Bubble tea

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 18:09

Squawk schreef:
Dat ken ik nog niet, wil ik weleens testen! Ik drink dit wel regelmatig:

[ Afbeelding ]

daar zitten deze 'wormpjes' in, vergelijkbaar met die balletjes denk ik?:
[ Afbeelding ]

Ik ken het! komt eigenlijk uit Indonesië toch? Mijn schoonfamilie maakt het wel eens, die zijn van Indonesische afkomst. Dat is lekker spul ja! Alleen vind ik balletjes iets lekkerder, dit kruipt echt zo je keel in die slierten :')

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 18:15

Idd uit Indonesië, m'n opa kwam er vandaan dus zo ben ik er bekend mee geworden. Maar die in Den Bosch is voorlopig dus dicht? Dat is nou net in de buurt..vrees dat ik het pas kan testen als ie weer open is :(

ijspeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 18:17

Lekker gezond !!!
In 1 bubble thee zitten ronde de 400/500 calorien.
De bubbles zijn gevulde siroop balletjes.

Dus absolut niet gezond

Squawk

Re: Bubble tea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 18:19

Stationsoutlets – De Taiwanees-Duitse keten BoboQ heeft grote plannen voor de Nederlandse markt. Onlangs openden de eerste outlets op de stations van Den Bosch en Eindhoven, meer vestigingen in Nederland en België volgen spoedig.

BoboQ verkoopt bubble-tea, drankjes met hippe kleuren en balletjes die in de mond een speciale sensatie geven. In enkele landen is het dé drinkhit onder tieners. BoboQ kwam vanuit Duitsland naar Nederland. Bij onze oosterburen zijn al ruim 50 vestigingen. Daarnaast is bubble-tea razendpopulair in Canada, Amerika en Australië. De oorsprong ligt echter in Oost-Aziatische landen en vooral in Taiwan is bubble-tea een rage.

Tieners
In Azië worden vooral verschillende theesoorten gebruikt om de drankjes met hippe felle kleuren te maken. In Nederland worden ook melk en sapjesgebruikt, op smaak gebracht met onder meer fruitsmaken. Bubble-tea is vooral in trek bij tieners. De woordvoerster van BoboQ Nederland kan dit wel verklaren. “Het bevat geen alcohol maar is toch cool en relatief gezond. Verder brengt het product met al die kleuren vrolijkheid teweeg.” Bijzonder is het mondgevoel. In de frisdrankjes zitten balletjes van tapioca, een soort aardappelzetmeel. Die poppen op in de mond. Dankzij een kauwgomachtige gel, kun je er vervolgens op kauwen.

Frontex
In Nederland is Frontex de exploitant van BoboQ. Frontex is met de concepten Döner Company en Einstein Coffee al present op vele tientallen stations in Nederland en België. BoboQ zal op termijn in franchise worden gegeven. Vooralsnog wil BoboQ eerst eigen vestigingen beheren om ervaring op te doen, aldus de woordvoerster van Frontex.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 16:55

Of het lekker is weet ik niet. In Canada zie je overal wel een toko waar ze Bubble tea verkopen. Hoor van collega's hier dat het heel lekker is en dat ik het zeker nog een keer moet proberen. Ik zag de lekkerste smaken voorbij komen met kokos en banaan, dat is voor mij dé combi. Dus misschien toch nog maar een keer proberen.. En ach, dat het ongezond is.. Zo veel is ongezond, zo af en toe iets ongezonds kan geen kwaad.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 17:26

Na jaren het topic weer eens een schop.

Weet iemand of het ergens nog te verkrijgen is? Ik ben zelf veel in utrecht en zou het wel weer eens willen halen.

Equilibria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 17:40

Klinkt lekker en ziet er op het plaatje ook goed uit. Zeker het proberen waard. Ik hou wel van thee. Had er nog nooit eerder van gehoord.

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 17:44

In Enschede zit nog een zaak, heerlijk spul!