vriendje in Egypte... dringende vraag!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 16:42

Hoe dom zijn sommige mensen......... Een liefde via Skype? 2 weken daar en kijken of het echte liefde is? Wegwezen en snel ook! Nooit iets tekenen in een taal die je niet kan lezen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 16:42

Mag ik vragen hoe oud je dochter is?

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 16:43

NOOIT NEVER NOOIT NIET iets ondertekenen waarvan je niet precies elk detail weet wat er in staat. Dit lijkt me geen zuivere koffie

Isegrim

Het is niet de dochter van TS maar de dochter van een vriendin van TS.

Reneee_

Ik geloof dat er zelfs een boek is geschreven door een Nederlandse vrouw die zo'n situatie heeft mee gemaakt. Zij kon door het ondertekenen van bepaalde formulieren ook niet weg en het enige waar ze voor diende was geld. Het schijnt voor sommige Egyptenaren pure business te zijn; een westerse vrouw vinden om mee te trouwen om vervolgens haar bankrekening leeg te plunderen :=

Juliettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 16:46

Reneee_ schreef:
Ik geloof dat er zelfs een boek is geschreven door een Nederlandse vrouw die zo'n situatie heeft mee gemaakt. Zij kon door het ondertekenen van bepaalde formulieren ook niet weg en het enige waar ze voor diende was geld. Het schijnt voor sommige Egyptenaren pure business te zijn; een westerse vrouw vinden om mee te trouwen om vervolgens haar bankrekening leeg te plunderen :=

dat boek heb ik ook gelezen.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 16:46

jeetje, dit is echt geen zuivere koffie!
inderdaad zorgen dat ze haar paspoort NIET uit het oog verliest!
en zorgen dat ze daar als de sodemieter weg komt!
en vooral NIETS laten tekenen!

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 16:49

Dit lijkt me geen zuivere koffie. Het kan best zijn dat als ze straks dat formulier tekent, ze niet meer weg kan uit Egypte en dat ze aan een huwelijk vastzit :') . Sowieso, naar Egypte afreizen na een Skyperelatie. Sorry dat ik het zeg, maar dat meisje lijkt me behoorlijk naïef. Kans is groot dat de Egyptenaar denkt dat ze rijk (westerse mensen worden daar per definitie als rijk gezien) is of via haar een verblijfsvergunning in Europa wil bemachtigen. Ken je niemand in Nederland die Arabisch kan lezen en dat formulier naar het Nederlands kan vertalen? Even inscannen en dan in Nederland laten vertalen, weten we allemaal wat er in staat :D

shilady

Re: vriendje in Egypte... dringende vraag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 16:50

Ben het nogal eens met mareng
niks tekenen en wegwezen daar.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 16:52

Brrr, krijg er spontaan al kippevel van.
Heel snel wegwezen daar!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 16:52

Ik vraag me echt serieus af hoe het in hemelsnaam mogelijk is dat dat meisje uberhaupt daar nu zit. Hoe oud is? Is ze rebels gegaan? Of waren haar ouders er mee akkoord? Hoe kan het toch dat mensen met alle kennis die vandaag voorhanden is nog steeds zo'n wilde risico's nemen?
Ik hoop dat dat meisje de eerste beste vlucht terug naar huis neemt. Ookal zou die man nu zo lief en aardig en geweldig zijn. Dat is het hem juist, natuurlijk gaat zo'n kerel zich niet gedragen als een dominante religiueze eikel zonder respect voor vrouwen, daar wacht hij wel mee tot ze tot over haar oren verliefd is en blindelings alle papiertjes tekent die er voor zorgen dat zij hulpeloos wordt!!!!
Echt genoeg Egyptenaren waar je als Westerse vrouw wel een mooie en goede relatie kunt opbouwen, maar iemand die je documenten in het arabisch wil laten ondertekenen op basis van nonsens is echt geen zuivere koffie...

Juliettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 16:54

zijn er nu geen rellen etc in egypte?

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 16:54

Ik denk dat bij ieder weldenkend mens de alarmbellen enorm gaan rinkelen. Als het om mijn dochter zou gaan zou ik zorgen dat ze vandaag nog op het vliegtuig terug zat (of dat ze überhaupt niet gegaan was.. een man die ze alleen van skype kent, seriously? :n )

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 16:55

Ja waar zijn haar ouders in dit verhaal?? Hoe oud is ze eigenlijk??

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 16:56

NOOIT en te nimmer tekenen. Dat moge duidelijk zijn. Ik snap niet dat je vriendin dit uberhaupt toe staat?
Gaan er bij haar geen alarmbellen rinkelen?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 16:58

Captain schreef:
Een moslimman mag met een niet moslim vrouw wat hebben.
Ik.zou hier dus mee uitkijken, half mannelijk Egypte loopt met een buitenlands meisje dus dit lijkt me geen zuivere koffie...

Inderdaad..
Dochter van een oude docent van mij werd op haar vakantie verliefd op een Egyptenaar(moslim), en die mochten gewoon wat hebben met elkaar hoor.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 16:58

ik ben ook wel erg benieuwd hoe oud zij is.. en waarom laten haar ouders haar alleen gaan naar zo'n wildvreemd land met een wildvreemde kerel :? ik hoop echt dat dit verhaal goed afloopt..

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 17:00

Ik heb zelf ook een relatie gehad met een Egyptenaar en wij liepen hand in hand zonder iets te hoeven ondertekenen hoor.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 17:02

Ik ben ook benieuwd hoe oud de dochter is. Hopelijk is ze niet in haar uppie naar Egypte gegaan?
Vreemd verhaal. Eerst via Skype en dan meteen zo'n verhaal er achteraan waar niets van klopt.

Sonjaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 17:02

oke oke heel erg bedankt voor jullie reacties.
en zo snel! waar zou ik zijn zonder bokt!
de dochter is dus 25 jaar, en heeft deze man leren kennen zo'n 6 maanden geleden op vakantie in Egypte.
De vonk sprong over en ze hebben na de vakantie via skype dagelijks contact gehouden. Ze is er nu naar toe voor een vakantie om elkaar beter te leren kennen.
Toen ik van mijn vriendin dit verhaal hoorde besloot ik jullie op bokt om ervaringen te vragen.
we hebben haar inmiddels gesproken en uitgelegd wat jullie allemaal hebben beschreven. uiteraard wil ze in de goedheid van die vriend geloven maar heeft onze raad ter harte genomen. ze gaat niets tekenen en zal het bewuste document mee brengen naar huis.
heel erg bedankt voor jullie steun en reacties!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 17:04

Pff gelukkig maar. Goed laten kijken naar dat document en nadere informatie inwinnen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 17:04

ik hoop dat ze weer gewoon in nederland veilig arriveerd. slim dat ze niets tekend.

ze slaapt toch niet bij die man thuis, maar gewoon in een hotel?

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 17:05

gelukkig dat ook bij jullie de alarmbellen gingen rinkelen.
ik zou zeggen.. lekker 2 weken vakantie vieren. niets tekenen.

daarna komt hij hier maar een keertje, kun je dan mooi handje in handje lopen.
kun je daarna wel beslissen wat je wilt.

XxLMMxX

Klinkt als een verstandige beslissing.

Captain

Super! Mocht je willen weten wat er in staat, ik ben nog steeds goede vrienden met mijn ex dus kan ik het wel laten vertalen voor je. :)