Drie maal scooter gestolen, geen allrisc verzekering meer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy

Re: Drie maal scooter gestolen, geen allrisc verzekering meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 10:44

Je hebt toch een helm op met een klep die dicht kan? :)
Werkt ook hetzelfde als een windscherm..

Tja, ik had een niet zo'n mooie scooter en die liep als een tierelier en die is gelukkig nooit gestolen :)
Ik zou nu eerder kiezen voor een wat minder mooie, die goed loopt. Als een mooie die meteen (al 3x!!) gestolen wordt :wow:

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 11:09

Er zat een vier sterren goedgekeurd kettingslot en een stuurslot op. Ze hebben hem opgetild met z'n drieën en hoorde ze zeggen we tillen 'm die auto in.
Het waren alle drie snorscooters, dat is dus zonder helm.

En ik wil gewoon graag een Vespa.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 12:16

Ten eerste, ik moest er stiekem om lachen. Hoe groot is de kans dat dit drie keer gebeurt bij dezelfde persoon. :o

Ten tweede, het is natuurlijk ontzettend rot voor jou! Jij zit dan (neem ik aan) toch steeds een tijdje zonder vervoer.. en je moet telkens weer zo'n goedgekeurd slot kopen dat is niet niks!

Ten derde, van de politie hoef je niet veel te verwachten. Hier was een jeep gestolen en die hebben we (nota bene) zelf teruggevonden! Ter plaatste politie gebeld en dergelijke, ze gingen het 'onderzoeken'. Nooit meer wat van gehoord. 'Het was te druk.'

Ten vierde, mijn vriend is overvallen, netjes overhoord en daarna doorverwezen naar slachtofferhulp. Wat doet de politie? Zet de beelden op youtube om 'hulp' te krijgen....

Ten vijfde, in mijn ogen mag een verzekering je toch niet weigeren als je zoveel pech hebt? Als je nou keer op keer een aanrijding veroorzaakt ja dan begrijp ik dat, maar niet als je er persoonlijk niks aan kunt doen?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 12:25

Net even aan hubbie gevraagd die werkt bij groot verzekeringskantoor.
Je kan waarschijnlijk wel allrisk verzekeren bij een andere maatschappij, maar dan wel tegen een hoge premie.
Hubbie raadt aan dat je met een verzekeringstussenpersoon gaat praten.

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 12:34

luuntje schreef:
Net even aan hubbie gevraagd die werkt bij groot verzekeringskantoor.
Je kan waarschijnlijk wel allrisk verzekeren bij een andere maatschappij, maar dan wel tegen een hoge premie.
Hubbie raadt aan dat je met een verzekeringstussenpersoon gaat praten.

Oké, das erg fijn dat je dat hebt gevraagd!
Ik probeer me gewoon te verzekeren denk ik bij een andere maatschappij en dan moet ik dus vragen naar hun tussenpersoon ofzo?

Vindt het wel erg rot, maar snap het van de verzekering wel..

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 12:36

danielle_x schreef:
Het is natuurlijk van de zotte dat je niet op de scooter kan rijden die je graag wilt hebben omdat die dan gestolen word.

Maar nu die dus al zo vaak gestolen is, is het niet een optie om dan toch voor een andere scooter met windscherm te kijken? Denk aan een zip, sym mio?
Het is natuurlijk gek dat je dan moet kijken naar een andere scooter maar is het dan niet fijner om er zo 1 te hebben dan 1 die gewilt is en dus grote kans op dat die gestolen word (Is echt van de zotte dat je zo rekening moet houden met gestolen worden maar volgens mij heb je geen keus)

Mjn scooter is WA verzekerd zit een kettingsslot, stuurslot en alarm op en dat alarm maakt een lawaai hoor daar schrikken ze echt van. En doet erg pijn aan je oren :+

Als er iets snel gestolen word is het een zip :')

Ik hoop dat je hem gewoon weer kunt verzekeren ts :j

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 12:36

Bij mij is mijn Aprillia notabene uit de schuur gestolen... Sommige lui gaan echt ver met scooters jatten. Ook daar deed de politie niets aan! Ik was mn geld kwijt, want hij was niet all risk verzekerd. Nu heb ik een nieuwe scooter, en die zet ik niet zo overal neer. Als ik m wel ergens neer moet zetten zet ik hem altijd om een paal, of fietsenstalling vast. Zo kunnen ze hem niet optillen en meenemen. Een scooter die los aan een ketting ligt nemen ze ook zo mee. Zet hem op een plank met wielen, of til hem op en je bent hem kwijt. Misschien een tip voor de volgende keer

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 12:42

Ik ben het helemaal eens met de 'het is van de zotte dat TS geen Vespa kan rijden omdat ie telkes wordt gepikt!!', maar in jouw geval zou ik mijn centen in mijn zak houden, en er een autotje van kopen! Je bent bijna 18, dus je mag al rijlessen, en dan kan je met je auto naar school en naar stal, én zit je nog droog ook!

Maar dat is iets persoonlijks, ik ben gek op droog :')

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 12:43

Inhoud van de schuur valt onder de inboedelverzekering, mits de schuur op slot zat.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 12:54

saroanda schreef:
Inhoud van de schuur valt onder de inboedelverzekering, mits de schuur op slot zat.

Schuur en de scooter waren op slot (deur was ook met bruut geweld opengebroken). Woonde toen bij mijn vriend in zijn huis en hij bleek geen inboedelverzekering te hebben (hij dacht dat dat hetzelfde was als een opstalverzekering :') ). We hebben daarna maar gelijk een inboelverzekering genomen op mijn aandringen... Helaas te laat dus...

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 13:10

De schuurdeur is open gemaakt door iemand die hier ook woont, de daders zijn vrienden van haar..
Ik ben bezig met lessen, maar auto rijden is erg duur voor mij, kost veel benzine en die kosten die er dam nog bij komen.

Als ik er nog een kan verzekeren neem ik er ook sowieso alarm op..

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 13:29

Angeliekje schreef:
saroanda schreef:

Schuur en de scooter waren op slot (deur was ook met bruut geweld opengebroken). Woonde toen bij mijn vriend in zijn huis en hij bleek geen inboedelverzekering te hebben (hij dacht dat dat hetzelfde was als een opstalverzekering :') ). We hebben daarna maar gelijk een inboelverzekering genomen op mijn aandringen... Helaas te laat dus...

Ooohh da's echt balen voor jou joh.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 14:06

Marije112 schreef:
Ik ben het helemaal eens met de 'het is van de zotte dat TS geen Vespa kan rijden omdat ie telkes wordt gepikt!!', maar in jouw geval zou ik mijn centen in mijn zak houden, en er een autotje van kopen! Je bent bijna 18, dus je mag al rijlessen, en dan kan je met je auto naar school en naar stal, én zit je nog droog ook!

Maar dat is iets persoonlijks, ik ben gek op droog :')

:') _/-\o_

In deze tijd zou ik, als ik de keuze had, eerder voor een scooter gaan dan voor een auto. Zéker als je geen grote afstanden hoeft te rijden! Benzineprijzen rijzen echt de pan uit en een auto is gewoon veel duurder in verzekering, onderhoud, belasting enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 14:34

Je verzekeraar zal inderdaad niet meer accepteren dat je de scooter All Risk wil verzekeren. Naar een andere verzekeraar heeft geen zin want je moet bij de aanvraag de vraag beantwoorden of je onlangs schade(in dit geval diefstal) heb gereden. Vul je daar nee in, dan ben je het bokje/haasje. omdat je niet de waarheid hebt geschreven. Dit wordt nl gecontroleerd. En dan mag je alleen nog maar bij Rialto langs. Dan is de lol er echt af want die berekenen een premie 3x zo hoog dan je gewone(dure) all risk. of anders inderdaad een snorrie.. succes.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 17:59

Ja, Ik vind het ook van de zotte, dat men een minder gewild exemplaar moet aanschaffen om de kans op diefstal te verkleinen.

Maar ja Politie is veels te soft en dus moeten we de diefstal minder aantrekkelijk maken.

Helaas.

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 18:56

Het waren alle drie snorscooters.
Wij hebben besloten gewoon een nieuwe te nemen en dan even te kijken hoe en wat met de verzekering..

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 19:00

Ik wens jou veel sterkte. Hopelijk heb je bij de 4e x veel meer geluk en laten ze het met rust.

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 20:39

Ragdollcat schreef:
Ik wens jou veel sterkte. Hopelijk heb je bij de 4e x veel meer geluk en laten ze het met rust.

Dankjewel! Dat hoop ik ook..
Ik denk dat de kans op diefstal wel een stuk kleiner wordt met een alarm toch?
Heeft er iemand ook ervaring met track&trace? Want stel kiescollege wordt gestolen gaat de politie dan ter plaatsen of moet je dat zelf doen?

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 20:45

Voortaan je scooter ook altijd maar ergens aan vastzetten. Hoop dat ze bij nr.4 er met hun fikken van af blijven.

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 11:11

Er is nieuws!!

Ik heb inmiddels uitgekeerd gekregen een nieuwe scooter enzovoort.
Krijgen we gister telefoon van het politiebureau of we een verklaring af willen komen leggen.

Mijn scooter staat namelijk op het bureau! Ze hebben hem gevonden bij iemand voor het huis.
Dus dat gaan we morgen maar meteen doen..

Dan denk je, hoe dom zijn ze...

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 11:21

Oh dat is toch wel fijn dat hij terug is!

Even een TIP. Zet je scooter altijd aan iets vast MET HET ACHTERWIEL. Voorwiel is namelijk nogal makkelijk los te schroeven en als ze echt ver gaan, vind je enkel nog een voorwiel met slot vast en is de rest weg.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 11:31

Fijn dat hij is gevonden! Hoop dat hij ook nog helemaal heel is :)

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 11:34

xSOULSISTER schreef:
Er is nieuws!!

Ik heb inmiddels uitgekeerd gekregen een nieuwe scooter enzovoort.
Krijgen we gister telefoon van het politiebureau of we een verklaring af willen komen leggen.

Mijn scooter staat namelijk op het bureau! Ze hebben hem gevonden bij iemand voor het huis.
Dus dat gaan we morgen maar meteen doen..

Dan denk je, hoe dom zijn ze...

Kijk wat de eventuele schade is en licht je verzekering in.

En als je vriend handig is, een oude accu, oude auto claxon met onderbrekingsschakelaar.
130 decibel in een afgesloten ruimte doen ze maar één maal :D