Ik wil leren skeeleren/skaten/rolschaatsen! Maar hoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 14:07

ik vond op skeelers eigenlijk niks eng, behalve natte weg, was zelfs de rem voor mijzelf en vriendin die niet kon remmen. Als we ergens moest stoppen dan remde ik en pakte haar beet :D 2 in 1 rem *D

Mars

Re: Ik wil leren skeeleren/skaten/rolschaatsen! Maar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 14:09

En wat voor techniek gebruik jij om te remmen moyra?
Misschien kan ik er alvast wat van opsteken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 14:48

Tunneltjes doe ik inmiddels wel mits er geen auto's doorheen rijden. Zo goed kan ik ook weer niet remmen als ik heel hard ga :D

Steile heuveltjes ga ik op mn kont vanaf :') of op mn sokken

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 14:51

Mijn manier van remmen is niet erg goed voor je wieltjes maar door de km die ik normaal gesproken maak vervang ik die regelmatig.

De remblokjes heb ik van de skeelers afgehaald en gebruik mijn rechterbeen om te remmen. deze zet ik dwars achter de massa :D Werkt toch altijd nog het beste.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 14:57

Ik draaide altijd een rondje om te remmen, ooit eens van een vriendje geleerd, maar ik kan het niet meer... Of nouja, ik durf het niet meer. :+

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 15:16

Heb jaren geleden ook een cursus skaten gedaan, is zeker aan te raden. Het eerste wat wij leerden was vallen, maar dan gecontroleerd. Dus op je kniebeschermers, polsbeschermers en elleboogbeschermers. Is wel heel raar, als kind val je heel makkelijk, maar om je als volwassene op het asvalt te laten kletteren... Erg lachwekkend om te zien, zo'n groep 'vallende' mensen. :D

Belangrijkste tip is wel om je gewicht altijd naar voren te houden, dus altijd iets voorover skaten/skeeleren. Dat voorkomt dat je achterover valt (erg pijnlijk voor je stuitje). ;)

Heb jarenlang geskate, meestal tochten tussen de 20 en 30 km, en ooit een keer de elfstedentocht. (Je kunt hem fietsen, die route heb ik op skates afgelegd). Met wat d-tours erbij, 5 dagen lang 50 km per dag, vond het echt heel leuk.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 15:21

Cursus vallen heb ik ook gehad; net als noodstop in het gras (waarbij ik vol onderuit ging en het gras overal zat :') ). Inderdaad hilarisch met zo'n groep volwassene; vooral als er veel stijve harken tussen zitten haha :D

Bij een stuk slecht wegdek moet je zorgen dat je de ene skate iets verder naar voren steekt dan de andere en dan echt wat door de knieën zakken. Zo blijf je prima stabiel :)
Is even wennen, maar als je het door hebt kun je veilig naar beneden; ook al is het wegdek hobbelig.

Voordeel van skate cursus; schaatsen is opeens een stuk makkelijker weer! :) kon door de skate techniek ook toertochten schaatsen :D

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 16:23

magic_lover schreef:
skeeleren is net zo effectief als hardlopen, alleen minder belastend voor je gewrichten (ivm de schrokken die je met hardlopen krijgt)

Ik wil er ook mee beginnen, mooi om mijn conditie te verbeteren en hoop ook wat kilootjes kwijt te raken/strakker te worden :+ heb alleen paar maand terug mijn enkelbanden gescheurd dus, word nog even uitproberen of het überhaupt wel wil :=

Gewoon idd een rustige plek uitzoeken waar niet teveel verkeer langs komt, mooiste is idd een net geasfalteerde weg of fietspad of idd parkeerterrein :+ alle bescherming aan doen die er is, gewoon voor het geval dat. en dan gewoon rustig wat proberen, het is echt niet zo moeilijk als het lijkt. en het remmen ja.... dat lukt mij ook niet op de manier zoals het officieel hoort met de blokjes achterop. dan lig ik ook gestrekt als ik dat probeer :') maar ik laat mij dan gewoon rustig, tijdig uitrollen.

Skeeleren is heel goed voor strakke benen en billen maar niet zo effectief als hardlopen.

Zelf durf ik trouwens niet te skeeleren of rolschaatsen, vroeger als kind veel gedaan maar ik durf niet te remmen, bang dat ik vol op mijn gezicht val en grijp altijd maar een paaltje of boom als ik moet remmen wat niet erg effectief is want als ik van een berg af ga moet ik heel goed mijn best doen om een boom te grijpen. :')

Schaatsen kan ik wel, maar skeeleren of rolschaatsen durf ik gewoon niet

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 16:54

Ik zag dit topic en dacht he dat lijkt me ook wel leuk! Moet echt wat aan mijn conditie doen! Dus ik volg dit even! Wat zijn nou goede skeelers?

Heb onder in de kelder nog skeelers staan heeeeel oud en heb daar vanmiddag een half uurtje mee geskeelerd!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 16:57

Ik vind zelf Rollerblade echt een heel erg goed en fijn merk :)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 16:59

Pas je wel op met dit weer margreet4? Erg slecht voor je skates, en de weg kan ook verraderlijk glad worden als die nat is..

Rollerblade is erg fijn inderdaad :)

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 18:06

vuurneon schreef:
Ik vind zelf Rollerblade echt een heel erg goed en fijn merk :)

Helemaal mee eens :j

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 18:37

Ja hoor ik pas wel op! Het scheelt dat die skates echt al heel oud zijn en ik uit wilde testen of ik het nog steeds leuk vind! Dus dat die skates een optater krijgen vind ik niet erg want als ik het leuk blijf vinden dan koop ik goede nieuwe! Vandaar dat ik naar het merk vroeg :)