Ik vind het allemaal vreselijk
En wat betreft Kerst.. Alle nare dingen in onze familie zijn gebeurd rond Kerst en de jaarwisseling: overlijden van mijn moeder, overlijden van mijn grootouders, mijn vader die met de jaarwisseling ziek werd en kort daarna overleed
Nee, dit zijn geen 'feest'dagen wat mij betreft, alleen maar dagen waar ik als een berg tegenop zie en weer snel voorbij wil zien gaan
Laat het alsjeblieft gauw weer lente worden, dan bloei ik weer hélemaal op
. Kerstgala in de discotheek vind ik altijd wel leuk, maar de rest van kerst hoeft van mij ook niet. 

Ik heb nu al een aantal keren winter meegemaakt in Letland (één keer zelfs vanaf februari tot eind april terwijl iedereen in Nederland al weer lekker in bikini op het strand zat en ik nog steeds in -26 met anderhalve meter sneeuw zat
) en als je het daarmee vergelijkt hebben wij echt maar een paar daagjes sneeuw en ook echt gewoon precies net niks.
Ik haaaaaaat de winter ook!

Maar wat een drama levert het verder toch op... Alles glad, leidingen op stal bevroren, paarden aan stal gebonden.
). Je favo naaldhak breken door de ijzel. Op je bek gaan door de ijzel. Letterlijk ingesneeuwd raken op je werk. Ramen krabben!