Rare mensen op marktplaats deel 3!!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 16:38

Samiyah schreef:
Die filmpjes, super! :') vooral die van het niet reageren is grappig.
@KootMiraDrum: ik vertrouw het meestal ook niet als mensen zo slecht typen... Hoeft natuurlijk niet altijd iets te betekenen, maar het komt gewoon zo slecht over.

Mee eens! Stel voor dat zo iemand toch besluit om geld te gaan storten, kan dat dan ook zomaar ongedaan gemaakt worden (stel voor, mijn geliefde camera met pakketpost mee, is ineens mijn poen verdwenen ofzo...).
Toch ben ik in staat als ik zoals nu onzeker over zo'n persoon ben om verder niet meer te reageren.

Donkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 16:45

Van de week op pad geweest voor een shetlander sulky, stond toch even raar te kijken toen ik de adresgegevens kreeg.. Feestcafe d'n dokter :+
Sulky op ut terras, leuk, gelijk gekocht, aankomende zondag ophalen!

MerelV

Re: Rare mensen op marktplaats deel 3!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 16:49

Jeej!! Ik volg ook weer! Momenteel even niks op marktplaats, dus alleen even meelezen

Mysticism

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 16:49

KootMiraDrum schreef:
Samiyah schreef:
Die filmpjes, super! :') vooral die van het niet reageren is grappig.
@KootMiraDrum: ik vertrouw het meestal ook niet als mensen zo slecht typen... Hoeft natuurlijk niet altijd iets te betekenen, maar het komt gewoon zo slecht over.

Mee eens! Stel voor dat zo iemand toch besluit om geld te gaan storten, kan dat dan ook zomaar ongedaan gemaakt worden (stel voor, mijn geliefde camera met pakketpost mee, is ineens mijn poen verdwenen ofzo...).
Toch ben ik in staat als ik zoals nu onzeker over zo'n persoon ben om verder niet meer te reageren.

Je kan je geld niet terug halen als je het gestort hebt. Alleen een incasso kun je storneren een eigen storting niet.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 16:54

Okee, zodra het bij mij binnen is, is het dus veilig.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:15

Ik volg weer :j

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:15

Pff. niks meer gehoord van de mensen die geintresseerd waren in mijn zadels. Terwijl die ene toch echt heel geïntreseerd was.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:33

Mijn laptop is maandag verkocht (niet via Marktplaats, maar door een meisje die bij mij op school zit en ik kom daar wel eens voor een bakje thee en gezellig kletsen) en nu ben ik aan het kijken voor andere laptops. Ik heb er een paar opgeslagen en gemaild, wat de uiterste vraagprijs was en of ik hem maandag kon komen bekijken en eventueel meenemen, mits ie bevalt etc. (maandag as).
Nog geen 1 mail terug gehad.. Snap ook best dat mensen hun laptop niet zolang vast willen houden, maar mail dan even terug? (mailtjes zijn zondag verstuurd).
Laatst bijgewerkt door Bumba01 op 18-09-12 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:34

Ik meld me ook weer. Heb nu een aantal dekens te koop staan. Gebeurt regelmatig dat mensen zeggen iets te willen kopen en dat ik vervolgens niets meer hoor. Erg vervelend, zonde van mijn tijd.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:39

Ja hoor, en weer een mailtje: bezorgt u ook?
Ik ben toch ff de tekst na gaan lezen, ging twijfelen aan mezelf en als eerste staat er: om af te halen.
WHAAAAH! Lezen is erg moeilijk voor sommige mensen! _-:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:41

Verkocht! Bodyprotector. :D

Shanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:41

Ik heb vandaag helaas niet zo'n leuke ervaring. Van de week Shabbies verkocht. Ik paste ze zelf niet omdat ze te klein waren. Heb duidelijk in de advertentie gezet dat de laarzen voor mij te klein waren met maat 38. (laarzen zijn maat 37). Gisteren verstuurd in een 'Shabbies' doos maar niet de originele.
Nu kreeg ik net een dreigmail dat de laarzen te klein zijn en dus niet origineel en ze zijn niet in de originele doos verzonden. Reden genoeg voor imitatie zegt ze. Mevrouw dreigt nu met stappen :=

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:44

Ik heb heb altijd mee gelezen maar nu heb ik er ook wel eentje.
Kreeg gisteren dit mailtje van iemand :?

Beste muis,

Ik zie dat je de bontjes weer aanbiedt. Misschien kun je die van mij nog even opsturen die ik voor 5 euro bij je gekocht heb???

M*****e (naam even onherkenbaar gemaakt weet niet of het een bokker is)

Dit ben ik dus niet geweest kan dat hele mens niet.
Heb haar terug gemaild dat ik haar niet kan, de bontjes niet voor € 5,- aanbiedt en dat ze eerst de advertentie goed moet bekijken voor ze mensen vals begint te beschuldigen.

Heb geen reactie meer terug gehad.
Vindt het wel vervelend dat mensen die wel eerlijk zaken doen ook de dupe worden van mensen die de boel oplichten en dan dit soort mails krijgen.

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:50

Geniaal, die filmpjes!
Heb zelf laatst een Yamaha keyboard in perfecte staat meteen die avond kunnen ophalen.
Was er natuurlijk wel een beetje huiverig over. Of hij wel compleet met snoeren was ect.
Maar, bij ophalen kan er weinig misgaan dus dat maar doen.
Daar aangekomen beel het een heel aardige man te zijn, en het keyboard was ook nog
in perfecte staat zoals gezegd was. En voor die prijs(80 euro) heb ik hem meteen meegenomen *\o/*

Gelukkig gaat het ook soms nog goed:P

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:58

Pff ik zie door de bomen het bos niet meer :+
Ik ben dus opzoek naar een andere laptop, eentje die vergelijkbaar is met mijn HP Pavilion DV5 .. Ik, een leek in laptops, weet dus echt niet welke laptop vergelijkbaar is bij die van mij.. Iemand die mij kan helpen?

Barrymuis: Dat is raar inderdaad, ben benieuwd naar haar reactie.
Shanel: Heb je geen bon oid meer, die je misschien kan scannen en naar haar toe kan sturen?

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:58

Ik heb laatst een haantje weggegeven, omdat ik het zo sneu vond dat hij hier helemaal alleen zat (was een opvangertje). Het hok kon erbij overgenomen worden maar daar vroegen we €150 voor. Kwamen er mensen die de boel oplaadden, wilden vertrekken, toen zeiden wij: euh, zullen we eerst nog even afrekenen? Wij: de haan is gratis, het hok kost €150. Zij helemaal over de zeik want er stond heel duidelijk dat alles gratis was en zij wilden alles gratis meenemen. Gingen wij niet mee akkoord dus ze hebben alles afgeladen en zijn boos vertrokken. Later de advertentie nog gecontroleerd, daar stond toch echt duidelijk vermeld dat het hok niet gratis zou zijn. :roll:

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:03

Shanel schreef:
Ik heb vandaag helaas niet zo'n leuke ervaring. Van de week Shabbies verkocht. Ik paste ze zelf niet omdat ze te klein waren. Heb duidelijk in de advertentie gezet dat de laarzen voor mij te klein waren met maat 38. (laarzen zijn maat 37). Gisteren verstuurd in een 'Shabbies' doos maar niet de originele.
Nu kreeg ik net een dreigmail dat de laarzen te klein zijn en dus niet origineel en ze zijn niet in de originele doos verzonden. Reden genoeg voor imitatie zegt ze. Mevrouw dreigt nu met stappen :=

Als het echte Shabbies zijn, heb je niets te vrezen.

Rox87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:25

Leuk een nieuw topic!
Lees weer gezellig mee
Hier de laatste tijd alleen maar goede ervaringen!
Studieboeken en paardenspullen verkopen op het moment prima :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:46

Nou die meneer teruggebeld vanmiddag die een half uur geleden de deken zou op komen halen...
Nog niemand gezien, ik snap t niet hoor waarom maak je dan nota bene vanmiddag een afspraak en laat je vervolgens niks van je horen....

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:58

heb net mijn wii met accesoires en spelletjes op kapaza gezet. laat de gekken maar komen :D

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 19:03

wat leuk nieuw topic

Twirrekwpn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 19:33

Ik kreeg gister ook weer een paar rare vragen over paarden elastiekjes die ik te koop heb staan zn groot bakje/emmertje vol (voor 1 euro). Eerst werd er gevraagd hoeveel er in het bakje zaten. Terug gemaild dat het er niet opstaat maar dat er zeker een paar honderd inzitten, mail terug voor 50 cent ex btw wil ik het wel overnemen ik weer mailen dat 1 euro is de vaste lage prijs is. Krijg ik weer een mail of ik de elastiekjes niet even kan tellen want stel je voor ik kan ze ergens anders voor minder krijgen dan 1 euro 8)7 . Ik zeggen dat ik dat niet ga doen voor die 1 euro die ik eraan verdien. Of het dan verstuurrd kan worden en wat dit kost, bakje past niet door de brievenbus dus dan is het 6,75 of ik haal ze eruit en doe ze in een envelop voor 50cent verzendkosten. Daar moest ze nog even over nadenken en ik zou wel weer een berichtje krijgen.. Nog niks gehoord..... :+

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 19:40

Wow, wat gaan jullie hard zeg! Ik ga zo eerst eens de filmpjes bekijken... :D

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 19:50

Goh wat leuk, aleer topic nummer 3. Ik lees nog steeds vrolijk mee.
Vandaag hadden we weer een fijn iets gekocht via marktplaats, een monitor die we snel nodig hadden omdat mijn vader anders niet op internet kon (en dan denkt dat hij daar aan overlijd) Ik had er een gezien in een buur dorp, gebeld en een nette prijs afgesproken en gelijk op kunnen halen.

Helaas voel ik mezelf wel even een slechte koper, ik zou geld over maken maar er bleek een fout te zijn gemaakt met het overmaken van een andere rekening. Dus helaas net te weinig saldo op de lopende rekening. En toen kon ik het dus niet over maken.
Maar gelukkig weet ik van mezelf dat ik het morgen zodra het terug gestort is (of van de spaarrekening, net welke eerder is) dat ik het dan over maak. Maar toch zit me dat al niet lekker.

Hou er zelf ook niet van als ik gemaild word met: ik wil dat van u overnemen maar over 2 weken krijg ik pas salaris (of zo iets)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 19:54

KootMiraDrum schreef:
Ik heb contact met iemand, over camera en lens in mijn onderschrift, en die persoon schrijft me te gebrekkig nederlands, ik denk dat ik niet met die persoon in zee ga. "beste ik benbijna akkord met u prijs hoe kanik met u afspraak of kontakt
lat me weten
groete"
Die persoon biedt op marktplaats 5 euro voor tweedehands schoenen, dan zou die bij mij een cameraset van meer dan 2 1/2 duizend euro kunnen betalen?

Al die stomme niet-Nederlanders reageren vooral op elektronica. Toen ik mijn Canon 550D op MP had gezet kreeg ik ook de meest vreemde reacties. -O- Allemaal in het Engels en of ik mijn bankgegevens door wilde geven dat ze het geld over zouden maken en of ik het dan op wilde sturen. :P Dat soort dingen heb ik liever dat mensen het persoonlijk op komen halen. Kunnen ze het meteen testen en heb ik achteraf geen discussie dat iets het niet deed of ontbrak. Daar waren ze zelf bij.

Ik heb wel 1 positief verhaal. :) Dat mag ook wel een keer. Ik had een trekkerstentje voor 500 euro op marktplaats gezet en na lang heen en weer mailen wilden de kopers de tent toch wel hebben zonder te komen kijken. Ik was voor die prijs zeker de tent even gaan checken of hij compleet was en geen schade had. Toen hebben ze eerst netjes geld over gemaakt en tja toen heb ik hem ook wel netjes op gestuurd. :)