even afschrijven :S

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MyLittleBear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 19:14

even een update,

het gaat nog steeds niet beter..
schuur mijn handen/ armen steeds meer open, op school gaat het als maar slechter.. en thuis ook niet.
heb het allemaal op een schrift geschreven, en heb het over mijn hart gekregen om mijn coach het te laten lezen.

dit heeft veel spanningen gebracht, maar wel een heel lang en fijn gesprek gehad.
ze heeft mij doorgestuurd naar een maatschappelijk werkster, en daar krijg ik van de week reactie van.

maar ik merk vooral op school, dat ik mijn aandacht er totaal niet meer bij heb.
probeer het wel, maar lukt echt niet.
en bij de gewone dingen in het leven gaat het moeilijk, als der iets gezegd word, weet ik het wel maar op eender van der manier gaat het zo mijn hoofd uit.
ik weet het gewoon niet meer!

normaal kon ik mijn rust altijd vinden bij mijn verzorgpony, of op de manege, maar omdat ik vorige week 3 springlessen heb gehad waarbij ik er ook bijna 3x naast lag, is dat ook minder geworden..
weet niet hoe het kan, maar heb nu gewoon meer spanning..

ik zit momenteel midden in een toetsweek, en vrees echt het ergste.
ik leer echt goed, de dag voor de toets weet ik allemaal waar het over gaat en antwoorden op de vragen dat er gesteld gaan worden.
maar op het moment van de toets, ben ik alles kwijt :(

weet niet meer hoe nu verder..

Loeky01

Re: even afschrijven :S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:32

Lijkt alsof je heel veel stress hebt. Misschien kan je er vanaf komen door hiernaast nog wat anders te gaan doen van sport? Kan namelijk veel helpen om puur even je hoofd leeg te maken. (doel dus op hardlopen, fietsen, dansen ed.)
Echt vervelend dat het gewoon zo zwaar is op het moment..

MyLittleBear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 19:50

Zoiets zou ik kunnen gaan proberen ja, maar gaat hard lopen goed samen met paardrijden?
Een betaalde sport lukt me denk ik niet, dit omdat mijn opleiding druk is. . En dingen half half doen vind ik geen optie ;)

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:56

Jahoor! Zijn zelfs mensen die het samen met hun paard doen. Ik wil zelf ook graag weer het hardlopen oppakken, maar dat komt niet goed uit met mijn blessure. Het kan gewoon zo veel schelen om puur even een blokje te rennen!

MyLittleBear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 21:45

oke dan ga ik dat eens proberen, proberen mijn gedachten ergens anders naar te zetten, bedankt voor je reactie!

MyLittleBear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 15:16

Hallo.

Even een update.

Heb vandaag mijn eerste gesprek gehad met de maatschappelijk werkster van school.

Heb haar de hele situatie uitgelegd en laten zien.

Maar ik wil zelf absoluut niet dat mijn ouders hierachter komen, ondanks dat ik bijna geen keus heb..

Ze zegt heel eerlijk van, dit speelt thuis en daarkan iemand je thuis bij helpen.
Ze wil me stapje voor stapje helpen om het alleen aan me moeder het te vertellen..

Ze had het er ook over om tijdelijk uit huis te gaan, of bij familie in te trekken om rust te krijgen in mijn doen en omgeving.
Alleen bij familie word het zo'n gedoe.
Mijn familie woont allemaal zo ver weg, en zou zo veel reizen zijn.

En ergens bij vriendinnen in te trekken is ook zo..

Maar ze vond wel dat het verstandiger zou zijn, een tijdje op mezelf , rust en niemand om mij heen.
Maar ik ben pas 17 en volgende maand 18.
En weet echt niet hoe dat allemaal kan..
Ik heb gewoon het geld er niet voor om maandelijks huur te gaan betalen voor een hutje op mezelf..

Maar weet ook als ik in deze situatie blijf dat de rust er ook niet snel zal komen..

Erg moeilijke keuze dus :(

Ik moet proberen om deze week tegen mijn moeder te zeggen, dat ik ergens mee zit en dat ik bang ben voor de reactie van der. En het daarbij laten..

Maar dat vind ik ook echt lastig om te zeggen ..

Moeilijk dus :(

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 18:05

Hoi TS,

Goed dat je een gesprek hebt gehad!
Hopelijk voelde het als een opluchting om er met iemand over te kunnen praten.

Zoals ze al aangeeft, komt er inderdaad een tijd dat je het iemand van je familie zal vertellen.
Als je het niet goed direct tegen je moeder durft te vertellen, zou je haar ook een brief kunnen schrijven en haar vertellen dat ze hem alleen leest en er met niemand behalve jou over praat.
Of je kunt het van te voren opschrijven voor jezelf, zodat je weet hoe je het haar wilt vertellen.

Heel veel succes :(:)

MyLittleBear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 18:20

Dankjewel voor je reactie !

Dat is inderdaad ook nog een idee. Maar dan moet ik zeker kunnen weten dat alleen zij het leest en niet mijn pa..

MyLittleBear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 11:05

ondertussen al meer gesprekken gehad,, zo heb ik gisteren af gesproken met mijn coach dat ik toch probeer om een brief te schrijven naar mijn moeder met het verhaal.. en dat we dan samen zouden kijken of het wat is.
nou prima..
nu vond ik vanmorgen uit het niets een briefje op tafel waar in stond:

Door een loep kun je de kleine puntjes zien, die worden feller gemaakt, en zo zie je de kleurtjes op het scherm.

ik weet niet of dit gericht naar mij is, maar vind het allemaal wel erg toevallig..

ik had gisteren iets op facebook gezet, niks persoonlijks maar gewoon een hele kleine opening. maar de bedoeling het daar even bij te houden.
nu hadden wat vrienden van mij er op gereageerd, allemaal heel lief!

en mijn tante had het ook gelezen en er onder gezet of der iets was..
ik wil het zoiezo niet lang en breed op facebook zetten, en kan der met mijn ouders niet over praten en dus zeg ik het ook liever niet tegen mijn tante..
dus ik gezegd dat der helemaal niks aan de hand was.

nu heeft ze mijn moeder gesmst erover, en hoe het er thuis aan toe ging..
alles wat ik dus absoluut niet wil!!

dus mijn moeder heeft mij gisteren een sms gestuurd met wat ik op facebook heb staan.
ik terug gestuurd van niks, in ieder geval niets bijzonders...
en ben snel naar bed gegaan.

en dan vind je 's morgens zo iets,, weet niet of het gericht is naar mij maargoed.. vind het allemaal wel erg toevallig..

ook herken ik het handschrift niet echt.

maar ik had gisteren vol moed verzameld om die brief te schrijven, en dat het goed zou komen.
maar na dit ben ik weer aan het twijfelen gegaan,, moet ik het wel doen, worden ze niet boos, krijg ik geen vervelende of verwijte reactie..

moeilijk..

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 11:09

Lastig dat je tante het aan je moeder heeft gezegd.
Maar is dit geen opening om het nu tegen je tante te zeggen? Kun je haar opbellen?

In elk geval veel succes! Je hebt al heel veel bereikt!

MyLittleBear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 11:12

ja misschien ook wel,, de opening naar mijn tante is al iets verder zo..

maar ik denk zelf dat ze het dan doorpraat naar mijn moeder toe,, en dat ik zo een rare reactie krijg van der , waarom ik het niet tegen haar heb gezegd en ga maar door..

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 11:16

Kun je je tante vertrouwen is dus eigenlijk de vraag..
En dat is een lastige hoor.
Hooe goed ken je haar?

MyLittleBear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 11:18

ik ken der opzich best wel goed,, maar weet ook dat ze alles heen en weer mailt met ons mam..
kan ook niet inschatten dat als ik het der vertel of ze het niet zal doen..

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 11:32

Mm.. Dan is het idd lasttig.
Want ik denk niet dat je moeder het leuk vindt zoiets uit tweede hand te horen. En dat is ook best logisch, het is niet niks.
Denk dat die brief anders toch wel handig is..

MyLittleBear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 11:34

ja inderdaad, maar wat der dan vandaag en gisteren gebeurd is, houd me een brief juist weer tegen..
het houd me tegen dat der reacties kunnen komen, dat ik het allemaal gedaan heb , en dat ik van kleine dingen grote dingen maak.. maar het is mijn gevoel ..

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 11:47

Reacties gaan er zeker op komen. Dat is logisch.

Ik heb er misschien overheen gelezen, maar op wat voor school en in welk jaar zit je?

MyLittleBear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 11:54

ja dat snap ik, maar ben bang dat er verkeerde reacties zullen gaan komen..

zit op het Helicon met de opleiding Paardenhouderij niveau 3 en het 1ste leerjaar ;)

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 11:58

Misschien is het briefje juist bedoeld om te helpen, om duidelijk te maken dat je moeder heus wel doorheeft dat je niet lekker in je vel zit.
Probeer toch door te gaan met de brief, met hulp van je coach.

Probeer verder voorzichtig te zijn met berichten op FB, iedereen kan die lezen en soms kunnen ze verkeerd opgevat worden.
En ik weet niet wat je hebt weggezet, maar als je tante en moeder er naar blijven vragen, kun je misschien zeggen dat het van een songtekst of gedicht is dat je mooi vindt? Of dat het niet over jou ging, maar over een vriendin?
Dan heb je maar een antwoord, als je namelijk 'niets bijzonders' blijft zeggen, denken ze juist dat het iets belangrijks was omdat je het een soort van verzwijgt.

MyLittleBear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 12:03

ja dat klopt.. slim dankje

MyLittleBear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 00:03

slik, morgen weer gesprek met mijn coach,, zie der weer erg tegenop..
dit omdat de gesprekken niet makkelijk zijn.

en ga haar dan vertellen van het briefje en vragen hoe zij hier over denkt.

mijn moeder is hier niet meer op terug gekomen van het briefje.
en ook helemaal niks van mijn tante enz. gehoord.

heb nog eens goed na gedacht over de brief, heb toch een stukje geschreven maar ik ben gewoon te bang dat er te erge reacties zullen komen..
dus ergens zet ik mijn zelf er naar toe om dingen te verzwijgen in de brief,, zoals dingen wat ik mezelf dan aan doe.. of ik dat ook in de brief moet zetten te ja of te nee..
ze heeft hier weinig aan, en zal alleen maar erg schrikken, en die reacties wil ik eigenlijk niet..
ik kan er namelijk heel slecht tegen als mensen huilen..

dus wat kan ik het beste doen? het er wel inzetten of niet?

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 00:43

Die vraag morgen met de coach bespreken.
En misschien zelfs de brief samen opstellen? Zo heb je meteen een extra persoon die er naar kan kijken of wat jij wilt vertellen, ook echt goed overkomt in de brief.

Succes morgen met je coach, ook al is het gesprek niet makkelijk, hopelijk helpt het weer een beetje :(:)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 01:01

Hoi er bestaat zoiets als begeleid kamerwonen voor mensen die jong uit huis gaan of problemen hebben maar ook problemen zoals bij jou het geval is.
Zet het er gewoon in hoe moeilijk ook want dat is de manier om hulp te krijgen die je echt heel hard nodig hebt. Probeer haar te vertellen wat er speelt in je leven.
Heel veel sterkte. :(:)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 01:23

Je moeder had die vent allang moeten verlaten +:)+

MyLittleBear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 08:14

Sorry maar die laatste reactie komt nog al hard aan, die vent blijt hoe dan ook toch mijn vader..

Dankjullie wel!

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 08:43

Trek je maar niks aan van die opmerking, hoor!

Hoe gaat het nu verder? Heb je de brief al geschreven?