Irritaties in het verkeer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:22

Geen richting aangeven, dat is eigenlijk mijn enige irritatie, maar zoveel rij ik ook niet.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:23

troi schreef:
Ik geloof trouwens dat velen zich aan mij zouden ergeren. In het kader van zuinig rijden rijdt ik zelden harder dan 110 laat ik vlug het gas los en trek ik langzaam op. Maar ja dan doet mijn yaris wel 1op 17 op de snelweg...

Zo rij ik dus ook :) :o Maar ik was bang dat ik de enige was en dat jullie allemaal mij tegen waren gekomen. Met onze Volkswagen Passat haal ik dan 1:22 ongeveer voor langere stukken :)

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:25

Lara_Silver schreef:
Zelf erger ik me meer rot aan die slome mensen in het verkeer. Die gewoon geen greintje benul hebben van dynamisch rijden. Die er bv. bijna een kilometer over doen om op 80 te komen, ipv een goede stoot gas te geven. Evenals heel vroeg al beginnen met remmen voor de bebouwde kom.

Maar een oudere auto kan helemaal niet hard optrekken. Neem de auto van mijn moeders, 20 jaar oude Suzuki Swift met een 1.0 liter motor. Al geeft ze een hele stoot gas, dan nog duurt het even voordat je opgetrokken en op snelheid bent.

Ik erger mij aan:
- mensen die dan gaan toeteren, dus geen rekening houden met een wat oudere auto met een kleine motor
- bumperklevers
- snelheidsmaniaken
- inhalen op over de doorgetrokken streep
- constant op de linkerbaan blijven rijden
- geen knipperlicht aanzetten
- op het laatste moment toch rechtsaf willen slaan, terwijl je op de baan voor rechtdoor staat

Nanno_123

SSDesign schreef:
Lara_Silver schreef:
Zelf erger ik me meer rot aan die slome mensen in het verkeer. Die gewoon geen greintje benul hebben van dynamisch rijden. Die er bv. bijna een kilometer over doen om op 80 te komen, ipv een goede stoot gas te geven. Evenals heel vroeg al beginnen met remmen voor de bebouwde kom.

Betaal jij de benzine :D?

Oke daar heb je zeker een punt!
maaaaaaaaaaar... je mag overal al zo langzaam rijden dus ik houd het autorijden leuk door overal heel snel op te trekken(vooral als er een hele stoere kerel naast je staat met een onwijs koele auto met 2 uitlaatpijpen) en vervolgens gewoon braaf 80 rijden haha!(ja ik had helaas 1 week mijn rijbewijs en toen al een boete -O- )
Laatst bijgewerkt door Nanno_123 op 01-11-12 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Genoeg irritaties hier. :')

*Als mensen 60 rijden op een 80 weg. :+ Dan komen ze hobbels tegen (die dus gemaakt zijn voor 80) en dan gaan ze nog even afremmen tot 50. :roll:

* Mensen die dicht op mij zitten....grrrrr....

* Mensen die duwen terwijl ik al mijn best doe om in te halen op de snelweg. (mijn auto is niet zo snel met optrekken en inhalen en ik ga pas naar rechts als ik de auto die ik inhaal in mijn binnenspiegel zie)

* Mensen die opeens op de rem gaan staan en beseffen dat ze links of rechts moeten en dan geen richting aangeven.

* Mensen die op de snelweg geen richting geven als ze van baan wisselen.

* Mensen die mijn met een noodvaart inhalen op de snelweg en dan voor mij de afrit nemen. :roll:

Meer weet ik zo even niet. :') Zelf rijd ik graag lekker door dus als je je al niet aan de maximum snelheid houdt (en dus te langzaam rijdt) ben ik al geïrriteerd en ga ik expres een beetje op je reet zitten. :') Fout, ik weet het maar dan moeten ze maar gas geven. :')

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:26

Nanno_123 schreef:
SSDesign schreef:

Betaal jij de benzine :D?

Oke daar heb je zeker een punt!
maaaaaaaaaaar... je mag overal al zo langzaam rijden dus ik houd het autorijden leuk door overal heel snel op te trekken(vooral als er een hele stoere kerel naast je staat met een onwijs koele auto met 2 uitlaat gassen) en vervolgens gewoon braaf 80 rijden haha!(ja ik had helaas 1 week mijn rijbewijs en toen al een boete -O- )

Als je harder wil, mag je me wel inhalen hoor :D Boete bij doorgetrokken streep wel zelf betalen dan :) (ik rij overigens wel 80 waar dat mag en 105-110 op de snelweg, dus niks langzamer dan een vrachtwagen of zo :) trek alleen redelijk langzaam op als het niet te druk is )

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:27

Bellatrix schreef:
Genoeg irritaties hier. :')

*Als mensen 60 rijden op een 80 weg. :+ Dan komen ze hobbels tegen (die dus gemaakt zijn voor 80) en dan gaan ze nog even afremmen tot 50. :roll:

Nou hier hebben we een weg en daar hebben ze pas drempels gelegd (2 achter elkaar). Er staat een bord bij dat je er met 60 km overheen kan.. Maar als ik dat doe moet ik toch echt iedere week om nieuwe schokbrekers...

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:28

Mensen die in de weg rijden :Y)

Ik lees een berg ergernis over mensen die niet hard genoeg rijden: ik erger mij véél meer aan haastende mensen. Ik bedoel, als je een Fiat Panda met een hoop doorzettingsvermogen vaart ziet maken ben je toch koekoek als je gelooft dat dat net zo hard gaat als jouw ruige bak? En 130 op de snelweg? Tuurlijk, met windje mee, deuren open en ogen dicht want levensgevaarlijk.
Maar zal ik het even verklappen? Goed, ik ga niet harder dan 110, alleen als ik echt hard mijn best doe haal ik heel soms en heel rammelend de 120. Maar dat duurt wel even hoor, dat we daar zijn. Maar als ik dan achter een vrachtwagen kom, die 80 rijdt, is dat alsnog 30 langzamer dan ikzelf. En dan wil ik hem op een zeker moment óók graag wel inhalen.
Dus als je mij nou ziet rijden, in mijn mooie hippe oldskool panda, en je ziet dat ik achter een vrachtwagen zit en probeer in te halen. Wil je dan eens met je hand over je hart strijken en niet jachten? Heus, dat hebben er al 80 voor je gedaan en er zullen er na je ook weer een stuk of 80 komen die allemaal meer power dan inlevingsvermogen hebben. Nee, ik ga mijn koekje er niet tussen werpen, want ik kan niet even bijpoweren en ja ik heb inderdaad een beetje last van die wind. Je hoeft alleen maar even vriendelijk te kijken en je voet eventjes van het gaspedaal te tillen. Dan beloof ik dat ik hem vol in zal trappen :j

Oja, en mijn remweg is niet heel erg kort, het heeft dus echt een reden dat ik heel ruim achter mijn voorganger blijf. Maar als je steeds je auto ertussen gooit (dat past best) dan moet ik steeds weer vaart minderen om het oké te houden. Dat vinden de mensen achter me ergerlijk, dus gun je me mijn ruimte ook? Ik wil namelijk best een bakkie doen, maar liever niet tijdens het invullen van schadeformulieren...

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:29

ok ga ff een boekje open doen
ik kan niet tegen langzaam rijdende mensen zowel op de linker als rechterbaan...
ik kan niet tegen mensen die niet door rijden op de linkerbaan en dan ook niet aan de kant gaan hoe dicht je ook op hun bumper kleeft...
ik kan niet tegen mensen die van rijbaan wisselen zonder te kijken of knipperlicht gebruiken...
ik kan niet tegen met trailer rijdende mensen die je gewoon van de rijbaan drukken omdat ze van rijbaan willen wisselen..
ik kan niet aan langzaam rijdende mensen die niet de toegestane snelheid rijden.
Ik kan niet tegen mensen die niet opletten bij stoplichten en dus pas 10 minuten later zien dat t licht op groen is...
ik kan niet tegen slecht afgestelde koplampen.
ik kan niet tegen 45 km wagentjes op 80 wegen..
ik kan niet tegen fietsers zonder licht nu met deze donkere dagen want ik zie ze bekant gewoon weg niet ja op t laatste moment..
ik kan niet tegen mensen die telkens op hun rem trappen op niks af als t geregent heb
ik kan niet tegen mensen die niet aansluiten bij t stoplicht en er dik een auto tussen laten(heb 1 keer heel asociaal gewoon me auto voor diegene geprakt moest tie maar aansluiten)

dus al met al ik ben een bumper klever als mensen niet de toegestane snelheid rijden
ik haal rechts in als links niet aan de kant wil gaan.
ik haat langzaam rijden ik rij gewoon door t liefst 10 km te hard dat is net aan netjes om geen boete te krijgen of je eronder uit te banketstaaf..
verder ben ik best netjes in t verkeer hoor als men gewoon de toegestane snelheid rijd dan hou ik gewoon netjes afstand enzo.

waar ik me echt mee kan vermaken op de weg is :
patsertjes bij stoplichten in dure dikke auto's die denken dat hun eerder en sneller op kunnen trekken dan jou... :o eindigt of in een dikke middelvinger als die dure mensjes niet kunnen winnen of lachende mannen mobilistjes met duimpje omhoog omdat je als vrouw zijnde sneller optrekt dan de man..daarna vervolgens wel braaf de toegestane snelheid rijden hoor maar is gewoon leuk
en t allerleukst is gewoon braaf 120/130 rijden op de snelweg en dan andere snelheids mogolen irriteren :j daar kan ik echt niet van onder de indruk raken zulke gekken :o
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 01-11-12 20:34, in het totaal 2 keer bewerkt

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:29

NWDynamite schreef:
Occhhh breek me de bek niet open. Vandaag nog meegemaakt, nummer 1 irritatie voor mij. Op de snelweg (waar je 120 mag) rijdt iedereen op de rechter baan maar 100 km per uur, dus wat doe ik, ik ga 125 rijden (ben echt geen slome henkie maar wil ook niet geflitst worden) op de linker baan en haal iedereen die rechts rijdt dus met grote snelheid in. Komt er 1 of andere midlife crisis vent met een audi bij mij bumperkleven en mij naar de andere baan dwingen omdat hij zo nodig 140 km per uur moet rijden. Dat hij geflitst wil worden hoeft hij mij niet mee lastig te vallen? Dus ik MOEST van hem naar de rechter baan maar daar rijden ze 100. Ik moest dus afremmen om op de rechter baan te kunnen schieten tussen de andere auto's want die man maakte mij zó zenuwachtig. Gaat hij naast me hangen om zijn middelvinger op te steken en 'je bent gek' gebaren naar me te maken, wtf?? Ik heb pas 1 JAAR mijn rijbewijs, ben nog niet zo'n ervaren bestuurder dus van dat soort mensen wordt ik heel zenuwachtig.. Zoooooo vervelend... En dan reed ik ook nog eens ergens waar ik de weg niet goed ken dus ik was zoekende naar de juiste route, nou dan heb je me hoor.

Daarna komen op 2. geen knipperlicht aan doen op de snelweg en op de rotonde en op 3. fietsers zonder licht, LE-VENS GEVAARLIJK.
Hm ik laat me nooit aan de kant jagen door mensen die met 140 km per uur op mij af komen rijden, keihard moeten afremmen en verwachten dat ik voor ze aan de kant ga. Ik ben immers op dat moment ook aan het inhalen dus ze sluiten maar netjes aan in het rijtje. :)

Ik trek overigens ook niet heel hard op, benzine is mij duur genoeg. Enkel bij de snelweg wil ik wel wat harder optrekken want ik vind het gewoon gevaarlijk om met 70 km per uur in te voegen waar men 130 rijdt.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:31

NWDynamite schreef:
Occhhh breek me de bek niet open. Vandaag nog meegemaakt, nummer 1 irritatie voor mij. Op de snelweg (waar je 120 mag) rijdt iedereen op de rechter baan maar 100 km per uur, dus wat doe ik, ik ga 125 rijden (ben echt geen slome henkie maar wil ook niet geflitst worden) op de linker baan en haal iedereen die rechts rijdt dus met grote snelheid in. Komt er 1 of andere midlife crisis vent met een audi bij mij bumperkleven en mij naar de andere baan dwingen omdat hij zo nodig 140 km per uur moet rijden. Dat hij geflitst wil worden hoeft hij mij niet mee lastig te vallen? Dus ik MOEST van hem naar de rechter baan maar daar rijden ze 100. Ik moest dus afremmen om op de rechter baan te kunnen schieten tussen de andere auto's want die man maakte mij zó zenuwachtig. Gaat hij naast me hangen om zijn middelvinger op te steken en 'je bent gek' gebaren naar me te maken, wtf?? Ik heb pas 1 JAAR mijn rijbewijs, ben nog niet zo'n ervaren bestuurder dus van dat soort mensen wordt ik heel zenuwachtig.. Zoooooo vervelend... En dan reed ik ook nog eens ergens waar ik de weg niet goed ken dus ik was zoekende naar de juiste route, nou dan heb je me hoor.

Daarna komen op 2. geen knipperlicht aan doen op de snelweg en op de rotonde en op 3. fietsers zonder licht, LE-VENS GEVAARLIJK.

Klopt! Vroeger fietste ik vaak zonder licht 'want ik zag toch genoeg', vond die waarschuwingen altijd onzin. Het is pas toen ik zelf met dat soort situaties te maken kreeg dat ik begreep waarom men er zo streng op was.....

SSDesign: Mensen die door gebrek aan geld anderen dwingen tot potentiele gevaarlijke situaties (in het geval van te langzaam rijden inhalen) horen gewoon geen auto te hebben maar met de bus te gaan.

Langzamer rijden op de autobaan vind ik dan nog begrijpelijk, je hebt er ook in de meeste gevallen de ruimte voor. Maar 70 op een 80 baan is onzin, de ruimte is immers beperkt.

Niets zo ergelijk als zelf lekker vlot aan de 80 komen, om dan om een sloom persoon te stuiten maar door tegenverkeer niet kunnen inhalen, brrrrr.

Ik heb zelf overigens een Ka, met een 1.3 motor en maar 60 pony's, dus die trekt ook niet op als een F1, maar geloof me iedere auto laat gewoon vlot optrekken toe hoor.
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 01-11-12 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:31

Mensen die inhalen op de cruisecontrol.
Dat gaat net zo " snel" als een vrachtwagen die een andere vrachtwagen inhaalt.

Inhalen moet je volt doen om ander verkeer zo min mogelijk te hinderen.

Kan er nog wel honderd bedenken geloof ik, maar zie er al veel van voorbij komen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Re: Irritaties in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:32

Oh wacht, een vrachtwagen die een andere vrachtwagen inhaalt. :+ :z

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:33

nog 1 vergeten..
idioten die met 80 km p/u de snelweg opgaan, zo'n mega lange invoegstrook moet iedere auto wel de 100 halen.. bovendien is het levensgevaarlijk invoegen als iedereen 100/120 rijd!

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:34

NathalietjeB schreef:
ok ga ff een boekje open doen
ik kan niet tegen langzaam rijdende mensen zowel op de linker als rechterbaan...
ik kan niet tegen mensen die niet door rijden op de linkerbaan en dan ook niet aan de kant gaan hoe dicht je ook op hun bumper kleeft...
ik kan niet tegen mensen die van rijbaan wisselen zonder te kijken of knipperlicht gebruiken...
ik kan niet tegen met trailer rijdende mensen die je gewoon van de rijbaan drukken omdat ze van rijbaan willen wisselen..
ik kan niet aan langzaam rijdende mensen die niet de toegestane snelheid rijden.
Ik kan niet tegen mensen die niet opletten bij stoplichten en dus pas 10 minuten later zien dat t licht op groen is...
ik kan niet tegen slecht afgestelde koplampen.
ik kan niet tegen 45 km wagentjes op 80 wegen..
ik kan niet tegen fietsers zonder licht nu met deze donkere dagen want ik zie ze bekant gewoon weg niet ja op t laatste moment..
ik kan niet tegen mensen die telkens op hun rem trappen op niks af als t geregent heb
ik kan niet tegen mensen die niet aansluiten bij t stoplicht en er dik een auto tussen laten(heb 1 keer heel asociaal gewoon me auto voor diegene geprakt moest tie maar aansluiten)

dus al met al ik ben een bumper klever als mensen niet de toegestane snelheid rijden
ik haal rechts in als links niet aan de kant wil gaan.
ik haat langzaam rijden ik rij gewoon door t liefst 10 km te hard dat is net aan netjes om geen boete te krijgen of je eronder uit te banketstaaf..
verder ben ik best netjes in t verkeer hoor als men gewoon de toegestane snelheid rijd dan hou ik gewoon netjes afstand enzo.

Niet iedereen is zeker genoeg op de weg om jouw gedrag aan te kunnen :') Denk je daar ook weleens aan?

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:35

troi schreef:
Ik geloof trouwens dat velen zich aan mij zouden ergeren. In het kader van zuinig rijden rijdt ik zelden harder dan 110 laat ik vlug het gas los en trek ik langzaam op. Maar ja dan doet mijn yaris wel 1op 17 op de snelweg...

Zelfs niet waar je 120 of 130 mag?! Kijk, dat soort mensen erger ik me dus aan op de weg. Mensen die te langzaam rijden. Helemaal als je er niet om heen kunt komen.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:37

Bellatrix schreef:
Oh wacht, een vrachtwagen die een andere vrachtwagen inhaalt. :+ :z

ja idd ook een hele irritant gebeuren idd blijf gewoon braaf op 1 baan net zoals in t buitenland :j

ik kan me ook irriteren aan invoegende mobilisten van de invoegstrook zonder knipperlicht en dan doorrijden tot t laatste puntje...en dan zo ver mogelijk willen komen gaat er bij mij niet in ik prak vaak dan mijn auto op 2 banen :o want die mensen douwen je gewoon aan de kant

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:37

Mensen die vinden dat de maximum snelheid te langzaam is en vinden dat degene die zich daar aan houdt een sulletje is.
En vooral mensen die een kruispunt niet vrijhouden, zodat wanneer jouw verkeerslicht groen is, je niet kúnt oversteken omdat het kruispunt is geblokkeerd.
Agressief weggedrag.
Laatst bijgewerkt door Alvaron op 01-11-12 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:38

NWDynamite schreef:
Citaat:
Niet iedereen is zeker genoeg op de weg om jouw gedrag aan te kunnen :') Denk je daar ook weleens aan?

ow ja hoor maar ik vind gewoon dat men niet moet gaan links hangen, door moet rijden gewoon de toegestane snelheid rijd je dat niet ga dan ff lekker op de rechterbaan plakken...

moonshine88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:39

je met een noodgang voorbij gaan en dan vlakvoor je langs toch nog even de afrit nemen

Ik rijd altijd met groot vervoer, bus 7 meter met aanhanger van 6 meter dus ben net zolang als een vrachtwagen. Maar de meeste chauffeurs (van de vrachtwagens) seinen toch even netjes als je weer naar de rechter baan kan.
Dus ook Goeie dingen in het verkeer haha

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:40

Lara_Silver schreef:
SSDesign: Mensen die door gebrek aan geld anderen dwingen tot potentiele gevaarlijke situaties (in het geval van te langzaam rijden inhalen) horen gewoon geen auto te hebben maar met de bus te gaan.

Langzamer rijden op de autobaan vind ik dan nog begrijpelijk, je hebt er ook in de meeste gevallen de ruimte voor. Maar 70 op een 80 baan is onzin, de ruimte is immers beperkt.

Niets zo ergelijk als zelf lekker vlot aan de 80 komen, om dan om een sloom persoon te stuiten maar door tegenverkeer niet kunnen inhalen, brrrrr.

Ik heb zelf overigens een Ka, met een 1.3 motor en maar 60 pony's, dus die trekt ook niet op als een F1, maar geloof me iedere auto laat gewoon vlot optrekken toe hoor.

Gelukkig heb ik het niet over te langzaam inhalen, want dat vind ik zelf ook irritant :) Maar waar je 80 mag, ga ik niet met 100 inhalen als er voor mij iemand wat slomer rijd... ;) Op de snelweg haal ik meestal gewoon met 120 in ;)

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:41

SSDesign schreef:
troi schreef:

Zo rij ik dus ook :) :o Maar ik was bang dat ik de enige was en dat jullie allemaal mij tegen waren gekomen. Met onze Volkswagen Passat haal ik dan 1:22 ongeveer voor langere stukken :)

Dat doe je netjes! Onze Peugeot 207 (Benzine) op de langere stukken 1 op 18 gemiddeld. :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 20:41

Ik rij 's morgens altijd door het Westland en daar rijd ik precies de toegestane snelheid. Dan kom ik nog plakkers tegen en ik blijf echt stug de toegestane snelheid rijden. Of als ik op de snelweg rijd, rij ik altijd 100 op de rechterrijstrook want dan is mijn soesnoekie het zuinigst. Soms word ik daar wel een beetje zenuwachtig van als iemand de hele tijd plakt.

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:42

SSDesign schreef:
Lara_Silver schreef:

Gelukkig heb ik het niet over te langzaam inhalen, want dat vind ik zelf ook irritant :) Maar waar je 80 mag, ga ik niet met 100 inhalen als er voor mij iemand wat slomer rijd... ;) Op de snelweg haal ik meestal gewoon met 120 in ;)

Dat is leuk... tot dat je opeens een brief binnen krijgt. 109 waar je 100 mocht, met aftrek dus 105. Heb mooi moeten dokken. :=

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:43

wel heerlijk om te zien dat er zoveel mensen zijn die zich ook irriteren..
maar irriteren jullie je dan ook zo buiten het verkeer?
het is eigenlijk een poedersuiker eigenschap, ik zou wel heel relaxed willen zijn en me nergens aan storen, helaas stoor ik me altijd wel ergens aan..

nog een paar:
- trekkers in de spits!!! daar zouden ze echt een verbod op moeten gooien.
- Mensen die scheef inparkeren
- mensen die hun kaartje vergeten af te stempelen bij een parkeergarage waardoor er file ontstaat in de garage
- mensen die onnodig op hun rem drukken
- mensen die naast een invoegstrook rijden en niet opzij gaan als je wilt invoegen terwijl ze makkelijk een baan kunnen schuiven