dit moet je echt zien

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 14:34

Hondenkarren mogen niet in Nederland ;) tenzij je kan bewijzen dat je hond er voor gefokt is en ervoor getraind is (husky's en etc.) en dus in de sport gaan. Je mag dus niet zomaar een karretje kopen, je hond ervoor aanspannen en gaan met die banaan; want dan ben je strafbaar :+

Je mag wel honden aan de step of fiets vastmaken met een speciale lijn. Gebeurd vaak met honden die met mountainbikers racen. Best wel gaaf om te zien!

Nachtlampje

Re: dit moet je echt zien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 14:41

Die hondenkarretjes bestaan volgens mij ook voor paarden, ze zijn te koop in Amerika dacht ik.

Deze man heeft op een zeer onverantwoorde manier er zelf 1 in elkaar geknusteld..
Ik heb zo'n introductiefilmpje gezien en daar laten ze zien hoe zo'n karretje perfect uitgebalanceerd wordt en hoe het tuig ook is ontworpen zodat de drukpunten precies op de goede plekken vallen.

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 14:49

Het mag gewoon niks kosten...pony's ogen niet goed verzorgd...het tuig...heeft géén uitleg nodig toch ?
Dit noem ik denigrerend een "boer "....te zuinig en/of te dom !

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 14:56

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 14:58

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 15:03

Dat is toch niet normaal?!
Ben echt sprakeloos... :n

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 15:11

Hoe de persoon het in het filmpje doet komt niet erg fraai over. Maar zoek ook eens even op internet naar een filmpje van een Friese aanspanning met een sjees. Gaat ook op deze manier, alleen wat professioneler.

Op zich het rijden dmv een apart schoft verbaasd mij niet. Dat heb ik al vaker gezien, voornamelijk bij antieke/ authentieke aanspanningen.

Zou toch eens leuk zijn als 'de jeugd' op bokt zich eens wat meer verdiept in de geschiedenis van het aangespannen rijden. Borsttuigen en marathonwagens zijn niet de enige manier...

JoJoPonylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 15:14

Dit vind ik echt niet normaal! wat die allemaal uithaalt met die beestjes! Het zijn trouwens wel heeele brave beestjes, dat ze alles nog gewoon doen ook!

balkpetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 15:22

Niet mijn idee van verantwoord met je pony omgaan.
Inderdaad lijkt op cushing.

Het soort tuig bestaat "wat hij zelf in elkaar heeft gezet" ook in een betere versie zo
als al eerder is genoemd.
Ken iemand die het met een haflinger hengst heeft geprobeerd.
Je moet er erg om denken dat alles in balans is.
Zo niet dan ligt je paard/pony open.

Dat plastic buisje voor en achter zal wel zijn om het schoftje niet te laten schuiven.
Lekker fijn zo een ruwe plastic buis tegen je borst en kont.

Heb ooit ook zelf een borsttuig gemaakt van twee dikke singels. Dat was een stuk zachter dan
wat meneer hier gebruikt

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 16:28

Afgezien van het feit dat het natuurlijk niet verantwoord is je pony's op de achterbank te vervoeren denk ik dat deze man er meer over nadenkt hoe hij met zijn dier om moet gaan dan al de gene die hier kritiek op geven.
De dieren zijn hier beter af dan bij menig ander. Het tuig is houtje-touwtje maar zal in combinatie met dit karretje weinig bezwaren opleveren wat met de confectietuigen wat de meesten gebruiken vaak wel het geval is.
=:)

Fry_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 16:38

Dit vind ik echt laag.
Je hebt toch niet voor niets tuigspullen, weer zo'n gierigaard die het ponytje liever pijn doet dan geld uit te geven.... :n

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 17:16

Fry schreef:
Dit vind ik echt laag.
Je hebt toch niet voor niets tuigspullen, weer zo'n gierigaard die het ponytje liever pijn doet dan geld uit te geven.... :n

Sorry ik vind het er ook heel apart uitzien maar je kan niet meteen vertellen dat de pony pijn heeft. Ze zijn allemaal goed doorvoed, ok ze zijn modderig maar ze lopen ook op een wei, voor het zelfde geld was die bonte gewoon nat en is het niet eens cushing ;). Ik denk persoonlijk dat de meneer het nog niet eens zo slecht voor heeft met zijn ponytjes hoor. Ze lopen allemaal lekker zonder bit en er wordt niet geplukt of gescheurd aan hun hoofd. Zo ogen ook behoorlijk ontspannen :)

Hij heeft overgens nog een andere aanspanning zag ik :')

Kennelijk heeft hij wel een borststukje :Y)

Juist :Y) just pick it up and go _O- _O-

_horse_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 17:21

JoyCiej007 schreef:
Oh, dezelfde gebruiker heeft ook een ander filmpje.
Nu met een 2span............

http://www.youtube.com/watch?v=0lPQ-PlIP-o

Hij gebruikt bij de 2span zelfs een vlaggetje als zweep. ;(
Heel erg sneu hoe hij omgaat met de pony's/

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 17:25

Als ik al die filmpjes van hem zo zie met het mennen en in en uitladen enz. zou ik bijna denken dat hij dronken is ofzo, of tenminste iets te veel op heeft :') .

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 17:26

Wow ;o Dit is echt zielig!
Maar ik moest wel even lachen toen ik dat spiegeltje zag.. Maar dat was ook het enige waar ik om moest lachen, de rest is gewoon te erg.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 17:29

Vind het tuig wat armoedig jammer genoeg, maar de karretjes? Vind t filmpje in het bos en met de fjord voor de kar geeneens zo erg.

Maar euhh, wanneer was de tijd dat zulke mensen in een gesticht zaten?

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 17:30

_horse_lover schreef:
JoyCiej007 schreef:
Oh, dezelfde gebruiker heeft ook een ander filmpje.
Nu met een 2span............

http://www.youtube.com/watch?v=0lPQ-PlIP-o

Hij gebruikt bij de 2span zelfs een vlaggetje als zweep. ;(
Heel erg sneu hoe hij omgaat met de pony's/

Sorry hoor maar overdrijven is ook een vak :') Ik denk dat menig penny meisje 100 keer sneuer met een pony omgaat (onwetend waarschijnlijk maar toch ;)). Hij slaat ze er toch niet mee? Of je nou een zweep hebt, een carrot stick of een vlag geval. zolang hij ze er niet mee slaat is er toch niks aan de hand :Y). Het galopperen op de weg is niet goed.

Hij is in ieder geval goed zichtbaar in het verkeer mocht hij dat nog niet zijn door zijn roze fluorescerend zit overtrekje _O-

Je moet wel realistisch naar de filmpjes kijken. Ok hij denk wellicht praktischer dan de meesten :') maar de pony's zijn goed doorvoed, lopen op een wei, gaan het bos in, verrichten werk zonder bit en zonder gepluk aan hun hoofd en mond, en krijgen aandacht en zijn ontspannen.
Hij kan wellicht een fatsoenlijk tuig aanschaffen en misschien iets meer nadenken over sommige acties :') maar om nou meteen die man te veroordelen dat hij niet goed voor zijn pony's zorg :n

miriam2105

dit meen je toch niet 8)7 8)7
ik hoop niet dat er mensen zijn die dit gaan nadoen!!!

Maysie

xSlvna schreef:
Vind het tuig wat armoedig jammer genoeg, maar de karretjes? Vind t filmpje in het bos en met de fjord voor de kar geeneens zo erg.

Maar euhh, wanneer was de tijd dat zulke mensen in een gesticht zaten?

Nu ben ik benieuwd _O- welke fjord? Die had ik nog niet gezien :=! Linkje?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 17:33

Oeps geen fjord, wit/beige pony bedoel ik, die je zelf geplaatst hebt

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 17:37

Maysie schreef:
Sorry hoor maar overdrijven is ook een vak :') Ik denk dat menig penny meisje 100 keer sneuer met een pony omgaat (onwetend waarschijnlijk maar toch ;)). Hij slaat ze er toch niet mee? Of je nou een zweep hebt, een carrot stick of een vlag geval. zolang hij ze er niet mee slaat is er toch niks aan de hand :Y). Het galopperen op de weg is niet goed.

Hij is in ieder geval goed zichtbaar in het verkeer mocht hij dat nog niet zijn door zijn roze fluorescerend zit overtrekje _O-

Je moet wel realistisch naar de filmpjes kijken. Ok hij denk wellicht praktischer dan de meesten :') maar de pony's zijn goed doorvoed, lopen op een wei, gaan het bos in, verrichten werk zonder bit en zonder gepluk aan hun hoofd en mond, en krijgen aandacht en zijn ontspannen.
Hij kan wellicht een fatsoenlijk tuig aanschaffen en misschien iets meer nadenken over sommige acties :') maar om nou meteen die man te veroordelen dat hij niet goed voor zijn pony's zorg :n

Juist!
Maar ze blijven maar dom doorgaan hier. Geeft toch aan wie er nu het domst bezig is.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 17:40

mijn mond valt open van verbazing bij het zien van de filmpjes
ik heb er eigenlijk geen woorden voor
ben echt sprakeloos

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 17:42

Haha, ik ben fan!! :D
Ik vind hem hilarisch.
Hoe hij die beestjes in zijn auto laadt. Je moet het maar in je hoofd durven halen.

En t'is misschien niet allemaal ideaal. Maar ik geloof wel dat de intentie goed is en dat hij er uitgebreid over nadenkt. (op zijn manier dan wel...)

Het lijkt mij in Frankrijk trouwens. Er staat namelijk fr achter de link.

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 17:45

xSlvna schreef:
Oeps geen fjord, wit/beige pony bedoel ik, die je zelf geplaatst hebt

Hahaha ik dacht al was nog een keer gaan kijken maar dacht dat is dan wel een fjordje met dwerggroei _O- :')

sophie310394

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 17:51

Dit is echt niet goed hoor! Die arme pony word totaal belast en loopt ook niet goed, wat een dieren beul. Dat niemand hier wat aan doet is echt heel erg.