vuurneon schreef:Ik beschou mijzelf als een waardevolle toevoeging op deze aardbodem. Zonder mij stopt de aarde gewoon met draaien![]()
(Ssssst nu weet ik ook wel dat iedereen vervangbaar is)
Voor je naasten ben je nooit vervangbaar..
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
vuurneon schreef:Ik beschou mijzelf als een waardevolle toevoeging op deze aardbodem. Zonder mij stopt de aarde gewoon met draaien![]()
(Ssssst nu weet ik ook wel dat iedereen vervangbaar is)
tante_trien schreef:martine0503 schreef:Ja, daar ben je weer met je eeuwige optimisme
Ik snap het gewoon niet.. en ik zou zo graag willen dat iemand met een uitleg komt waarvan ik denk áh, dus dat is de zin van het leven.
Iolanthe schreef:maar het is toch niet omdat je in de knekelput verdwenen bent dat je niets meer betekent? of weet jij misschien precies wat er gebeurt wanneer je daarin verdwenen bent?
tante_trien schreef:Liesje1611 schreef:Omdat je anders nooit turkse pizza zou hebben gegeten, en nooit kaassoufflé's.
Looks clear to me.
Ik heb nog nooit turkse pizza gegeten![]()
![]()
Het leven is zo zinloos
Kyarahh schreef:Ik ben het helemaal met Iolanthe eens!
Niemand, althans niemand die nog leeft, zal kunnen vertellen wat de zin van het leven is. Maar die zal er zeker zijn, anders zijn we hier niet. Ik denk ook dat iedereen iets betekent. Ook denk ik dat het 'doel' is in dit leven om meer te leren, misschien voor een volgend leven? Wie zal het zeggen.
Zwerte schreef:Dat maakt de mens toch wel boeiend want ik zie een dolfijn zich niet afvragen waarom ie in de oceaan zwemt....
Zwerte schreef:Waarom ik leef? Omdat. Niks meer, niks minder :-D ik geloof niet in een hoger doel, er is geen reden waarom we op deze aardbol rondlopen. Ik vind het wel fascinerend dat de meeste mensen het idee hebben dat er wel meer moet zijn, dat het niet mogelijk is dat ons leven simpelweg geen f*** voorstelt. Dat maakt de mens toch wel boeiend want ik zie een dolfijn zich niet afvragen waarom ie in de oceaan zwemt....
Dat ik er zo over denk, betekent niet dat ik negatief over het leven denk. Ik vind het leven mooi en er zijn zooooveeel dingen die mij diep kunnen raken, zowel negatief als positief. Ik probeer het beste uit elke dag te halen en vind het belangrijk dat je zelf achter je keuzes staat, zodat je later geen spijt krijgt.
Als ik al een levensdoel heb, dan zou het zijn dat ik trouw blijf aan mezelf, het leven leidt waar ik voor kies.
Gucci_ schreef:Toen ik nog wat jonger was, had ik maar een doel: carriere maken en geen kinderen. Nu is het net andersom, ik wil graag kinderen en geen carriere. Verder wil ik graag gezond blijven, elke dag genoeg slapen en lekker eten, nog lang genieten van mijn hobby's (sport & paarden) en ik ben tevreden. En ik moet niks, behalve eten en naar de wc dan
Gucci_ schreef:Toen ik nog wat jonger was, had ik maar een doel: carriere maken en geen kinderen. Nu is het net andersom, ik wil graag kinderen en geen carriere. Verder wil ik graag gezond blijven, elke dag genoeg slapen en lekker eten, nog lang genieten van mijn hobby's (sport & paarden) en ik ben tevreden. En ik moet niks, behalve eten en naar de wc dan
Sammie schreef:Maar feitelijk is dat al kul. Je leeft niet het leven waar je voor kiest. Dat is grotendeels al voor je besloten.
Iolanthe schreef:mijn levensdoel is in de eerste plaats proberen om afhankelijk te worden van anderen en daarna om mezelf verder te ontwikkelen en steeds een stukje van de Waarheid (of hoe je het ook noemt) te ontdekken. ik denk echt wel dat we hier niet alleen zijn louter omdat onze ouders seks hadden, maar ja, ieder zijn mening hé
Vjestagirl schreef:Ik leef omdat mijn ouders seks hadden en daarna niet vergeten zijn me eten te geven. Een doel? Heb ik niet, net als de rest van de mensheid.