Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:Ik ben christen en begrijp het gevloek niet zo echt. Ik erger me er wel aan. Ik vind het erg onbeschoft, maar dat vind ik schelden sowieso. Ik vind het ook niet getuigen van enige intelligentie. Bovendien begrijp ik niet waarom mensen die niks met God en Jezus hebben wel graag hun naam willen gebruiken voor als er iets fout gaat
SaSalover schreef:Heb niet het hele topic door gelezen, maar ik herken me volledig in jouw openingspost. Ik heb meerdere klasgenootjes die christelijk zijn, en niet willen dat ik vloek. Daarom ben ik mezelf aan het afleren, ik scheld nu nog amper, en ben daar blij om ook!Vind het heel lelijk staan, al dat gescheld
Amy8super schreef:Ik ben christen, maar kijk bijna nooit TV, dus daar heb ik geen last van als er gevloekt wordt. Echt wordt alleen wel elke dag meerdere malen wel gevloekt in mijn klas, terwijl ze weten dat ik christelijk ben (en met mij nog een paar) en dat vind ik ernstig vervelend. Huppakee, nog een mensje die gefrustreerd "JEZUSSS" roept. Ovelovelijk irritant en het maakt mijn dag er écht niet leuker op. Maar ik durf er alleen niks van te zeggen..
Gelukkig letten mijn vrienden er wel op dat ze niet vloeken als ik er ben, wat ik natuurlijk zeer op prijs stel
verootjoo schreef:Bovendien begrijp ik niet waarom mensen die niks met God en Jezus hebben wel graag hun naam willen gebruiken voor als er iets fout gaat
Appelmoes_11 schreef:verootjoo schreef:Bovendien begrijp ik niet waarom mensen die niks met God en Jezus hebben wel graag hun naam willen gebruiken voor als er iets fout gaat
Ik denk dat dat gewoon gewenning is. Net zoals ik in het Engels ook 'bless you' zeg als er iemand niest, en echt niet omdat ik denk dat hun ziel naar buiten komt.
hackny schreef:goed topic moelly!
ik ben niet gelovig maar heb geen problemen met mensen die het wel zijn,
ik vloek amper! en op men werk al helemaal niet
weleens als ik bij men paard ben ( rijdt ) maar dat is een word dan stop ik
en nee ..ik ga geen mensen aanspreken waneer ze vloeken, wat gij niet wil dat u geschiet
doe dat ook een ander niet is mijn zegwoord
vuurneon schreef:hackny schreef:goed topic moelly!
ik ben niet gelovig maar heb geen problemen met mensen die het wel zijn,
ik vloek amper! en op men werk al helemaal niet
weleens als ik bij men paard ben ( rijdt ) maar dat is een word dan stop ik
en nee ..ik ga geen mensen aanspreken waneer ze vloeken, wat gij niet wil dat u geschiet
doe dat ook een ander niet is mijn zegwoord
En nu nog eens in goed Nederlands?![]()
Ik begrijp hier niet erg veel van moet ik zeggen;wat wordt er als je stopt? En tijdens menwerk vloek je niet maar tijdens rijden wel?