Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
hazira schreef:Ik heb er ook last van
Kijk eens op de website van een vriend van mij
Stuur hem gerust een mailtje of een sms bericht, hij helpt mensen graag van fobieen af met zijn eigen dieren
http://reptidanny.webs.com/
Zwitsal schreef:Voor mijn studie moesten we voor een les per groepje een psychische stoornis uitwerken. Een ander groepje had het onderwerp 'fobieen'. Heel interessant!
Totdat ze de intro begonnen met een filmpje van een meisje die een spinnenfobie heeft en dus op zo'n confrontatie cursus gaat. Naar mate t filmpje vorderde hoe misselijker ik werd en ik kon er gewoon echt niet meer naar kijken, ik had gewoon helemaal klamme handen ed.
Dacht ik het daarna gehad te hebben: nee hoor! We gingen een quiz doen over fobieen. Iedereen staan, iedereen kreeg een mini nep spinnetje (zucht) en als je antwoord A dacht moest je m op je linkerhand leggen, antwoord B op je rechterhand., als je een antwoord fout had was je af en moest je gaan zitten. Ik vond t echt helemaal niets en heb de quiz nog gewonnen ook :s wat dus betekende dat ik het langst van de klas dat nep spinnetje van mn linker naar mn rechterhand heb zitten verplaatsen.
Maar godzijdank, ik had gewonnen, nu was het klaar. Ohnee, de groepsleider had nog een cadeautje voor de winnaar, en ze kwakt zo een MEGA nep spin (bruin en harig met dikke poten) op mn tafeltje.
Van schrik heb ik mn stoel zo hard naar achter geschoven dat ik bijna omviel terwijl ik panisch tegen mn vriendin zei 'haal m weg haal m weg'. Hele klas lachen omdat ze dachten dat ik een grapje maakte, totdat de tranen in mn ogen stonden, toen haalde ze eindelijk dat ding van mn tafel weg.
Mennnnn wat een nare les was dat! Maar sindsdien besef ik wel dat ik misschien niet zomaar meer 'bang' ben voor spinnen.. Vroeger was ik gewoon bang en vond ik ze eng en vies maar Sinds ik op mezelf woon (en dus zelf alle spinnen moet vermoorden hier) is het echt alleen maar erger en erger geworden :s totdat ik dus tijdens bovenstaande les besefte dat het misschien een beetje uit de hand loopt.
Maar zo'n cursus, ik moet er echt niet aan denken... :s
hazira schreef:Ik heb er ook last van
Kijk eens op de website van een vriend van mij
Stuur hem gerust een mailtje of een sms bericht, hij helpt mensen graag van fobieen af met zijn eigen dieren
http://reptidanny.webs.com/
Marit schreef:Nou inderdaad.. Ik ga waarschijnlijk dierenmanagement studueren en daar zit ook een les bij waarin je een vogelspin MOET vasthouden en ik maak me nu al druk over hoe ik dat ga doen. Ik wil namelijk niet eens in dezelfde ruimte zijn uit angst dat iemand een grap uithaalt of weetikveel. Zodra er in de klas een spin gevonden werd wilde ik ook het liefst WEG uit de ruimte want stel iemand douwt hem onder mijn neus..
Mensen denken vaak dat je ze gewoon 'een beetje eng' vind. Ze begrijpen niet dat je er gewoon doodsangsten voor kan hebben die echt niet meer grappig zijn. Ze schrikken ook altijd heel erg als ik uit angst ga schelden of huilen, dán pas snappen ze hoe serieus het is en dan is het altijd meteen over.
Marit schreef:Ja dat is ook zo, ze doen amper wat maar ik vind ze gewoon zó eng. Gewoon werkelijk alles aan ze vind ik eng. Ondertussen kan ik het wel hebben als er een spin ergens in een hoekje in m'n kamer zit, dat zijn van die kleine langpootjes. Als ze gewoon stil zitten ver weg gaat dat goed, dan denk ik er gewoon niet aan en ga ik slapen, anders ben ik elke avond bezig. Maar ik durf niet in de buurt te komen en ook niet weg te halen. Zelfs opzuigen durf ik niet want dan gaat hij onder mijn handen door![]()
Mijn ouders worden gek van me omdat ik ze op de idiootste tijden wakker maak voor een spin.