Elfstedentocht, dit jaar wel?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 12:50

paardje1983 schreef:
Nayomie schreef:
O.a. Piet zegt het. Verder ook weerdeskundigen. Zelf zou ik het erg leuk vinden als het doorging!

piet weet niks van het weer af. hij zit er iedere keer ernaast. voorspeld ie regen schijnt de zon, geeft ie vorst aan wordt 20 graden en andersom.

Nee klopt, vaak als piet iets zegt, klopt het niet _O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 13:03

Nayomie schreef:

Maar dat maakt de pret niet minder *\o/*
Iedereen hoopt stiekem wéér dat hij dit keer gelijk heeft... _/-\o_

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 13:05

Janine1990 schreef:
Nayomie schreef:

Ja maar iedereeen hoop tdat het elke keer stiekem waar is, piet verteld altijd het wer zoals mensen dat willen :+

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 13:06

Janine1990 schreef:
Nayomie schreef:

Ik hóóp het :Y)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 14:02

Cassidy schreef:
ijssnuiver schreef:
Het lijkt mij inderdaad ietwat vroeg om daar nu al uitspraken over te gaan doen.

Maar los daarvan; het lijkt me echt fantastisch en als het aan mij ligt gaat hij zeker door!

@cassidy: zo zie jij die winter ;) . Er zijn genoeg mensen die daar anders over denken! Ik houd van de winter, heerlijk koud buiten en dan binnen komen met de open haard aan(wat aanzienlijk scheelt in stookkosten). Met de paarden lekker door de sneeuw naar buiten en bij ijs lekker veel schaatsen(zonder paard ;) ) . Geen benauwdheid en slecht slapen door de warmte.
Doe mij maar flinke vorst met een zonnetje.

Hier helaas iemand die financieel niet zo goed in de slappe was zit dat ze zich een huis met een open haard kan veroorloven. Daar komt ook nog bij dat ik op mijn flatje drie hoog toch echt een probleem zou hebben om het stookhout ergens op te slaan. Van die zakken voor 5 Euro bij het tankstation raak je nog sneller failliet dan aan de stookkosten.
En afgelopen zomer hadden we sporadisch last van warmte, wel het genot van lang licht.

Het is maar wat je sporadisch noemt.. Ik vind alles boven de 18 graden al te warm en dan functioneer ik gewoon slecht, krijg het benauwd en voel me beroerd. Het kan mij niet koud genoeg ;) .
Maar ook van de winter kun je gewoon iets positiefs maken, extra lagen kleding aan. Naar buiten met thermospul en gewoon genieten van de dingen die winters wel mogelijk zijn en zomers niet.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 18:23

Begint de elfstedenkoorts nu al? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:17

Ja *\o/* (no way vermoed ik :=)

tamary

Re: Elfstedentocht, dit jaar wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:22

Ik heb liever droge vorst dan natte drekzooi. Ijs hakken en waterzeulen neem ik dan voor lief.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:21

NM --> LZP

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 22:01

Ik zou het zooooo leuk vinden! *\o/*
Als de Elfstedentocht deze winter doorgaat, dan laat ik alles de boel en ga ik kijken. No matter what! :D :D

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 22:06

tamary schreef:
Ik heb liever droge vorst dan natte drekzooi. Ijs hakken en waterzeulen neem ik dan voor lief.

Ik geef de voorkeur aan de natte drekzooi. Waterzeulen vind ik niet erg voor een of twee paarden. Bij hoeveelheden boven de 80 stuks vind ik dat toch minder grappig.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 15:25

Ik ga het ook kijken als het komt (had het liefst meegedaan, maar na 10 km op kunstschaatsen was ik vorig jaar toch behoorlijk moe hahaha :') )

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 15:29

Daarom moet je ook gewone schaatsen kopen! Op kunstschaatsen loop je als het ware. Op gewone schaatsen glij je veel meer, maak je hele lange slagen en hoef je veel minder moeite te doen om vooruit te komen.

Ik wilde vroeger altijd kunstschaatsen, want dat hadden alle coole meiden in de klas. Maar ik mocht ze nooit hebben. _/-\o_ Nu ben ik er blij mee. Ik ben alleen wel toe aan nieuwe schaatsen, ik vind het alleen nogal duur, plus dat ik dan elke week moet oefenen voordat er ijs ligt.

Ik hoop dit jaar alleen wat meer te schaatsen dan de 30 en 45 van dit jaar januari/februari.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:42

Nayomie schreef:
Ik ga het ook kijken als het komt (had het liefst meegedaan, maar na 10 km op kunstschaatsen was ik vorig jaar toch behoorlijk moe hahaha :') )

Helemaal mee eens, zou best mee willen doen. Maar eerst maar eens mijn tweede handtekening verzamelen. Zelfs lid worden is niet zo makkelijk meer tegenwoordig. Terecht hoor trouwens.......dus als iemand lid is en wil tekenen, graag!

Afgelopen winter zo veel mogelijk op de schaats gestaan, tochten gereden waar kon en na de tocht vaak nog zelf een stuk gereden. Diverse keren stukken van de route gereden, heerlijk, wat een sfeer was dat!
Nu al weer zin in schaatsen, kan niet wachten.....

Ik ben er zowiezo bij, meedoen of niet. Werk sinds afgelopen winter in een koek en zopie kraam (paar honder meter van de finish af, op de splitsing naar de grote wielen), erg leuk om te doen. Paar keer per jaar maar, maar toch, als er weer ijs ligt, ik ben er weer bij!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:45

Geen elfstedentocht, wel wil ik gewone toertochten schaatsen <3

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 15:44

Gaaf Risje ook in de koek en zopie maak je het van dichtbij mee!!

Ben geen lid en kan dus ook niet voor je tekenen.