behalve kleren enzo Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
behalve kleren enzo 
Vind ik zelf wel een mooi bedrag om mee te beginnen. Uiteraard moest ik daarvoor wel af en toe de tafel dekken, hond uitlaten en dat soort klusjes. 
. Schooltas heb ik ook gekregen, een dure eastpak, maar die gebruik ik nu nog steeds. Onverwoestbaar die dingen, dus wel een goeie aankoop.
en daar mocht ik dan op het eind van het jaar iets moois voor mezelf van kopen.
Mijn zusje krijgt nu ook 165 van mijn vader en 70 van mijn moeder en word de stalling voor haar paard betaald + lessen. De rest van het paard moet ze zelf betalen. Mijn zusje is nu net zo oud als de zoon van ts. 12 dus
Vanaf mijn vijftiende heb ik gewerkt, verdiende €220,00 in de maand. Helaas kan ik niet meer werken, ook geen idee of dat ooit nog wel gaat. Ik heb van mijn salaria alles voor het paard betaald, soms kreeg ik wel een rijbroek oid. Ik heb ook veel gespaart (alhoewel mijn spaarrekening aardig leeg is na 7maanden niet werken). Van min kleedgeld mocht ik alleen normale kleren kopen, geen rijbroeken etc, of eten/makeup. Ik had/heb een aparte bankpas daarvoor. 
Al moet ik zeggen dat ik dan gewoon de oude kleren weg zou gooien haha. Apple schreef:http://www.nibud.nl daar staan richtlijnen voor zakgeld en kleedgeld.
Ra_chel schreef:ik vond de site van het nibud ook erg euh..onrustig...
wat betrefd de leeftijd van het zakgeld , daar zijn we bij de oudste met zijn 8 mee begonnen , alleen moeders (euh,ik dus) was daar nogal inconsequent mee.....(erg slecht , i know)
heb zojuist met de oudste afgesproken dat hij 3,50 per week krijgt , en als hij 13 wordt dat het dan 1 euro omhoog gaat , we moeten alleen nog overleggen wat hij dan zelf moet betalen.
Bankpas is zojuist opgehaald, dus hij is nu zijn pin uit zijn hoofd aan het leren

Paardengek0 schreef:Ik ben 11, over 3 dagen 12 en ik krijg 5 euro per week [dus 20 euro permaand xd]
kleding betaalt me moeder, beltegoed ook behalve als ik echt veel sms enzo.