armbandje bezorgt. maar heb niets besteld?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BianCatjee

Re: armbandje bezorgt. maar heb niets besteld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 14:34

wees verstandig en stuur het terug naar het betreffende bedrijf, anders krijg jij zo alsnog een factuur opgestuurd en kan je er gewoon voor dokken ;)

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 14:34

Misschien voor de zekerheid even een weekje laten liggen, als je dan niets gehoord hebt kun je hem houden/aan je vriendin geven?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 14:55

BianCatjee schreef:
wees verstandig en stuur het terug naar het betreffende bedrijf, anders krijg jij zo alsnog een factuur opgestuurd en kan je er gewoon voor dokken ;)

Mensen, lees nou eens.
Er staat in de OP dat er geen afzender op staat ;)

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 16:40

Courses schreef:
BianCatjee schreef:

Mensen, lees nou eens.
Er staat in de OP dat er geen afzender op staat ;)

Sorry hoor! Sommige mensen lezen per ongeluk wel eens ergens over heen!!

Maar als je nog een factuur krijgt dan kan je m wel terug sturen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 16:51

staat al meerdere malen vermeld in het topic hoor :?

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 16:56

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 18:47

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 18:53

@ Samiyah: Dan klopt het toch zo, mijn antwoord?

Als het aan jou geadresseerd is maar je hebt niks besteld, dan geldt de link van consuwijzer.
Als het op jouw adres wordt bezorgd, maar niet op jouw naam, dan kan dat bedrijf jou niks maken.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 19:34

TS heeft het pakje gekregen met haar naam en haar adres erop..
Jij zegt net 'je naam staat er niet op' maar die staat er dus wel op.
Of begrijp ik je nu verkeerd? :)

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 19:44

Samiyah schreef:

Ja, je leest niet goed. ;)
In het topic worden 2 links genoemd: 1 consuwijzer: iets ontvangen, maar niet besteld en volledig op naam. Dus voor TS.

Die andere link is een hysterie-link met alleen je adres en een andere naam. Dus voor anderen.
Wat daar staat klopt echter niet: jij kan nooit opdraaien voor iets wat je niet hebt besteld en onder een andere naam bezorgd zou zijn/is.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 22:57

MarvanTom schreef:
Samiyah schreef:

Ja, je leest niet goed. ;)
In het topic worden 2 links genoemd: 1 consuwijzer: iets ontvangen, maar niet besteld en volledig op naam. Dus voor TS.

Die andere link is een hysterie-link met alleen je adres en een andere naam. Dus voor anderen.
Wat daar staat klopt echter niet: jij kan nooit opdraaien voor iets wat je niet hebt besteld en onder een andere naam bezorgd zou zijn/is.

Ik snap 'm :)*
Haha, sorry ik las je post verkeerd.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 23:06

Ik moest ineens denken aan figuren die de laatste tijd sleutelhangers (met ingebouwde zender) uitdelen. Zo kunnen ze zijn wanneer je thuis bent of niet... Wees gewaarschuwd!

ellentjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 00:11

voor een zender is het armbandje te dun denk ik.

verder is er niemand aan de deur geweest om te vragen naar het pakketje en heb ik ook geen rekening ontvangen of iets van een bedrijf gehoord.

terugsturen zal moeilijk gaan want stond geen adres op. dan zou ik hem met post NL mee moeten geven denk ik. maar weet niet wat hun er dan mee kunnen.

ik zal kijken of ik een foto van de verpakking op bokt kan krijgen.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 02:22

SHINee is best leuk :D
Wel vreemd inderdaad. Zou 'm gewoon houden en, eventueel na 2 weken, aan je vriendin geven :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 11:30

Wat een vaag iets he. Ik had van het weekend dus ook zoiets, net maar even met de klantenservice aan de telefoon gehangen van het betreffende bedrijf. Heb er door dit topic wel een beetje een naar gevoel bij.

Pakket stond op mijn adresgegevens maar niet mijn naam erbij. Vriend had het in ontvangst genomen, als ik zelf aan de deur had gestaan had ik het pakket niet geaccepteerd. Maargoed, klantenservice van het bedrijf gebeld en die zei dat ik het via pakketpost terug moest sturen en als zij het dan weer in handen hadden, dat ik dan die 7 euro teruggestort zou krijgen. Ik had daar een beetje een raar gevoel bij, dus besloot te wachten met retoursturen tot vandaag. Gister was er iemand aan de deur die dat pakket heeft opgehaald. Met mn goedgelovige hoofd heb ik het pakket meegegeven.
Net weer met de klantenservice gebeld en die vertelde dat het gewoon gratis retour kon. Helaas te laat, want het pakket is al weg. Gaat overigens om een zending van h&m.

Maargoed, in het pakket zit een acceptgiro, deze moet binnen 2 weken betaald worden. 15 feb gaan de aanmaningen eruit, dus ik waht nog even af tot de 20ste. Als ik dan een aanmaning op de mat heb liggen, ga ik uit van oplichting en raadde de vrouw van de klantenservice me aan om aangifte van misbruik van woonadres te doen. Als ik dan daarvan een kopie naar hun mail, wordt alles geblokkeerd totdat de aanvrager contact opneemt. Ik krijg dan iig geen rekeningen meer op de mat.

Dus tot de 20ste ga ik maar even uit van het positiefste, al geven die links hierboven me wel ernstige twijfels..

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 19:21

Sorry dat ik het topic weer omhoog haal, maar ik heb ondertussen helaas een negatieve update van het verhaal hierboven.

Helaas kreeg ik dus vandaag een rekening op de mat, waardoor mijn vermoedens bevestigd zijn dat het om oplichting gaat. Ik heb de dame in kwestie bijna een maand de tijd gegeven om haar ''fout'' te kunnen herstellen door het te betalen, maar de rekening op mijn mat bevestigde dat dit niet is gebeurd.

Omdat het om een rekening van ruim 145 (!!) euro gaat, heb ik vanmiddag met de politie aan de telefoon gezeten. Ik heb morgenochtend een afspraak staan om aangifte te doen. Ik moet aangifte doen, want als ik dat niet doe, kan het dus zomaar zijn dat ik alsnog voor die kosten opdraai..
Dit is wat de politie mij aan de telefoon vertelde, dus in dat geval gaat jouw verhaal niet op MarvelTom. Ik zal dat morgen eens goed navragen, want ik vind het ook van de zotte als ik geen aangifte zou doen en ik straks deurwaarders op de stoep heb staan voor iemand anders.
Lijkt mij dat als ik me kan legitimeren, ik veilig zit, maar volgens de politie dus niet. Zal het morgen vragen.

Ik was zo giftig en toevallig belde mijn moeder op dat moment en toen ik haar het verhaal vertelde, meende zij zich iets uit de krant te herinneren. Ze heeft het artikel opgezocht en daarin staat dus dat er een 22-jarige Haagse bezig is met deze praktijken in gemeente Westland. Iemand bij wie ze dit geintje heeft geflikt heeft eerder deze week argwaan gekregen en de politie gebeld en terwijl zij aan de telefoon zat, kwam die Haagse trol dus haar pakketje ophalen, waarna de politie onmiddelijk in actie is gekomen en de vrouw heeft gearresteerd. Vrouw zit nog vast en onderzoek loopt nog. Ik hoop dat het om dezelfde troela gaat als die dit bij mij heeft gedaan. Artikel is van deze week, 13 feb.

Dus echt, als waarschuwing: weiger pakketten die niet op jouw naam staan of stuur ze terug naar de afzender!!!
Dit geintje gaat nog wel nasleep hebben voor mij vrees ik.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 14:25

Jeetje Yv, dat is echt balen... :(:)

Dat dit soort dingen zomaar kunnen is toch eigenlijk belachelijk hè...

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 22:01

Awh bah. Dat is niet best :n

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 22:08

Okee, ik heb een update. Aangifte doen was een drama, heb er een paar uur gezeten. Op een gegeven moment was ik het zó zat, dus ik begon te zuchten. Zegt die agent "zo meid, heb je het zwaar?'' Dus ik zeg ja, je behandeld met verdorie alsof ík de crimineel hier ben. Krijg ik als antwoord ''ja, jij komt hier met een verhaal, bewijs jij maar dat het waar is!''
Nou serieus, ik was woest!

Oh, op waar ik nog op terug zou komen: Ik heb het pakket aangenomen, dus ik ben wel verantwoordelijk voor de rekening. Het zou namelijk mijn woord tegen hun woord zijn en dat zou ik verliezen. Want wie zegt dat ik die spullen niet gewoon in mijn kast heb hangen...?
Dat was dus het antwoord..

Maargoed, aangifte staat erin, meteen doorgestuurd naar H&M en gister kreeg ik een mail terug ddat het klantnummer ook geblokkeerd is en dat ik eventuele post gewoon kan verscheuren. Voor mij hopelijk dus verder geen consequenties meer.

Toen ik aangifte deed zondag, was er die vrijdag iemand opgepakt. Van de week op stal hoorde ik van mn bijrijdster dat een kennis van haar het ook was overkomen en afgelopen dinsdag of woensdag stond er weer in de krant dat er nóg iemand opgepakt is voor hetzelfde. Dit keer ging het om een iPhone van 800 euro... Dus nogmaals, wees gewaarschuwd!
Echt te zotte dat dit gewoon maar kan toch..

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 22:51

Goed dat je waarschuwt, ik zit bij jou in de buurt.
Scheelt wel dat wij een grote hond hebben, waar veel mensen bang voor zijn.