Ik heb humor nodig om ermee om te kunnen gaan, dan kost het mij veel minder energie en heb ik er ook minder moeite mee.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Miesjex schreef:Ik kan er ondertussen niet zo om lachten meer. Als hij praat dan praat en praat en praat hij ook uren lang......
Op dat moment denk ik soms laat hem maar gewoon even lekker van zich afpraten, maar daarna merk je hoeveel energie het je wel niet kost als hij tegen je praat. Heel apart en eng. Vind het niet erg fijn.
zelf geeft hij ook aan dat hij door de hel is gegaan.
vuurneon schreef:Ik ga overigens wel tot een bepaalde hoogte mee met de psychose; heeft toch geen zin om ertegenin te gaan. Dus luister aandachtig als er weer blijkbaar chips in het hoofd zijn gestopt, maar ga er verder niet op in. Als ik word begroet door de koningin dan bedank ik hare majesteit dat ik op audiëntie mocht komen
Ik heb humor nodig om ermee om te kunnen gaan, dan kost het mij veel minder energie en heb ik er ook minder moeite mee.
vuurneon schreef:Ik ga overigens wel tot een bepaalde hoogte mee met de psychose; heeft toch geen zin om ertegenin te gaan. Dus luister aandachtig als er weer blijkbaar chips in het hoofd zijn gestopt, maar ga er verder niet op in. Als ik word begroet door de koningin dan bedank ik hare majesteit dat ik op audiëntie mocht komen
Cayenne schreef:vuurneon schreef:Ik ga overigens wel tot een bepaalde hoogte mee met de psychose; heeft toch geen zin om ertegenin te gaan. Dus luister aandachtig als er weer blijkbaar chips in het hoofd zijn gestopt, maar ga er verder niet op in. Als ik word begroet door de koningin dan bedank ik hare majesteit dat ik op audiëntie mocht komen
Jij hebt zelf last van psychoses?
Misschien vind je het een vervelende vraag, maar merk je met medicatie dat het te onderdrukken is? Of komt het sowieso wel op?
Sorry, ik ben een beetje benieuwd of je zoiets voelt aankomen en of je dan echt geestelijk niet meer aanspreekbaar bent voor anderen of dat nog wel een beetje kunt filteren?
tante_trien schreef:Met mee praten e.d. ben ik het niet eens.
Bij bepaalde bewoners op mijn stage zeg ik gerust:"Het verhaal dat je nu verteld lijken mij belevingen" en meestal zijn ze het daar mee eens en blijven ze weer even bij de realiteit.
tante_trien schreef:Met mee praten e.d. ben ik het niet eens.
Bij bepaalde bewoners op mijn stage zeg ik gerust:"Het verhaal dat je nu verteld lijken mij belevingen" en meestal zijn ze het daar mee eens en blijven ze weer even bij de realiteit.
kiki1983 schreef:tante_trien schreef:Met mee praten e.d. ben ik het niet eens.
Hoezo niet? Dan houden ze of op, of gaan snappen dat wat ze vertellen nonsens is, of ze blijven doorgaan maar dat gebeurd niet zo vaak. Kun jij misschien uitleggen hoe het komt van de Godswaanzin bijvoorbeeld?
kiki1983 schreef:Tante_Trien. Ik snap het zoveel mogelijk bij de realiteit maar mijn stieftante is nu 58 sinds haar 23 is ze al schizofreen en heeft ze psychoses. In al die jaren is ze niet 1 keer helder geweest dus daarom praat ik altijd met haar mee en vooral bij haar blijf ik het doen. Het is immers HAAR realiteit. Medicatie heeft echt 0,0 invloed op haar ja of ze moet zo platgespoten worden dat ze alleen nog maar slaapt en volkomen apatisch is. Bij anderen zal ik het niet meer doen.
En wat ik met mijn vraag bedoelde is waarom de wanen zoveel hetzelfde zijn? Vooral godswaanzin en paranoia. Ligt dat aan een deel van de hersenen?
Citaat:Sommige mensen zien in hun psychose een 'boodschap' en worden bijvoorbeeld 'Godsdienst waanzinnig', omdat je vaak in een psychose een soort van 'Gods-kontakt' schijnt te ervaren. Sommige mensen slaan hier dus in door en gaan 'Het woord' verkondigen, zij verkeren in een soort van manie of euforische stemming, waarin je het gevoel hebt door 'God' geroepen te zijn om 'Zijn woord' te verkondigen van deur tot deur.
Kanelly schreef:In het boek van Dick Swaab 'Wij zijn ons brein' staat dit stuk wel nader uitgelegd (godwaanzin) met mogelijke verklaringen.
Heb het boek nu alleen niet bij de hand, probeer het vanavond op te zoeken.
(Of iemand moet er even op willen googlen)