Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Wildgirl schreef:Als ik jou was, dan zou ik kijken naar een auto van max 10 jaar oud, met een lage km stand, niet al te veel electronica, onderhoudshistorie bekend.
Daarmee koop je het minst snel een kat in de zak!
Toen wist ik nog niet dat je perse een jonge auto wilde
) en als er iets vervangen moet worden is de aanschaf héél goedkoop in vergelijking met andere merken. Ik zou in ieder geval geen renault kopen, kijk maar eens als je een auto met pech aan de kant van de weg ziet staan, hoe vaak is dat wel niet een renault (of peugeot, alhoewel ik zelf een aantal jaar geleden een goede peugeot had, was wel een nieuwe, ik weet niet hoe hij er nu aan toe is met het rijgedrag van mijn ex
). De nieuwe Suzuki alto's zijn echt snoepies, en de Toyota Aygo ben ik helemaal verliefd op. Maar als je iets groter wilt is de Swift een leuk ding!
Kan me niet voorstellen dat die betrouwbaarder is dan de europese auto's!
Heb daar alleen maar slechte ervaringen mee.
Ziviaantje schreef:Neem een Japanner!! Die zijn het meest betrouwbaar en voordelig in onderhoud (ook volgens diverse monteurs die wij in de vriendenkring hebben). Dus Suzuki, Honda, Toyota enz. Wij hebben 2 Suzuki's, komen nog steeds zonder problemen door de keuring heen (en ze zijn beide rond de 25 jaar oud) en als er iets vervangen moet worden is de aanschaf héél goedkoop in vergelijking met andere merken. Ik zou in ieder geval geen renault kopen, kijk maar eens als je een auto met pech aan de kant van de weg ziet staan, hoe vaak is dat wel niet een renault (of peugeot, alhoewel ik zelf een aantal jaar geleden een goede peugeot had, was wel een nieuwe, ik weet niet hoe hij er nu aan toe is met het rijgedrag van mijn ex
). De nieuwe Suzuki alto's zijn echt snoepies, en de Toyota Aygo ben ik helemaal verliefd op. Maar als je iets groter wilt is de Swift een leuk ding!

Queelens schreef:blauw00gje schreef:Ik vind het wel een aparte lijst
waarom apart? imo klopt die erg goed.
Mijn vader vind hetzelfde als die lijst en die is automonteur al tientallen jaren dus die weet wel wat die vaak in de garage krijgt en wat niet!
Hier thuis gaan we ook voor toyota die laten je nooit in de steek!