Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
[***] schreef:Ik ben van mening dat je pas echt kunt zeggen wat je gaat doen als je het ook daadwerkelijk te horen hebt gekregen.
De meeste posts klinken allemaal erg mooi, filmisch en romantisch, maar ik heb werkelijk geen flauw idee wat ik zou doen als ik een dergelijk bericht zou krijgen.
Vind het eigenlijk ook een heel naar topic.
Hoe moet deze vraag voor mensen zijn die ECHT een dodelijke ziekte hebben?
[***] schreef:Ik ben van mening dat je pas echt kunt zeggen wat je gaat doen als je het ook daadwerkelijk te horen hebt gekregen.
De meeste posts klinken allemaal erg mooi, filmisch en romantisch, maar ik heb werkelijk geen flauw idee wat ik zou doen als ik een dergelijk bericht zou krijgen.
Hoe moet dit topic overkomen voor mensen zijn die ECHT een dodelijke ziekte hebben?
ilsse schreef:[***] schreef:Ik ben van mening dat je pas echt kunt zeggen wat je gaat doen als je het ook daadwerkelijk te horen hebt gekregen.
Hoe moet dit topic overkomen voor mensen zijn die ECHT een dodelijke ziekte hebben?
Helaas zijn zulke dingen wel de keiharde realiteit. De dood hoort erbij, hoe je het ook went of keert, we moeten er uiteindelijk allemaal aan gaan geloven.
[***] schreef:Ok, daar hebben jullie ook wel gelijk in.
Ik bedoel dat iedereen er uiteraard aan moet geloven. Dat is nu eenmaal zo. Maar er is natuurlijk wel een groot verschil tussen uiteindelijk sterven en op je 20e te horen krijgen dat je een dodelijke vorm van kanker hebt. Natuurlijk is het zo dat alle voorbeelden die hier gegeven worden erg leuk en vooral romantisch klinken, maar ik ben van mening dat je pas kunt zeggen wat je op zo'n moment doet als het je ook daadwerkelijk overkomt.
Ik vind dat mensen hier erg makkelijk dingen zeggen, van wat "ze even zouden gaan doen". Ik ben bang (ik weet 100% zeker) dat de werkelijkheid totaal anders is.
ilsse schreef:Daar heb je ook helemaal gelijk in. Het heeft zoveel impact op je. Zoals mijn eerdere post heb ik het ook erg naast meegemaakt.
Ik ben ook van mening dat alles rooskleurig is omschreven, maar als je op dit moment daar zo naar toe kan kijken.... is dat wel iets moois. Het geeft aan dat je niet bang bent voor de dood. Op zo´n moment zal het wellicht heel anders zijn, maar ach.. het leven tot zo´n moment door een roze bril bekijken is ook zo slecht nog niet.
Anoli schreef:Parachute springen zou ik alleen durven als ik toch al doodga
[***] schreef:Beste MirandaFuego, ik zeg nergens dat je dit topic niet kunt maken, zeg ook niet dat het kwetsend is. Zeg alleen dat IK het een naar topic vind. Dat mag toch?
Ik ga jouw mening nog even opzoeken, heb ik zo niet paraat.
MirandaFuego schreef:Nou, ik hoop het niet mee te maken, maar een eerlijk antwoord zou alleen zijn dat ik het niet weet.
Het is een mooi idee om je bucket list af te werken, maar of je daar echt zin in hebt als je zoiets hoort weet ik niet.
En als je zoals ik een dochter van 10 hebt, wil je niet weg en je kind moet naar school en je man naar z'n werk en de paarden en andere dieren moeten verzorgt.
Je moet gewoon zorgen dat je nu leeft zodat die bucket list al klaar is!
MirandaFuego schreef:[***], het is ook zo dat er vaak misverrstanden ontstaan op zo'n forum, daarom hebben ze de gezichtsuitdrukkingen uitgevonden! Die hebben ze proberen te vervangen door smileys...maar ik vind helmaal niet dat ik op zo'n geel rond dingetje lijk.Wel een beetje op deze.
[***] schreef:MirandaFuego schreef:[***], het is ook zo dat er vaak misverrstanden ontstaan op zo'n forum, daarom hebben ze de gezichtsuitdrukkingen uitgevonden! Die hebben ze proberen te vervangen door smileys...maar ik vind helmaal niet dat ik op zo'n geel rond dingetje lijk.Wel een beetje op deze.
Ja, maar vaak worden die smiley's ook nog verkeerd geïnterpreteerd. Ik denk dat wij hetzelfde bedoelen, alleen kwam mijn post verkeerd over.
[***] schreef:Ok, daar hebben jullie ook wel gelijk in.
Ik bedoel dat iedereen er uiteraard aan moet geloven. Dat is nu eenmaal zo. Maar er is natuurlijk wel een groot verschil tussen uiteindelijk sterven en op je 20e te horen krijgen dat je een dodelijke vorm van kanker hebt. Natuurlijk is het zo dat alle voorbeelden die hier gegeven worden erg leuk en vooral romantisch klinken, maar ik ben van mening dat je pas kunt zeggen wat je op zo'n moment doet als het je ook daadwerkelijk overkomt.
Ik vind dat mensen hier erg makkelijk dingen zeggen, van wat "ze even zouden gaan doen". Ik ben bang (ik weet 100% zeker) dat de werkelijkheid totaal anders is.
Damned schreef:En dan de laatste week(en)
- 1 keer roken ( ben ik totaal geen voorstander van, maar als ik toch nog maar even te leven heb, wil ik het wel eens proberen)
- drugs gebruiken (idem zoals hierboven)
- seks hebben
- mij de laatste dag volledig zat drinken
- regels overtreden
- enkele boodschappen achterlaten van wat ik denk van deze wereld
- ....