Was komt stinkend uit wasmachine

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Was komt stinkend uit wasmachine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 14:34

Google eens op vetluis, zo heet het geloof ik

En idd beter je bakje niet gebruiken maar het middel in de trommel. Of schoonmaken met kokend water.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 14:38

Spijkerbroeken houden meer vocht vast dan bijvoorbeeld katoen. Als je zolder niet verwarmd is maar koud/vochtig droogt het dus best langzaam en dan kan dat zich inderdaad uiten in ongewenste geurtjes.
Ben alleen in huis en heb toch een droger hoor. Als is het maar om dat soort zaken te vermijden. Bij een kleine machine was hang ik gewoon in de woonkamer over de verwarming, geurt ook lekker in huis :)
Of ik filter er uit wat in de droger kan en wat niet, en zet de droger dan kort erna aan als ik 2 machines was gehad heb op snelprogramma. Zit ook niet teveel tijd tussen 2 wasbeurten dan zeg maar, hooguit half uurtje.

Wat ook kan: voordrogen in de droger tot het enkel nog licht vochtig is en laten nadrogen voor de verwarming. Scheelt ook een hoop energie! Bekijk ook je tariefplan, als je nachttarief of weekend goedkoper is dan doe je het toch op dat moment? Mocht de geur toch voortkomen uit het drogen op zolder, dan moet je wel bedenken dat je kleding niet alleen te traag droogt maar ook zelf schimmels kan gaan herbergen omdat het dus vochtig blijft! Je ziet het niet maar het kan er wel zitten. De geur zal trouwens versterkt worden door de opwarming van het kledingsstuk met jouw lichaamstemperatuur.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 14:39

Leidingen helemaal leeghalen
Doen wij ook nu.. geen stinkwas meer :)
Komt altijd hele vieze drab uit haha

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 14:43

Het kan ook dat je de trommel te vol doet. En gek genoeg kan je ook teveel wasmiddel gebruiken waardoor t gaat stinken. Driekwart van wat ze aanbevelen is meer dan genoeg!

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 14:47

Hier ook dat probleem gehad met truien, en van de een op de andere dag was het over. en heb niks veranderd in het was programma

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 14:48

Bij mij op zolder zit er zeker geen schimmel, kan ik mij namelijk niet voorstellen met een nieuwbouw woning :D
We hebben een centrale ventilatie systeem, dus in princiepe wordt hier dus voldoende geventileerd.

Ik heb de filter gereinigd, en daar kwam best wat viezigheid incl. een beugel van een BH uit, nooit geweten dat een beugel BH niet in de machine mag :o
Heb hem dus gereinigd en de machine draait nu op het langste en warmste programma.

Ik gebruik overigens WEL vloeibaar wasmiddel, en wasverzachter ben ik niet zo zuinig mee, eigenlijk met de gedachte om die vieze geur weg te krijgen.
Niet meer doen dus...

Moet zeggen dat ik mijn trommel ook best vol doe, maar in mijn ogen niet TE vol...maargoed dat kan misschien best wel eens te vol zijn voor de machine.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 14:52

Beugel bh's kan je wel in de wasmachine doen maar dan in die speciale zakje's, Zijn wel te koop bij de hema,da etc.

Af en toe doe ik zo'n speciaal spul in de wasmachine (laatst nog te koop bij de aldi in de reclame) en hier ging de stank weg. Ook doe ik de vaatwasser wel eens met dat spul,ben even de naam kwijt maar het is speciaal om geurtje's uit de machine te krijgen en de boel eens te ontkalken.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 14:52

Als je één keer in de paar weekjes een keer op 90 graden wast, niet zoveel wasverzachter gebruikt en het wasmiddel ik zo'n bolletje in de trommel doet heb je daar geen last meer van.
Ik doe zelf één keer in de zoveel tijd het wasmiddelenbakje in een sopje van heet water met ammoniac leggen, moet je eens zien wat voor een vieze vellen van de wasverzachter er uitkomen!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 15:56

[***] schreef:
Google eens op vetluis, zo heet het geloof ik

En idd beter je bakje niet gebruiken maar het middel in de trommel. Of schoonmaken met kokend water.

Hmm.. ik heb wel van die vettige plak aan de rubbers zien zitten.
Zou dat vetluis zijn en kan dat zo stinken? Brr.....

Zo'n wasbolletje, waar tover ik die vandaan? Want die zit meestal op een wasmiddel fles toch ?

En misschien maar zo'n speciaal zakje halen ook voor de beugel bh's , want ik vrees dat mijn machine dat niet zo leuk gevonden heeft :+
Eigenlijk ook ontzettend dom van me, ik miste die beugel niet eens :')

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 16:01

Een keer heet laten draaien met twee blokjes vaatmasmiddel. Dat ontvet en werkte bij mij heel goed!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 16:05

Hmm hij draait nu al met soda...hopelijk geeft dat ook resultaat.
Ik bedenk me nu trouwens, dat paar dagen terug een wit kledingstuk wat bruine vlekken heeft gekregen, en ik lees dus op internet dat vetluis op een gegeven moment ook vlekken geeft op kleding.
Ik vrees dus dat dat het probleem is van de stank...

De volgende keer de kledingstukken waar de stank in zit ( handdoeken en spijkerbroeken ) op 60graden wassen lees ik.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 16:28

Ieks... de machine is klaar... nogmaals de rubbers gereinigd...en jemig wat een vieze smurrie kwam eraf zeg.
En ik maar denken dat ik de boel goed schoon hielt :o

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 17:48

Bij mij was de soda niet sterk genoeg maar na de blokjes was het klaar. Het zou dus kunnen dat je een heel eind bent maar nog niet klaar.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 17:55

Het kan zijn dat de afvoer naar de riolering verstopt zit met bijv oud vuil van de vorige wasmachine. De trommel wordt dan niet helemaal leeggepompt en wast dus door op oud water. Ook kan de zeef van de pomp vol zitten met vuil en haren en div andere dingen. Dan krijg je dus hetzelfde verhaal. Wasmachine kan zn water niet kwijt en machine wast dus door op oud water

Tjelley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 17:55

Heb je wel eens naar de kraan gekeken waar de wasmachine op aangesloten zit?
Het kan zijn dat ie te weinig water door laat en daardoor niet genoeg water in de wasmachine komt.
Het kan echt, heb het zelf een keer mogen ervaren ^)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 20:25

Inderdaad TS, op een fles wasmiddel! En zo'n zakje om je bh tew wassen bij de Hunkemuller!

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 11:55

mijn probleem is dat de lichte en witte was er lekker uitkomt, maar de donkere was komt er elke keer weer stinkend uit!

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 12:00

DebGizmo schreef:
mijn probleem is dat de lichte en witte was er lekker uitkomt, maar de donkere was komt er elke keer weer stinkend uit!

Dat heb ik ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 12:03

Even de machanine laten draaien op een kkokwas met een AFwasmachine tablet om de leidingen en je wasmachine schoon te spoelen van al je aangekoekte wasmiddel en was verzachter..kijk eens onder je wasbakje, dst kan je er eruit halen....

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 13:09

DebGizmo schreef:

Heb je daar soms donkere sokken bij? Want dan stinkt het hier ook! Ik was die donkere sokken apart hoor, met b.v. donkere joggingbroeken.
Die gebruik ik bij de paarden. Maar als je b.v. spijkerbroeken wast met donkere sokken... oh hellepie... dat ruikt gewoon zurig...
zou het dat kunnen zijn?

FlappieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 13:21

Ik heb dit ook gehad. Monteur erbij laten komen. Schimmel in de leidingen wegens teveel vloeibaar wasmiddel. Dit is helemaal niet goed voor wasmachines! Beter is poeder en minder gebruiken dan voorgeschreven staat. Daarbij regelmatig kookwas draaien, al mijn handdoeken gaan nu daarop. Veder af en toe wasmachine laten draaien o hoogste temperatuur met vaatwastablet, dat ontvet

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 13:22

1x per maand je machine op 90graden laten draaien met een afwastablet erin...zo houd ik mijn machine al 10 jaar in topvorm :D :D

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-12 13:26

Oke, de volgende keer ga ik hem met een vaatwas tablet laten draaien :j

Misschien dat ik toch maar voor waspoeder ga, ben alleen bang dat dat in het bakje blijft hangen, of valt dat wel mee ?
En wasverzachter dan? Want dat is ook vloeibaar maar heb ik toch wel echt nodig ( bij de handdoeken in ieder geval wel, bij de rest niet perse ) .

Ik moet wel zeggen dat mijn donkere was erger stinkt dan lichte was, maar ik doe inderdaad ook sokken bij de donkere was.

Zirano: Dit is de allereerste wasmachine die in dit huis staat, het is namelijk een nieuwbouw woning, wij zijn de eerste bewoners.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 13:30

ja ik had het laatst, ben overgestapt van vloeibaar naar poeder dat werkt al. Af en toe even op 90c laten draaien zodat de schimmels dood gaan werkt ook.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 13:30

Kan je wasmachine niet tot 95 graden wassen?
Gooi gewoon wat theedoeken enzo erin en draai 1 keer in de week op 95 graden,is zelfs nog beter dabn 60 graden.
weet je zeker dat je verluis enzo dood.