en toen schrok ik me dood! ;)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:14

Vjestagirl schreef:
DeMolenhoek schreef:

Ik woon in België |o

De rest, bedankt, zoiets hebben we hier niet!

Wikipedia zegt dat jullie aan het begin van ieder trimester een luchtalarm test hebben.

Ik ben nog nooit zoiets tegengekomen :n

dito

Re: en toen schrok ik me dood! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:17

ai das even minder zeg! zorgen dat je voortaan op maandag onder de middag niet thuis bent! Ja die dingen gaat echt heel hard af! ik stond er bij het schoolplein een keer onder :roll: pfff wordt je ook niet vrolijk van zeg....

Nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:33

Bij ons staat het kreng ook zo ongeveer in de achtertuin, heb het in 2007 op film vastgelegd.

(wel even het geluid van je boxen in de gaten houden hé)

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 22:38

Nou Nadesh, heb je eindelijk een lotgenoot :)

Dito, ik begin op maandag om 14.00 dus ben meestal thuis op de eerste maandag van de maand :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 22:41

Ga.om 12 uur dan ergens lunch halen :P , rotkrengen

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 22:43

Ik heb hem op de hoek van mn bak staan.
Ik weet hoe je je voelde vandaag, was de bak aan het slepen met de pony.

Ik sta er nooit bij stil en elke maand schik ik me weer kapot, ik ben bang dat ik er nooit aan ga wennen. :')

Nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 22:44

Ach, wat zal ik zeggen, het went op den duur, als ie nu gaat denk ik, ow, het is 12:00, lunchetijd :9
Ik hoor (in tegenstelling wat men op mn YT account roept) ook de sirenes van de omliggende dorpen (Baak en Olburgen) dus als ik buiten ben, word ik al gewaarschuwd :D

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 22:50

Hahaha bij mij echt niet, hij staat al jaren daar op de hoek en elke maand schik ik me weer kapot.
(lijkt wel pms dat is ook elke maand weer irritant _O- )

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 22:51

Ik ken het, ik woon in België en hoor het ook altijd, of ik nu op school zit of thuis. scheelt zo'n 23km.
Ook altijd paniek als ik het hoor, wennen zal het nooit worden denk ik.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 08:38

Ik hoor ze ook altijd.
Totdat er bij ons in de buurt een brand uitbrak waarbij giftige stoffen vrijkwamen. Toen hoorde ik niks :') gelukkig zaten wij buiten het risicogebied. Maar dat is wel weer typisch natuurlijk haha!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 13:42

Bij m'n ouders staan ze op de hoek van de straat, ook goed te horen dus..
Maar toen laatst in de buurt een flinke brand uit brak schijnt het luchtalarm van dat ding bij ons op de hoek ook af gegaan te zijn. Bijna niemand van onze straat (1echtpaar wel) heeft het gehoord en is er er gewoon doorheen geslapen. Best wel slecht eigenlijk..

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 21:56

Vandaag ook geschrokken, eerste donderdag van de maand. Alarm staat op onze school en ging af. Gelukkig wel 's middags wanneer we even van school mogen :)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 22:00

ik woon veraf maar hoor ze wel als ik op het erf of in een van de weides ben.

zo he, die dingen staan dus ook gewoon dichtbij een woning of op het dak van de basisschool..

ik weet wel dat ik vroeger als kind dan altijd via de achtersteegjes na huis liep ipv langs de grote weg.

Irisx94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 22:23

Haha, bij ons was het luchtalarm ook naast de basisschool eerder. Wist nog wel toen het voor de eerste keer in ging dat ze elke maand dat gingen doen :+ Nou bij ons ging dat helemaal mis, dat rotding heeft 2 uur lang zitten loeien :') Gelukkig kregen we vrij! Vanaf ons huis 1,5 km. hoorde je dat ding zelfs... 2 uur lang.. -O- kan me het nog zo goed herinneren. Maar Hier bij mijn huis hoor je 4 tegelijk }:0

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 23:24

Als je dicht bij zo'n paal staat gaat het echt loeihard.
Ik liep een keer in het bos met de hond. Geen benul dat het 12 uur was en de eerste maandag van de maand. Ging dat ding ook zijn gang. Praktisch honderd meter naast mij. Ik kreeg er bijna een hartverzakking van. Schrok me dood.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 23:31

Vroeger hadden wij zon oude vlak bij staan waardoor ik altijd vroeg als ik ziek thuis was van school oftie af zou gaan want dan was het janken, maar dat kreng was ook zo hard. ik schrok maandag ook meteen wakker en dan van oja, ok

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 23:33

_Alarm_wlkp schreef:
Vandaag ook geschrokken, eerste donderdag van de maand. Alarm staat op onze school en ging af. Gelukkig wel 's middags wanneer we even van school mogen :)

oke raar , ik fietste een keer en toen ging die om 4 uur smiddags op dinsdag toen was ik ook niet blij zo van oh sjit wat is er

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 08:48

Zodra ik maar iets van luchtalarm hoor buiten de eerste maandag van de maand gaat bij mij meteen de paniekmodus aan. Zo hebben we laatst hier in de regio Zuid-Limburg een storing gehad waardoor het van Maastricht tot Holtum begon te loeien. Op dat moment zat ik op stal, volledig in paniek. Heb meteen L1 aangezet waar gelukkig redelijk snel te horen was dat het om een storing ging. Sjow, wat wilde ik graag naar huis rijden om alles dicht te doen, was al direct in de veronderstelling dat de DSM de lucht in gegaan was :\

En ook 's nachts is een crime.. Wij wonen krap 1km van de Duitse grens af. In al die kleine dorpen hebben ze zo'n oud BB alarm (die paddestoelen die je vroegah in NL ook had) die ze gebruiken om de dorpsbrandweer mee op te roepen. De aller eerste keer dat ik die alarmen hoorde om 02.00 uur 's nachts ben ik als een idioot op p2000 gaan kijken of wederom iets met de DSM gebeurd was, terwijl ik mijn lief uit bed gestampt heb om het huis hermetisch af te sluiten :D Later bleek dat het dus van de Duitse brandweer bleek te zijn :')