Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gaia"]
[quote="Cassidy schreef:
En als die hulp eens wegvalt om wat voor reden ook, kun je de hulpbiedende instantie daar niet voor aansprakelijk stellen.
Stephanie100 schreef:Mensen met het syndroom van down zijn onvruchtbaar.
gabyfedde schreef:Even een voorbeeld: (wat ik schrijf is dus echt waar)
Een verstandelijk gehandicapte vrouw woont in een gezinsvervangend tehuis. Zij is verslaafd.
Zij heeft een relatie met een gevaarlijke (vuurwapens) verslaafde Marokkaan. (die niet in tehuis woont)
Heeft nu al 5 kinderen gekregen, welke door kinderbescherming aan pleeggezinnen worden afgestaan.
Ma kan niet voor de kinderen zorgen, pa wil ze onderbrengen in Marokko bij zijn vader.
Ik vind dus dat dit soort vrouwen gesteriliseerd moeten worden.
SuperPepeijn schreef:ik begrijp dat de gevolgen ernstig kunnen zijn in sommige situaties. je zou je alleen moeten afvragen of het ethisch is iemand te dwingen tot sterilisatie. elk mens heeft mensenrechten, ook de mensen met een geestelijke handicap.
gabyfedde schreef:Even een voorbeeld: (wat ik schrijf is dus echt waar)
Een verstandelijk gehandicapte vrouw woont in een gezinsvervangend tehuis. Zij is verslaafd.
Zij heeft een relatie met een gevaarlijke (vuurwapens) verslaafde Marokkaan. (die niet in tehuis woont)
Heeft nu al 5 kinderen gekregen, welke door kinderbescherming aan pleeggezinnen worden afgestaan.
Ma kan niet voor de kinderen zorgen, pa wil ze onderbrengen in Marokko bij zijn vader.
gaia"]
[quote="gabyfedde schreef:Even een voorbeeld: (wat ik schrijf is dus echt waar)
gaia schreef:Cassidy, dat is niet helemaal wat ik bedoel. Ik doelde er meer op of je de hulpverlening volgens de wet aansprakelijk kunt stellen als er iets mis gaat in de verzorging van een kind.
Maar misschien heb ik jou ook wel verkeerd begrepen
flair schreef:En dan maar meteen steriliseren tegen de wil in?
Neuh, geef mij dan maar die prikpil. Het zijn geen beesten hoor...
SuperPepeijn"]
[quote="Cassidy schreef:Ik heb altijd geleerd dat het beter is te voorkomen dan te genezen. Dan hoef je later ook geen schuldige aan te wijzen
kojack schreef:daar heb je gelijk nog een goede reden om een groep mensen niet over 1 kam te scheren en onder dwang collectief preventief te steriliseren.Ik denk alleen wel dat er ook mensen zullen zijn die goed voor hun kindje kunnen zorgen.
SuperPepeijn"]daar heb je gelijk nog een goede reden om een groep mensen niet over 1 kam te scheren en onder dwang collectief preventief te steriliseren.
[quote="kojack schreef:Ik denk alleen wel dat er ook mensen zullen zijn die goed voor hun kindje kunnen zorgen.