1 Miljoen voor bewijs paranormale gaven (Sisyphusprijs)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 14:58

_San87_ schreef:
Suzanne F. schreef:
Derek Ogilvie gezakt voor de test?? :')

Nou. Wie had dat nou verwacht :').

Ogilvie gooide het geloof ik op de sfeer in de ruimte ofzo... Die was niet goed.

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 14:58

Waarom heb ik het gevoel dat dit absoluut nep is? Of ben ik nou ook paranormaal?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 14:59

Vjestagirl schreef:
_San87_ schreef:

Nou. Wie had dat nou verwacht :').

Ogilvie gooide het geloof ik op de sfeer in de ruimte ofzo... Die was niet goed.

Natuurlijk doet hij dat. Hij moet toch wat om zijn vaste aanhang en melkkoeien tevreden te houden :)?

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 14:59

Ogilvie is een illusionist. Dat heeft niets te maken met paranormale gaven!
Wat hij doet is ordinaire Cold Readings geven, dat kan iedereen leren..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:01

Vjestagirl schreef:

Wat toch apart is, omdat hij van te voren ingestemd heeft met de opzet.
De ruimte waar hij zou gaan zitten, had hij ook gezien en hij was akkoord.

@Zensation, de prijs is niet nep hoor.
De Randi test is ook al regelmatig gedaan, maar de miljoen hebben ze nog niet kunnen geven.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:02

marleen_usar schreef:
Ik wil wel mee doen hoor, wie trekt me over de streep?

Als een miljoen je niet over de streep trekt is er weinig wat wij kunnen doen.
De prijs is serieus, en de Rand stichting heeft het geld, dat deze prijs niet succesvol gecaimd is zegt mij genoeg...

Maar goed ik heb mijn ervaring met jou Marleen, weet je nog mijn statistische analyse van jouw "gave"? Nooit een antwoord van je gekregen.
Laatst bijgewerkt door Kuggur op 06-11-12 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:03

Ik verbaas me er serieus wél over dat Derek Ogilvie is gezakt voor de test, maar ik ken de condities van de test niet. Ik sta er wel open voor en vind het enorm interessant, en dus ook een super goed initiatief.

Ik wordt er een beetje moe van dat het altijd óf wel in geloven is óf compleet belachelijk maken. Er is amper een middenweg.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:04

Skepp is inderdaad een serieus blad die niet zomaar een wedstrijd als deze uit zou schrijven als het geld er niet is. De grote vraag is, gaat het ooit uitgereikt worden?
Je kan trouwens beter in Europa mee doen als paranormaal begaafde, 1 miljoen Euro is aanzienlijk meer dan 1 miljoen dollar..

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:05

Mendel schreef:
Er is amper een middenweg.

Het is ook niet moeilijk, een fenomeen bestaat of niet. Wat voor middenweg had je je voorgesteld, hoe kan iets half bestaan?

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:06

Mmm..ik ga vriendlief toch maar eens inlichten denk ik, die doet dagelijks (voor zijn werk) niets anders dan fotodiagnose's maken. Interessant!

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:08

Het gaat om wat er voor staat. Er wordt in geloofd (prima) of niet in geloofd (ook prima) maar als er niet in geloofd wordt is er ook totaal geen respect voor te vinden (zoals bijvoorbeeld bij God wel, wat ook niet te bewijzen valt). Ik vind het heel storend om te lezen dat personen met een paranormale gave (die er claimen één te hebben) worden uitgelachen/belachelijk worden gemaakt/ dat het niet meer serieus wordt genomen.

Je kunt er amper een discussie over voeren omdat het altijd uitloopt op gesprekken waar het aan de ene kant heel serieus wordt genomen en aan de andere kant totaal niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:10

@ Mendel De test van Derek is gefilmd (met zijn toestemming uiteraard) en is online te vinden.
Gewoon even googlen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel in een vorm van paranormaliteit geloof :). Maar niet op de manier waarop Derek Ogilvie bijvoorbeeld werkt, maar in de vorm van dat je je overleden geliefden altijd bij je voelt, dat ze je nooit echt verlaten.

Zensation

Mendel schreef:
Het gaat om wat er voor staat. Er wordt in geloofd (prima) of niet in geloofd (ook prima) maar als er niet in geloofd wordt is er ook totaal geen respect voor te vinden (zoals bijvoorbeeld bij God wel, wat ook niet te bewijzen valt). Ik vind het heel storend om te lezen dat personen met een paranormale gave (die er claimen één te hebben) worden uitgelachen/belachelijk worden gemaakt/ dat het niet meer serieus wordt genomen.

Je kunt er amper een discussie over voeren omdat het altijd uitloopt op gesprekken waar het aan de ene kant heel serieus wordt genomen en aan de andere kant totaal niet.

_/-\o_

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:11

Ik zou de middenweg ook als respect willen zien, over en weer. Wat dat mis ik ook bij de 'gelovers' wel eens te vaak.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:11

Mendel schreef:
Ik verbaas me er serieus wél over dat Derek Ogilvie is gezakt voor de test, maar ik ken de condities van de test niet. Ik sta er wel open voor en vind het enorm interessant, en dus ook een super goed initiatief.

Ik wordt er een beetje moe van dat het altijd óf wel in geloven is óf compleet belachelijk maken. Er is amper een middenweg.

http://www.youtube.com/watch?v=woPpC6Q5Yrg

Hier is een filmpje van een stukje van de test.

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:22

Vjestagirl schreef:
Mendel schreef:

http://www.youtube.com/watch?v=woPpC6Q5Yrg

Hier is een filmpje van een stukje van de test.

Gezien :)

Ik vind het persoonlijk heel wat zeggen dat hij zich überhaupt heeft opgegeven voor de test. Daar mee heeft hij toch een groot een risico genomen. Dat betekent dat hij er zelf in ieder geval écht van overtuigd is dat hij het kan. Zijn reactie in het begin van het filmpje zegt ook veel (vind ik). Hij komt op mij absoluut niet nep over, maakt er geen nep huil-scene van. Maar daar gaat het ook niet om. Het blijft altijd een welles-nietus verhaal. Zolang je er maar op een normale wijze over kunt discussiëren.

RianneH schreef:
Ik zou de middenweg ook als respect willen zien, over en weer. Wat dat mis ik ook bij de 'gelovers' wel eens te vaak.

Ik denk dat gelovers zich op dit moment ontzettend aangevallen voelen en daardoor bijna meteen in de verdediging schieten.

RianneH

Re: 1 Miljoen voor bewijs paranormale gaven (Sisyphusprijs)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:26

Toch komt een betere wereld van beide kanten. Snap best dat als je altijd aangevallen wordt die er geen zin meer in hebt, maar om dan zelf in de aanval te gaan als er wel op een respectvolle manier gereageerd wordt werkt ook niet. Dus beide kanten mogen wat meer respect voor de meningen van een ander tonen ;)

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:36

RianneH schreef:
Toch komt een betere wereld van beide kanten. Snap best dat als je altijd aangevallen wordt die er geen zin meer in hebt, maar om dan zelf in de aanval te gaan als er wel op een respectvolle manier gereageerd wordt werkt ook niet. Dus beide kanten mogen wat meer respect voor de meningen van een ander tonen ;)

Ik heb niet het idee dat ik dat doe. Maar ja, daar geef ik je ook gelijk in. Ik ben ook voor meer respect van beide kanten.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:45

Zensation schreef:
Mendel schreef:

_/-\o_

Ik denk dat er zat mensen zijn die niet geloven, maar wel de 'gelovers' respecteren. Alleen die hoor je niet. Wie gaan er in discussie over? De sceptici die het ronduit belachelijk vinden. Dus daarom lijkt het alsof het heel zwart wit is.

Niallover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:46

Ik geloof wel dat het bestaad hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 17:39

Het feit dat Derek er aan mee heeft gedaan vind ik toch wel een blijk van zijn kunnen. Als je bewust zwendel zou plegen (cold readings volgens sommigen) zou je er denk ik niet zo makkelijk aan mee doen...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 17:56

Joolien schreef:
Het feit dat Derek er aan mee heeft gedaan vind ik toch wel een blijk van zijn kunnen. Als je bewust zwendel zou plegen (cold readings volgens sommigen) zou je er denk ik niet zo makkelijk aan mee doen...

Of je hoopt dat mensen dat denken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 17:57

Vjestagirl schreef:
Joolien schreef:

Of je hoopt dat mensen dat denken...

Kan ook, maar toch ga ik bij Derek van het goede uit :D

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 18:01

Joolien schreef:

Nee dat is hoogstens een blijk van geloven in zichzelf...

Waarom moet ik trouwens respect hebben voor mensen die irrationele zaken geloven? Ik vind het logisch dat mensen minder respect voor je hebben als je onzin blijkt te geloven.