Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
.
En het is natuurlijk ook gewoon leuk om te doen. ElineS schreef:Werk/leren is inderdaad meer mijn ding denk ik, dan alleen leren. Maar dat is dus vaak MBO niveau en, ik wil niet iemand voor het hoofd stoten, MBo is een prima opleiding, maar ik weet dat ik qua denkniveau HBO kan en dan vind ik het zo zonde.
ElineS schreef:Oké.. Ik heb wel een klein beetje een idee.
In ieder geval geen kantoorbaan. Ik wil afwisseling. Papierwerk, geen probleem, maar niet elke dag. Ik wil iets waarbij ik misschien soms buiten ben, bezig met mijn handen, of in ieder geval iets aan het doen ben, iets waar ik in contact kom met veel verschillende mensen.. Een actieve wisselende baan. Tijden maken me niet uit. Kantoortijden of juist heel wisselend, nachtdiensten etc. Ik vind alles prima.
Ik wilde daarom bij de politie. Dat is iets wat toch al een tijdje in mijn hoofd zit.
Maar ik moet eerst mijn rijbewijs halen, anders kom je heel moeilijk in de HBO opleiding van Politiekundige. Mja, die opleiding is niet in het Noorden.. De MBO variant wel. Die is ook in Drachten. Hoofdagent. En blijkbaar, veel mensen die de HBO opleiding doen, worden vaak alsnog hoofdagent (meer praktijk) en je kan, als je op MBO begint, in de politie jezelf nog altijd omhoog werken.
Dat is dus een optie. Eén die ik graag wil.. Maar één waar ik ook bang voor ben. Ik kan die knoop niet doorhakken. Ik moet dan echt beginnen met 'leven'. Met volwassen worden, met verantwoordelijk zijn. Het is werken en leren en je kan in die opleiding zeker niet op je luie reet zitten. Dus ik moet het echt zeker zijn en er ook echt klaar voor zijn.
Maar ik twijfel.
Mijn coach vind het ook wel een optie, maar hij geeft ook aan dat ik misschien iets met schrijven moet doen. Telkens wanneer ik over schrijven praat, dan lichten mijn ogen op, dan ratel ik er zo over weg. Schrijven is toch echt mijn passie. Mja, passie brengt je maar zover.

Imre schreef:Kan je geen opleiding tot mantelzorgmakelaar doen? Dat heeft mijn beste vriendin gedaan.
Ik ben inderdaad van plan ermee bezig te blijven. Al zou ik mijn opleiding/werk niet in het schrijven vinden, ik wil er wel mee bezig (blijven). Ik wilde ook lange tijd Nederlandse Taal en Cultuur studeren.. Een poos daarna Engelse Taal en Cultuur.. Maar ook omdat je hierin niet zo heel veel toekomst hebt met werk, heb ik dat laten varen. Plus het zijn uni opleidingen en dat is toch wat te hoog gegrepen voor me.
. Citaat:Als je dat niet hebt en je niet eens gemotiveerd bent om je bed uit te komen of een stukje ervoor wilt reizen dan kan ik rustig zeggen dat je het niet gaat redden
ElineS schreef:@YouthReiner: Ik had inderdaad ook gehoord dat er niet zoveel verschil tussen de twee functies zat. Het mooie is ook nog, als ik wel als Hoofdagent begin, kan ik altijd nog opwerken, mocht ik dat willen. Binnen de politie zijn er veel mogelijkheden, wat ideaal is voor me, want ik kan alle kanten op, mocht ik dat willen. Waar volg je op dit moment de opleiding als ik vragen mag?
En ik ken genoeg mensen die na een paar jaar agent of hoofdagent zijn, zijn doorgegroeid naar hogere of andere functies. Het is inderdaad ideaal dat er zoveel mogelijkheden zijn!
Knoffer schreef:Charaz schreef:Is het geen idee om qua studie eens een mbo opleiding te proberen, misschien past dit veel beter bij je dan hbo?
Dit zou ik absoluut afraden. Als je denkniveau hbo of hoger is, is mbo echt enorm frustrerend. Iig een 4-jarige, je hebt natuurlijk ook 1- en 2-jarige, maar de vraag is wat je daar aan hebt.
. 
Dus dat is goed uitgevallen haha.
Daar denken we over een paar maanden wel weer over na.