Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mer1980 schreef:@c_alsemgeest: Bokt is ook geen site om mensen met een 'psychisch' probleem mee te genezen, dan denk ik dat je op de verkeerde plek zit, maar voor iedereen die wel het positieve hiervan mee kan pikken is het mooi meegenomen. Ik heb het geplaatst voor iedereen die het kan gebruiken. Mochten er al een paar zijn die er steun uit halen is het doel behaald......
c_alsemgeest schreef:dat begrijp ik ook, dat staat ook in m'n post.
Voor iedereen zal dit juist heel positief zijn... en een steuntje in de rug, of om een traantje weg te pinken.
Maar de ts benoemde extreme gevallen, zoals de zelfmoorden, daar was de rest van mijn bericht op geschreven
c_alsemgeest schreef:mooi, echt een held!
Alleen denk ik dat het mensen die echt in de put zitten en de beslissing al hebben gemaakt hier helemaal niks aan hebben... zo zijn op dat punt gekomen door jaren lange problemen en kwellingen.
Vanuit zichzelf (bv psychisch) of van buiten af (pesterijen).
In ieder geval is het zelfbeeld en relativerend vermogen zo defect dat dit geen tot weinig invloed zal hebben. Voor een (lees dit niet verkeerd... vind dit woord zelf ook vreselijk om te gebruiken in deze context) 'normaal' persoon kan dit een schop onder de kont zijn... het steuntje in de rug, of de stok achter de deur.
Iemand in een echte, diepe depressie zal ook dit mooie voorbeeld zo niet zien.
Ik denk zelfs dat ze eerder uitkomen op "zelfs die man kan dat allemaal bereiken met alles wat hij mist... hoe slecht ben ik dan wel niet dat ik het niet kan".
Daarom hebben die mensen zeer intensieve hulp nodig, helaas zal een mooi filmpje juist het publiek wat je wil bereiken niet bereiken.
Dagmar_1995 schreef:Pfff... Dat traantje wegpinken is hier niet van toepassing. Hele waterval hier joh... Pff.. Weet echt niet goed wat te zeggen. Moet het allemaal even op me in laten werken. Ga hem morgen ook zeker mailen.. Ben er helemaal onderste boven van... Man man wat zou ik nu ook een knuffel kunnen gebruiken...
Zoolgangster schreef:Ik ken hem door een ander filmpje: The Butterfly circus. http://www.youtube.com/watch?v=y_MCwlY6zzg