Breghje schreef:Omdat jou verzekering dat aangaf als voorwaarde, tenminste, dat haal ik hieruit:
Katja schreef:Gips is volgens mijn verzekering het probleem niet maar ik zou zonder krukken moeten bewegen. Hierboven worden dus al dingen genoemd die niet kloppen. Mijn orthopeed wil best verklaren dat ik in een automaat kan rijden maar daar neemt de verzekering dus geen genoegen mee.
Dan denk ik ergens, als jou ha je een beetje tegemoet zou kunnen komen dat het probleem opgelost zou kunnen zijn. Maar de enigen die dat kunnen doen zijn jou ha en je verzekering.
Ik hang niet vast aan mijn eigen verzekering. Die is maandelijks opzegbaar dus ik stap met alle liefde over naar een ander. Wat mijn eigen verzekering zegt doet er voor dus niet zoveel toe door de manier waarop ze zich opstellen heb ik daar weinig binding mee.
vibabu schreef:Hand in het gips = niet mogen rijden (bron fysio/revalidatietherapeut, poortarts en gipskamer en politie)
Arm in mitella = niet mogen rijden (idem)
Gelukkig mankeer ik niets aan mijn handjes 
Amaryllis schreef:Als het voor langere tijd is kun je ook een Eigen Verklaring bij het CBR indienen. Dan beoordelen zij of je rijgeschikt ben en is dit ook het ultieme bewijs voor de verzekering.
Je zegt dat je automaat rijdt, heb je hier ook in afgereden of is dit een persoonlijke voorkeur?
Heb je hier ervaring mee? Ik heb begrepen dat dit soort aanvragen bij het CBR zomaar een half jaar blijven liggen. Tegen die tijd hoeft het niet meer.
Ik heb in een gewone auto afgereden maar doordat de functie in mijn linkerbeen minder goed was na een ongeluk en ik veel pijn kreeg met schakelen ben ik overgestapt naar een automaat.
AnnaR schreef:Ts ik zou maar uitgaan van wat je verzekering zegt, zij moeten tenslotte betalen als je een ongeluk krijgt.
Daarom ben ik ook aan het uitzoeken of er een mogelijkheid is dat een andere verzekeraar wat makkelijker in de omgang is zodat ik daar wel verzekerd ben.
_Marinke_ schreef:Ik had vorig jaar mijn been gebroken, had geen gips wel zo'n brace. Kon mijn been ook niet buigen etc. Eerste periode zelfs nog in rolstoel gezeten (zelfstandig auto in en uit kon ik echt niet, had er echt krukken en hulp bij nodig). De periode daarna liep ik continu op krukken en kon ik mijn been nog altijd niet buigen.
Mijn ouders hebben een automaat en mijn vader kwam met het idee dat ik misschien best auto kon rijden (eerst reden ze mij overal heen, maar het zou voor mij ook prettig zijn als ik zelf gewoon weg kon). Immers hebben wij een automaat en hoefde ik mijn linkerbeen (die dus gebroken was) niet te gebruiken. Mijn moeder heeft toen contact met de verzekering gehad hoe dit zat en of ik mocht auto rijden. Dit mocht gewoon, zolang ik maar niet in een schakel ging rijden.

Ze deden er ook absoluut niet moeilijk over, 1 telefoontje en ik had toestemming. Dit was trouwens bij Menzis meen ik.

Super bedankt voor je reactie. Ik ga morgen even contact opnemen bij Menzis of ze daar nog zo makkelijk mee zijn. Heb daar al mijn ziektekostenverzekering lopen en daar ook goede ervaringen mee.