Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Bagheera_206 schreef:Ik heb straks de data en op PC staan op HDD en op de NAS dus heb het iig dubbel. Het is alleen op fysiek dezelfde geolocatie. Ik zou ook eens om de zoveel tijd een backup moeten maken en die bij mijn ouders neer leggen.

Dan moet ik het idd maar eens verder gaan uitzoeken. 

Deze week de andere paar honderd GB's even kopieren en dan eens gaan uitvogelen wat ik er nog meer mee wil gaan doen en hoe ik alles moet instellen mbt o.a. email notificaties, daily SMART test, weekly deep SMART test en hoe ik maandelijks een data scrub kan doen.
Data scrub kan ik zeker alleen handmatig starten via storage manager bij disk groups?
Ik heb dus geen disk group, omdat ik mijn 2 schijven in RAID1 heb gezet met 1 volume. Klopt dat? 
De rest komt dan later wel. Ik durf nu weer met een gerust hart te slapen nu ik van het grootste deel van mijn foto's een kopie heb.
Anders gebruik ik dat e-mail adres toch niet.
Bij welke tasks kan je hem eigenlijk laten mailen? Zie alleen bij errors en maandelijkse schijfcheck. 
Ik geloof dat er maximaal 6 TB in past.
(jammer alleen dat Full HD 3D films zo groot zijn)
M'n budget wat minder maar hey, al die losse schijfjes bij elkaar waren ook niet goedkoop
Heb ik niet zulke beste ervaringen mee
Maar dat is onderzoekbaar.