uit het dal..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Woeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 20:42

respect meid, goed dat het zo is uitgelopen. Fijn dat het nu goed gaat, succes verder :(:). Ik ben zelf ook heel veel gepest en had ook geen vrienden, dus ik weet hoe het voelt...... helaas.

Nathaliefje

Re: uit het dal..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:47

Wauw , ik moet eerlijk toegeven dat ik lange openingsposten vaak niet of maar half lees, maar die van jou heeft me van het begin tot het einde geboeid. Ik heb ontzettend veel respect voor je en ik hoop echt dat je zo gelukkig mag blijven, want je bent het 100% waard.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 13:22

wauw wat een prachtig voorbeeld ben jij! Hoe je uit zo'n dal bent gekomen. Je zal absoluut mensen tegenkomen die jou de moeite waard vinden, die voor je door het vuur gaan, ook een vent, misschien niet nu, snel maar zeker ooit. ben mijn liefde van mijn leven ook pas tegen gekomen op mijn 31e!!!! ;)

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 00:28

Jeetje, dat zijn inderdaad heel nare dingen :\
Ik vind het dan ontzettend goed dat je uit het dal bent gekomen en dat het nu veel beter met je gaat, dat is echt heel knap :)

Heel fijn ook dat je het zo naar je zin hebt in Ierland! De meest impulsieve beslissingen leveren inderdaad onverwacht de mooiste dingen op, dus hartstikke goed dat je je hart hebt gevolgd en gewoon gegaan bent. Je hebt dit allemaal zelf gedaan en daar mag je heel trots op zijn hoor! :j Wees gelukkig met jezelf, want je bent het absoluut waard! En doe de dingen waar jij van geniet, dan komt die ene leuke vent vanzelf :)

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 00:41

Ts, zorg goed voor jezelf ;-)) En koop gewoon die IJsco!
Ik wens je succes enne... het komt echt wel helemaal goed met jou. Sterker nog... haha...NU denk je nog aan die ex.... maar ik denk dat je over een poosje (misschien nu zelfs al) hartelijk kan lachen hierom!
Lekker doen waar JIJ je lekker bij voelt!

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 16:08

bedankt voor de fijne reacties weer :D mer1980, ik weet dat ik ook vast ooit nog wel iemand tegen ga komen :D ik wou alleen dat ik wat knapper was zodat ik zelf ook wat te kiezen had ipv alleen te wachten :+ Maar daar is wat aan te doen natuurlijk :)
countrygirl, het was in het begin inderdaad heel moeilijk om alleen te zijn, vooral ook omdat hij eerst langs zou komen in ierland en toen niet meer kwam "en het dus ook maar uitmaakte want hij zou me toch niet meer zien".. maar het is al een stuk beter, ik mis hem niet zozeer meer, maar wel het samenzijn met iemand.. maar er zijn genoeg fijne dingen hier :) Enneh.. als dé ijsco op mijn pad komt, voor een niet al te gek bedrag, dan komt hij er zeker ook wel :D nu zou gewoon een mooie tijd zijn omdat ik nog steeds tijd heb om geld opzij te zetten aangezien ik het niet aan stalling uit hoef te geven.

en wat ik ook gewoon fijn vind is dat ze me hier ook echt waarderen. Echt bedankt zeggen, zelfs als ik zeg dat ik even ga douchen (of zou dat een hint zijn :+ ), en mij om advies vragen als zij iets niet weten, in plaats van wat ik gewend ben, zeggen dat ik er niks van weet want ik ben nog jong.

Ik heb gister even bij iemand geïnformeerd over eventueel doorstuderen hier, zij is zelf een instructeur en heeft een eigen bedrijf, dus ze heeft me allerlei namen gegeven en persoonlijke contactnummers en als ik haar naam noem, dan zit het helemaal goed. Dit gaat o.a. om een opleiding hier in Ierland (instructeursopleiding) en een stageadres in UK, een gehandicaptenmanege, waar ik ervaring op kan gaan doen. Als ik dan nog kan regelen dat ik vanuit Nederland stufi krijg (want daar sta ik nog ingeschreven) en in dit appartement kan blijven wonen, dan is er dus dikke kans dat ik ook echt hier kan blijven en hier mijn eigen ding kan beginnen :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 16:31

Stufi in het buitenland:

Stappenplan meeneembare studiefinanciering

je moet voldoen aan de voorwaarden die ook gelden om in Nederland voor studiefinanciering in aanmerking te komen.
voor het recht op meeneembare studiefinanciering gelden nog drie extra_voorwaarden, die onder andere betrekking hebben op de kwaliteit van de buitenlandse opleiding.
aan de hand van de algemene waarderingscriteria en de beschrijving van het onderwijssysteem kun je alvast een inschatting maken of je recht hebt op studiefinanciering in het land van je keuze.
om meeneembare studiefinanciering aan te vragen, moet je het formulier Aanvraag studiefinanciering buitenland hoger onderwijs (hieronder) invullen. Doe dit minimaal drie maanden voor de datum dat je wilt dat de studiefinanciering ingaat, maar liefst nog eerder.
als we je aanvraag hebben ontvangen, vragen we aan de Nuffic een beoordeling aan. We sturen je dan een bericht dat je studie in onderzoek is. Je krijgt vervolgens binnen acht weken schriftelijk bericht of de buitenlandse studie die je wilt gaan volgen, recht geeft op studiefinanciering.

En jongens moeten niet verliefd op je worden omdat je zo knap bent, maar slim, grappig, lief, dat soort dingen. Staar jezelf niet blind op het ideaalplaatje maar wees gewoon jezelf, dat is echt genoeg, bovendien ben je niet lelijk of anders, daar hoef je echt niet onzeker over te zijn.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 16:38

dat heb ik gister inderdaad ook al opgezocht, wel voor iemand anders maar nu kan het dus ook voor mijzelf :D ik vermoed dat ik er wel aan voldoe, voor zover ik zelf kan oordelen of ik aan de voorwaarden voldoe.

en tuurlijk, dat snap ik ook. Maar op een of andere manier ben je toch altijd net wat slimmer en grappiger en liever als je ook leuk bent om naar te kijken :+ en ik wil het ook voor mezelf hoor, ik zit nu niet lekker in m'n vel door m'n gewicht. Wil ook graag blij met mezelf kunnen zijn :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 16:40

Het is in de werkelijkheid echt anders dan hoe jij het beleeft, dat heb ik wel geleerd van mijn 7 mannelijke huisgenoten :')

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 16:43

oh well, we'll see about that then :) ik wil hoe dan ook afvallen dus als iemand me nu leuk vindt en dan straks nog steeds is 't alleen maar mooi meegenomen :p

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 16:48

poeh hey, wat een verhaal en wat een narigheid, dat verdient niemand.
Vindt het echt ontzettend leuk voor je dat je het nu goed heb. +:)+

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 17:07

heb het hele verhaal gelezen en heel gek, ik ken je niet.. Maar ik ben zo ontzettend blij voor je dat je het nu naar je zin hebt!! *\o/*
Heb het hele verhaal met kippenvel gelezen en vind het onwijs knap van je dat je je verhaalt wilt/durft te doen en dat je jezelf zo sterk heb gehouden!

Heel veel plezier nog daar, maak er een leuke tijd van en het belangrijkste : Geniet vooral, dat heb je zeker verdiend!

Ik hoop dat je binnenkort je paardendroom ook waar kan maken!! +:)+

Hele dikke knuffels! :(:)

Enne die vriend, die komt er echt wel, daar geloof ik heilig in! :j

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 17:16

Afvallen kun je absoluut doen als je je goed voelt dan ben je ook gemotiveerd, zorg voor realistische doelen zodat je niet steeds teleurgesteld bent als het niet lukt. En bovenal: overdrijf niet en weet dat je het altijd voor jezelf doet! Nooit voor een ander! en nu je lekker met de paarden bezig bent is dat ook weer beweging en met het eten en oppassen van kids moet je ook gezonder eten, zorg dat je lekker bezig blijft dan snoep je ook minder ;) dus gewoon lekker jezelf blijven en een beetje opletten, dat scheelt al een hoop.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 19:54

zeker! maar van oppassen op kids ga je ook wat meer meepikken van wat zij eten, als je broodje snijdt of even kijken of het niet te warm is :') maar ik doe hard m'n best, en inderdaad het werken met paarden en het kind rondlopen en sowieso buiten spelen met hem moet het op den duur wel gaan doen :) en anders nog maar een extra rondje wandelen 's avonds, het is prachtig hier :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 00:36

Weet je TS, ik vond jou inderdaad een bijdehante zeur. En nu heb je met dit topic duidelijkheid verschaft, en dat is heel goed. Voor jezelf maar ook voor je medebokkers, voor zover die "last" van je hadden. En als ze niet willen lezen wat je hier te vertellen hebt is dat hun probleem ;)

Het was me al opgevallen dat je verhuisd was :D Lijkt me een goede zet, je klinkt er positief over. Een vriend van mij heeft trouwens een ijs uit Engeland, wie weet dat je daar wat leuks kunt vinden?

Die ex van jou vind ik overigens een ontzettende eikel. Dat hij je zo aan het lijntje houdt, echt stijlloos. Wie weet kom je nog wel een leuke Ierse boy tegen :P

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 01:36

Respect voor jou!

Ik vind jou aan de hand van je lastig-jongetje-topic altijd zo nuchter en krachtig overkomen.. en dat ben je ook als ik zo lees hoe je je erdoorheen hebt geslagen. Kies voor jezelf! Maak jezelf gelukkig, en laat al die nare mensen achter je.... gelukkig ben je dat ook aan het doen daar in Ierland. Good luck en ik blijf je verhaal volgen, ik vind je een voorbeeld!

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 14:56

nou fijn dat dit wat verheldert dan Koper :) ik ga in December eerst in Nederland even rondkijken, maar Engeland is natuurlijk ook een optie als er niks geschikts te vinden is ^^

bedankt dwaallicht!

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 15:43

Wat een heftig verhaal. maar wauw, wat ben jij een sterk persoon! ik heb echt bewondering voor je.

En gun het je van harte. fantastisch dat je het nu zo naar je zin hebt!

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 15:54

Wauw wat een verhaal!! ik heb echt diep respect voor jou!! wat super dat je dit gedaan hebt!! gaaf hoor!

Was jij ook niet van dat topic met dat je een draak van een jongetje had die geen structuur had O:)

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-12 21:13

Haha jup, dat ben ik. Dat gaat ook steeds wat soepeler, kleine stapjes met soms een slechte dag, maar het houdt me lekker bezig. :)

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 23:49

Wauw wat stoer! _/-\o_

Applaus voor jezelf! Kan niets anders zeggen dat ik diep respect voor je hebt,
je gaat niet bij de pakken neer zitten maar neemt het recht van je leven in eigen
handen! Meid, ga zo door, blijf aan jezelf denken!

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 22:37

bedankt! Ik zal nog maar weer eens updaten: ik ben best vrolijk geweest de laatste tijd, alleen gister werden er allemaal dingen afgezegd voor Halloween, terwijl ik er heel erg naar uitgekeken had, en ik merk dat ik daar nog niet helemaal mee om kan gaan. En vandaag was m'n werk erg zwaar, ik stond al op met een knallende hoofdpijn en een paracetemol en twee nurofen verder werd ik alleen maar zieker, plus dat m'n kind ook echt een nare dag had.

Vorig weekend was een vriendin van mij over, is een leuke meid maar ze werkte me wel op m'n zenuwen, door te gaan vertellen over hoeveel geesten er in mijn kamer zaten (ik was net van m'n slaapproblemen af...) en ik kon gewoon geen normaal gezellig gesprek met haar hebben, ze moest continu iets beter weten dan ik, tot "ja dat is nou eenmaal typisch iers / zo gaat dat in ierland nou eenmaal" aan toe, terwijl ze er net een halve dag was. Ik weet nog steeds niet zo goed of ik dat niet een keer af moet sluiten, die vriendschap, maar dan voel ik me weer schuldig omdat we al zo lang vrienden zijn.. dus lastig.

Maar verder ben ik heel vrolijk geweest, ik heb altijd wat moeite gehad om met m'n collega te praten, op een of andere manier werd er nooit echt wat gezegd tussen ons maar sinds een klein weekje lijkt dat ineens over te zijn en kletsen we lekker over vanalles en niks, dat is een stuk prettiger. En gelukkig ben ik niet heel moeilijk: ik ben nog elke dag voor de hele dag blij als ik weer wat met hem gekletst heb. En m'n werkweek is ook weer om gevlogen, dus straks weer lekker genieten van m'n weekend :)

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:23

Wat fijn, dat is echt goed om te horen! *\o/*
Ik ben blij voor je! Nu inderdaad lekker genieten van je weekend :D

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 01:21

Wat goed zeg :) ik hoop dat je daar een nieuwe start kan maken. Blijf je topic in de gatn houden!

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 01:34

Jammer dat de Halloween feesten niet doorgingen, maar het weekend staat wel weer voor de deur! :j

En wat betreft die vriendin: ik kan me natuurlijk niet in je situatie verplaatsen, maar ik kan alleen maar mijn ervaringen met je delen. Ik had namelijk ook zo'n "vriendin". Al vanaf de kleuterklas, dikke maatjes. Altijd bij elkaar eten, logeren enz. enz. We werden ouder en uiteindelijk kwamen in groep acht. De cito-toets kwam eraan en we wilden zo graag naar dezelfde school (een havo/vwo school) dat we ontzettend ons best deden. Dat lukte en we kwamen zelfs bij elkaar in de brugklas. Maar daar ging het mis. Andere meiden kwamen bij ons "groepje" en begonnen te stoken. Een heel jaar hadden we af en aan ruzie en uiteindelijk is het ge-escaleert. Mijn moeder heeft suikerziekte en daar begon ze me mee te pesten. Uiteindelijk liep het tijdens de les zo hoog op dat ik haar sloeg. Sindsdien zijn we geen vriendinnen meer, en ik moet eerlijk zeggen dat het toen een ontzettende opluchting was, en het nu nog steeds zo voelt. Sommige mensen kan je niet in je leven houden, omdat je jezelf gewoon voorop moet plaatsen. Nogmaals, ik kan niet voor je beslissen, maar ik kan alleen zeggen dat mensen die veel negatieve energie met zich meebrengen, niet de mensen zijn waar ik graag mee omga.