Echt of nep....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wordt het een echte,of een nep boom?

Echt
450 (43%)
Nep
417 (40%)
Geen
163 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1030

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:59

papagroom schreef:
Het nadeel van een nepboom,is wel dat ze vreselijk stinken op de vuurbult

:+

Hier een nep boom helaas. Mijn moeder is allergisch voor oa dennen dus een echte boom is geen optie of ik moet haar een paar weken niet in huis willen hebben ;)

Vind een echte wel veel mooier! Maar goed, een goede nep boom tegenwoordig is niet zo lelijk meer, ze maken ze steeds realistischer.

amyz

Re: Echt of nep....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:03

Wij hebben al jaaaaaren en nepperd, kan me niet eens anders herinneren... Ding is prachtig, heel mooi groot (krijg nét aan de piek erop zonder krukje zeg maar). Nadeel van echte bomen vind ik dat ze altijd zo lelijk zijn.. Onregelmatig. Die nepperd heeft tenminste een mooie kegelvorm.
Onze boom (vorig jaar, alle kaarten met dank aan heeeeel veel lieve bokkers die me wilden helpen paps de verjaardag van zn leven te bezorgen!)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-EXZIV3ME.jpg

Heb m altijd heeeel mooi gevonden en zou geen echte willen.. :n

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:04

Hier een nepperd.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:08

Juist dat perfect symmetrische maakt een nepper zo lelijk

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:14

Hier een nepperd, met kleine kinderen, beesten en het probleem van een wintersport (dus een kleine anderhalve week weg van huis) maakt dat je met een echte zo'n 3x per dag moet stofzuigen en bij thuiskomt een groene naaldenberg onder de boom aantreft heb ik 3jaar geleden een witte kunstkerstboom gehaald :D
Onder het mom van als tie nep is dan mogen mensen het zien ook :D

idapaulien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:16

Wij een neppe..Vanwege de kleine kinderen die anders de naalden eten.. Maar eigenlijk wil ik wel een echte die ruikt zo lekker. Misschien toch een echte dit jaar?! :)

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:18

idapaulien schreef:
Wij een neppe..Vanwege de kleine kinderen die anders de naalden eten.. Maar eigenlijk wil ik wel een echte die ruikt zo lekker. Misschien toch een echte dit jaar?! :)

Als je een paar bloemstukken van dennentakken maakt dan ruikt het ook lekker, maar ik heb een nep boom, wel een hele mooie.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 14:19

Toen de kinderen nog klein waren schilderden we er eentje op de muur,en in januarie werd die wand gewoon weer overgeschildert...

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:20

Nep, maar ik wil een keer een echte :+ Maarja, ik woon nog bij mijn papsie en mamsie dus die hebben het voor het zeggen :D

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:20

Een neppert. Maar dan met dennenboom spray voor de geur. :j :')

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:24

papagroom schreef:
Toen de kinderen nog klein waren schilderden we er eentje op de muur,en in januarie werd die wand gewoon weer overgeschildert...

:+

Hier een echte, anders geen boom, kan me enorm storen aan die lelijke nep bomen :)

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:28

Het zal wel weer een echte worden.
Ik heb het jaaaaren vol kunnen houden met een nepperd, maar toen die qua ouderdom de naalden uit liet vallen ala een echte, zag ventjelief de kans schoon om deze in de kliko te gooien en een echte aan te schaffen.
En ik mocht de voet uitzoeken, die tegenwoordig niet meer standaard groen is.
Dus tja.
Om de aanschafkosten van die mooie echte boom-voet eruit te krijgen, moeten we dit jaar wel weer een echte boom neerzetten.
Tenzij er een mogelijkheid is om een nepperd in die voet te krijgen...
Ik heb nog ff bedenktijd...
:D

Kimm1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:29

Wij vieren dit jaar voor het eerst Kerst in ons huis. Vriendlief wilde erg graag een echte, mij maakt het niet zoveel uit. Wij hebben nu dus een echte boom staan en ik ben er onwijs blij mee! Vriendlief heeft de boom nog niet af gezien dus ik ben benieuwd wat hij er morgen van vind als hij thuis komt..
Heb ff een foto geupload (hopelijk is het me gelukt!). 's Avonds issie nog mooier! De kleur van de ballen is bordeaux-rood mat en glans, brons mat en glans en grijs-bruin mat en glans. Heb er ook rode en bronzen slierten inzitten.

Afbeelding

Oeps.. Heb eventjes de foto gedraaid, kijkt wat makkelijker denk ik ;)
Laatst bijgewerkt door Kimm1990 op 07-12-12 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 14:31

Je kan ook een echte met een goede kluit kopen,en die ieder jaar in de tuin zetten,,,,,,,,dan kun je hem steeds weer gebruiken,tot dat hij te groot wordt.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:35

Die dingen groeien best rap in de tuin :+
Mijn ouders hebben nu dus echt een meeeeega boom in de tuin!

Maar hier komt er echt geen nepperd in, dan vind ik echt 3x niks. Dus een echte!

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:43

Ik ben op zoek naar een alternatief voor een kerstboom... Vorig jaar had ik een echte, maar die stomme naalden overal, en daarna heeft ie maanden op mijn balkon vertoefd. Alvorens ik hem geplant heb in de tuin van mijn moeder. En dat gezeul met dat ding... verschrikkelijk! Nepperds vind ik over het algemeen lelijk.
Ik ben wel dol op kerstversiering, dus ben nu iets anders aan het bedenken.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:46

Geen want ik heb overal waar ik maar naar buiten kijk kerstbomen staan die fijn met hun voetjes in de grond mogen blijven staan.

Kerstgeur ruik in elke dag als ik in het zaagselhok sta, daar hangt een heerlijke dennegeur (bodembedeking voor de stallen).

Kimm1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:47

Ik heb ook twee mini-kerstboompjes in een grote vaas gezet. Eerder stonden er orchideeën in maar die zijn helaas overleden. Heb er ook lampjes bijgedaan, misschien ook een idee voor jouw Sushilla88?

farpz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:48

papagroom schreef:
Je kan ook een echte met een goede kluit kopen,en die ieder jaar in de tuin zetten,,,,,,,,dan kun je hem steeds weer gebruiken,tot dat hij te groot wordt.

De opa van mijn schoonzus heeft een Kerstbomen opvang. Dan kun je na de kerst je kerstboom met kluit erheen brengen, en dan kun je het jaar daarna je kerstboom weer ophalen. :')

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:49

Je kan ook een kerstboom adopteren :d
Zit ergens in midden nederland geloof ik een bedrijfje die dat doet. Koop je 1x een boom, die haal je in december op en breng je in januari weer terug, en dan betaal je wel wat onderhoudskosten volgens mij maar een stuk minder dan de aanschaf van een nieuwe boom.
Jaar erna krijg je dan weer je eigen boom terug in december (of een boom van de oorspronkelijke grootte, weet niet precies hoe ze dat doen).

Ik wil dit jaar heel graag een echte boom. Woon nu samen met huisgenootjes en hebben een ruime woonkamer dus voor t eerst plek voor een mooie boom.
Vorige jaren ook echte boompjes gehad maar dat waren van die babyboompjes :p
We hebben alleen ook nog geen ballen ed dus dat moeten we ook nog regelen

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:51

papagroom schreef:

Ja, dat hebben we tot nu toe 2 keer geprobeerd en telkens ging de boom dood een paar maanden na het planten. :\

Maar dat heeft ons er uiteraard niet van weerhouden dit jaar weer een nieuwe poging te ondernemen. Dus er staat nu in de schuur een echte boom, met kluit in model te zakken en die zullen we waarschijnklijk na het weekend naar de kamer verhuizen om te versieren.
Overigens ook met echte glazen ballen, maar wel met elektrische lampjes. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:54

Een echte natuurlijk!

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:57

ik koop dit jaar een neppe..
vorig jaar wel 3 echte gekocht die door onze vloerverwarming binnen de week kaal waren..

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:59

Geen! Ik mag ook echt niets kopen van mezelf, vertrek volgende week op vakantie en kom pas in het nieuwe jaar terug.. maar vind al die kerstsfeer zo gezellig!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 01:32

Een echte uiteraard! Een neppe vind ik helemaal niets.

Heb uiteraard (weekhartig als ik ben) een band met het boompje, dus hij gaat met veel liefde de tuin in na de kerstperiode zodat hij blijft leven voor het volgende jaar <3 :D .
We hebben hem vanavond uitgegraven voor dit jaar.