Leonyr schreef:Even vanaf de andere kant:
Als caissière ben je verplicht het ID te vragen tot de 21e. Doe je dit niet (en ze komen er achter), dan wordt er € 1800,- aan boete gerekend, aan jou persoonlijk.
Niet zo lang geleden hebben we een controle gehad en binnenkort kunnen we er nog één verwachten. Omdat we geen van allen zitten te wachten op een dergelijke boete, vragen we bij de kleinste twijfel meteen het ID.
Niet om de klanten te pesten, je moet het ook zeker niet als belediging opvatten, maar voor ons is dit puur uit 'angst' voor deze boete.
En voor ons is het even vervelend als mensen (die ouder blijken te zijn) vervolgens vervelende opmerkingen maken. Wij kunnen er niets aan doen maar helaas kom ik vaak genoeg klanten tegen die overdreven zuchtend, steunend en kreunend het ID uit de tas halen om mij vervolgens zeer geïrriteerd aan te kijken.
Geloof mij maar; het is voor ons net zo vervelend als voor jullie.
Klopt, iedereen poept in z'n broek als er ook maar de kans bestaat dat er een controle is.. Daarnaast zijn bij ons de regels aangescherpt en kan het zo zijn dat de winkel voor onbepaalde tijd geen alcohol en tabak meer mag verkopen. Niemand wilt dat op zijn of haar geweten hebben.
Ik vind het ook niet altijd leuk om te vragen, zeker bij mensen waarvan ik weet dat ze ouder zijn of dat ik twijfel. Maar het moet nou een maal. Al moet ik zeggen, bij de jongetjes van 16 die geen id mee hebben, geniet ik er stiekem wel van