Al vuurwerkschade?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alvaron

Re: Al vuurwerkschade?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 15:36

Hier in het dorp al verschillende brievenbussen die opgeblazen zijn, een bushokje en de kerstboom die door de winkeliersvereniging op het dorpsplein is gezet ook vernield door vuurwerk. Ik snap het niet hoor, waarom moet toch altijd alles vernield worden? Wat is de lol daar nou van?

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 16:03

Het knalt hier al goed. Voor zover ik weet gelukkig (nog) niks kapot. Papierbakken ed. worden hier altijd een paar dagen voor oud en nieuw afgesloten.

anniekasaur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 16:06

Nou, wel bijna schade aan mij, werd gewoon bekogeld met een rotje _-:(
Stelletje kleuters, en hier in de buurt knallen ze ook aan 1 stuk door, put is hier in de straat kapot door ze, leuk al dat vuurwerk :+

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 16:09

Op mn gehoor na en het om het uur wakker worden vannacht gaat het nog wel...

Hier verschilt het echt enorm. Ik woon in maastricht maar in een hele rustige wijk, gisteravond was ik dus bij mn vriend in een iets 'mindere' buurt (wil het eigenlijk niet zo noemen maar heb er gewoon geen andere woorden voor) en ja daar was het om het uur een enorme knal..

Ik vier morgen nieuwjaar bij mijn buurmeisje in dus dezelfde rustige buurt en hoop dat het tot een uur of 10 s' avonds een beetje rustig blijft maar ze zijn toch altijd al vanaf sochtends 10 uur bezig :n onzin

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 17:07

Ik vind t gewoon jammer, mocht dat vuurwerk verbod komen.. dan hebben die rotjongens het verpest voor diegene die zich wel aan de regels houden.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:06

Hier knalt t vanaf 5 uur al flink..
Paar echt onweersklappen om zo maar te zeggen
Snoeihard.. Lawinepijl in een put of prullenbak denk ik
T lijkt nu al wel de 31ste...

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:11

Hier al een paar putten gesloopt met zwaar vuurwerk , onze overburen hebben twee dure sportpaarden die brengen ze weg waar er geen of weinig vuurwerk wordt afgestoken zij halen hun vuurwerk uit polen en schieten onze paarden de stal uit echt zo leuk ...not...net was het zoontje zware nitraat bommen aan het afteken de ramen trillen ervan...ach hun paarden staan elders... -:(-

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:19

Volgens mij is hier net een flat ontploft, zo hard ging de knal.. -O- dat die mensen die dat afsteken niet doof worden :')

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:37

Vuurwerk is echt.. Tja.. *hele diepe zucht.* Los van het feit dat je je geld letterlijk in de fik steekt (als je er dan toch vanaf moet, schenk het aan een goed doel, koop of doe iets leuks voor de minder bedeelden in ons land, zet het apart voor een reis, je hobby, een nieuwe wasmachine, je kinderen, iets NUTTIGS, zo kan ik nog wel 10 dingen verzinnen) hinder je er zoveel mensen en dieren mee. Naast de vele dieren die compleet in paniek wegvluchten, de weg terug niet meer weten, in het asiel belanden waar vervolgens niemand ze op komt halen, rotjes naar zich gegooid krijgen met gemene wonden, een trauma en/of overlijden als gevolg of in het minst erge geval gewoon een ontzettend bange avond hebben, durven ook veel mensen niet meer de straat op. Ik schaam me echt heeeeeeel diep als ik op het nieuws hoor hoe belachelijk veel geld er ieder jaar weer wordt uitgegeven aan vuurwerk, echt gênant gewoon. De meeste mensen zijn echt te dom en te egoïstisch om er op een leuke manier mee om te gaan. Voor zover dat mogelijk is, tenminste. Wat is er mis met sterretjes, een mooi kampvuurtje in eigen tuin, een wensballon oplaten om 12 uur? Ik. Snap. Het. Niet. Wat mij betreft ook alleen door de gemeente georganiseerd vuurwerk, heeft iedereen wat om naar te kijken en geen zorgen meer over de minder weerbare mensen en/of dieren. De eerste de beste die een rotje gooit naar mij, mijn dierbaren, één van mijn dieren of welk levend wezen of gemeenschappelijk bezit (prullenbak, bushokje: mijn en ons zuurverdiende belastinggeld!) dan ook zal wensen dat hij of zij dat nooit had gedaan. Tot zover mijn meest boze post ooit, sorry :o

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:52

_/-\o_ amen.

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:01

hier zijn ze ook al vanaf gisteravond verschrikkelijk aan het knallen wordt er een beetje naar van zulke mega knallen dat ik rechtop in me bed zit aaarg.
gelukkig bij de paarden weinig last van(staan niet bij ons huis) soms een knal maar het maakt de dames niet zoveel uit een weg vliegend blaadje is veel erger of een kartonnen doos;-D

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:58

Ik zeg maar zo: Zolang er nogsteeds ontzettend veel vuurwerk word gekocht in nederland moeten we niet zeuren dat er crisis is...

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:14

Teteltee schreef:
Wat is er mis met sterretjes, een mooi kampvuurtje in eigen tuin, een wensballon oplaten om 12 uur?

Uh denk je eraan dat je met je wensballon mogelijk iemands rieten dak in de fik zet? (althans met zon ding die je onderaan in de fik zet)

Ik vind mooi siervuurwerk met oud en nieuw wel leuk, maar die bommen van nu zijn echt niet grappig meer. Tis hier net de gazastrook soms en ik kan ook mijn flat niet uit zonder een of ander oorverdovend knalding in mn nek geworpen te krijgen. Misschien moeten ze op school eens vieze bloederige filmpjes en foto's laten zien van wat er gebeurt met lichaamsdelen als ze in contact komen met vuurwerk. Soms heb ik echt het idee dat die idioten geen idee hebben waar ze mee aan het spelen zijn.

Als ze nou alleen zichzelf ermee in gevaar brengen.. Dan was het gewoon een soort van natuurlijke selectie tegen mensen met het iq van een dode hamster. Maar helaas zijn vooral onschuldige omstanders of voorbijgangers de sjaak.
Van mij mogen er wel beste boetes komen (paar duizend euro) voor mensen die anderen/dieren in gevaar brengen of dingen slopen, of sluit maar op tot na nieuwjaar.. ~~}> Als de politie dan ook gewoon wél controleert zijn we gelijk van de crisis af :D .

Rijsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:28

Toen ik uit de bus stapte in het dorp vandaag, zag ik dat het bushokje was opgeblazen.. Leuk zeg dan kan ik weer in de regen op de bus wachten tot hij is vervangen. -O-

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:32

Lepeltje schreef:
Teteltee schreef:
Wat is er mis met sterretjes, een mooi kampvuurtje in eigen tuin, een wensballon oplaten om 12 uur?

Uh denk je eraan dat je met je wensballon mogelijk iemands rieten dak in de fik zet? (althans met zon ding die je onderaan in de fik zet)

Ik vind mooi siervuurwerk met oud en nieuw wel leuk, maar die bommen van nu zijn echt niet grappig meer. Tis hier net de gazastrook soms en ik kan ook mijn flat niet uit zonder een of ander oorverdovend knalding in mn nek geworpen te krijgen. Misschien moeten ze op school eens vieze bloederige filmpjes en foto's laten zien van wat er gebeurt met lichaamsdelen als ze in contact komen met vuurwerk. Soms heb ik echt het idee dat die idioten geen idee hebben waar ze mee aan het spelen zijn.

Als ze nou alleen zichzelf ermee in gevaar brengen.. Dan was het gewoon een soort van natuurlijke selectie tegen mensen met het iq van een dode hamster. Maar helaas zijn vooral onschuldige omstanders of voorbijgangers de sjaak.
Van mij mogen er wel beste boetes komen (paar duizend euro) voor mensen die anderen/dieren in gevaar brengen of dingen slopen, of sluit maar op tot na nieuwjaar.. ~~}> Als de politie dan ook gewoon wél controleert zijn we gelijk van de crisis af :D .

Hahaha, helemaal voor natuurlijke selectie hier! Ook al mag je dat eigenlijk niet zeggen. En ja, een wensballon kan ook gevaarlijk zijn, heb ik zelf ook niet, ik was gewoon op zoek naar vredelievende voorbeelden om mijn betoog te ondersteunen.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:34

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:35

Geen probleem hoor, ik vind ze zelf ook mooi, eigenaren van brandgevoelige huizen vaak iets minder.. :P

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:39

KM_Ris schreef:
Reneee_ schreef:
Ik denk dat strengere controle beter zal zijn. Zodra het verboden wordt, zal er alleen maar meer uit België en Duitsland gehaald worden en die dingen zorgen juist voor de problemen. Schijnt dat er al 'rotjes' met dezelfde kracht van een handgranaat verkocht worden.

zoiets gaat er hier vaak af, weet niet zeker of dat het is.. maar zo knoerthard !

bij mij stond net het hele huis te trillen omdat een paar jongens 2 cobra 6 dingen hadden
afgestoken naast ons huis

maar bij ons is het op kapotte prullenbakken en bloembakken nog niks gebeurt

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:40

Ik woon in een flat en bij mij hebben ze een aangestoken rotje in mijn brievenbus gegooid. Gelukkig lag er geen post in! Ik snap écht niet wat daar leuk aan is :(

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:41

Lepeltje: Ik heb zelf een brandgevoelig huis dus geen wensballonnen hier, wel een verantwoord kampvuurtje en sterretjes, ook leuk als je 25 bent ;)

Ariebren: Geweldig, ik kom zelf uit Strijen, tot mijn 20ste gewoond en ben er nu nog eens in de 2 weken omdat mijn moeder er nog woont. Ook altijd paarden gehad daar. Fijn dat de gemeente er zo alert op is!

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:48

pony geschrokken van geknal bij de buren, hij durft nu niet meer in de buurt te komen bij de westkant van de rijbak, waar het geknal vandaan kwam. verder nog geen schade geloof ik, de jongens in mijn buurt houden zich liever bezig met vissen -.-"

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:45

Jezus,
Ik lig net lekker te doezelen hoor ik een kei harde knal, hebben ze een nitraat bij de buren in de brievenbus gedaan...