Rare naam combi's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Andewi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 14:59

_O-
Het wordt steeds beter!

Nog mensen die om wat voor een reden ook vinden dat ze zelf een rare naam hebben..?

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 15:13

van Bavelgem :') Wie dat verzonnen heeft moeten ze ook neer knallen :')

Hoe was de naam? balvelgem bubbelgum? bavelchen? ghehe t blijft lastig :j

Depende

Re: Rare naam combi's

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 16:48

Weet je wat grappig is, dat hier in de omgeving ook een Lauwe Pruim een 'bekend' figuur is en ik echt met die naam ben opgegroeid en er dus nog nooit om gegiecheld heb. :P

rebekka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 17:23

Hahaha ik heb hier ook om gelachen..Een collega van mijn vader heeft ook een komische namencombinatie. Hij heet Aart Beijeman :')

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 17:39

Ik kan er maar drie verklaringen voor geven: of het is verzonnen, of het kind is erg ongewenst, of de ouders zijn mentaal niet oud genoeg om te beseffen wat ze hun kind willen aandoen.
Bloem Pot 8)7 . Hang er dan direct een kaartje rond "Hallo, ik wil graag mijn hele kindertijd gepest worden".

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 17:44

Ik val bijna van mn stoel af van het lachen jeetje wat een namen zitten er tussen..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:31

ach , zo heb je in nieuw zeeland kinderen met namen als "Number 16 Bus Shelter " omdat het kind daar verwerkt was of "Talula does the hula from hawaii"
die van Talula zijn trouwens wel uit de ouderlijke macht gezet om de naam van het arme kind te veranderen, maar toen was za al 9 :=

http://www.guardian.co.uk/lifeandstyle/ ... newzealand

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:37

Er zijn ook mensen waarvan de achternaam alleen al erg lachwekkend is. Moeten die dan maar gewoon geen kinderen krijgen?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:44

goeroe schreef:
Er zijn ook mensen waarvan de achternaam alleen al erg lachwekkend is. Moeten die dan maar gewoon geen kinderen krijgen?

Nee natuurlijk niet, maar je kan er ook voor kiezen om het niet nóg erger te maken.

Appelflap445

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:45

Meneer Maurits Knoop :') Zo heet een collega van mijn vader, haha!

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:47

goeroe schreef:

Waarvan de achternaam alleen al lachwekkend is, oké daar valt mee te leven, om die reden hoef je er niet voor te zorgen dat je geen kinderen neemt. Maar als ouders ga je, neem ik aan, dan niet ook nog eens een lachwekkende voornaam geven, zodat er zo'n vreemde combi uitkomt. Ik zou het in ieder geval niet doen, hoe grappig het ook klinkt, je weet dat je kind daar later waarschijnlijk mee gepest zal worden, toch? :)

Neem nou Naaktgeboren, zo heten nog behoorlijk veel mensen, al zou ik een vriend krijgen met die achternaam en we krijgen een kind, zou het kind sowieso geen Ben gaan heten. ''Ben Naaktgeboren'' en zo nog veel meer voorbeelden.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:48

Oh, inderdaad, die Tallulah Does The Hula From Hawaii was echt heel erg. Hier loopt overigens een heel topic over, over 'bijzondere babynamen' :+

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:54

Hahahahaha die lijst _O- Constant Lam :')

In het babynamen topic hier op bokt komen soms ook hilarische namen voorbij, oa de link naar een topic over een meisje die, hou je vast.. Talula does the hula from Hawaii heette :wow:

Edit: zie dat ik oud nieuws breng :+

[NM] Vreemde babynamen: Talula Does the Hula From Hawaï

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:56

:oo Arme kind is voor een ramp behoed... Hulde aan de ambtenaar!
Mn ouders hebben mij wel eens verteld dat ze heel serieus hebben nagedacht over een naam waar je niks geks van kon maken (vandaar dat ze bij mijn geboorte nog moesten kiezen tussen Chanel, Mercedes en Amy Joanna. :') ) Anyway, ze hebben erover nagedacht. Sommige mensen lijken er idd wel totaal níet over na te denken en dan krijg je zo'n gekke combi, snap dat toch echt niet hoor :n Achternaam kan je weinig aan doen maar idd wél ervoor zorgen dat het geen rare combinatie wordt met de voornaam! Pot is niet de meest ideale achternaam denk ik(maar welke achternaam is dat wel...), maar als je je kind Bloem noemt wordt het gewoon echt zielig.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 19:00

Mijn vriend heeft een ex-liefje gehad die "Vandeneuker" heette... Dan maakt het niet meer uit wat je voornaam is :+

Goed dat ze het hebben tegengehouden, al vind ik Bloem an sich wel een leuke naam :P

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 19:09

Ik vind Bloem op zich ook niet verkeerd, alleen beetje banketstaaf als je dan pot van achternaam heet..

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 19:12

xMayo schreef:
Neem nou Naaktgeboren, zo heten nog behoorlijk veel mensen, al zou ik een vriend krijgen met die achternaam en we krijgen een kind, zou het kind sowieso geen Ben gaan heten. ''Ben Naaktgeboren'' en zo nog veel meer voorbeelden.

Dat geldt voor de meeste mensen, maar om het die mensen die hun kind wel graag zo willen noemen te verbieden vind ik eigenlijk te ver gaan. Ik vind dit in de eerste plaats een keuze die de ouders moeten maken. Wel vind ik het goed als ambtenaren ouders er op wijzen dat de naam die zij hebben gekozen zo bijzonder is dat het vervelende reacties kan oproepen, maar de beslissing ligt wat mij betreft bij de ouders. Wat volgens de één een verschrikkelijke naam is vindt de ander juist leuk en origineel. Wie zich daar mee wil bemoeien moet wel een ontzettend goede reden hebben. Bij de namen die hier tot nu toe genoemd zijn vind ik dat niet het geval. Ik meen me te herinneren dat er in Duitsland een echtpaar was dat hun zoon Adolf Hitler wilde noemen. Dan kan ik me voorstellen dat je een uitzondering maakt, maar dan moet er denk ik sowieso eens goed gekeken worden of het kind bij de ouders wel op de juiste plek is.

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 19:17

Daar heb je een punt! ;)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 19:19

Eigenlijk wel eens met goeroe. Het is toch aan de ouders hoe ze hun kind willen noemen.
Dat ze erop gewezen worden, vooruit. Maar dat het niet mag.......

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 19:20

Als ouders zorg je er toch voor, dat de naam die je kind krijgt zo min mogelijk pesterijen uitlokt?

Zo 'ken' ik een M.artijn K.onijn en een O.tto O.tto... Zoiets doe je als ouders je kind toch niet aan? :=

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 19:30

marleen_88 schreef:
Als ouders zorg je er toch voor, dat de naam die je kind krijgt zo min mogelijk pesterijen uitlokt?

Moet je dan rekening houden met mensen die zo triest zijn om anderen te pesten? Daarnaast kan een opvallende naam ook een voordeel zijn. Als je je kind niet wilt benadelen moet je hem of haar in elk geval geen 'zwart' of Islamitisch klinkende naam geven en een te ordinaire naam is ook niet verstandig als je hoopt dat je kind het tot chirurg schopt. Zullen we al die namen dan ook maar verbieden?

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 19:34

Wacht maar tot de familie Pot een zoon krijgt, dan wordt het vast "Jack".

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 22:50

NM --> KH

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 22:51

astridastrid schreef:

Die vind ik dan wel weer leuk :')

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 23:24

xMayo schreef:
astridastrid schreef:

Die vind ik dan wel weer leuk :')

Ja, vinden meer mensen, hij stond op de schaamnamenlijst :+

Ik ken ook een Peter Selie.. Tja :+