Stoppen met paardensport... En nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 20:42

Zonder paarden, zeeën van tijd denk ik zo...
Ik zou het niet kunnen. Heb bij de paarden veel vriendinnen die ik zonder de paarden niet meer zou zien, en eigenlijk is mijn leven zonder paarden niet compleet.
1 week geen paarden zien is voor mij de hel, de paarden zijn mijn brandstof. :+
Als ik echt zou moeten stoppen, dan ging ik mijn tijd maar steken in shoppen, nog meer uitgaan en nog meer afspreken met vriendinnen. En school, dan is er geen excuus meer om eronderuit te komen. :P

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 20:42

Goof schreef:
Ik heb een aantal jaar geleden een punt gezet achter mijn paardenhobby en ik snap nu echt werkelijk niet waar ik toen de tijd vandaan haalde om iedere dag naar stal te gaan.
Ik vind het leven zonder paard heerlijk, heb veel meer tijd voor mezelf. Ik zou nooit meer aan een paard beginnen.

Mis je het niet dan? Ik wel hoor. Ondanks dat ik weet hoe zwaar het soms was om elke dag te gaan na het werk en hoeveel geld het heeft gekost, maar op den duur wil ik wel heel graag weer mijn eigen beestje... Ik mis het echt.

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 20:43

zelf en ik ook een jaar of wat geleden gestopt, paardje verkocht en alle spullen ook, maar toen kwam er een paard te koop die ik wel kende dus hebben we die gekocht en inmiddels staan hier nu weer 2 hafjes en 2 shetjes, en ik heb er nog geen moment spijt van gehad

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 20:44

Ik mis het paardrijden trouwens absoluut niet. Ik heb 22 jaar gereden waarvan de laatste 13 jaar elke dag, maar ik snap niet dat ik paardrijden zo leuk heb gevonden :+

Oh, en ik ben aan het reizen geslagen. De afgelopen 11 maanden heb ik 3 grote reizen gemaakt O:)

Anoniem

Re: Stoppen met paardensport... En nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 20:46

en toch zitten de ex paarden eigenaren/verzorgers nog wel op bokt, dat vind ik wel grappig om te zien :)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 20:47

Als mijn pony overlijdt zal ik geen nieuwe meer kopen, maar ik geloof niet dat ik helemaal zou stoppen met de paarden. Dan zou ik denk ik een bijrijdpaard zoeken voor 2 dagen in de week ofzo. Al meent mijn vriend dat ik dat niet vol zou houden, na het zelf een paard gehad te hebben. Ik denk dat hij daar ook wel gelijk in zal hebben, maar een nieuwe.. Nee, tijd en geld komen dan toch in een ander perspectief te staan.

Mocht ik dan toch helemaal stoppen zou ik mn vriend meer zien :+ En misschien een dag extra gaan tennissen. Het is niet zo dat ik nu naast mn pony helemaal nergens meer tijd voor heb. Je moet er alleen wat creatiever mee omgaan :Y)
Laatst bijgewerkt door Britt op 25-10-12 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 20:48

Pieteritus1 schreef:
Zonder paarden, zou ik zeker een hond willen hebben. Ben je toch bezig en krijg je onvoorwaardelijke liefde.

Oh ja, die kon ik toevoegen aan mijn bericht net.
Geen paard meer, maar wel een hond hier. Ben nog steeds erg graag buiten en op pad en dat doe ik nu lekker met hond :D

VillaNeusjes

Re: Stoppen met paardensport... En nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 20:49

ik heb de paardensport vervangen door de hondensport :) werdt gek zonder hobby haha.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 20:50

jiehaaa schreef:
Goof schreef:
Ik heb een aantal jaar geleden een punt gezet achter mijn paardenhobby en ik snap nu echt werkelijk niet waar ik toen de tijd vandaan haalde om iedere dag naar stal te gaan.
Ik vind het leven zonder paard heerlijk, heb veel meer tijd voor mezelf. Ik zou nooit meer aan een paard beginnen.

Mis je het niet dan? Ik wel hoor. Ondanks dat ik weet hoe zwaar het soms was om elke dag te gaan na het werk en hoeveel geld het heeft gekost, maar op den duur wil ik wel heel graag weer mijn eigen beestje... Ik mis het echt.

Nee. Ik mis het niet.
Ik heb vriendinnen met paarden dus ik knuffel heus nog wel eens ;)
Ook rijd ik met een paar meiden 2x per jaar (al jaaaaren) een buitenrit op mooie locatie. Ik fotografeer veel dus ook dan zie ik verschillende paarden en ontmoet ik veel mensen, maar ik zou nooit meer een paard willen hebben. Het houden van een paard, de verantwoordelijkheid, de tijd, de energie, de moeite, dat mis ik allemaal absoluut niet.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 20:51

Frederieke_ schreef:
en toch zitten de ex paarden eigenaren/verzorgers nog wel op bokt, dat vind ik wel grappig om te zien :)

Ik kwel mezelf graag :+
En hoop snel weer paardenbezitter te zijn....

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 20:51

__PSM__ schreef:
Paarden aan huis :) Ja dat is goed te doen :) Ik ben per dag een half uur kwijt aan reizen... plus dat vriendlief 1x in de twee weken ongeveer wel samen op de kar door het bos gaan :)

Maar ik vind het ingewikkeld, nu is de laatste weken mijn gezondheid ook niet top :) wij hebben nu de afspraak dat ik 3 dagen in de week lekker paard rijd, en eventueel nog een keer in het weekend....

We hadden er toen 6 aan huis :') dus was niet meer leuk, was meer onderhoud en stallen dan wat anders :p Kwam aan rijden weinig toe.. maar ach, het had ook wel wat.... Thuiskomen, koken terwijl je de ene stal uitmest, eten, de volgende, paardjes aandacht gaan geven... Opstaan en eerst in je pyjama de wei in huppelen om het ene beestje een kusje te geven omdat je helemaal verliefd op hem bent :D de goede oude tijd...

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 20:53

Pfoe wat een bult aan wisselende reacties! Een aantal die het prima bevalt en een aantal die van ellende weer een paardenbeest hebben opgezocht.

Ik heb vanavond de knoop door gehakt om definitief helemaal te stoppen, zal even duren voor alles echt afgerond is, maar ik denk dat ik al heel snel heel veel tijd over heb.

De laatste jaren werk ik en de rest van mijn tijd steek ik in de paarden en daarnaast slaap ik wat en doe ik het huishouden... Misschien zie ik ook wel beren op de weg en een groot leeg gat... Ik ben benieuwd... Mensen met geniale ideeen.... ik sta hier altijd voor open!

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 20:53

Mijn paard is vorige week overleden en ik ben dus onvrijwillig gestopt. Hoewel ik er nu echt niet aan moet denken om een andere te kopen, weet ik me eerlijk gezegd even geen raad met hoe ik mijn leven moet inrichten. Gelukkig heeft mijn zoontje nu vakantie en doe ik volop leuke dingen met hem, maar als hij straks op school zit zal het toch andere koek worden. Van de week was hij een dagje bij oma en dan vlieg ik echt tegen de muren op...

Denk dat ik maar een baantje ga zoeken :(
Laatst bijgewerkt door Ocean_Child op 25-10-12 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 20:54

Ik ben eind juni gestopt met verzorgen van paarden.
Ik mis het ontzettend, maar ik merk aan mezelf dat het me een beetje opbreekt, werken + 3 dagen stage + 2 dagen school.. Bovendien heb ik het geld ook echt nodig voor mijn school en verzekeringen die ik nu zelf moet betalen. Voorlopig ook maar even geen paardjes meer voor mij dus.. Gelukkig kan ik nog wel mee met vriendinnen :)

niek_aaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 20:54

qua sociale contacten zou stoppen met paarden zo gek nog niet zijn.....kan helaas niet zonder paarden :D

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 20:57

Biskwie schreef:
Pfoe wat een bult aan wisselende reacties! Een aantal die het prima bevalt en een aantal die van ellende weer een paardenbeest hebben opgezocht.

Ik heb vanavond de knoop door gehakt om definitief helemaal te stoppen, zal even duren voor alles echt afgerond is, maar ik denk dat ik al heel snel heel veel tijd over heb.

De laatste jaren werk ik en de rest van mijn tijd steek ik in de paarden en daarnaast slaap ik wat en doe ik het huishouden... Misschien zie ik ook wel beren op de weg en een groot leeg gat... Ik ben benieuwd... Mensen met geniale ideeen.... ik sta hier altijd voor open!

Blijf je nog wel rijden af en toe of is het echt helemaal over en sluiten?

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 20:57

Ik heb het er momenteel erg moeilijk mee.
Ik ben net gestart aan de universiteit en het valt me toch zwaar.
Ik had enkel een verzorgpaard. Ik heb ook de kans gekregen zelf een nieuwe verzorgster te kiezen en te begeleiden... Maar het doet pijn.
Dat paardje was echt ontzettend eenkennig. Van een onoplettende knol is hij naar een prachtig, lief paard gegaan dat alles voor me zou doen... En nu staat hij weer op mijn tenen. Dat doet in alle opzichten pijn.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 20:58

Ik ben 2 jaar helemaal uit de paardenwereld geweest. Heb van mijn 16e tot mijn 18e geen paard aangeraakt. In die tijd heb ik alles gedaan wat niet kon toen ik nog paarden had. Ik hen gefeest, allerlei sporten geprobeerd, nog meer gefeest en na een jaar vooral gezeurd tegen mijn ouders of ik toch weer mocht beginnen... Het was goed om er even tussen uit te zijn maar echt een succes was het voor mij niet.

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 20:59

jiehaaa schreef:
Biskwie schreef:

Blijf je nog wel rijden af en toe of is het echt helemaal over en sluiten?

Ik stop er helemaal mee. Paard in de verkoop, aankoop van andere paard afgeblazen.
Spullen in de verkoop, stal opzeggen, KNHS en startkaarten zijn al opgezegt per eind van het jaar.
Ik heb er helemaal klaar mee. En het gaat niet om het paard of het contact met het paard, maar om de algemene mentaiteit, continue teleurstellingen en alles wat erbij komt. Ik kan dat niet meer.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 20:59

Sportschool, sportfiets, hockey, volleybal, korfbal, basketbal... (kies hieruit de sport die je past :D)
lekker eten en koken met vrienden
dat soort dingen :D

maar ik kon uiteindelijk ook niet stoppen hoor. Dus combineer fulltime job met eigen paard en sportschool, fanatiek support voetbalclub, lekker eten met vrienden, en heel soms nog een uurtje chill op de bank :D

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:01

Ik voel een lichte paniek op komen als ik mezelf die vraag stel :P

"Wat doe je, als je nu direct stopt met de paardensport en alles verkoopt?"

ik denk... dat ik héél lang ontroostbaar en down ben.
Het is meer, dan een sport/hobby, het is een manier van leven :)
hier kan ik (nu) niet mee stoppen.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:02

ik ben sinds 3 weken ook paardloos, jammer genoeg en zit nu te niksen op de bank, wel abbo op de sportschool genomen en tijd voor autorijlessen :)
Maar ik heb het al die tijd gemist dus nu weer opzoek naar een lease/bijrijd/verzorg paard :)

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:02

Ik heb in november 2011 mijn pony verkocht.. Alle spullen gelijk meegeven met de pony.
Totaal geen spijt van gehad, op dat moment was het voor mij de juiste keus.. :j

April 2012 heb ik weer een pony gekocht, dit keer een fjord.. Meer voor het "penny"gebeuren, wat hobbelen, tutten, buitenritjes. Heerlijk en als ik een keertje niet wil/ziek ben/moe ben dan hoef ik haar geen beweging te geven, want de volgende dag is ze nog net zo relaxed.. Maar dat kon bij mijn vorige pony niet.
Ook heb ik 2 honden, waarvan 1 pup waar ik mee op cursus ga en volgend jaar na deze ook door :j

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:03

Helaas ben ik sinds gister onvrijwillig paardloos. Momenteel ook 35 weken zwanger, dus de komende maanden zal ik ook niet rijden o.i.d. Maar zodra ik bevallen ben en een ritme heb met baby en werk ga ik hoogstwaarschijnlijk toch weer één keer per week rijden op de manege waar ik 6 jaar lang in pension heb gestaan met mijn eigen paard.

Manegelessen en -paarden zullen absoluut niet kunnen tippen aan mijn voormalig eigen paard, maar paardrijden is de enige sport die ik leuk vind om te doen, ook al moet het dan maar op recreatief niveau. Als ik er tijd voor heb ga ik uiteindelijk misschien wel op zoek naar een bijrijdpaard. Geld en tijd voor een eigen paard zal er helaas niet zijn, maar misschien in de toekomst wel. In ieder geval zal ik altijd willen blijven paardrijden, desnoods dus op een manege.

Maar voorlopig zal ik mijn paardloze leven dus opvullen met de komst van mijn eerste kindje. Geen slecht alternatief <3

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:04

Ik ben op mijn 16e ook gestopt met de paarden. Het elke dag fietsen na schooltijd in weer en wind brak me op een gegeven moment op en op die leeftijd kon ik het niet goed combineren met school. Ik ben in die tijd ook echt even los gegaan en genoten van mijn schooltijd.
Vanaf mijn 19e begon het toch steeds meer te kriebelen en sinds mijn 21e ben ik weer met de paarden bezig en ook direct maar elke dag. Ik kan echt niet zonder meer en ik heb een autootje dus sjees zo even in 5 minuutjes naar stal toe. Tijd voor sociale contacten heb ik zat. Weekends doe ik hem gewoon in de ochtend en doordeweeks doe ik hem 's avonds na het eten of direct uit mijn werk zodat ik ook eens een avondje met vriendlief op de bank kan zitten. Nee ik vind het heerlijk.