Post doorsturen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 23:51

Wj krijgen ieder jaar nog paar kerstkaarten van de vorige bewoners en dan wonen we hier al 7 jaar! Hoe stom is dat :')
Toen we hier net woonden hebben we na een maand of 4 nog eens de oude bewoners gematst door de post bij ze te brengen (ze wonen nu verderop in het dorp) met de mededeling dat dit eenmalig is en dat er nog best veel post kwam. Hierna duurde het nog een paar jaar voordat het bijna niet meer was. We gooiden sinds dat bezoekje ook de post weg, ze hebben er tijd genoeg voor gehad. Zelfs hun bank papieren kwamen nog 2 jaar na verhuizing op ons adres.

Tat_jana

Re: Post doorsturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 00:00

Ik ben zelf postbode,, en wordt met regelmaat achterna gelopen door "gedupeerde" ze zijn dan min of meer teleurgesteld in mij want ik weet toch dat ze zo niet heten..
Ze staan er ook gewoon niet bij stil dat wij postbodes eigenlijk niet naar de naam mogen kijken.. Adres is lijdend.. Uiteraard weet ik inmiddels wel welke naam bij welk adres hoord en heb ik al wel heel wat mensen blij gemaaakt door de blangrijke post goed af te geven :) maar we kunnen niet alles weten haha.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 00:17

Ik woon in een studentenhuis en krijg dus staaaaapels post van oude huisgenoten.
Wij bewaren alles in een doos, ze komen het zelf maar uitzoeken als ze dat willen.
En als de doos vol is, gooien we het weg en beginnen opnieuw met verzamelen.

Als het een tandarts oid is, wil ik de kliniek nog wel eens mailen met de boodschap dat de betreffende persoon verhuisd is en of we uit het bestand gehaald kunnen worden. Dat werkt prima (wij hebben namelijk een hele koppige postbode want 'retour afzender' krijgen we altijd nog minstens 1 keer terug in de bus, dat werkt dus niet bij ons).

Ook wij hebben een keer deurwaarders-post gehad, de betreffende bewoner was niet meer in het land dus hebben we haar gevraagd of we de post mochten openen.
Daarna meteen contact opgenomen met de geldeisers, die hebben het gelukkig geaccepteerd dat ze niet meer bij ons woonde.
Lijkt me nogal schrikken als ze ineens in je huis staan namelijk!

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 00:22

Ik stuurde het een half jaar na, daarna retour afzender en na een jaar enkeltje papierbak. Daar ben ik op mijn vorige adres eens op aangesproken, want dat was niet netjes. Ik vind na een jaar nog post krijgen voor de vorige bewoner dan weer niet netjes..
Bij retour afzender post ook de oranje streepjescode rechtsonderaan onleesbaar maken, anders komt het idd weer net zo hard terug.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 00:22

NoeskaMoos schreef:
Ook wij hebben een keer deurwaarders-post gehad, de betreffende bewoner was niet meer in het land dus hebben we haar gevraagd of we de post mochten openen.
Daarna meteen contact opgenomen met de geldeisers, die hebben het gelukkig geaccepteerd dat ze niet meer bij ons woonde.
Lijkt me nogal schrikken als ze ineens in je huis staan namelijk!

Hier min of meer hetzelfde probleem. Een week nadat ik in mijn studentenhuis trok, stonden de deurwaarders op de stoep. Ik was niet thuis, dus ze waren de sloten aan het forceren. Bleek dat mijn huisgenoten de laatste aanmaningen waarin werd gewaarschuwd voor een deurwaarder, niet hadden opengemaakt omdat ze wisten dat dit officieel niet mocht. Gelukkig waren de deurwaarders nog maar net binnen en bleven mijn spulletjes netjes staan, maar sindsdien heb ik alle post van incassobureaus van de vorige bewoner met veel plezier open gemaakt. Of het mag of niet, ik wilde niet een keer écht mijn spullen kwijt raken :) Inmiddels gelukkig geen last meer van, na anderhalf jaar gezeur.

Linda_Fleur schreef:
Ik krijg nog jaarlijks een aantal kerstkaarten in de bus van de vorige bewoners, geen retouradres of wat dan ook. Ik zet ze altijd maar gezellig bij alle andere kerstkaarten

_O- _O-

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 10:25

Wij hadden int begin denk ik wel wat post, maar dat hield al gauw op.
Totdat we twee jaar terug (toen woonden we hier 8!! Jaar) een medisch dossier kregen van iemand die hier 25 jaar geleden heeft gewoont..
Vond ik best erg eigenlijk..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 10:36

Tat_jana schreef:
Wat zou jijdan doen ? Je huis leeg laten halen om daarna alle geleden schade terug te claimen ? Ik hou toch echt liever mijn spullen in huis ipv dat ik daarna mn hele huis weer mag gaan inrichten...
En daarbij wiens probleem is het nou de jouwe of die van de persoon wie te lui is om zn adres aan te passen of nog erger te weten dat dit gaande is en de huidige bewoners het laten opknappen..

Je had van mij ook het dak op gekunt :(
Dat bedoel ik niet eens! Boeit mij het dat ze de post open maakt. Ten eerste bij een beslaglegging op roerende zaken gaat er een dagvaarding en dwangbevel aan af. Ten tweede is een incassobureau al heel wat anders dan een gerechtsdeurwaarder, die laatste heeft nl. veel meer mogelijkheden om een schuld te innen. Die dagvaarding/dwanggevel behoren ze in persoon te overhandigen. Als ze die al per post versturen behoren ze aan te tekenen. Totdat er een dwangbevel of een dagvaarding komt heb je eerst aanmaningen en sommaties. Als daar geen reactie opkomt kunnen ze verder met een dagvaarding, beslag te leggen op je inkomen enz. enz. . Vervolgens komen ze eerst nog aan de deur voor een betalingsregeling te treffen. Als dat allemaal niet lukt halen ze niet eens je heel huis leeg (als ze dat überhaupt al doen), maar alleen waardevolle spullen die gelijk staan aan het bedrag. En dat doen ze ook niet eens zonder politie/ justitie. Tja… tenzij er geen waardevolle spullen zijn..

Eer je zover bent heb je het dus al over maanden, waarbij je de gerechtsdeurwaarder eigenlijk al zeker 1 keer en eigenlijk zelfs 2 of 3 keer hebt ‘ontmoet’. Laten we het zo zeggen… men ziet dat ruim van te voren aankomen, dat de meeste schuldenaren hun zooi elders kunnen onderbrengen. Het lijkt mij dus dat het eerder gewoon een dreigement in de brief was dan dat ze op dat moment daadwerkelijk op het punt stonden om dat te doen. Een loos dreigement dus, want dat leeg halen mogen ze dus niet zomaar doen.

Rest mij nog de vraag dat ik het apart vindt dat zulke brieven überhaupt nog aankomen. Bij inschrijving in de gemeente bonjour je nl. de vorige bewoner als in vertrokken van het adres (als hij/zij zelf nog niet is vertrokken) en dat scheelt eigenlijk al heel wat van dat soort brieven. Maar goed dat zou de betreffende bokker gedaan kunnen hebben en dan is het incasso/deurwaarder gewoon niet goed met zijn werk bezig geweest… Die maken ook gewoon schrikbarend veel fouten. :+

Ik kreeg trouwens opeens zes maanden na verhuizing een maandblad op mn mat voor de vorige bewoner. Die heb ik doorgestuurd naar het nieuwe adres van de vorige bewoner met het verzoek aan te passen. Maar ze blijven nog komen.. en het is nog eens een leuk blad. :=

@LoveBodin Och het kan nog erger… Mijn oma kreeg 15 jaar na haar overlijden het verzoek om op het controle te komen in het ziekenhuis..

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 12:53

Wij krijgen ook nog steeds post van de vorige bewoners. Van de ING en een blad van de WNF. En dat al ruim 9 jaar. We hebben het jaren volgehouden om het terug te sturen met de mededeling dat ze er niet meer wonen, maar ze doen er niks mee. Wij zijn gestopt met terug sturen.. :Y)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 13:06

Het eerste jaar dat ik hier woonde kreeg ik zo de kampioen, die was voor de bewoners voor de vorige bewoners, echt schrikbarend wat daar nu nog voor komt trouwens, maar die kampioen stopte op het moment dat ik voor de 3e keer had laten weten dat die mensen hier echt niet meer woonden. Volgens de vorige bewoners ook altijd een enorm kerstpakket voor die andere mensen, helaas kwam die niet meer toen wij er woonden. :Y)
Toen we hier net een paar maanden woonden werd er een prachtig boeket gebracht voor de vorige bewoners, ik heb heel netjes verteld dat zij hier niet meer woonden. Wel jammer, was echt een mooi boeket. :=

olanis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 13:10

Je kunt het beste het adres doorstrepen en ook de postcode en huisnummer die onderop de envelop staan(zet de post er zelf op). Als je die niet doorstreept komt hij zeker weten terug. Sorteermachine leest dat namlijk en de postbode ook.

Dan op de envelop zetten: retour afzender - bewoner verhuisd, nieuw adres onbekend.
En dan gewoon in de brievenbus gooien.

Je kan ze ook naar het postkantoor brengen, die hebben er speciale stickers voor.
Misschien als je vraagt, krijg je er weleen paar mee!!!

En hoe ik dit weet. Vriendin van me werkt bij een postkantoor!!!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 13:17

@sammie, ons huis stond al 2 maand leeg voor wij er n kwamen en n eerste instantie hadden wij alle post van deurwaarders en incasso bureau's gewoon retour gedaan (de bus puilde uit met aanmaningen, incassobureau's etc) , maar schijnbaar geloofden ze dat niet ofzo. We hadden voor die brief ook al een brief gehad dat ze aan huis waren geweest (deurwaarder) maar dat er niemand thuis was. Toen heeft mijn vriend al een keer gebeld, maar schijnbaar dus niet doorgekomen, want daarna kwam dus die brief waar ik het over had in de bus.

Hoop gedonder iig.

Hij stond ook nog ingeschreven op ons adres in die tijd schijnbaar. Wij hebben ons pas later in ons nieuwe huis ingeschreven omdat we eerst nog moesten klussen en inrichten en daar dus nog niet woonden. Toen pas is hij daar dus uitgeschreven en sindsdien is het rustiger.

Haha zou dat tijdschrift trouwens inmiddels gewoon gaan lezen hahaha. Je hebt het toch doorgegeven? :P

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 13:53

olanis schreef:
Je kunt het beste het adres doorstrepen en ook de postcode en huisnummer die onderop de envelop staan(zet de post er zelf op). Als je die niet doorstreept komt hij zeker weten terug. Sorteermachine leest dat namlijk en de postbode ook.

Dan op de envelop zetten: retour afzender - bewoner verhuisd, nieuw adres onbekend.
En dan gewoon in de brievenbus gooien.

Je kan ze ook naar het postkantoor brengen, die hebben er speciale stickers voor.
Misschien als je vraagt, krijg je er weleen paar mee!!!

En hoe ik dit weet. Vriendin van me werkt bij een postkantoor!!!

Dat van die stickers is een goede tip, dank! :)
Wij streepten het adres altijd wel door, maar misschien niet volledig of we vergaten de stempel onderop de envelop.
Dat zal ertoe geleid hebben dat het gewoon terugkwam.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 13:55

Ik heb de stempels nooit doorgestreept en heb nooit wat terug gekregen hoor.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 13:57

Ben ik lomp dat ik het echt bizar vind dat mensen post gaan doorsturen voor vreemden? :=
Postnl heeft daar namelijk een service voor, voor een paar tientjes kan je maandenlang je post automatisch laten doorsturen! Dat regelen ze dan maar mooi zelf!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 13:58

Ik krijg na 4 jaar nog steeds ALLE post van de vorige bewoners. Bankafschrifte, pensionoverzichten en al.
In het begin hebben we alles doorgestuurd naar hun nieuwe adres, zodat ze het op hun gemak konden regelen. (is koopwoning dus we hebben hun nieuwe adres) Maar ze vertikken het om maar iets te regelen.

Dus alles gaat nu direct de papiercontainer in.
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 25-01-13 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 13:59

Tsja, als na de 3 maanden van postnl nog post komt en je hebt het adres, waarom dan niet het adres wijzigen en opnieuw in de brievenbus gooien? Zou ik ook fijn vinden, kan namelijk maar net zo zijn dat je een organisatie bent vergeten. Maar daarom houd ik dus een half jaar na sleuteloverdracht aan en niet tot in de eeuwigheid.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 14:01

Equimotion schreef:
Postnl heeft daar namelijk een service voor, voor een paar tientjes kan je maandenlang je post automatisch laten doorsturen! Dat regelen ze dan maar mooi zelf!

Klopt, maar er is genoeg post die buiten de doorstuurservice valt en als je samenwoont, maar beiden een andere achternaam hebt, betaal je dubbel. Ik ben heel erg blij dat de nieuwe bewoonster van ons oude huis alles wat ondanks de doorstuurservice toch bezorgd werd op ons oude adres, verzameld heeft zodat ik het later kon ophalen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 14:07

Ik vind het wel zo beleefd eigenlijk hoor :) Ik vind het een kleine moeite, kom toch met regelmaat bij het postagentschap. Dus ofwel je stuurt het terug ofwel retour afzender. Sommige bedrijven zijn zelf gewoon erg stug (en laat) met hun adressen.

Dat verhaal van de kampioen heb ik dus ook al eerder gehoord. Terwijl ze het op hun nieuwe adres ook gewoon het blad kregen, werd het blad ook op het oude adres nog bezorgd :=

@Eleionomae Het is de Hart voor Dieren :)) Vind er niet zo heel veel aan. Alleen die foto's achterin :D

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 14:09

Hahah nee dan is het een beetje nutteloos :))

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 14:14

ik woon hier net 2 weken ofzo, en heb alleen de eerste maand van de verbouwing vooral post gehad van de vorige bewoners,
heb wel hun adres, dus stickers gemaakt met bewoner verhuisd + het adres
komt t wel bij hun aan, en zij weten gelijk dat het eerst hier is geweest en dat ze dus een adres wijziging door moeten geven aan de betreffende afzender

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 17:53

Lieveli, in jouw geval zou ik er dan voor kiezen om de oude bewoonster even op het hart te drukken dat ze wat adreswijzigingen door moet gaan geven.

En ik zou het niet meer naar haar doorsturen, want dat vindt ze wel best blijkbaar en dan blijf jij bezig :P

Maar ik zou de enveloppen "retour afzender" sturen en die afzender laten weten wat het nieuwe adres van mevrouw is, zodat zij dit in hun systeem kunnen wijzigen.

Dan heb jij er wel werk aan dat mevrouw zelf zou moeten doen, maar met een beetje geluk heb je dat dan maar 1 keer per organisatie, i.t.t. dat je elke keer weer opnieuw met die brieven kunt gaan leuren.

Wij krijgen overigens nog steeds post hier van een bewoner die hier ik weet niet hoe lang geleden gewoond heeft en ook al jaren overleden is.... heb de post al verschillende keren opengemaakt en gebeld naar de afzender om het te wijzigen in hun systeem, hopelijk zijn we nu eindelijk er vanaf :P

Wij wonen hier zelf nu al ruim 3 jaar, de mensen voor ons ook een jaar of 10....

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 17:56

Even na vragen bij de vorige eigenaar of ze de adressen goed heeft door gegeven

en anders een gaatje in de evenlop, steentje er in, dicht plakken en retour afzender sturen.... Komt t nooit meer bij jou namelijk

Bedrijf krijgt da n boete omdat ze het onvoldoende hebben gefrankeerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 18:00

Wij krijgen post van 3! oud bewoners. Nu zijn we zelf verhuisd (naar nieuwbouw, zonder!! oud bewoners), maar ik heb toch voor een half jaar in ieder geval die doorstuurservice aangezet. Post die dan nog komt vanaf het oude adres ga ik handmatig achteraan om het te wijzigen :=

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 18:04

Steentje erin? Joh, ik ben na 2 jaar een volledig pakket aan reclame inclusief baksteen erbij gaan plakken. Ik werd helemaal gek van de o.a. kerk die maar brieven bleef sturen; of dat ik er nou op schreef dat de vorige bewoner overleden was (wat ook zo was, en hij had geen familie meer) en of dat ze alsjeblieft wilde ophouden met al die brieven, het bleef maar komen. Na die steenreclame actie heb ik NOOIT meer last gehad van post van de vorige bewoner ~~}>

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 18:33

Wij wonen nu iets meer dan een jaar in ons huis en krijgen ook nog dagelijks post van de oude bewoners, inclusief allerlei brieven van deurwaarders en incassobureaus enzo. We hebben al een aantal keer tegen de oude bewoners gezegd dat ze hier wat aan moeten doen, ze zijn het een paar keer komen ophalen, maar nu al een poosje niet meer, ondanks dat ik ze een mail heb gestuurd dat ik ze nog een week geef en het daarna weggooi. Ik ga dus een dezer dagen weer een stapel weggooien. Ben alleen wel bang dat er binnenkort een deurwaarder ofzo aan onze deur staat, voor hen. Heeft iemand enig idee wat je daar tegen kan doen?