Bokkers gezocht: Koog aan de zaan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:10

Luilak en Sintmaarten word hier redelijk fanatiek aan meegedaan, dus je zal snoep moeten inslaan, verder kennen ze 3de kerstdag en 3de pinksterdag dus plaatselijke bedrijven en veel scholen zijn dan dicht, grote landelijke bedrijven niet.

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:30

Die geur van cacao.... Nee daar zou ik niet aan kunnen wennen. Verder weet ik weinig van koog aan de zaan.

Benfan

Re: Bokkers gezocht: Koog aan de zaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 13:45

3de pinkster en kerstdag? hemeltjelief! En je geeft snoep met luilakken? nooit geweten... wat kak dat ik nooit mee mocht doen! Kwa stallen, heb geen paard en rij niet meer.. wie weet dat ik weer wat vinden kan daar. Zou wel leuk zijn.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:57

nee snoep was voor SintMaarten, met luilak is het vooral herrie, zeep en kaarsvet op je ramen en een groot kampvuur, ene jaar meer als het andere, verder heeft oudkoog een aantl keer in de zomer een flinke braderie, is altijd wel gezellig.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:57

Ik ga er eerlijk gezegd wel vanuit dat bij jou in de straat het wel meevalt met Luilak eerlijk gezegd... Mijn ouders zitten dan de hele avond bij een open deur zo druk dat het is :+
Luilak valt meestal wel mee, maar het zijn altijd dezelfde huizen en winkels die de pisang zijn. Over het algemeen is het aardig onschuldig, maar latex over auto's is wel eens voorgekomen in Westerkoog. Verder raad ik je aan om dan de poort op slot te doen, als hij niet op slot kan de poort eruit / alles wat mee te nemen is aan de ketting te leggen of binnen te leggen en de bel ontkoppelen van de stroomtoevoer :')

Het lijkt mij wel enorm spannend om een huis te kopen dat alleen je vriend gezien heeft... Dat zou ik echt niet willen / durven.

Derde kerstdag en pinksterdag heb ik nog nooit als vrij meegemaakt op school of iets :n (Of is dat een generatiekloof :P )

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:08

superwoman schreef:
phormicola schreef:
Ik ben opgegroeit in de Zaanstreek :)

Wmb is het de mooiste plek in Nederland, de mensen zijn er een beetje stroef, maar erg aardig. Kwa honden weet ik niet zo goed, volgens mij moet je hondenbelasting betalen en verder is er niets speciaals naar ik weet.
Wil je nog iets in het bijzonder weten?

vind je? :?

Als je zelf een Zaankanter bent, dan heb je zojuist bewezen wat ik zei :+

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:23

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:33

Phor _O-
Miepie, Ik heb op openbare scholen gezeten, dus misschien dat het daaraan ligt :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:35

Derde pinksterdag doen ze nauwelijks meer aan hoor!
Ik kom zelf uit Zaandam en ben juist heel blij dat ik nu in Groningen woon! :D
Ik vind het daar nu helemaal allemaal zo krappies, die cacoageur mis ik niet (heb heel lang dichtbij gewoond)verkade luchtjes waren lekkerder! (die staat vlak bij jou)
Vlakbij waar jij komt wonen woont ook een oud collega van mij aan de zaan. :j
Hondenbelasting moet je zeker betalen daar!
Waarom ga je eigenlijk die kant op?

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:39

Wattt leuuukkkk!!! Ik woon in Westzaan. Import welliswaar, eerst woonde ik in Beverwijk.
Ik vind de Zaanstreek hartstikke leuk.
Ik woon in Westzaan zuid, tegen het kanaal aan dus. Veel koffieluchtjes van Ahold, en zoete snoepjes luchtjes! :+

Wat ook heel leuk is, is dat Beverwijk en dus Wijk aan Zee dichtbij is. Je kunt dus altijd lekker naar het strand en of de duinen. Dat is natuurlijk heerlijk met de honden en paarden!
Het is heel centraal en A'dam is ook op nog geen 15 minuten afstand. Hartstikke leuk :) Kun je ook een keer een avondje gaan stappen met je man!

Ik ga ook eens kijken in het HK topic. :D

Edit: Duivekater <3

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:47

Ja, naar de zee is leuk! (maar niet in de zomer dan sta je uren in de file..)

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 18:52

Wat leuk, al die Zaankanters hier :D
Haha, grappig dat de geur van cacao meteen wordt genoemd, klopt absoluut, al wen je er gauw aan :D Er zitten zelfs 2 cacaofabrieken hier; Cacao de zaan in Koog aan de Zaan & Gerkens cacao hier in Wormer. Het geluid van de vliegtuigen zal in het begin ook wel wennen zijn :P
Wanneer je de hond wilt uitlaten is het hier al gauw eerst een stukje met de auto rijden, wil je een leuke wandeling maken.

Wanneer verhuizen jullie deze kant op?

Benfan schreef:
Kwa stallen, heb geen paard en rij niet meer.. wie weet dat ik weer wat vinden kan daar. Zou wel leuk zijn.

Ik zie dat je een Tinker rijdt/hebt gereden in je profiel?
Je bent welkom om hier op de koffie te komen hoor! Stal van Weremere (http://stalvanweremere.webs.com/), iemand bij ons op stal is opzoek naar een verzorger voor haar 3,5 jarige Irish Cob ruin :D Stuur maar een berichtje als je eens langs wilt komen!
Laatst bijgewerkt door Resi_lover op 07-12-12 19:13, in het totaal 3 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 18:54

phormicola schreef:
uien bestaan niet in de Zaanstreek :+

De cacaolucht is ontzettend lekker, in de zomer in het gemixt met de geur van bloemen, echt uniek.

Lekker?? Grapje zeker? :r Men wat is dat ontzettend smerig zeg! Het ruikt absoluut niet naar cacao zoals dat uit een pakje maar meer naar verbrande troep :n

Woon er zelf niet (m'n vriend momenteel wel), maar vind het er wel leuk, je hebt best leuke plekjes en je kunt er lekker fietsen bijvoorbeeld. :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 18:57

Ja ik vind het heerlijk :))

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 19:13

>;) ik woon onderhand al heel wat jaartjes in Zaandam en kan aan de verschillende luchtjes niet bepaald wennen, ik woon zeer vlakbij de verkadefabriek en 's morgens vroeg verwelkomt worden terwijl je je huis uitstapt door een weeïge zoete geur is niet één van mijn favorieten (ik beeld me dan in dat ze weer stroopwafels aan het bakken zijn... of ik ruik de geur van die smerige zoete roze koeken, beide zijn echter volgens mij niet eens van verkade _O- )

Van vliegtuigenlawaai heb ik totaal geen last, ik hoor ze echt niet, echter ik ben daarentegen opgegroeid 5km hemelsbreed van Schiphol vandaan (aalsmeerderbrug) dus mijn referentiekader wat betreft vliegtuiglawaai is iets anders :P

Wat me in deze regio wel opvalt is dat ze verdorie in al die jaren altijd wel ergens bezig zijn aan de weg en het nooit 'klaar' lijkt te zijn op mijn vaste routes :P

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 19:26

Fiffill schreef:
phormicola schreef:
uien bestaan niet in de Zaanstreek :+

De cacaolucht is ontzettend lekker, in de zomer in het gemixt met de geur van bloemen, echt uniek.

Lekker?? Grapje zeker? :r Men wat is dat ontzettend smerig zeg! Het ruikt absoluut niet naar cacao zoals dat uit een pakje maar meer naar verbrande troep :n

Woon er zelf niet (m'n vriend momenteel wel), maar vind het er wel leuk, je hebt best leuke plekjes en je kunt er lekker fietsen bijvoorbeeld. :)

precies zoals ik het ook vind ruiken! haha _O- mijn god zeg, wat ranzig is die geur!
voor de rest vind ik zaankanters niet stroef, en ik vind het overdreven om te zeggen dat iedereen met de eu praat ipv ui.

Ik ben wel nogal zaans opgevoed dus heb helaas ook de zaanse dingen (de eu dan, en de manier van praten) maar het valt best wel mee hoeveel mensen dit hebben. wees er niet trots op iig haha :+

Wel leuk om te zien dat hier best veel mensen iets met de zaanstreek hebben. Ik vind het fijne juist dat je zo snel in Amsterdam bent.. heerlijk die korte reistijd, en de reistijd naar schiphol!

Ik wens je veel plezier hier in de Zaanstreek :)) uitgaan in zaandam vind ik alleen persoonlijk verschrikkelijk maar misschien vind jij het wel leuk :) het is altijd de gok waard, en je bent natuurlijk snel thuis! :) ( ook stappen in Amsterdam is echt een aanbeveling! en ook erg snel thuis met de nachtbus! )

Ohja, ik las hier een zinnetje over 3e kerstdag.. dat is echt de grootste onzin die er is! dat is er namelijk helemaal niet. In Krommenie niet in iedergeval. derde pinksterdag wel trouwens..
En ohja! Duivekater moet je ook proberen! lekkeer!!
en je zult moeten wennen aan het feit dat iedereen hier weet wat een pulletje is ;)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 19:30

phormicola schreef:
Als je zelf een Zaankanter bent, dan heb je zojuist bewezen wat ik zei :+

nee, ben ik niet.
Ben het er ook niet mee eens :n

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 19:31

iloonaa__ schreef:
en je zult moeten wennen aan het feit dat iedereen hier weet wat een pulletje is ;)

:')
Ook érg belangrijk inderdaad :D

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 19:35

iloonaa__ schreef:

Dat vind ik het liefste zaanse woord :)
En was idd voor mij totaal onbekend (als woord...) voor ik in de zaanstreek kwam wonen.
De ui en eu was me eigenlijk nog niet opgevallen, wel dat kinderen hier naar skool gaan :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 19:38

Pulletje is een baby eendje, of bedoelen jullie wat anders? Want dat is toch helemaal geen Zaans woord, kom zelf ook niet uit Zaandam en hier heten baby eendjes ook gewoon pulletjes hoor?

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 20:01

Ik ben ook geboren. Zaankanter en ben er trots op!
Geboren en 25 jaar geleeft in westzaan en woon nu al 6 jaar in Assendelft.
Maar toch zou ik zo woningruil doen naar Drente hoor ;b.
Zaans accent is vreselijk maar wel goed verstaanbaar.
3e kerst heb ik ook nog nooit van gehoord, was het maar waar.
3e pinksterdag bestaat hier wel, feest met wielerronde in krommenie.
Kermissen zonder attracties korte baandraferijen, ringsteken alles gaat hier onder het genot van een koud biertje =D.
Luilak betekent herrie op straat ( word steeds minder ) geen snoep uit delen, dat doen we wel met luilak.
De cacao,forbo,verkade en albertheijn luchten vind ik niet storend.
Stug volk? nee zeker niet, hier word tenminste nog gewoon goedemorgen verzegt tegen de medemens.
Nu de hond, je betaald hier inderdaad belasting (dacht dat dat overal moest :$) geloof iets van 60 euro.
Twiske, jagersplas en wat plaatselijke plekjes mogen de honden los.
Zaanseschans is ook erg leuk maar daar is het handig om je hond aan de lijn te houden ivm drukte en toeristen.
Strand en bos op 20 minuten met de auto, hond mag helaas niet los in het bos.
Aan het strand bij wijk aan zee bij de pier mag je het hele jaar met de hond op het strand.
Tja en opruimplicht voor de poep, die van mij zit altijd helemaal in het riet dus dat ruim ik niet op, maar overal staan prullenbakken.
Persoonlijk word ik er steeds lakser in want ik betaal basting en moet me stront ook nog opruimen terwijl die kl*te katten elke tuin volledig onder schijten.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 20:27

Ahh.. dit klinkt allemaal super, krijg er steeds meer zin in. Gelukkig heb ik aardig wat vrienden in de buurt wonen daar (zaanstad, amsterdam, amstelveen) dus dat komt helemaal goed. Wel wil ik zodra ik wat 'gesetteld" ben weer (vrijwilligers)werk gaan zoeken. Maar ik had al gezien dat daar meer dan genoeg van was. En ringsteken! niiiiiicceeeee daar wil ik wel een biertje voor drinken dat zie je hier in de buurt niet zoveel.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 12:19

Invedan schijnt een Zaans woord te zijn, maar ik wist eerst ook niet wat het was terwijl ik er vanaf m'n geboorte tot 35e gewoond heb.. :x

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 12:46

Ik woon nogwel steeds in Zaanstad maar niet meer in Koog en van Inverdan had ik voor dat het lelijke winkelcentrum (Zaandam centrum) er kwam die iedereen mooi vind van buiten Zaanstad, maar de Zaankanters zelf vinden het foeilelijk, nog nooit gehoord, markten die er zijn: dinsdag in Krommenie en Purmerend en Wormer, woensdag in Wormerveer, donderdag en zaterdag in Zaandam, allemaal goed te doen vanuit Koog, je zit een beetje in het midden zeg maar.
Over dat vrijwilligerswerk, redelijk dichtbij voor je zit manege de Blijde ruiters (manege voor mensen met een beperking) direct daarnaast zit het dierenasiel en de hondentraining WIK ligt en meteen daarnaast het Jagersveldwaar je met de hond uit kan en ook strandjes zijn.

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 16:58

Miepie, hier in Wormer is op dinsdag geen markt, op vrijdag wel :j