Levensdoel?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:54

vuurneon schreef:
Ik beschou mijzelf als een waardevolle toevoeging op deze aardbodem. Zonder mij stopt de aarde gewoon met draaien :j
(Ssssst nu weet ik ook wel dat iedereen vervangbaar is :') )

Voor je naasten ben je nooit vervangbaar..

tante_trien

Pletje123 schreef:
vuurneon schreef:
Ik beschou mijzelf als een waardevolle toevoeging op deze aardbodem. Zonder mij stopt de aarde gewoon met draaien :j

Voor je naasten ben je nooit vervangbaar..

Als het goed is... :')

Iolanthe

vuurneon schreef:

met je laatste twee zinnen ben ik het niet eens, maar met de eerste wel denk ik. Iedereen heeft toch iets toe te voegen aan een ander zijn leven?

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:55

tante_trien schreef:
martine0503 schreef:
Ja, daar ben je weer met je eeuwige optimisme :P

O:)

Ik snap het gewoon niet.. en ik zou zo graag willen dat iemand met een uitleg komt waarvan ik denk áh, dus dat is de zin van het leven.

Omdat je anders nooit turkse pizza zou hebben gegeten, en nooit kaassoufflé's.

Looks clear to me. :')

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:56

Liesje1611 schreef:

Ik heb nog nooit turkse pizza gegeten :x -O-
Het leven is zo zinloos :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:57

Er zijn slechts weinige mensen die écht een groot verschil uitmaken in de geschiedenis; ik maak daar geen deel van uit.
Ja voor mijn directe naasten ben ik onvervangbaar, maar er komt een moment in het leven dat ook ik in de knekelput verdwijn omdat ik niet meer van waarde ben voor de naasten.

(Knekelput is dus de plek waar de resten van ontruimde graven in belanden)

Iolanthe

Re: Levensdoel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:58

maar het is toch niet omdat je in de knekelput verdwenen bent dat je niets meer betekent? of weet jij misschien precies wat er gebeurt wanneer je daarin verdwenen bent? :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:58

Iolanthe schreef:
maar het is toch niet omdat je in de knekelput verdwenen bent dat je niets meer betekent? of weet jij misschien precies wat er gebeurt wanneer je daarin verdwenen bent? :P

Je verdwijnt letterlijk in de vergetelheid :j het is een groot massagraf, op een onbekende plek op de begraafplaats. Men kan mij dus niet meer bezoeken en tja, met tijd verdwijn je gewoon.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 21-01-13 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:59

tante_trien schreef:
Liesje1611 schreef:

Ik heb nog nooit turkse pizza gegeten :x -O-
Het leven is zo zinloos :')

Gewone pizza voldoet :(:)

Wat ik nog zou willen doen in dit leven..? Welk leven anders :')
Skydiven. Skyboarden. (uit een vliegtuig springen op een soort 'snow'board, en je kan dan spinnen en draaien en vooruit/achteruit gaan door verschillende luchtstomen)
Bungeejumpen. De hele wereld overreizen. Zelf een dakota besturen. Zwemmen met haaien. Tussen de wilde dieren lopen in Afrika. Mensen in derde wereldlanden helpen.

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:02

Ik ben het helemaal met Iolanthe eens :)!
Niemand, althans niemand die nog leeft, zal kunnen vertellen wat de zin van het leven is. Maar die zal er zeker zijn, anders zijn we hier niet. Ik denk ook dat iedereen iets betekent. Ook denk ik dat het 'doel' is in dit leven om meer te leren, misschien voor een volgend leven? Wie zal het zeggen :).

En daarbij kun je het leven ook als geschenk zien, in plaats van een 'last'.
Laatst bijgewerkt door Kyarahh op 21-01-13 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:03

Waarom ik leef? Omdat. Niks meer, niks minder :-D ik geloof niet in een hoger doel, er is geen reden waarom we op deze aardbol rondlopen. Ik vind het wel fascinerend dat de meeste mensen het idee hebben dat er wel meer moet zijn, dat het niet mogelijk is dat ons leven simpelweg geen f*** voorstelt. Dat maakt de mens toch wel boeiend want ik zie een dolfijn zich niet afvragen waarom ie in de oceaan zwemt....
Dat ik er zo over denk, betekent niet dat ik negatief over het leven denk. Ik vind het leven mooi en er zijn zooooveeel dingen die mij diep kunnen raken, zowel negatief als positief. Ik probeer het beste uit elke dag te halen en vind het belangrijk dat je zelf achter je keuzes staat, zodat je later geen spijt krijgt.
Als ik al een levensdoel heb, dan zou het zijn dat ik trouw blijf aan mezelf, het leven leidt waar ik voor kies.
Er zijn nog wel dingen die ik toch echt graag nog wil doen in mn leven. 1 daarvan is toch een reis naar ijsland, dat land en de natuur vind ik zo adembenemend! Verder wil ik nog veel meer katten met gedragsproblemen helpen, mijn boerderijtje verder opknappen en andere praktische zaken. Weinig bijzonders dus.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:05

Kyarahh schreef:
Ik ben het helemaal met Iolanthe eens :)!
Niemand, althans niemand die nog leeft, zal kunnen vertellen wat de zin van het leven is. Maar die zal er zeker zijn, anders zijn we hier niet. Ik denk ook dat iedereen iets betekent. Ook denk ik dat het 'doel' is in dit leven om meer te leren, misschien voor een volgend leven? Wie zal het zeggen :).

:j jij kunt het beter uitleggen dan ik :+

Zwerte schreef:
Dat maakt de mens toch wel boeiend want ik zie een dolfijn zich niet afvragen waarom ie in de oceaan zwemt....

ik denk dat mensen en dieren meer met elkaar gemeen hebben dan vaak gedacht of aangenomen wordt, maar volgens mij is dat juist het verschil tussen mensen en dieren, dat ze nadenken over het leven, over waarom etc.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:05

Mijn levensdoel? 120 jaar oud worden. De eerste 100 jaar zijn het moeilijkst.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:08

Zwerte schreef:
Waarom ik leef? Omdat. Niks meer, niks minder :-D ik geloof niet in een hoger doel, er is geen reden waarom we op deze aardbol rondlopen. Ik vind het wel fascinerend dat de meeste mensen het idee hebben dat er wel meer moet zijn, dat het niet mogelijk is dat ons leven simpelweg geen f*** voorstelt. Dat maakt de mens toch wel boeiend want ik zie een dolfijn zich niet afvragen waarom ie in de oceaan zwemt....
Dat ik er zo over denk, betekent niet dat ik negatief over het leven denk. Ik vind het leven mooi en er zijn zooooveeel dingen die mij diep kunnen raken, zowel negatief als positief. Ik probeer het beste uit elke dag te halen en vind het belangrijk dat je zelf achter je keuzes staat, zodat je later geen spijt krijgt.
Als ik al een levensdoel heb, dan zou het zijn dat ik trouw blijf aan mezelf, het leven leidt waar ik voor kies.

Jij kan het een stuk beter verwoorden dan ik :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:11

Maar feitelijk is dat al kul. Je leeft niet het leven waar je voor kiest. Dat is grotendeels al voor je besloten. :)

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:13

Toen ik nog wat jonger was, had ik maar een doel: carriere maken en geen kinderen. Nu is het net andersom, ik wil graag kinderen en geen carriere. Verder wil ik graag gezond blijven, elke dag genoeg slapen en lekker eten, nog lang genieten van mijn hobby's (sport & paarden) en ik ben tevreden. En ik moet niks, behalve eten en naar de wc dan :Y)

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:13

Gucci_ schreef:
Toen ik nog wat jonger was, had ik maar een doel: carriere maken en geen kinderen. Nu is het net andersom, ik wil graag kinderen en geen carriere. Verder wil ik graag gezond blijven, elke dag genoeg slapen en lekker eten, nog lang genieten van mijn hobby's (sport & paarden) en ik ben tevreden. En ik moet niks, behalve eten en naar de wc dan :Y)

Jij moet niks? Ook niet werken?
Gratis huis? Gratis eten?

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:14

Mijn eerste levensdoel nu is school halen, hopelijk begint het leven dan écht, want nu vind ik het prut.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:15

Gucci_ schreef:

soms wou ik dat ik ook zo dacht, dat ik nooit naar de godsdienstles was geweest en nooit zoveel nagedacht had, dan zou het nu mss simpeler zijn :) (waarmee ik niet bedoel dat jij niet nadenkt! gewoon dat ik teveel denk :D)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:25

Sammie schreef:
Maar feitelijk is dat al kul. Je leeft niet het leven waar je voor kiest. Dat is grotendeels al voor je besloten. :)

Klopt gedeeltelijk. Als ik zelf had kunnen kiezen waar ik geboren zou worden en hoe mijn leven tot nu toe is verlopen, dan had ik voor heeeeeeeel wat anders gekozen. Alles heeft invloed op elkaar en alles en iedereen om je heen beinvloeden je keuzes. In die zin kan je zelfs zeggen dat wij helemaal geen vrije wil hebben maar die filosofische discussie gaat voor hier even te ver denk ik.
De keuzes waar ik het over heb zijn de kleinere keuzes. Wie zijn je vrienden, hoe gedraag je je, wat eet ik vandaag, waar ga ik wonen, wat doe ik in mn vrije tijd etc. Elke stap die je zet, zet je zelf. De manier waarop je deze stap zet (en zelfs OF je wel een stap zet) is toch echt aan jezelf.

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:32

Meedoen aan de voice of holland.
En met Hailey wedstrijd starten en zo lang mogelijk van haar genieten.
En een Big fat gypsy wedding dress op mijn trouwerij O:)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 23:09

Iolanthe schreef:
mijn levensdoel is in de eerste plaats proberen om afhankelijk te worden van anderen en daarna om mezelf verder te ontwikkelen en steeds een stukje van de Waarheid (of hoe je het ook noemt) te ontdekken. ik denk echt wel dat we hier niet alleen zijn louter omdat onze ouders seks hadden, maar ja, ieder zijn mening hé :)

Afhankelijk worden van anderen? Dat is wel het laatste wat ik hoop te bereiken in het leven :Y)

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 23:57

Vjestagirl schreef:
Ik leef omdat mijn ouders seks hadden en daarna niet vergeten zijn me eten te geven. Een doel? Heb ik niet, net als de rest van de mensheid. :)

Wow, jou (en de mensen die zoals jou denken) wens ik veel succes de komende pak en beet 60 jaar :)
Lijkt me verschrikkelijk als je je leven met die gedachte een leven lang moet leven!

Het leven is een feestje en je hangt zelf je slingers op. En Vjestagirl, als jij je slingers bent kwijtgeraakt, mag je er best een paar van mij lenen hoor! :+

Mijn doel in mijn leven? Zoveel mogelijk reizen en al het prachtigs zien wat deze wereld te bieden heeft :j
Tegelijkertijd wil ik ook een steentje bijdragen aan de maatschappij, om nog meer mensen diezelfde kans te bieden :)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 00:05

Als je naar de dierenwereld kijkt is het doel van het leven : voortplanten om zo uitsterven te voorkomen.

Eigenlijk denk ik dat de mens daarom ook op de wereld is. Alleen zijn wij intelligent en doen we er meer mee, leggen ons verplichtingen op (werk, school), doen 'leuke' dingen en we ontwikkelen. Dat laatste vooral anders renden wij nog steeds met een speer achter een buffel aan. Maar of we nou zo blij moeten zijn met al die ontwikkelingen en voortplantingen?

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 00:08

Cowgirl schreef:
Als je naar de dierenwereld kijkt is het doel van het leven : voortplanten om zo uitsterven te voorkomen

En dat besef hebben ze niet eens, ze denken niet als we ons voortplanten dan sterven we niet uit. Dat denken wij mensen misschien, maar een dier niet.