Dromen die je de rest van de dag blijven achtervolgen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 17:49

AnnaR schreef:
O dat is ook altijd grappig ja... dan lig je net lekker en dan "zak je door je bed" om vervolgens nog een uur wakker te liggen.

Ja :') haha, je schrikt je echt helemaal de pleuris :=

Mij is ooit verteld dat je als je slaapt je 'ziel' boven je zweeft en als je dan zo 'valt' het terug valt in je lichaam :+
Beetje zweverig, maar toch... :o

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 17:56

Vivian__ schreef:
AnnaR schreef:
O dat is ook altijd grappig ja... dan lig je net lekker en dan "zak je door je bed" om vervolgens nog een uur wakker te liggen.

Ja :') haha, je schrikt je echt helemaal de pleuris :=

Mij is ooit verteld dat je als je slaapt je 'ziel' boven je zweeft en als je dan zo 'valt' het terug valt in je lichaam :+
Beetje zweverig, maar toch... :o

Doe mij de wetenschappelijke reden dan maar ja ;)

Collie2008

Re: Dromen die je de rest van de dag blijven achtervolgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 17:59

Ja dat 'val' momentje is vaag ja, heb ik vaak :D

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 19:40

brr die val momenten heb ik ook vaak :') vaak droom ik dan dat ik van de trap val of met mn hoofd op de stoeprand :')

ik onthou ook bijna altijd mijn dromen... ik kan me dan ook echt heel de dag naar voelen als ik een nare droom heb gehad :(

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:21

Ik heb ook van die momenten dat ik zo droom, vaak droom ik dat dat een kwade zwarte kat zich in m'n slaapkamer bevind.
Ik ontzettend bang ben, m'n licht het niet doet, m'n telefoon niet werkt, ik me niet kan bewegen en gillen lukt ook niet..

Daarna word ik uitgeput wakker, en ben ik echt angstig..

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 22:54

Ik heb tijden last gehad van slaapverlamming, dan slapen je spieren en alles nog, maar je bent wel wakker. Kan het niet zo goed uitleggen.

Droomde altijd verschrikkelijk, was vooral de periode nadat mijn oma overleed (en ja, mijn oma kwam in deze nachtmerries ook voor op een niet leuke manier, terwijl ze superlief was) maar ik maakte mijn nachtmerries dus bewust mee maar kon er niets tegen doen, echt een hel was dat.

Gelukkig geen last meer van, en droom nu wel leuk/grappig.

Zo had ik laatst gedroomd dat mijn hele gezicht vol puisten zat, hele dag als ik jeuk had dacht ik: niet krabben! Krab je je puisten open (ik heb geen enkele puist voor de duidelijkheid :+ )

En dat ik op mijn paard aan het rijden was (is nu pas 9 maanden). Nadat ik wakker was geworden en aan de koffie zat, zat ik helemaal te genieten van ons fijne ritje.

Totdat ik mij rot schrok en besefte dat het maar een droom was, was de hele dag een beetje down haha

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 23:33

Heb jaren lang zo 1 of 2 keer per jaar dezelfde droom gehad waarin ik droomde dat ik mijn toenmalige paard nog had. Ik droomde dan dat ik al 3 maanden niet bij haar was geweest en dat ik toen opeens besefte dat ik haar nog had en dan trof ik haar verwaarloosd aan. Wanneer ik dan wakker werd moest ik echt goed nadenken of ik dat paard nou nog wel of niet had. Heel vaag. Dat droomde ik nog zo'n 6 jaar na de verkoop :+

Slaapverlamming ook wel eens gehad, heel naar

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 23:37

Ik heb meestal voorspellende dromen... Zo droomde ik dat mijn (toenmalige) vriend kuste met een meisje (dat al langer op hem verliefd was, maar hij had haar zogezegd afgewimpeld) en 's anderendaags kwam het uit dat hij me al maanden bedroog met haar. In de tijd die daarop volgde heb ik nog een paar keren van dat meisje gedroomd en iedere keer opnieuw kwam er 's anderendaags een nieuwe ontdekking boven water!
Als ik nu een keertje raar droom, dan houd ik dus al mijn hart vast! :=

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 23:40

heel herkenbaar allemaal... ik kan ook echt raar en naar dromen over dingen en me er de hele dag rot enz over voelen maar het gekke is, dat ik dan savons de droom soms weer kan hervatten... dus hij gaat dan weer verder waar hij gebleven is...

vaak droom ik dat ik ontvoerd word door mijn vader of neergeschoten word door hem omdat hij me niet kan krijgen en dat soort dingen... ook heb ik als klein kind jaren gedroomd over een wolf en boter bloempjes die ik stuk voor stuk door de wc spoelde, en na zoveel bloempjes kwam de wolf dan tevoorschijn...

op latere leeftijd kreeg ik een andere angstige droom die vaak terug kwam...

maar het aller meest droom ik over mijn vader en allemaal griezelige dingen...

wat is slaapverlamming?

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 23:48

Wat een herkenning hier!
Ik heb een tijdje, een jaar in totaal denk ik, gedroomd dat ik werd vermoord.
Op welke manier dan ook, en met welk gereedschap dan ook.
Het was allemaal heel sick, eng en realistisch.
Ik werd wel 2 keer per nacht wakker, helemaal bang natuurlijk.
Ik ben in mn dromen achterna gezeten, mn bed uitgetrokken, door mn moeder gekild, gegijzeld, neergeschoten, neergestoken, verdronken, geexecuteerd etcetera.
Het was heel erg, maar na een tijdje was ik het gewend en negeerde ik het.
Toen ik het begon te negeren begon ik langzaamaan in elke droom te denken 'oke, dit is weer een droom'.
Ik heb de reden nooit opgezocht, wel ben ik altijd heeeeeeeel bang.
In het donker en voor dit soort dingen waarover ik droom, dat dat zou gebeuren in het echt.
Door de dromen ben ik natuurlijk nog banger geworden.

Nu heb ik al een tijdje niet meer raar gedroomd.
Ben er heel blij mee, maar geen idee waarom het gestopt is.

Herkent iemand dit?
Of heeft iemand dit ook? gehad?

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 23:57

Dit is mijn topic!
Hier zat ik vanmorgen nog aan te denken.

Vorige week een aantal vreemde dromen gehad die me behoorlijk down maakten voor de rest van de dag:
- pony die dood ging (maar net niet?)
- het nieuws dat mn vader een hartaanval niet had overleefd (hele heftige droom was dit...)
- huis wat in brand staat, zonder spullen er in.
- hele heftige ruzie met m'n zus, moeder en onbekende?

Had ik vorige week een heftige week?
Volgens mij niet... Drie weken er voor wel.

Vannacht droomde ik ook zo vreemd:
Ik ging met m'n werk op uitje (dagje weg) en we gingen naar m'n aller eerste weekend baantje. Iedereen herkende me daar nog en wat het raarste was:
m'n oude baas en m'n huidige baas, waren elkaars spiegelbeeld :?
Héél raar!

Ben benieuwd naar komende nacht.

Maar het is herkenbaar dat sommige dromen een bepaalde inpact op je houden.
Zo kan ik een hele dag huilerig overkomen en ben ik erg verdrietig.

Ook het gevoel van "Door je bed vallen" is hier herkenbaar!
Echter is dit alleen wanneer ik op m'n rug of zij lig? (daarom lig ik heel vaak op m;n buik :P )

Wat ook een rare droom was:
Ik droomde over een bos, het was donker en kil. ik werd "wakker" en ging recht op in bed zitten en keek voor me uit.
En toen... schrok ik me rot van de kast die daar al jaren staat.
Ik dacht serieus dat de kast zou vallen op me?
Heel bizar... Daarna was ik echt wakker en durfde ik niet meer te slapen.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 23:59

Goof schreef:
Ik droom sowieso absurd veel, gek en levendig en weet altijd nog wat ik heb gedroomd.
Eens in de zoveel tijd heb ik ook van die vreselijk zwaarmoedige dromen en blijf ik de hele dag met een rot-/ verdrietig/ vervelend gevoel rondlopen.

Zo ben ik enkele weken geleden in mijn droom neer geschoten. Ik werd in mijn voorhoofd geschoten en ging dood. Het was zo bizar realistisch dat ik echt helemaal verdwaasd was toen ik meteen daarna wakker werd.

Dat heb ik nou ook precies. Ik droom idd ook weleens dat ik word beschoten en dood ga, wordt dan ook meteen met een raar gevoel wakker.

Sommige periodes droom ik meer dan anderen, heb dan ook tijdens die 'drukke' periodes t idee dat ik amper rust krijg, zowel op de dag als in de nacht is mn hoofd dan druk bezig

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 00:04

Ik moet altijd maar vanalles doen in mijn dromen. Echt de stomste dingen maar ze lijken zo belangrijk, ik weet ook niet waarom het moet, maar het moet...
Meestal vlak voor de wekker gaat, en gaat die af dan druk ik gerust nog een keer op snooze omdat ik nog een opdracht oid uit moet voeren, doe ik mijn ogen dicht ben ik zo hup weer terug in mijn droom.

Ik vergeet altijd wat het precies is, soms moet ik een trein halen op een perron dat ik niet kan vinden, en vannochtend moest ik allerlei opdrachtjes uitvoeren geloof ik, maar wat en met wie weet ik niet meer.

Als het eindelijk allemaal gelukt is (soms niet, dan besef ik in ene dat ik iets belangrijks vergeten ben en word ik door de schok daarvan wakker) ben ik al uitgeput voor de dag (en de echte real life opdrachten) begint. :+

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 00:37

Ik droom sowieso de meest nare dromen als ik op m'n rug lig

Ik droomde laatst dat er een ruimteschip boven het huis hing. De ruimtewezens hadden een soort afstandbestuurbare camera vliegding mn huis in gestuurd. Die zweefde boven bed. Boven het huis bromde de UFO heel hard. Ik hoorde het in mn droom echt en dit leek ook zo te zijn toen ik 'wakker' werd, maar het lukte niet om echt wakker te worden. Ik durfde mn ogen ook niet open te doen want ik was bang dat dat ding daar echt hing :') echt zo idioot :+ Was blij dat ik eenmaal wakker was en er was niets te zien. Toch was ik weer heul bang om te gaan slapen, zo raar :+ Wist natuurlijk wel dat het niet waar was, maar het was tegelijkertijd zo realistisch. Ik zou het geluid nu nog steeds herkennen :D

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 00:38

'Blij' om te lezen dat ik niet de enige ben met die idiote dromen en die daarna bang is om verder te gaan slapen :+

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 00:38

Das niet zo handig Gypsy, begin je de morgen al helemaal gestrest. Ik heb dat heel erg soms, dat ik droom dat ik iets vergeten ben en dan blijft dat gevoel een hele dag hangen. Dan ben ik echt een hele dag aan het puzzelen wat het nu kan zijn dat ik vergeten ben, terwijl het eigenlijk een droom was 8)7
Wat ik ook heb zijn van die dromen waarin ik besef dat ik in pyjama in mijn bed lig, maar dan staat mijn bed bvb midden in een feestje of zijn er vrienden op bezoek ofzo. Nou dan geneer ik me echt dood in mijn slaap, dan word ik uiteindelijk wakker en zelf als ik wakker ben en zie dat er niemand is, blijf ik een soort van in mijn droom hangen en droom ik gewoon verder. Als ik dat heb moet ik even opstaan en iets doen en dan is de droom over en kan ik terug gerust slapen.
Verder heb ik niet vaak slechte dromen, maar als ik er heb is het vaak over mijn vriend. Laatst droomde ik over zombie-achtige wezens, die niet slecht waren en dan plots stonden we aan een kade en werd mijn vriend gearresteerd voor iets dat hij niet gedaan had. Toen bleek hij ook 2kinderen te hebben waar ik dan voor moest zorgen (hij heeft helemaal geen kinderen en woont nog thuis :? )
Echt waar ik de dingen vandaan haal :') en dan echt serieus een hele dag down zijn omdat ik zo verdrietig was in mijn droom :')

edit: ik durf soms ook niet meer te slapen, ik verbeeld me soms ook vanalles en moet dan 10x het licht aan doen om te kijken wat het is :')

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 00:55

Ik heb ook vaak de raarste dromen waarin ik de gekste dingen met elkaar combineer.
Ik heb me een paar jaar geleden verdiept in wat dromen betekenen/of je proberen te vertellen.
Je onbewuste brein weet zoveel meer dan je bewuste brein, da's echt bizar.
Sinds ik mijn eigen dromen kan "ontleden" kan ik mezelf ook helpen.
Door angsten te ontdekken die ik verstopt hield, of juist dingen die ik leuk vind, waarvan ik dat niet bewust wist.
Ook zijn de nare dromen een stuk minder eng als je ze uit kan leggen.
Ik kan het iedereen aanraden :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 00:55

Ik onthou dromen, en vind 't vaak vervelend omdat als ik dan wakker wordt ik me echt even moet bedenken of ik nu wel écht wakker ben. Vaak zijn het ook hele mooie dromen, hele realistische dromen. :) Ben er vaak ook wel dankbaar voor. :)

Ligt denk ik ook eraan waarmee je 'naar bed' gaat.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 01:17

Nou ik heb zelden leuke dromen of ze zijn beangstigend of verdrietig of verwarrend maar leuk zijn ze zelden

AnnaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 07:51

Dat lijkt me naar Colway, als je bijna nooit leuke dromen hebt.

Heb er vanacht weer twee gehad, om 3 uur vanacht werd ik wakker met het idee dat ik te laat was voor mijn afspraak, die is voor de goede orde om 2 uur vanmiddag, dus naar de wc, tandenborstel gepakt en toen bedacht, goh, misschien is het handig om te kijken hoe laat het is, toen toch m'n bedje maar weer in gekropen.
En nu net een droom waarbij ik in m'n voet geschoten werd, deed natuurlijk heel veel pijn, totdat mijn beste vriend tegen me zegt: Lieve schat, je bent verlamd, dit voel je niet. Toen had ik even een ojaa moment en kon ik weer verder met waar ik mee bezig was.

Die laatste droom was vooral raar.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 10:20

Oja, heel herkenbaar al vanaf kind af aan. Nu heb ik ook in mijn opleiding het vak droomduiding gehad (niks zweverigs ofzo, is heel psychologisch, jungiaans) dus kan ik er ook wat mee.

Maar eerlijk gezegd als ik weer eens een droomavontuur beleefd heb wat gewoon leuk was, kenmerk ik het als fundroom. Ik ben nogal van de tv series etc en schijnbaar heb ik soms gewoon wat aktie nodig :+ In elk geval ga ik minstens eens per maand in de nacht met het A-team of MacGyver op stap of waag ik de sprong met SG-1 naar een andere planeet door de Stargate of vecht een potje tegen de Cylons in mijn Battlestar Galactica viper... En ja, dat voelt allemaal zo echt dat ik bij ontwaken idd verbaasd ben dat ik gewoon op Aarde in mijn bed lig :D Ik weet het, ik ben maf :j

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 11:10

Ik heb ook vrij regelmatig dromen waarin ik denk "Nee, dit is echt geen droom, want..." Dan is de desillusie pas écht groot als je wakker wordt..

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 11:52

AnnaR schreef:
Dat lijkt me naar Colway, als je bijna nooit leuke dromen hebt.

Heb er vanacht weer twee gehad, om 3 uur vanacht werd ik wakker met het idee dat ik te laat was voor mijn afspraak, die is voor de goede orde om 2 uur vanmiddag, dus naar de wc, tandenborstel gepakt en toen bedacht, goh, misschien is het handig om te kijken hoe laat het is, toen toch m'n bedje maar weer in gekropen.
En nu net een droom waarbij ik in m'n voet geschoten werd, deed natuurlijk heel veel pijn, totdat mijn beste vriend tegen me zegt: Lieve schat, je bent verlamd, dit voel je niet. Toen had ik even een ojaa moment en kon ik weer verder met waar ik mee bezig was.

Die laatste droom was vooral raar.

Oh je laatste droom is wel grappig :') ik kan het me zo voorstellen, das echt een droom die ik ook zou hebben.

Vannacht gedroomd over vissen en vriend lief die ergens naartoe moest vanavond. Toen ik wakker werd stuurde ik een goeiemorgen berichtje en ik heb hem echt gevraagd waar hij vanavond naartoe ging zonder dat ik het besefte! Pas toen ik zijn reactie zag en mijn berichtje opnieuw las had ik het door :P

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 12:45

Echt heel naar zijn dat soort dingen.. Ik heb vaak (al vanaf mijn jeugd) één en dezelfde droom; in mijn droom word ik wakker, alles is precies zo in de setting als dat ik ging slapen. Ik ga tegen mensen praten die ik ken (mijn ouders bijvoorbeeld), enkel weet niemand meer wie ik ben. Mijn moeder gilt wat ik in hun huis doe, mijn vader komt me achterna. Op straat weet niemand wie ik ben, mijn vriendinnen herkennen me niet, zelfs mijn vriend niet. Iedereen roept dat ik ze lastig val omdat ze niet weten wie ik ben en ik maar blijf roepen 'Ik ben het!'

Verder droom ik soms gruwelijke moord-dromen. Waarin iemand mij al martelende weg aan het vermoorden is bijvoorbeeld.

Van die moord dromen en van die 'alleen op de wereld' dromen ben ik echt de hele dag van slag. Ik ben me ook soms in de droom bewust dat het een droom is, alleen kan ik mezelf niet wakker maken. Ik wil ook als ik hiervan dan eindelijk wakker ben, niet meer slapen op dat moment.

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 12:54

Oh ja heel herkenbaar! Ik ben een hele warrige wilde slaper.
Droom heel heftig en onthoud altijd alles. het gebeurd me heel vaak dat ik wakker wordt en geen idee heb waar ik ben (lig gewoon in me eigen bed :') ). Dan moet ik mezelf echt weer even op de wereld zetten ofzo. Ook praat ik heel veel in me slaap, en ik knazzertand. vooral als ik heftig droom heb ik hier veel last van.. droom vaak dat ik achter volgt wordt of dat ik iemand moet slaan maar net niet bij die gene kan komen..