik me echt enorm banketstaaf, maar vooral heel dom. Nu 2 jaar later, contact hij me nog wekelijks en wil nog steeds afspreken. Op een andere man die ik intussen 1 jaar ken ben ik verliefd geworden, na een tijdje kwam ik er achter dat ook hij een relatie had maar voor mij was hij echt de ware en ik vond het heel moeilijk om hem los te laten. Uiteindelijk zei hij dat hij voor mij had gekozen, ik plannen gemaakt om die kant op te gaan voor een half jaar ( Amerika ) maar helaas, of gelukkig 't is maar net hoe je het ziet, kwam ik er achter dat hij weer niet eerlijk was geweest en nog steeds met hetzelfde meisje een relatie had. Ik heb me werkelijk nog nooit zo dom gevoeld en was echt in alle staten. Hij mocht blij zijn dat er een grote plas tussen ons zit, al had ik de neiging om die kant op te roeien als het nodig was.

Het blijft lastig, maar opzettelijk iets kapot maken moet je echt niet willen. Daar doe je iemand heel veel pijn mee.