Desiree"]
[quote="Kinta schreef:[Nee, relativeren is voor mij geen probleem. Dank je dat je je zorgen om me maakt, Desiree, niet nodig.
Maar denk eens door ... Er worden zwangerschappen afgebroken omdat een kind een HAZENLIP heeft! Dat vind ik zorgwekkend ja. Gek he?
[/quote]
ah nee joh, dat lijkt me echt stug hoor, als mensen een zwangerschap om zoiets afbreken. Maar misschien wel omdat het kind het sydroom van down zal hebben. Kun je iemand dat kwalijk nemen? Kijk, zo'n kind heeft zoveel meer intensievere zorg nodig, dat het broertje/zusje zal moeten inleveren. En ook de ouders zullen hogere offers moeten brengen (en als je nagaat dat ze dat bij gewone, gezonde kinderen vaak al zo moeilijk vinden.........). Ik denk dat ik dat zelf niet zou kunnen. Ik heb er dus begrip voor. Ik veroordeel het niet.
Ten eerste vrees ik, dat die mensen er wel zijn, zoals Kinta al zegt

Ik wil het niet veroordelen, en respecteer de keuze die mensen maken om een kindje met syndroom van Down niet geboren te laten worden.
Maar het zou zeker niet mijn keus zijn

Ik denk dat het, als je er open voor staat, heel erg mee zal vallen een kindje met deze afwijking (is natuurlijk wel afhankelijk van de mate waarin het kind er last van heeft). Over het algemeen, zijn het hele vrolijke kinderen, die gewoon een menswaardig bestaan hebben.
Ik denk, dat het heel erg meevalt hoe zwaar het is om zo'n kind te hebben (hoewel je hier pas echt over kan oordelen, als je het zelf meemaakt).