Overspoelt door positieve emoties, zo kan het ook...!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 11:03

Wat fijn voor je!
Een depressie lijkt mij vreselijk....je ongelukkig voelen en er bijna niets aan kunnen doen,machteloos gevoel lijkt mij dat.

Ik ben ook weleens emo...maar dat is hormonaal :D En duurt maar kort.
Ik hoop dat je voorgoed uit je depressie bent en dat de zon blijft schijnen! *\o/*
Eigenlijk heb je alles mee,een mooie meid,een leuke meid...jong nog,het leven zou je toe moeten lachen en niet anders! :j

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 11:15

Door een diep dal meegemaakt te hebben, ga je meer genieten van de hoogtepunten.
Geniet ervan, ik merk het bij mezelf ook weleens :) Ik kan heerlijk naar de lucht staren, hoe de zon en wolken zorgen voor een mooi lichtspel. En inderdaad nu met de herfst; een windvlaag die allemaal blaadjes laat regenen op mijn hoofd, de kleuren van de bomen. Heerlijk toch, dat je nu zo kunt genieten van de kleine dingen :)

imd

Re: Overspoelt door positieve emoties, zo kan het ook...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 12:15

Wat superfijn voor je!

Ik ben op het moment gewoon zo gelukkig dat ik dus over extra extra van geniet. Heerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 12:33

Inmiddels zit ik weer even in dip. Ik bene er bewust van dat het kan gebeuren. Ben nu plots als de dood voor sociale contacten. Kotsmisselijk word ik ervan en waarom?
Geef mij de positieve emoties maar!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 13:16

Een depressie ben je niet zomaar overheen, super dat je die positieve emoties weer hebt kunnen voelen en meemaken, weer een stukje dichterbij je geluk en rust in jezelf. Dat je een terugval hebt kun je jezelf niet aanrekenen, je bent met enorme stappen bezig om je leven op orde te krijgen dat gaat met vallen en opstaan. Bespreek je dipje tijdens je therapie en ook deze dip ga je weer overwinnen. Je bent al zo ver gekomen dus dit gaat je ook lukken, hang er voor jezelf alleen geen ultimatum aan, je mag ook de tijd nemen dit weer te verwerken!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 13:22

Ik herken het emotionele heel erg. Na mijn burn-out kan ik ook janken om de kleinste dingen. Gisteren nog toen ik een foto op facebook zag van iemand die een lading stekkerdozen buiten had gehangen in New York met een briefje erbij: "we've got power, feel free to charge your phone"
Dat van mij is nu alweer een tijdje terug, maar dat emotionele blijft.

Je komt er wel popje! Die dipjes horen er bij. Gelukkig worden die steeds minder frequent en heftig.
Knuffel!!

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 13:22

Joolien, Wat fijn dat je je zo goed voelde!! Hopelijk weet je daar op dit moment wat kracht uit te putten! Rome is ook niet in 1 dag gebouwd, grote kans dat je gewoon even een terugvalletje hebt :) deze zullen vast ook wel eens vaker voorbij komen. Maar volgens mij ben je op de goede weg ;)

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 14:10

Je moet er even een weg in zien te vinden, tussen deze gevoelens enne dat gaat niet van de ene op de andere dag he! Eer met in een zware depressie zit is er al een lange weg aan vooraf gegaan, houdt niet in dat achteraf dus snel gaat (was het maar zo). Helaas zal dit effect wel even blijven, zo'n golfbeweging zeg maar lijkt een beetje op het weer (ene keer schijnt de zon en dan regent het). Ene keer zal wat langer de zon schijnen maarja het kan soms ook een tijdlang gaan regenen. Al met al...komt heust wel goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 14:32

Joolien schreef:
Inmiddels zit ik weer even in dip. Ik bene er bewust van dat het kan gebeuren. Ben nu plots als de dood voor sociale contacten. Kotsmisselijk word ik ervan en waarom?
Geef mij de positieve emoties maar!

Gevoelens moeten ook weer een soort van gemiddelde vinden, als ze een tijdje 'uit' hebben gestaan. Uiteindelijk worden de pieken minder hoog, maar de dalen ook een stuk minder diep. Dan komt er weer wat meer rust.
Komt allemaal weer goed :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 15:45

Vandaag gaat het weer een stuk beter. Ik ben nu redelijk stabiel in mn gevoel, dat is ook wel gewoon prettig en dat is ook denk ik waar je uiteindelijk heen gaat. :)

Lis, dank je wel schat :*

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 17:46

Ik herken het enorm! Vorig jaar tegen een depressie aangezeten, het hele leven werd me te veel en ik voelde me zwaar en vermoeid. Rond kerst een grote verandering in mijn leven gehad, heb bepaalde mensen uit mijn leven verwijderd en heb geweldige mensen ontmoet. Vorige maand kon ik janken om alles, ten goede, als ik me besefte hoe gelukkig ik weer was. Om mijn katjes, mijn paarden, mijn vriend, mijn goed resultaten op school, zelfs als er iets in een film gebeurde (dat had ik noooit!)
Ik ben blij dat het beter met je gaat, en nu volhouden!

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 10:45

Wat super dat je je nu weer gelukkiger voelt en dat je nog steeds begeleiding hebt.
Een depressieve periode kan overgaan in een periode waarin je je blij en gelukkig voelt en andersom. Soms kan dat weken/maanden aanhouden, soms kan het ook wisselen per dag of uur. Het zou goed kunnen dat je een lichte manie hebt of dat je misschien al langer manisch depressief of bi-polair bent maar dat de pieken en dalen nu extremer zijn geworden dor een anatal akelige gebeurtenissen in je leven. Het kan ook zijn dat je een emotie regulatie stoornis hebt waardoor je emoties en stemmingen soms alle kanten uit lijken te stuiteren zonder dat je er zelf grip op hebt.
Het is erg belangrijk eerlijk naar jezelf toe te blijven, dinge niet weg te wuiven en dat te bespreken met je hulpverleners zodat zij een zo goed mogelijk hulpprogramma voor je op kunnen stellen.
Als je makkelijk praat over je gevoelens gooi het er dan vooral uit, gedeelde smart is halve smart :)
Sterkte er mee!