_San87_ schreef:Suzanne F. schreef:Derek Ogilvie gezakt voor de test??
Nou. Wie had dat nou verwacht.
Ogilvie gooide het geloof ik op de sfeer in de ruimte ofzo... Die was niet goed.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vjestagirl schreef:Ogilvie gooide het geloof ik op de sfeer in de ruimte ofzo... Die was niet goed.
marleen_usar schreef:Ik wil wel mee doen hoor, wie trekt me over de streep?
Mendel schreef:Het gaat om wat er voor staat. Er wordt in geloofd (prima) of niet in geloofd (ook prima) maar als er niet in geloofd wordt is er ook totaal geen respect voor te vinden (zoals bijvoorbeeld bij God wel, wat ook niet te bewijzen valt). Ik vind het heel storend om te lezen dat personen met een paranormale gave (die er claimen één te hebben) worden uitgelachen/belachelijk worden gemaakt/ dat het niet meer serieus wordt genomen.
Je kunt er amper een discussie over voeren omdat het altijd uitloopt op gesprekken waar het aan de ene kant heel serieus wordt genomen en aan de andere kant totaal niet.
Mendel schreef:Ik verbaas me er serieus wél over dat Derek Ogilvie is gezakt voor de test, maar ik ken de condities van de test niet. Ik sta er wel open voor en vind het enorm interessant, en dus ook een super goed initiatief.
Ik wordt er een beetje moe van dat het altijd óf wel in geloven is óf compleet belachelijk maken. Er is amper een middenweg.
Vjestagirl schreef:Mendel schreef:Ik verbaas me er serieus wél over dat Derek Ogilvie is gezakt voor de test, maar ik ken de condities van de test niet. Ik sta er wel open voor en vind het enorm interessant, en dus ook een super goed initiatief.
Ik wordt er een beetje moe van dat het altijd óf wel in geloven is óf compleet belachelijk maken. Er is amper een middenweg.
http://www.youtube.com/watch?v=woPpC6Q5Yrg
Hier is een filmpje van een stukje van de test.
RianneH schreef:Ik zou de middenweg ook als respect willen zien, over en weer. Wat dat mis ik ook bij de 'gelovers' wel eens te vaak.
RianneH schreef:Toch komt een betere wereld van beide kanten. Snap best dat als je altijd aangevallen wordt die er geen zin meer in hebt, maar om dan zelf in de aanval te gaan als er wel op een respectvolle manier gereageerd wordt werkt ook niet. Dus beide kanten mogen wat meer respect voor de meningen van een ander tonen
Zensation schreef:Mendel schreef:Het gaat om wat er voor staat. Er wordt in geloofd (prima) of niet in geloofd (ook prima) maar als er niet in geloofd wordt is er ook totaal geen respect voor te vinden (zoals bijvoorbeeld bij God wel, wat ook niet te bewijzen valt). Ik vind het heel storend om te lezen dat personen met een paranormale gave (die er claimen één te hebben) worden uitgelachen/belachelijk worden gemaakt/ dat het niet meer serieus wordt genomen.
Je kunt er amper een discussie over voeren omdat het altijd uitloopt op gesprekken waar het aan de ene kant heel serieus wordt genomen en aan de andere kant totaal niet.
Vjestagirl schreef:Joolien schreef:Het feit dat Derek er aan mee heeft gedaan vind ik toch wel een blijk van zijn kunnen. Als je bewust zwendel zou plegen (cold readings volgens sommigen) zou je er denk ik niet zo makkelijk aan mee doen...
Of je hoopt dat mensen dat denken...
Joolien schreef:Het feit dat Derek er aan mee heeft gedaan vind ik toch wel een blijk van zijn kunnen. Als je bewust zwendel zou plegen (cold readings volgens sommigen) zou je er denk ik niet zo makkelijk aan mee doen...