Voor iedereen die het niet meer ziet zitten....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 20:14

Ik had hem al eerder gezien, een paar jaar terug, maar ik was hem vergeten.
Erg gaaf om het weer een keer te zien.

Ik heb al lang niet meer gehuild, maar zat hier toch wel even met tranen in mijn ogen naar te kijken.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:40

Mer1980 schreef:
@c_alsemgeest: Bokt is ook geen site om mensen met een 'psychisch' probleem mee te genezen, dan denk ik dat je op de verkeerde plek zit, maar voor iedereen die wel het positieve hiervan mee kan pikken is het mooi meegenomen. Ik heb het geplaatst voor iedereen die het kan gebruiken. Mochten er al een paar zijn die er steun uit halen is het doel behaald......

dat begrijp ik ook, dat staat ook in m'n post.
Voor iedereen zal dit juist heel positief zijn... en een steuntje in de rug, of om een traantje weg te pinken.
Maar de ts benoemde extreme gevallen, zoals de zelfmoorden, daar was de rest van mijn bericht op geschreven :)

babli

Re: Voor iedereen die het niet meer ziet zitten....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 00:04

Heel mooi! Heb echt bewondering voor die man.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 11:01

c_alsemgeest schreef:
dat begrijp ik ook, dat staat ook in m'n post.
Voor iedereen zal dit juist heel positief zijn... en een steuntje in de rug, of om een traantje weg te pinken.
Maar de ts benoemde extreme gevallen, zoals de zelfmoorden, daar was de rest van mijn bericht op geschreven :)

Ik ben de TS ;) en ik noemde idd de gevallen in het nieuws in combinatie met de vele best wel erge berichten die je ook leest op bokt. Niet om ze op te lossen, maar om te ondersteunen.... Ik zou ze nooit kunnen voorkomen. Als dat wel het geval was geweest had ik een ander beroep gekozen... Ik ben immers geen hulpverlener....

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 12:09

W A U W _O_
ik heb hier lekker een potje zitten janken :o

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 19:42

Wauw, wat onzettend mooi! Zo'n wijze les!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:50

Mooi die filmpjes, en je weet nooit wat voor impact het heeft... zo te zien heeft het toch een boel mensen geraakt... Het valt mij soms op hoeveel negativiteit tieners over zich heen krijgen, waardoor ze zich daar naar gaan gedragen en als gevolg daarvan nòg meer negatieve reacties krijgen... en in een vicieuze cirkel terechtkomen. Met dat in gedachten vind ik het des te mooier wat Nick Vujivic (schrijf ik het goed? +) ) doet.
Ik ken hem door een ander filmpje: The Butterfly circus. http://www.youtube.com/watch?v=y_MCwlY6zzg

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 21:34

@Zoolgangster: goed filmpje ook!!!!!! pittig!

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 21:59

c_alsemgeest schreef:
mooi, echt een held! :j
Alleen denk ik dat het mensen die echt in de put zitten en de beslissing al hebben gemaakt hier helemaal niks aan hebben... zo zijn op dat punt gekomen door jaren lange problemen en kwellingen.
Vanuit zichzelf (bv psychisch) of van buiten af (pesterijen).
In ieder geval is het zelfbeeld en relativerend vermogen zo defect dat dit geen tot weinig invloed zal hebben. Voor een (lees dit niet verkeerd... vind dit woord zelf ook vreselijk om te gebruiken in deze context) 'normaal' persoon kan dit een schop onder de kont zijn... het steuntje in de rug, of de stok achter de deur.
Iemand in een echte, diepe depressie zal ook dit mooie voorbeeld zo niet zien.
Ik denk zelfs dat ze eerder uitkomen op "zelfs die man kan dat allemaal bereiken met alles wat hij mist... hoe slecht ben ik dan wel niet dat ik het niet kan".
Daarom hebben die mensen zeer intensieve hulp nodig, helaas zal een mooi filmpje juist het publiek wat je wil bereiken niet bereiken. :)

Ik heb van een oud cliënt van mij Nick Vujicic's boek gekregen 'Leven zonder beperkingen'. Ik kan niet teveel over deze cliënt uitwijden natuurlijk, maar diegene heeft ontzettend veel steun gehad uit dit boek, het heeft die persoon door zeer diepe dalen heen geholpen, dit zijn de cliënts eigen woorden. Natuurlijk kan ook Nick Vujicic de mensen niet 'helen/herstellen' of welke term daarbij het mooist aansluit, er moet daar ook zeker therapie bij komen (anders studeer ik ook voor niks :Y) ) maar ik denk dat hij ook vele mensen uit de psychiatrie kan inspireren, niet omdat hij het slechter heeft of wat dan ook, maar op de manier hoe hij met zijn strubbelingen omgaat. Wanneer de cliënt er passend voor is (niet iedereen is er idd geschikt voor of is de tijd nog niet rijp) denk ik dat het ook een mooie 'aanvulling' is om zoiets te behandelen :j

Ik vond en vind het ook een zeer mooi boek en ik vind het prachtig hoe hij anderen inspireert. Hij beschrijft zware verhalen, maar ook met humor waardoor het ook leuk blijft om te lezen. Hij refereert wel veel naar God, maar mij maakte dat niks uit. Heb ook enkele filmpjes van hem gezien, deze nog niet, ga ik nog mooi doen.

Lief van je TS, dat je dit plaatst om ook anderen met hem kennis te laten maken :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:11

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:28

Jemig.. Ik ben zelf heel lang gepest,
Ik zit hier te huilen echt waar :j
dit moet echt elk begin van het schooljaar in een klas worden gedraaid :j

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:29

Jolijnn schreef:
Jemig.. Ik ben zelf heel lang gepest,
Ik zit hier te huilen echt waar :j
dit moet echt elk begin van het schooljaar in een klas worden gedraaid :j

Ben ik het compleet mee eens!

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 00:43

Pfff... Dat traantje wegpinken is hier niet van toepassing. Hele waterval hier joh... Pff.. Weet echt niet goed wat te zeggen. Moet het allemaal even op me in laten werken. Ga hem morgen ook zeker mailen.. Ben er helemaal onderste boven van... Man man wat zou ik nu ook een knuffel kunnen gebruiken... ;(

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 00:44

Dagmar_1995 schreef:
Pfff... Dat traantje wegpinken is hier niet van toepassing. Hele waterval hier joh... Pff.. Weet echt niet goed wat te zeggen. Moet het allemaal even op me in laten werken. Ga hem morgen ook zeker mailen.. Ben er helemaal onderste boven van... Man man wat zou ik nu ook een knuffel kunnen gebruiken... ;(

Virtuele knuffel :+:

Mijn site is al 162x bekeken. En ook naar de filmpjes. Ik hoop dat er nog vele bezoekers zullen komen en ook denken, goh, wat een leuk initiatief. (en dat mensen natuurlijk ook zelf deelnemen :)) )

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 01:33

Pff heavy dit,
Het eerste wat ik inderdaad zei hier thuis was dit moeten ze op scholen draaien,..
Nu eerst traantjes weg vegen. Kon niet stoppen met kijken..

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 13:10

Uiteraard voor iedereen hier een dikke virtuele knuffel :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:)

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:36