Excuus nodig om naar Tilburg te gaan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 12:40

Waarom zeg je niet dat er in Tilburg een bieb zit die je per se wilt zien omdat deze oud/nieuw/iets bijzonders heeft?
Of naar een boekenmuseum/beurs? Dan blijf je bij een onderwerp wat dicht bij je staat en hoef je je minder snel te verantwoorden aangezien je vaak naar de bieb gaat.

Ben je btw niet bang dat iemand van de vriendengroep van je zus je niet ziet op het station?

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 12:40

Hoe heb je deze jongen leren kennen en is het dan de 1e keer dat je hem ontmoet? En waar heb je afgesproken, bij hem thuis??

spreek in ieder geval bij een openbaren gelegenheid af zodat als hij niet is wie je denket dat ie is, je weer gewoon kunt gaan

en als ik jou was, zou ik eens met de huisarts afspreken voor hulp voor je zelf. Dit bedoel ik niet kwaad, maar zo kun je niet blijven leven natuurlijk.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 12:42

Ok dat is al een fijn idee. Zorg dan dat je afspreekt op een publieke plek en blijf daar ook. Verder zou ik toch proberen om eerlijk te zijn tegen je ouders.
Je bent 18 jaar en in weze oud genoeg om eens met iemand af te spreken. Als ze weten dat je bepaalde zaken hebt geregeld en afspreekt op een publieke
plek etc dan zouden ze zich niet al te druk moeten maken. Kleine meisjes worden groot en ze zullen je ooit los moeten gaan laten.
Laatst bijgewerkt door Lottie84 op 09-10-12 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 12:43

Ik ken hem via internet. verder is alle info over hem bekend en mijn tante heeft ook al met hem gesproken maar ook zij weet niet wat te doen. ze had me al aangeboden van huis weg te gaan maar vanwegen redenen.. durf ik dat niet goed. niet omdat ik afhankelijk ben maar van de reactie die mijn ouders hier waarschijnlijk op gaan hebben.

Ja yom ik snap wat je bedoelt. en we spreken af op een openbaren plek en dan gaat hij me rondleiden. en ja dit wordt de eerste keer anders zou ik er niet zown groot probleem van maken bij een tweede afspraak zou ik zeker zijn dat ik mijn ouders de waarheid heb verteld

nobody05

Re: Excuus nodig om naar Tilburg te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 12:44

lucifertje ik ben zeker bang dat ik iemand tegen kom maar daar verzin ik dan wel iets op. of ik zeg gewoon dan de waarheid maar dat zal ik op dat moment zien. de kans dat het gebeurt is vrij klein.

en boekenmuseum? ik zal het opzoeken ik denk dat dat me veel zou kunnen helpen. heel erg bedankt

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 12:48

ik kan eventueel nog wel aan hem vragen om beiden richting elkaar te komen. maar ik zou niet weten wat te doen dan want dan zijn we beiden in een plaats die we niet kennen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 12:49

Ookal heeft je tante hem gezien en gesproken dan nog, spreek bij je tante thuis af want(sorry, niet vervelend bedoeld) jij komt over als een lief en verlegen meisje, gepest en wel. Laat dat nu net de meisjes zijn die zeer in de smaak vallen bij sommige jongens. Dus afspreken bij je tante en anders zorgen dat er iemand met je mee gaat. En als hij te leuk en te lief lijkt om waar te zijn en ook meteen met allerlei complimenten en kadootjes word overladen, meisje, zorg dat je je gezonde verstand er bij houd.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 12:50

Meid je bent 18 ga gewoon je hoeft echt geen excuus te verzinnen. Als je wil gaan ga gewoon maar ben best nieuwschierig naar de reden.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 12:52

Ik kan me er niet aan onttrekken dat ik het een heel slecht idee vind. De manier waarop je de excuses moet bedenken is al niet ok. Meid je bent 18, en dan heeft zeker de vriendenkring van je zus er niets mee te maken. Zou mooi zijn als de vriendengroep van mijn broer s'nachts voor mijn deur zou liggen...

Ik denk persoonlijk dat er iets meer gaande is dan alleen pleinvrees/mensenschuw. De relatie tussen jou en je ouders is absoluut niet gezond, en je tante zegt dat ook niet voor niets.

En hoe leuk en lief ook dat hij klinken mag, zoek een neutraal stukje uit en laat je niet ergens afzonderen. Dat kan daarna altijd nog wel.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 12:52

Wat is het voor jongen dan? Hoe oud etc? En via wat voor site heb je hem leren kennen? En hoe lang "ken" je hem al?

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 12:54

Bigone. ik snap wat je bedoelt maar hij is niet zo van de complimentjes en de kadootjes en het verwennen en juist dat geeft me een veilig gevoel. we spreken nu al best lang. en hij sprak met mijn tante via msn zij woont niet zo ver weg van mij vandaan dus bij haar afspreken zou ook niet alles zijn en de kans dat iemand ons zou zien is groter. ik snap zeer zeker wat je bedoelt maar echt waar hij is niet van het verwennen en het overhalen om te komen of wat dan ook.

@Lrtj_ Reden is een afspraak. zoals in eerdere posts gezegt :)

@Ceriadwen we spreken af in een openbaaren plek. dat is al zeker.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 12:56

Maar wat is nou het probleem dat iemand je zou zien. Wat zijn nou de 3 ergste dingen die kunnen gebeuren?

Wordt je geslagen? Door familie en vrienden emotioneel onder druk gezet/vernederd? Wat is het dat het zo mis gaat want dit wat jij nu doet, dat is jouw uitweg uit je verdriet, en niet een leuke spannende ontmoeting met vlinders in je buik bla bla.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 12:58

Denk je dat het toch niet beter is om de waarheid te zeggen? (liegen komt vaak uit hoor en vaak voel je je er ook nog eens rot onder: ga je niet eens lekker weg)

Misschien is halverwege afspeken geen slecht idee hoor. Gewoon voor de eerste keer, spreek je ergens af waar jullie samen lekker wat kunnen drinken etc en kun je altijd een vervolgafspraak maken!

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 12:58

ik snap dat er wordt nagedacht over de vresenlijke dingen die kunnen gebeuren en die realizeer ik me ook. maar hij is niet van het overhalen. hij is niet van het verwennen, dwingen, of complimenteren. hij is gewoon neutraal laat merken dat hij om me geeft maar omdat we beiden heel rustig zijn komt er verder geen poes pas bij. we hebben beiden niet erg veel zin in continue 'klef' gedoe. en houden beiden van rust. nou zegt dit natuurlijk niets over wat er wel of niet kan gebeuren dat begrijp ik maar onthoudt met je post alsjeblieft dat ik me gewoon realizeer wat de risico's kunnen zijn aan dit soort afspraken.

het grootste waar ik me zorgen om maak is de reactie van mijn ouders (dat klint mischien heel slecht maar het knaagt echt aan mijn brein. laat ik daar dan ook maar de spellings fouten de shuld van nemen haha) ik heb geen idee wat er zal gebeuren als ik ze de waarheid vertel..

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 12:59

euhh, ik lees bij een heleboel hier de vrees voor een loverboy... maar niemand spreekt het uit.
ik dus wel.. ts pas jij heel goed op jezelf? ik wil helemaal geen paniek zaaien maar ,als ik jouw verhaal lees ben jij het slachtoffer voor zo een figuur....
zit ik er helemaal naast -liever en graag, probeer dan in de openheid te komen, met dit smoesjes gedoe gaat t nooit goed en veroorzaak je nog meer wantrouwen...

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 13:02

Ook ik heb er een slecht gevoel bij, mensen pikken ook via internet de iets zwakkere er zo uit en ze weten precies hoe ze je moeten bewerken. Dus neem het zekere voor het onzekere, spreek af en blijf op een publieke plek, hou je tante op de hoogte van waar je bent etc. Zou het liefst nog zien dat je iemand mee neemt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 13:03

Maar dan nog, je kent hem alleen van internet en het is ozo gemakkelijk om mensen uitspreken te ontlokken om daar dan in dezelfde trant op te reageren, zo, genoeg waarschuwingen. Zeg gewoon dat je gaat winkelen, tijd zat om dan ook echt wat aan te schaffen en je ouders gerust te stellen. Verder eens heel goed nadenken over hoe het gaat bij jullie thuis, misschien gewoon zo snel mogelijk de deur uit en op kamers.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 13:04

knollentuin schreef:
euhh, ik lees bij een heleboel hier de vrees voor een loverboy... maar niemand spreekt het uit.
ik dus wel.. ts pas jij heel goed op jezelf? ik wil helemaal geen paniek zaaien maar ,als ik jouw verhaal lees ben jij het slachtoffer voor zo een figuur....
zit ik er helemaal naast -liever en graag, probeer dan in de openheid te komen, met dit smoesjes gedoe gaat t nooit goed en veroorzaak je nog meer wantrouwen...
Allang voor gewaarschuwd en TS snapt het ook.

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 13:04

@Ceriadwen ze zouden de laptop af kunnen nemen. ze zouden vresenlijk boos kunnen worden..
en op de andere vraag geef ik liever geen antwoord. en dit is voor mij mentaal een heel grote en in mijn ogen goede stap. niet omdat ik vlinders in mijn buik heb of wat dan ook maar dit is mijn weg naar mijn eigen leven geen gedoe meer. geen verstoppen meer maar gelukkig worden. ( < ook dat mag heel stom klinken maar ik weet niet goed hoe het neer te zetten)

@dito zou heel graag de waarheid willen zeggen. hou er zeker niet van smoesjes te moeten maken maar ik ben bang dat ik dan mijn kans weg moet laten gaan en dat zou ik heel erg vinden

@Knollentuin Tuurlijk pas ik op mezelf ik ben niet iemand van veel risico's nemen. ik zal zeer voorzichtig zijn. mag ik vragen waarom je denkt dat dit zo'wn figuur is? we spreken elkaar al heel lang en het was aan mij om te bepalen wanneer en of ik klaar ben om hem te ontmoeten. dit is dus ook geheel mijn idee, hij stemt natuurlijk er mee in maar je snapt wat ik bedoel hoop ik. het duurden heel lang voordat ik mezelf uberhaupt durfen te laten zien. en nu denk ik dat ik het durf om hem te ontmoeten, en gewoon te voelen dat ik welkom ben en samen met iemand mag zijn,

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 13:05

@bigone voor kamers wordt gekenen. je hebt geen idee hoe graag ik weg wil van hier. maar dat komt hopenlijk nog wel goed

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 13:07

Meis, je kent hem niet echt, er worden gewoon veel mensen misleid. Je komt een beetje goedgelovig over, vandaar dat we ons een beetje zorgen maken.
Zorg gewoon dat je veilig bent dat is de eerste prioriteit.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 13:07

Door deze maatschappij zijn ook wij alert als we zoiets lezen....(soms terecht...soms onterecht)let op jezelf! Is het enigste wat ik eraan toe kan voegen!

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 13:11

er hoeft niks mis te zijn via internet,ik heb dat vaak zat gedaan nooit wat vervelends hoor maar spreek gewoon in het openbaar af, just in case.
Ik begrijp dat je thuis graag weg wil, ik hoop voor je dat het geen erge dingen zijn waardoor je weg wil.

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 13:13

Lottie84 ik snap wat je bedoelt echt waar. en ik waardeer het heel erg ook de PMS die ik krijg heel erg bedankt daarvoor.

Dito, ik begrijp je punt. dank je wel

Fjordie, dankjewel. we zullen zien en als ik terug ben zal ik ook zeker even een update plaatsen. maar zolang er geen excuus is zal ik het af moeten zeggen helaas. het duurde lang voordat ik voelden dat ik hier aan toe was.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 13:13

riekie15 schreef:
@Ceriadwen ze zouden de laptop af kunnen nemen. ze zouden vresenlijk boos kunnen worden..
en op de andere vraag geef ik liever geen antwoord. en dit is voor mij mentaal een heel grote en in mijn ogen goede stap. niet omdat ik vlinders in mijn buik heb of wat dan ook maar dit is mijn weg naar mijn eigen leven geen gedoe meer. geen verstoppen meer maar gelukkig worden. ( < ook dat mag heel stom klinken maar ik weet niet goed hoe het neer te zetten)

Ik wet heel goed hoe je het bedoeld, daarom weet ik ook dat een ander niet de ontsnapping mag zijn. Je gaat dan van de ene onderdrukking uiteindelijk de andere in. Been there, done that. Weet je wat heel belangrijk is? Je rug recht, en dan met opgeheven hoofd kunnen zeggen, ik ben 18, en ik bepaal het pad van mijn eigen leven. Jullie mogen een mooie toevoeging zijn, maar niet de reden van mijn bestaan. Dat moet je eerst gaan voelen voor je het kan uitstralen. En Bokt kennende is er zo wel e.e.a. geregeld hoor als jij vandaag nog de deur uit wil.