Het "Ik haat de winter/kerst" topic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 10:04

's Ochtends in het donker opstaan, 's avonds in het donker thuiskomen, daartussenin bijna geen gelegenheid om daglicht te zien... kou, regen, hagel en sneeuw...
Ik vind het allemaal vreselijk :(

En wat betreft Kerst.. Alle nare dingen in onze familie zijn gebeurd rond Kerst en de jaarwisseling: overlijden van mijn moeder, overlijden van mijn grootouders, mijn vader die met de jaarwisseling ziek werd en kort daarna overleed
Nee, dit zijn geen 'feest'dagen wat mij betreft, alleen maar dagen waar ik als een berg tegenop zie en weer snel voorbij wil zien gaan

Laat het alsjeblieft gauw weer lente worden, dan bloei ik weer hélemaal op ;)

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 10:05

Ik word altijd vreselijk sjachie van sneeuw. Niet fatsoenlijk naar werk of paard kunnen... Kerst verplichte familie gedoe sinds ik in de zorg werk zorg ik ervoor dat ik altijd met kerst werk (is me in de 6 jaar elke keer gelukt!

Yontheke

Re: Het "Ik haat de winter/kerst" topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 10:09

En inderdaad de verplichte familiefeestjes die aan kerst vasthangen zijn helemaal erg! Bah! Wat heb ik er een hekel aan. Op mijn vorige job werkte ik ook altijd tijdens de kerstdagen maar met mijn huidige job zijn we tussen kerst en nieuw collectief gesloten.. Daar gaat mijn excuus :)

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 10:15

Ik hou er ook niet van. Ik lig momenteel al onder 2 winterdekens, dus dat wordt nog wat wanneer de temperatuur nog meer zakt. Sneeuw vind ik 1 dagje leuk voor foto's van de paarden, maar de dag erna mag het van mij wel weer 25 graden zijn :P . Kerstgala in de discotheek vind ik altijd wel leuk, maar de rest van kerst hoeft van mij ook niet.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 10:16

x_Rebecca schreef:
Tientallen centimeters sneeuw? In nederland? Die paar daagjes dat wij sneeuw hebben :')

Jij hoort duidelijk in het andere topic thuis :+

Ik heb ook een bloedhekel aan de winter, de kou, de regen, wind, sneeuw, gladheid. Bah!

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 10:21

Ooooh heerlijk, een klaag over de winter topic! Ik doe mee!!

Ook ik kan bijzonder slecht tegen de lange donkerte. Ik merk nu al dat ik sochtends in het donker op moet staan en dat dat dus geen succes is! Ook kou is niet voor mij weggelegd en met gladheid sluit ik me het liefste op, met de auto durf ik nog wel weg, maar lopen of fietsen, mij niet gezien. En laat ik nou van de voordeur toch naar de auto moeten lopen ;)

Mijn humeur is ook niet om over naar huis te schrijven. Gelukkig weet ik nu dat ik gewoon gevoelig ben voor winterdepressies en kan ik daarom beter relativeren, ipv blijven hangen in dat negatieve gevoel. Vroeger kon ik me dan weer kwaad maken omdat ik me zo rot voelde en daar geen reden voor had, nu zeg ik gewoon tegen mezelf 'ah joh, komt door de winter, gaat wel weer over' en dan is het al een stuk minder erg.

Miss moet ik toch maar eens aan zo'n wake-up light ding... maar ik vind ze zo lelijk :=

En dan idd ook nog dat verplichte gezellig doen met familie, dat altijd eindigt in gezeik omdat er bepaalde mensen zijn die vinden dat het PER SE gezellig MOET zijn dat er toch een veel te gespannen sfeer hangt die dan halverwege de avond knapt... Zou ik mijn baas zover krijgen dat ik mag werken met kerst? Helaas zit ik op een kantoor wat dicht is met kerst...

niek_aaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 10:24

BLEH....bevroren waterbakken en zeulen met emmers warm water.....koude handen...met de auto stapvoets....paard hyper en niet naar buiten kunnen gaan met haar....

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 10:27

Ik moet dik 90 km rijden naar mijn werk.. kun je wel optellen hoe blij ik ben met een pak sneeuw en gladde wegen pfffff... nu gaat mn wekker al om 5 uur als ik een vroege dienst heb, wil er nog niet aan denken hoe vroeg die wekker straks gaat :(

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 10:43

44Myrthe44 schreef:
x_Rebecca schreef:
Tientallen centimeters sneeuw? In nederland? Die paar daagjes dat wij sneeuw hebben :')

Jij hoort duidelijk in het andere topic thuis :+

Ik heb ook een bloedhekel aan de winter, de kou, de regen, wind, sneeuw, gladheid. Bah!

Oh nee hoor, ik ben alleen andere winters gewend :)) Ik heb nu al een aantal keren winter meegemaakt in Letland (één keer zelfs vanaf februari tot eind april terwijl iedereen in Nederland al weer lekker in bikini op het strand zat en ik nog steeds in -26 met anderhalve meter sneeuw zat :7 ) en als je het daarmee vergelijkt hebben wij echt maar een paar daagjes sneeuw en ook echt gewoon precies net niks.

Natuurlijk is het vervelend, al die bevroren waterbakken, bakken, mest en weet ik veel wat, maar met iets meer werk kan het leven hier gewoon doorgaan.... Vooral omdat de winters ook echt kort zijn als je kijkt naar andere landen.

Hetgene wat ik wel jammer vindt is dat Nederland dan wel zo ontzettend slecht is in het OV regelen met een paar centimeter sneeuw, terwijl ze in bijvoorbeeld Letland geen eens vertraging hebben en ze hier door anderhalve meter sneeuw heen moeten ploegen :+

Verder heb ik een hekel aan kerst en de zogenaamde gezelligheid. Met oud en nieuw lig ik standaard om een uur of 10 in bed en de volgende morgen is er voor mij niks speciaals gebeurd :')

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 10:45

*\o/* Ik haaaaaaat de winter ook! *\o/*
Zo weinig licht op een dag, keiharde bevroren grond, onhandelbare knol, water zeulen, hooi zeulen, kou, jakkie! :Z

Alleen vind ik kerst dan wel weer leuk, gourmetten met mijn gezinnetje :9
En ik vind het fijn voor mijn paard dat ze in de winter geen jeuk heeft.. :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 11:21

Winter is helemaal niks. 's Zomers is het bij ons een eldorado. Paardjes dag en nacht in de wei, alle beestjes buiten op het droge gras. Vogeltjes die fluiten, konijntjes die rondhupsen, alle bomen groen, bloemetjes in bloei, 's ochtends de deuren om 6 uur open, in de pyjama naar buiten lopen. <3

's Winters is het 1 blubzooi, verzopen paardjes, beestjes die in de schuilhokken duiken, bagger waar alles in wegzakt, bevroren rijbodem en paddock, weinig rijden, eerst helemaal inpakken voordat je naar buiten kan, bevroren waterleidingen dus sjouwen met emmers. -O-

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 12:40

Kerst; verplicht gezellig doen en je ondertussen afvragen of het onbeleefd is om na een half uurtje al weg te gaan... Nee I hate it! En de kou is helemaal killing, vorig jaar heb ik allemaal termo kleding aangeschaft om er een beetje tegen te kunnen maar nog steeds vroren mn tenen er af... Winterslaapje houden lijkt mij de beste oplossing

nicoleboogie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 12:42

ik ben ook totaal geen herfst winter mens
korte dagen, nat en guur en als we pech hebben sneeuw en ijs
van mij mag het weer heel snel april zijn!!!

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 12:49

Gelukkig heb ik nog wel wat zon te gaan! Ga nog twee weekjes naar Tenerife *\o/* Heerlijk om dan te lezen dat er hier sneeuw valt alleen terug komen is dan zuur :')

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 13:47

Verschrikkelijk de winter.
Ik heb nu alweer een paar x jeukende handen gehad.
Na de voorspellingen van vorig jaar wel voor een kapitaal aan dikke handschoenen,softshell rijbroeken en extra gevoerde rijlaarzen gekocht dus dat is goed gegaan.
Maar het niet kunnen rijden op alle stallen,het stappen over de weg om ze toch maar ff van het hok te hebben.
Soms zelfs niet vh hok kunnen ivm ijzel,nee dat is niets voor mij.
En dan nog maar niet te beginnen over het nog in het donker moeten doorwerken terwijl overal binnen al gezellig licht brand en je gewoon de warmte binnen kan zien!
Nee,geef mij maar de zomer!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:01

Erna_ schreef:
's Ochtends in het donker opstaan, 's avonds in het donker thuiskomen, daartussenin bijna geen gelegenheid om daglicht te zien... kou, regen, hagel en sneeuw...
Ik vind het allemaal vreselijk :(

Laat het alsjeblieft gauw weer lente worden, dan bloei ik weer hélemaal op ;)

Zooooo herkenbaar!
Helemaal mee eens, vooral het stukje 'geen daglicht'.. :+

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:06

He eindelijk! een heel topic vol.... Geen mensen die zeuren dat het zo gezellig is met die lichtjes aan maar mensen die geen daglicht zien en hier treurig van worden.

Ode aan de lente/zomer!

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 17:42

GRUWEL...........Wanneer is het lente!!..............zucht.
Ik baal er nu al vreselijk van dat we alweer de lampjes mee moeten nemen als we naar de les gaan want als we teruggaan is het gewoon al donker, BAH.

Ik ben echt een lentekind, kan zo genieten van het lentezonnetje en de lenteregen, dat ruikt altijd zo heerlijk.
Nee, dat gure herfstweer en die donkere dagen, jakkiebah, maak je mij echt niet gelukkig mee

En Kerst. Nou, een hekel heb ik er niet aan, maar ik heb er ook helemaal niks mee.
Meestal ga ik gewoon alle dagen werken met kerst, ben liever oud en nieuw vrij.
wij hebben ook geen kerstboom thuis staan, ellendige dingen.

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 17:43

Ik vind alle seizoenen wel wat leuks hebben en heeft ook de minder leuke kanten :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 17:44

Volgende keer bij de hoefsmid alweer sneeuwbeslag eronder.... zitten we half november. -O-

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 17:57

Ik vind het altijd vreselijk de winter...

Heb altijd bevroren handen en voeten (deze zijn al koud in de zomer :')) en mijn schouder gaat dan ook zeer doen (blessure).

Al kan ik met 1 a 2 dagen sneeuw en ijs wel leven, lekker schaatsen :D Maar wat een drama levert het verder toch op... Alles glad, leidingen op stal bevroren, paarden aan stal gebonden.

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 19:35

Meld zich....

In 6 lagen kleding naar stal. Geklooi met dekens en lampjes. Naar je werk in het donker. Thuiskomen in het donker. Eeuwige strijd met vriend om de kachel (mag hij aub naar de 25 graden? neen.... :n ). Je favo naaldhak breken door de ijzel. Op je bek gaan door de ijzel. Letterlijk ingesneeuwd raken op je werk. Ramen krabben! -:(-
Zo kan ik nog wel ff doorgaan...

Enige leuke zijn de kikkers & muizen en kerstkransjes........

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 22:21

ik hou ook helemaal niet van de winter :') maar kerst vind ik altijd wel heel leuk :)) boompje in huis, knus veel kaarsjes enzo aan, ja dat vind ik wel fijn aan de winter. Maar dat het zo vroeg donker is, het glad is etc, blegh!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 22:22

Het enige wat ik erg vind aan de winkel is dat de dagen zo kort zijn en dat er sneeuw valt en dat het koud is. Voor de rest, hou ik van winter! :D

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 22:24

Ik heb geen hekel aan de kou, niet aan sneeuw of ijs of vriezen. Waar ik een hekel aan heb ik dat het vroeg donker wordt.
Je gaat in het donker naar je werk en je komt in het donker weer thuis. Ik voel me in de winter net een mol. Krijg soms nog dikke handen ook van de kou :P