even stuk geslagen, rechtsbijstand dekt opeens niet.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:19

mer, ik heb op t werk wel adressen voor een aantal deurwaarders. Zal ze je morgen anders wel ff per PB doen toekomen ;)

Enne stap richting een deurwaarder, probeer het daar uit handen te geven. Laat je gewoon even goed informeren over het hoe en wat ;) maar daar is al heel veel mee mogelijk.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 20:20

Ik ben volledig bereikbaar, heb scanner, NL telefoon hier, compleet kantoor aan huis, ik kan alleen niet fysiek aanwezig zijn.... Mijn rb verzekering wordt ook opgezegd en ik wil de premie terug. Mocht ik weer geld hebben wordt dat mijn missie....

Limanade

Re: even stuk geslagen, rechtsbijstand dekt opeens niet.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:38

Hebben ze toevallig een facebook pagina? Dan zal ik daar eens openbaar flink mijn gal spuien.. Moet je zien hoe snel ze je dan kunnen helpen ;)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 20:42

Ik heb alles bij ze neergelegd aan bewijs dat ik wel degelijk akkoord heb gekregen dat het gedekt zou worden, ook bij mijn tussen persoon. Ik kreeg de brief vandaag dus morgen weer uitvoerig contact, want dit moet opgelost worden! Anders zal ik zeker diverse media inschakelen omdat ik juist alles zwart op wit heb......

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:02

Mer: Vind je het goed als ik mijn lief je verhaal straks even laat lezen? Hij heeft door zijn werk altijd te maken met huurders. Maar ook zijn vader verhuurd hun ouderlijk huis en zijn baas die ook een huis verhuurd wellicht heeft ie tips...

Wel kan ik je alvast zeggen dat mijn lief begin vorig jaar een eind aan DAS heeft gemaakt ze bedonderen je waar je bij staat.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:28

Bij 3 maanden of meer kan je een ontruimingsvonnis halen of de huurovereenkomst laten ontbinden.
Tevens eis je dan uiteraard de huurachterstand en de maanden die ze tot ontruiming blijft zitten.

Hoe dat zit met rechtsbijstand geen idee, maar wat je zelf zegt als de kosten niet op de huurder te halen zijn komen ze voor jouw rekening en zeker met ontruimen kan dat aardig oplopen.

Dit kan op zich vrij snel gaan. Ik doe zelf veel huurzaken maar ons kantoor neemt geen " losse opdrachten" aan.
Dagvaarden moet 7 dagen tussen zitten tussen uitbrengen en zitting. In kort geding heb je erg snel vonnis.

In Zaandam kun je GGN proberen, Stam (purmerend geloof ik ) Janssen & Janssen. Geerlings&Hofstede wellicht in Amsterdam.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 21:51

Dank je Bansiej.... Het wordt al met al een mega duur grapje....

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 11:03

Als ze weg zijn de sloten laten vervangen? Dan kunnen ze er niet meer in. Spullen in de voortuin zetten en klaar.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 11:13

Er zijn toch ook "no cure - no pay" deurwaarders? Zoek daar anders eens naar?
Wat een vervelende situatie zeg, hoop dat je hier snel uit komt...

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 11:18

Incasso partijen zijn no cure no pay, maar beslag leggen kost geld, en aan incasso heb ik niets. Ik moet echt voor een uitzettingsprocedure gaan. Sloten vervangen is een optie, maar illegaal.... (heb geen voortuin, maar dat zal mij een worst zijn..... flikker het net zo goed op straat) maargoed dan zit ik straks op het bureau.....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 11:20

[quote="Suzanne F."]Als ze weg zijn de sloten laten vervangen? Dan kunnen ze er niet meer in. Spullen in de voortuin zetten en klaar.[/quote

Was het maar zo gemakkelijk, helaas, tegenwoordig mag je zelfs je woning niet in want de huurder kan je dan aanklagen wegens huisvredebreuk terwijl het je eigen huis is!!!!!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 11:24

Ja maar niet betalen is ook illegaal. Dan maar politie erbij. Dan wordt er misschien iets gedaan. Dan kan je aangeven dat ze niet betalen en weigeren te vertrekken.
Hup alle spullen eruit en andere sloten erop. Laat ze maar komen met politie.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 11:26

Politie doet niets, is civiele procedure die zegt: huur een advocaat in...... Zij doen pas wat op het moment dat ik een gerechtelijk bevel in handen heb en dan nog in bijzijn van een deurwaarder ter ondersteuning voor als ze 'problemen' opleveren.... Oftewel als je huurders zeggen: ik betaal niet maar we blijven zitten zolang we willen (dat doen ze dus) kun je niet buiten een jurist inschakelen of een paar hele zware jongens.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 12:04

Nou een klein stapje vooruit. Ze hebben de fout gevonden bij Rechtsbijstand. Ligt niet aan de tussenpersoon en ook niet aan mij, maar een administratieve fout intern. Iemand van de administratie daar die niet goed heeft gekeken heeft mijn oude polis geactiveerd en niet mijn nieuwe. Nu gaan ze kijken hoe ze dat oplossen, want ik blijk dus daarom niet apart betaald te hebben voor de clausule die ze mij wel bevestigd hebben. Nu heb ik aangegeven dat dit niet mijn probleem is. Zij moeten dit oplossen en mijn zaak oppakken. Ze komen er vandaag of morgen op terug.... help even mee duimen, want anders ben ik straks een godsvermogen kwijt terwijl ik gewoon in mijn recht sta!!!!!!!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 12:05

Ik hoop voor je dat ze eruit komen. Het zou wel helemaal zuur zijn vooral omdat je juist voor een dergelijke situatie je rechtsbijstand hebt aangepast.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 12:10

Nu maar hopen dat je niet extra voor die verzekering hoeft te betalen, terwijl ze dan toch niets doen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 12:15

Nou ik betaal nog liever extra kosten voor die premie dan dat ik voor die enorme andere kosten kom te staan, al vind ik het niet redelijk van ze dat zij een fout maken en dat ik daar de dupe van ben..... eerste prio is dat ze mijn zaak oppakken, loonbeslag leggen en een uitzettingsprocedure gaan starten.... De verdere ruzie wil ik later wel aangaan.... Ik ben wel 33 1/2 week zwanger en dit is NIET goed voor mijn stress level...... Let op, ik heb het 12 december schriftelijk gemeld (telefonisch heb ik al veel vaker contact gehad toen het al eerder bijna misliep), had het al 19 dec uit handen gegeven, kreeg een brief dat ze binnen 3 dagen zouden reageren, toen weer een brief binnen 10 dagen (snap ivm de feestdagen dat het allemaal ietsje langer duurt) en dan komen ze opeens dat ze het niet oppakken.....

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 12:20

Ja ik snap dat je dan wel wat extra wil betalen, maar dan moeten ze wel voor je aan het werk gaan. Wij hebben al eens een akkefietje gehad dat iemand ons geld schuldig was en het liep al aardig naar een rechtszaak. Mijn man had de rechtsbijstandverzekering aangesproken en zij wilden wel advies geven, maar niet de kosten voor de rechtszaak betalen. Advies krijg je ook gratis bij een toga-gesprek, dus dat was echt onzin.
Dus informeer goed naar wat zij precies vergoeden.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 12:22

misschien een rare vraag, maar ik neem aan de die 'oude' polis goedkoper was? Dan je kun je toch gewoon aantonen dat er steeds een hoger bedrag afgeschreven is door hun?

Oh laat maar, ik zie dat de fout al gevonden is!

Hou je een beetje rustig voor je kindje he! Sterkte! Y;(
Laatst bijgewerkt door jorretje op 10-01-13 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 12:22

bel even het juridishe loket, is gratis.. succes!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 12:36

Girlygirl: Juridisch loket helpt alleen huurders geen verhuurders....

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 12:37

Mer1980 schreef:
Girlygirl: Juridisch loket helpt alleen huurders geen verhuurders....

echt waar? dat valt me tegen dan -O-

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 12:46

En bovendien zo onrechtvaardig als het maar kan...

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 12:52

nynke55 schreef:
Ja ik snap dat je dan wel wat extra wil betalen, maar dan moeten ze wel voor je aan het werk gaan. Wij hebben al eens een akkefietje gehad dat iemand ons geld schuldig was en het liep al aardig naar een rechtszaak. Mijn man had de rechtsbijstandverzekering aangesproken en zij wilden wel advies geven, maar niet de kosten voor de rechtszaak betalen. Advies krijg je ook gratis bij een toga-gesprek, dus dat was echt onzin.
Dus informeer goed naar wat zij precies vergoeden.

Ik had dat dus uitgezocht en daar hadden ze een aparte clausule voor aangezien het niet onder de normale dekking valt zoals je zelf al was achtergekomen. Ik had hierop akkoord gegeven. Echter hebben ze dat dus niet verwerkt...

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 12:55

Ja, dat had ik begrepen. Nou ja, laten we niet op de zaken vooruit lopen, hopelijk gaan ze nu aan het werk.
Sterkte!