Een dag in het leven van een filmster Update!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 18:43

Heel vet Yasmine! :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-13 19:06

StableDoor schreef:
Ik vind het zo gaaf *\o/* Ik wil minimaal elk uur van de dag een update :+

Ik doe m'n best :)) Zal hier sowieso iedere avond een verslagje komen doen :P
Maar als het zoals vorige keer is, zitten we echt uren aan een stuk op de set en is er niet zoveel tijd voor andere dingen. En eens je op de set bent moet je je telefoon uitschakelen en achter laten. Maar je kan me wel volgen op Twitter (yasminegonerad), dat is wat makkelijker te updaten dan Bokt :D

Kreeg overigens een mailtje dat we pas om 10u beginnen te filmen morgen ipv 7u - wat een opluchting, want ik denk niet dat ik er cameraproof uitzie als ik om 5u moet opstaan :')

Spirit

Re: Een dag in het leven van een filmster Update!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 19:09

Is het weer in Gent? Of in Antwerpen?

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 19:11

Echt heel gaaf zeg! :D Heel veel plezier morgen!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-13 19:18

Spirit schreef:
Is het weer in Gent? Of in Antwerpen?

In de buurt van Antwerpen (waar ik vandaag moest zijn dus) is waar de productie zit, dus alle producers, regisseurs, acteurs, verantwoordelijken. Ze slapen daar geloof ik ook allemaal, want de acteurs hadden een dag vrij. Benedict was aan het slapen :+
Filmen zelf is in een studio in Vilvoorde. Woensdag hebben wij wel een dagje vrij, omdat ze dan in Antwerpen een andere scène gaan filmen.

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 02:45

Wat super gaaf zeg!

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 10:50

Oeh wat leuk om mee te maken zeg!! Superleuk! En wat een fakkin lelijke pruik!! :')

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 12:57

Hair en make-up is gedaan :D Ben net al even op de set geweest omdat ze belichting enz moesten afstellen. Ziet er suuuupergaaf uit! De regisseurs lopen ook de hele tijd te discussieren over alles :+
Ik heb heel vreemd haar met getoupeerde pigtails :') foto: http://twitter.com/yasminegonerad/statu ... 88/photo/1 (ik rechts)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 13:05

Gaaf! Nog even en ze staan voor je in de rij!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 15:48

Wauw wat super super gaaf!! heeeel veel plezier en geniet er van :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 15:55

Nog altijd aan het wachten :+ we moeten per 3 de set op voor close-ups maar dhet duurt steeds een uur per groepje van 3. En dan natuurlijk om het uur make-up opfrissen omdat we steeds eten en drinken. Maar we vermaken ons hier wel met z'n 12-en, het is een gezellige groep :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 16:55

:D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 00:06

Nou nou nou. 7u gewacht voor een shot van 9 seconden :P Meh, ik had gewoon pech dat ze ons pas als laatste kwamen halen, want anderen zijn wel een paar keer naar de set gehaald. Alleszins, de set ziet er heeeel erg vet uit en we komen best close in beeld. Het is een heel ingewikkeld verhaal en het stuk waarin wij voorkomen zit vol special effects (de volledige set staat ook op een green screen omdat er nog veel aan ge-edit gaat worden). Ze hebben vandaag dus niet echt één lange scène gefilmd, maar steeds stukjes van 10 seconden met verschillende figuranten, die ze dan straks in de studio gaan bewerken en knippen. Die shots moeten dan ook steeds weer opnieuw belicht worden, alle attributen opnieuw schikken in de set enz. dus neemt erg veel tijd in beslag. Om 17u moesten we de set op en denk dat ze het shot om 19u eindelijk hadden zoals zij het wouden. Voelt wel een beetje vreemd, want de set was dus wij die aan onze computers zaten aan een bureau - dus wij zaten daar eigenlijk al een uur terwijl rondom ons iedereen heel druk en gestresseerd bezig was om alles in orde te krijgen, terwijl wij daar maar zaten te niksen :+ Het storyboard stond daar wel en dan zie je zo'n getekend overzicht van alle geplande shots. Dat zag er heeeeel vet uit :j

Verder was het wel een toffe dag! We zijn met 8 jongens en 4 meisjes (de figuranten) en we hebben echt onze eigen loge, waar comfy zetels staan, we tv kunnen kijken, internetten enz. En het zijn allemaal toffe mensen dus we vermaken ons wel :D Maar het is best leuk dat we nu meer een deel uitmaken van de productie - lunch met de crew, iedereen kent je naam, de regisseurs spreken je direct aan. Oh en we kregen ook hair en make-up gedaan! Wat ik heerlijk vond :D Om het uur moest je dan wel weer een touch-up krijgen (mijn haar was getoupeerd maar de haarlak hield niet zo goed :+ ) en eens we op de set waren, kwamen ze ook tussen enkele shots door je make-up fixen. Voelde me net een echte filmster :Y)

Morgen krijgen we blijkbaar wel meer te doen en van het storyboard kon ik wel afleiden dat we nog scènes met Benedict gaan spelen. Dus ben erg benieuwd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 00:12

*\o/* Ben echt jaloers klinkt echt super!

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 00:13

Je verhalen blijven echt tof :) Ben benieuwd wanneer 't te zien is :j

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 00:16

Oh Yasmine ik zie het helemaal voor me, wat omschrijf je het allemaal beeldend :D

Hair & Make-Up lijkt me echt prachtig, ik moet ook zo'n handig persoon zien te regelen voor hier thuis, lijkt me ideaal :D

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 00:16

Oh wat gaaf !! Ik blijf volgen :j

Mag ik vast je handtekening, kan ik zeggen dat ik hem als eerste had als je over 5 jaar wereldberoemd bent :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 00:26

Ohja, nog een paar clichés waarvan ik vandaag heb geleerd dat ze écht zijn:
- Er wordt daadwerkelijk "that's a wrap!" geroepen aan het einde van de dag.
- Dat klapbordje voor iedere scène is ook echt. Ja, natuurlijk is dat echt, maar ik stond er toch wel even van te kijken. Wordt wel minder leuk als ze na een tijd "scene 62, take 9" afroepen. 10x opnieuw doen alsof je voorovergebogen aan je computer zit te typen wordt heel saai na 2u :Y)
- Telkens wanneer er "action!" werd geroepen, begon ik bijna te lachen. "Net een echte film," dacht ik dan bij mezelf, tot ik besefte dat ik ook echt in een Hollywoodfilm zat :')
- Green screens zijn vreemd >;)
- Je make-up wordt daadwerkelijk bijna iedere take gefixt. Extra poeder om niet te blinken enzo. Al vraag ik me af hoeveel make-up er kan verdwijnen bij een shot van 10 seconden :+
- Niemand geef een hol om je als jij in je T-shirtje op een ijskoude set 2u aan een bureautje moet zitten, want zij dragen toch allemaal warme parka's dus dan heb jij het vast ook wel warm genoeg >;) :+
- Filmen = wachten. Om 12u kwam onze figurantenverantwoordelijke binnen: "guys, the crew are setting up and lighting the set now, but it seems like they are in no hurry at all so you better get comfy because it will be a lot of waiting today." Veelbelovend :P
- Je wordt wel lekker verwend. Uitgebreide lunch en on set paaseitjes en verse minipizzaatjes :9
- Regisseurs die je "dear," "love," and "that lovely lady over there" noemen zijn lief <3

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 08:27

Yas wat supr gaaf allemaal! Wanneer draaid de film in de bios?? :') hele domme vraag misschien, maar maak je de film op volgorde of gaan de scene' s kriskras door elkaar?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 09:14

In november geloof ik! Zal het straks nog eens vragen.

Scènes worden inderdaad kriskras door elkaar gefilmd. We zitten nu op een set in een studio waar we gisteren scène 42, 62 en 82 hebben gefilmd. Maar op dezelfde dag hebben ze ook op andere locaties gefilmd met andere acteurs. Ze filmen erg veel in steden, in de openlucht, en dan draaien ze vaak gelijk alle scènes die op die plaats moeten worden gefilmd. :)

Op naar dag 2 :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 09:20

Veel plezier vandaag!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 09:27

Wat een leuk verslag weer :D ben benieuwd wat je vandaag moet doen, veel plezier!

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 09:36

Gaaf zeg!! Veel plezier vandaag!

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 09:37

Wat gaaf dit! Betrap mezelf erop dat ik met een grote glimlach zit te lezen :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 11:59

Ik zit nu in de make-up (jaja smartphonen terwijl ze mijn haar doen, ik krijg al capsones) en net Benedict gespot! We mogen een scene met hem doen vandaag!
Laatst bijgewerkt door Yasmine op 05-03-13 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt